spoiler alert
Kilometervreter
Over het bedrijf kun je reviews vinden op google maps. En je kunt altijd gaan kijken.ik zie nu een s-max die niet te ver weg is en er verder aantrekkelijk uit ziet.
Maar ik zie dat deze bij een handelsonderneming staat en dat die onderneming pas 14 maanden op Autowereld.nl actief is. Dan laat ik die maar voorbij gaan, gewoon goede garage en reeele verwachting op garantie is er daar niet gok ik zo.
Dan zie je de auto, maar ook wat voor soort bedrijf dat is.
Ik zou meer waarde hechten aan de historie van de auto: import, aantal vorige eigenaren, onderhoudshistorie/aanwezige facturen. En uiteraard de staat van de auto (kieren, kleurverschil, krassen binnen en buiten, banden). Eventueel een aankoopkeuring laten doen.
Voor een S-Max zou ik overigens eerder op marktplaats kijken, kopen van een particulier. Een particuliere verkoper wil geen gedonder aan de deur, dus zal niet zo snel een wrak te koop zetten. Plus die kent de historie van de auto wel, heeft eventueel facturen. En je ziet wat voor type persoon de eigenaar is...
Bij ANWB kun je laten uitrekenen wat een redelijke prijs is. Het scheelt je 10% van het aankoopbedrag.