Opvolger Hybride Yaris-> update: EV gekocht

Bevalt de fiesta verder nog? Dan die gewoon lekker houden. 3000km in 3 weken met een EV zou ik echt alleen doen met hele goede range en snelladen. Cq 500km+ en 150kw+

Dus scenario 1
Meeste ritten zijn - aldus TS - 30km. Dat kan natuurlijk heel erg makkelijk met een EV.

Het hangt er denk ik ook vanaf waar de roadtrips in Europa naar toe gaan.
(En hoe hard er wordt gereden)

In landen waar voldoende mogelijkheden zijn om snel te laden zal een elektrische auto met een redelijke bereik meestal goed voldoen.

Wij stoppen zelf meestal tussen de 200 tot 250 km, maar dat is bij iedereen anders.
Die afstand halen veel elektrische auto’s zonder problemen.

Aankomende vakantie:
NL-Frankrijk-Andorra-Monaco-Italie-San Marino-Liechtenstein-NL

Andorra is wat lastiger heb ik gezien, maar is zo klein dat als ik vlak daarvoor in Frankrijk vollaad, ik pas bij de volgende etappe naar Monaco weer hoef te laden.

De jaren hierna: Scandinavie (is al helemaal geen probleem), Engeland, Alpen (Oostenrijk of Zwitserland)

Snelheid: 100 a 110. Wij zijn zeker op vakantie relaxte rijders, we stoppen sowieso elke 2 uur

Laatst bewerkt:
In de omgeving van Andorra zag ik bizar weinig laders. In Andorra zelf wel enkele. Maar dan wil je wel minimaal een 60kWh accu.

In de omgeving van Andorra zag ik bizar weinig laders. In Andorra zelf wel enkele. Maar dan wil je wel minimaal een 60kWh accu.
Zou dat de komende tijd niet veranderen? Het is natuurlijk altijd de komende vakantie (gok zomer). En Andorra is vast niet ontzettend druk met laadpalen plaatsen, maar toch. En als je het weet, kan je erop anticiperen, niet?

Het viel mij erg tegen, je rijdt naar en van Andorra ook best wel binnendoor. ,aar ik kwam toch EV’s met Andorrees kenteken tegen onderweg dus die halen het ook. Heb me daar wel over verbaasd afgelopen zomer.

Ben er net even ingedoken. Mocht het een EV worden, dan is hier wel wat voorbereiding vereist. Veel prive-palen voor klanten van hotels (uiteraard niet bij ons appartement). Paar (semi-)snelle laders, sommige met wat dodgy reviews. Maar niet onmogelijk met een goede planning en wat gelukzoekerij. Maar zeker iets om goed naar te kijken.

En anders boeken we om naar een hotel mét oplader :cool:

Laatst bewerkt:
De jaren hierna: Scandinavie (is al helemaal geen probleem), Engeland, Alpen (Oostenrijk of Zwitserland)
Andorra zou je inderdaad wat moeten plannen en wellicht kun je als je 'vol' wegrijdt onderweg iets doen met een langere lunch bij een 22 kW laadpaal die je in Frankrijk nogal eens ziet.
Engeland is uit ervaring zeker op doorgaande routes geen probleem, bij veel service stations langs de snelwegen kun je snelladen (vaak nog van subsidie van de EU...), Ionity heeft er de nodige punten staan. Bij steeds meer grote supermarkten en winkelcentra vind je (snel)laders.

In Andorra zijn meer benzinestations dan laadpalen ;)
En toch.....: https://visitandorra.com/nl/bezoekersinformatie/vervoer-en-mobiliteit/laadpunten/

En sommige op best mooie punten bij de ski-hellingen, maar die zijn alleen open als de ski-lodge open is. En daar heb ik hartje zomer niets aan :cool:

Andorra zou je inderdaad wat moeten plannen en wellicht kun je als je 'vol' wegrijdt onderweg iets doen met een langere lunch bij een 22 kW laadpaal die je in Frankrijk nogal eens ziet.
Engeland is uit ervaring zeker op doorgaande routes geen probleem, bij veel service stations langs de snelwegen kun je snelladen (vaak nog van subsidie van de EU...), Ionity heeft er de nodige punten staan. Bij steeds meer grote supermarkten en winkelcentra vind je (snel)laders.
Andorra: Dat is echt een kwestie van plannen en 1 of 2 keer even wat eerder opstaan om even richting een laadpunt te rijden.
Engeland: klopt, veel gezien tijdens onze Wales-trip afgelopen zomer

En een ev en de fiesta voor vakantie aanhouden? Of is dat qua maat/ schakelen geen optie ivm allebei rijden?
Als ik het zo lees zou een niro/ kona met de 64 kwh batterij prima zijn. Voor dagelijks gebruik geen punt ivm korte ritten. Waarschijnlijk 1 a 2 keer peer week laden. Op vakantie zijn jullie relaxte rijders, dan is het volgens mij prima te doen. Je gaat vol weg, rijdt een paar uur en laad op tijdens een koffiepauze. Rij daarna weer paar uurtjes door en laad tijdens de lunch etc. Ik zie eigenlijk vrijwel geen gebruikersreviews hier op de site van mensen die daarvan balen.

Dat is zeker een optie die ook door mijn hoofd is geschoten. Qua formaat is het met wat moeite te doen. Groot deel van de aankomende trip zullen we bijv. met 3 volwassenen in de auto zitten. Moet net passen in de Fiesta, ook gebruik makend van de lege zitplaats op de achterbank. Niet ideaal, maar niet onmogelijk.
Het feit dat mijn vrouw dan niet kan rijden is in de basis geen probleem. Doorgaans ben ik toch degene die achter het stuur zit. Maar als je wat ouder wordt, ben je ook wat kwetsbaarder (zo voelt het nu op 53-jarige leeftijd althans :unsure::rolleyes:;) ) . Ik hoef tijdens een bergwandeling maar 1x op een verkeerde steen te gaan staan en dan zitten we (letterlijk en figuurlijk), als we metzijn tweeën zijn. Dochterlief heeft wel schakelrijbewijs, maar ze gaat steeds minder vaak mee (ze gaat aankomende zomer alleen maar met ons mee omdat ze het deel Monaco niet wil missen :giggle: )

Dus met de Fiesta op vakantie kan, maar heeft niet de voorkeur.

Morgen ga ik met mijn dochter wat autobedrijven af om de longlist (zowel benzine/hybride als EV) eens door te werken en wat opties weg te strepen. En wellicht komt er nog wat bij ook :p

Mijn inschatting is dat als je bv een kona/ niro 64kwh neemt en je doet er eerst een wat kleinere trip mee, bv zuid duitsland oid je dan al zo tevreden zal zijn dat je ook langere trips gaat doen.

Als eerder gezegd zie ik niet veel beren op de weg bij langere trips, zeker niet langs de snelwegen i.c.m. een app als ABRP. Maar in sommige locaties zoals het genoemde Andorra is het wat meer uitzoeken.

Als we voor EV gaan is het vooral de keuze ook of we dan een EV gaan voor totaalgebruik (incl langere trips), of voor een kleiner model kiezen voor woon/werk en rondom de woonplaats en de "tweede auto" in gaan zetten voor de langere trips. En dat is van meer afhankelijk dan alleen de geschiktheid bij langere reizen.

Gisteren diverse auto's van binnen en buiten bekeken, zitposities en binnenruimte vergeleken. Heeft veel inzicht gegeven. Aantal auto's zijn afgevallen, aantal waren als verwacht/gehoopt, maar soms met wat kanttekeningen. Er zaten ook een paar "verrassingen" bij die ons op papier minder aanspraken, maar in het echie in positieve zin opvielen.

Ook 1 EV gereden (was voor mij voor het eerst) en dat was een zeer aangename ervaring. Soepelheid qua aandrijflijn, rust in de cabine, 't beviel me zeer. Heb het idee dat de auto waar we in reden het niet gaat worden om andere redenen, maar toch een prima ervaring.

Ik hou me hier bewust wat op de vlakte qua merken en modellen, wil me eerst op de fundamentele keuze qua opzet focussen.

Een EV rijdt heerlijk. Het laden is even plannen maar met een niet al te kleine accu is er weinig ongemak. Voor langere trips is snel laden wel fijn.
Een 60kWh accu vind ik eigenlijk het minimum voor de belangrijkste auto thuis. Laden vanaf 100kW is lekker.

Een EV rijdt heerlijk. Het laden is even plannen maar met een niet al te kleine accu is er weinig ongemak. Voor langere trips is snel laden wel fijn.
Een 60kWh accu vind ik eigenlijk het minimum voor de belangrijkste auto thuis. Laden vanaf 100kW is lekker.

Als eigenaar van een 36kwh EV met 40kw snelladen ben ik het hier volledig mee eens.

Onze Citigo heeft dezelfde aandrijflijn. Leuk voor in de buurt, maar niet voor lange trips. Toch heb ik een collega die met een eGolf naar Noorwegen is geweest.
Kijk ook eens de 1000km challenge op YouTube van Björn Nyland. Interessant om een beeld te krijgen van de prestaties op zo’n lange rit.

Klopt, maar de spoeling met ons budget wordt dan wel dun... Niro/Kona/ID.3(58/77) volgens mij (Tesla is te groot), en dan laden de 1e twee nog maar met ca 78kW.
Onze Citigo heeft dezelfde aandrijflijn. Leuk voor in de buurt, maar niet voor lange trips. Toch heb ik een collega die met een eGolf naar Noorwegen is geweest.
Kijk ook eens de 1000km challenge op YouTube van Björn Nyland. Interessant om een beeld te krijgen van de prestaties op zo’n lange rit.
Ik heb al heel wat filmpjes van Bjorn gezien, deze ga ik ook even opzoeken. Heb wel veel filmpjes bekeken op het kanaal van Mr. EV (https://www.youtube.com/@MrEV/videos) met hun reizen van UK naar Italië in diverse auto's (oa Niro). Ook leerzaam en geeft redelijk wat vertrouwen in wat kan en mogelijk is.

Ook deze site van ABRP geeft een aardige vergelijking over duur van een 1000km trip met diverse auto's, waarbij je een leuke combi ziet van grotere accu versus sneller laden: https://abetterrouteplanner.com/compare/cars

Als ik het voor mezelf bekijk, ben ik er al wel uit dat er een EV gaat komen. De vraag is dan nog wel (als vrouwlief ook overtuigd is) of het dan als "belangrijkste" auto gaat zijn, of een minder 'capabele' EV en een automaat-upgrade van de Fiesta

Laatst bewerkt:
Niro 64kwh is voor het geld wel een van de beste qua range
Klopt, dat is op EV-gebied ook zeker een kanshebber. Aankomende zaterdag hebben we een afspraak bij de KIA-dealer om een proefrit te maken. Nogmaals, pas in het nieuwe jaar gaan we tot aanschaf over, dit is puur voor de ervaring en keuzebepaling
Maar erg traag aan de snellader
Tja, valt wel mee. Aan onderkant van het gemiddelde. Maar als het goed is hebben we die met ons gebruik niet vaak nodig.

Op het bereik na is het inderdaad echt een hele fijne auto! Als ze hier zo een 63kwh batterij in zouden stoppen heb je een topkarretje. Weegt ook 'maar' 1500kg. Heb een collega met een niro 64kwh, dat is geen vergelijk met de golf als je het hebt over het autorijden en de piepjes/infotainment/etc. Maar die niro komt vrolijk meer dan 2x zo ver.

Heb op een dag in een e-golf gereden en in een oude alfa 156 2.0 diesel. Dat was wel een hele grappige en verbijsterende ervaring. Een reutelende ratelende alfa met koude start vs een hele stille, soepele en veel snellere en comfortabele e-golf. Was volgens mij mijn eerste elektrische ervaring.

Iets dergelijks (maar net een iets minder groot verschil) had ik afgelopen weekend. Van de Fiesta naar de Renault Zoe was een redelijke stap. Maar toen ik na het rijden in de Zoe weer terug in de Fiesta stapte viel het verschil pas echt op.

Ik heb zelf een tijdje gekeken voor een BMW i3 of een Honda e. Beide zijn volgens mij behoorlijk betrouwbaar en zijn qua prijs goed te doen. Ze staan best lang dus ik heb ze ook regelmatig in prijs zien zakken. De range is natuurlijk heel beperkt maar die heb je ook niet nodig als ik het goed begrijp. Voor 15k moet het zeker lukken en dan heb je toch best een tof exemplaar. (ja, ze zijn ouder maar ze waren hun tijd ver vooruit)

ik heb een zwak voor de i3, voor de Honda wat minder (o.a. te beperkt qua range en inhoud). Voor normaal dagelijks gebruik is een grotere range niet nodig, maar voor vakanties wel. En met een roadtrip aankomende zomer van 5000km voor de boeg (en de jaren daarna ook , maar wellicht iets minder lang) is dat met een i3 een uitdaging.
Nog steeds is de optie er om de tweede auto te gaan upgraden en die als vakantie-wagen te gebruiken, maar dat heeft ook wel weer wat financiele gevolgen.

Verder rijden we hier vaak langs het water en willen we - omwille van veiligheid en voorkomen van (het denken aan) ellende - graag een 5-deurs auto zodat achterpassagiers ook zelf weg kunnen als nodig. En dat is met de i3 een grotere uitdaging.

Na morgen weten we meer na proefrit in de Niro (en wellicht het bekijken van wat andere modellen) en het daarna bespreken van alle opties

Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend hebben we een proefrit gemaakt in de electrische Niro. En dat beviel prima! Ik vind het een auto met een weinig dynamische uitstraling, maar verder is hij ruim, comfortabel en rijdt de auto zeer lekker. Zowel de aandrijflijn als onderstel zijn duidelijk een upgrade t.o.v. de huidige hybride Yaris. Ook fijn dat je gewoon nog een reservewiel kunt meenemen, dat zie je niet vaak meer in EV-land (afgelopen week nog lekgereden met de Fiesta, dus dan let je er automatisch wat meer op).
En als er dan bij aanschaf ook nog wat jaartjes garantie overblijven van de initiele 10 jaar/150.000km garantie dan klinkt dat als een prima pakketje zo.

Ook nog even gekeken naar de Megane Etech EV60. Ik vind dat een zeer fraaie auto, qua ruimte voorin en in de kofferbak ook prima. Maar achterin is niet te zitten. Beenruimte op zich is wel aardig, maar omdat je je voeten niet/nauwelijks onder de voorstoel kan schuiven, zit je continu met je benen in een zeer oncomfortabele houding. Is voor korte ritten wellicht te doen, maar zo wil je niet een lange rit doorbrengen.
Qua budget was bij ook wel wat uitdagend, maar als het echt helemaal was bevallen....wellicht. Maar legt het qua ruimte en zitcomfort af tegen de Niro.

Mocht het EV gaan worden, dan zijn we er wellicht wel uit met de Niro, mocht het hybride worden dan is de Niro zeker ook nog steeds een kanshebber.

Qua EV waren we qua ruimte en zitcomfort overigens ook positief verrast door de VW ID.3, maar daar gaan zoveel rode vlaggetjes qua accuduur en betrouwbaarheid bij af, dat ik dat niet aandurf. Wellicht niet terecht, maar ik zou de garantiebepalingen van Kia en een backup-auto nodig hebben om die stap aan te durven.
Materiaalgebruik interieur en infotainment (de andere dingen die vaak worden genoemd) vielen me eigenlijk best mee nadat ik veel reviews had bekeken. Wie weet ga ik er toch nog een proefrit aan wagen (gewoon uit nieuwsgierigheid), maar kleine kans dat die het gaat worden.

Heb zelf een egolf en moet zeggen dat die echt foutloos is gebleken, ook bij de vorige eigenaar (die ken ik toevallig). Bij VAG is het een raak of een complete misser. Een jongere ID3 zou ik best aandurven, liefst met minder dan 50k op de klok, eerste serie niet.

Ik vind zeker de Born een vele fraaiere auto dan de Id.3. Maar ook best duurder, zit ongeveer €5000 verschil tussen vergelijkbare uitvoeringen (al zal de Born dan iets nieuwer zijn).
Belangrijk ook: de dames hier thuis hebben geen goede zit in de Cupra's. Al een keer getest in een Formentor. De vorm van de stoelen met geintegreerde hoofdsteun en de lengte (of het gebrek daaraan) van de dames zorg ervoor dat ze bij omkijken tegen de stoel aan zitten te kijken en dus een enorme dode hoek hebben.

Ik zal mijn "overwegings"--excelletjes met jullie delen. Lang zitten twijfelen om het te doen, want ze zijn gebaseerd op een mix van feiten en aannames (onderhoudskosten, restwaarde). Maar als ik er ook maar 1 zinnige reactie op krijg dan heeft het al nut gehad.
Nut van deze bestanden voor onszelf is het hebben van een overzicht van de opties en de consequenties. En daarmee hopen we een goede afweging en keuze te maken. Ik koop mijn auto's voor 60% op basis van dit soort vergelijkingen, de rest is een mix van uiterlijk en lekker rijden en zitten ;)

Denk dat de opzet duidelijk is, de rode tekentjes boven de auto's in het eerste overzicht betekent dat we die auto's nog goed moeten bekijken en berijden. Bij de rest is het bekijken reeds gebeurd, het rijden ook in een aantal gevallen.
De Yaris en Fiesta zijn nu onze auto's en staan daarom aan de uiteindes van het schema ter vergelijk. Bij scenario's waarbij de Fiesta ook vervangen wordt, ben ik uitgegaan van €2.500 inruil, dat is meegenomen in de prijs

Scen-Vgl1.png

Scen-Vgl2.png

Laatst bewerkt:
Ik zou de CX-3 om ruilen voor de CX-30, dat is een ruimere auto je hebt alleen wat meer kilometers op de teller.

Lastig altijd. Rationeel gezien denk ik dat een Kia Niro de enige “juiste” keuze is. Als je elektrisch wilt rijden hebben die vaak ook al standaard Carplay en met wat zoekwerk heb je er direct 1 met stuur-stoelverwarming, stoelverkoeling en eigenlijk van alle gemakken voorzien. Ga je voor hybride dan blijft de Niro een goede optie maar daar moet je wel meer zoeken naar de juiste opties. Dat de E-Niro geen ster in snelladen is lijkt mij geen probleem als je in Nederland de accu niet dagelijks leegt wilt rijden, op vakantie is een stopje van 15/20 minuten langer neem ik aan niet zo’n ramp inderdaad.

Je gaf echter eerder aan de auto nog 10 jaar met 20.000 per jaar te willen rijden. Een elektrische auto kopen met pak hem beet 100K op de klok naar de 300K trekken is wel een risicotje natuurlijk, zeker als het accupakket nu al grenst aan wat je minimaal wilt hebben kun je de aankomende jaren voor een verrassing komen te staan met nog een klein beetje accudegradatie. Ik denk persoonlijk dat een hyride Niro eigenlijk alles kan bieden wat je zoekt alleen dat het inderdaad niet de meest spannende, snelle auto is.

Als je de horizon wilt verbreden dan moet je toch altijd iets met je budget gaat doen of een hoger brandstofverbruik accepteren denk ik.

Ik zou de CX-3 om ruilen voor de CX-30, dat is een ruimere auto je hebt alleen wat meer kilometers op de teller.
Ik vind zelfs met opgerekt budget maar weinig opties (1) met automaat met <150.000km. Het kan in theorie wel, maar het is wel heel erg zoeken en hopen dat dit dan een goede wagen&uitvoering is

Lastig altijd. Rationeel gezien denk ik dat een Kia Niro de enige “juiste” keuze is. Als je elektrisch wilt rijden hebben die vaak ook al standaard Carplay en met wat zoekwerk heb je er direct 1 met stuur-stoelverwarming, stoelverkoeling en eigenlijk van alle gemakken voorzien. Ga je voor hybride dan blijft de Niro een goede optie maar daar moet je wel meer zoeken naar de juiste opties. Dat de E-Niro geen ster in snelladen is lijkt mij geen probleem als je in Nederland de accu niet dagelijks leegt wilt rijden, op vakantie is een stopje van 15/20 minuten langer neem ik aan niet zo’n ramp inderdaad.

Je gaf echter eerder aan de auto nog 10 jaar met 20.000 per jaar te willen rijden. Een elektrische auto kopen met pak hem beet 100K op de klok naar de 300K trekken is wel een risicotje natuurlijk, zeker als het accupakket nu al grenst aan wat je minimaal wilt hebben kun je de aankomende jaren voor een verrassing komen te staan met nog een klein beetje accudegradatie. Ik denk persoonlijk dat een hyride Niro eigenlijk alles kan bieden wat je zoekt alleen dat het inderdaad niet de meest spannende, snelle auto is.

Als je de horizon wilt verbreden dan moet je toch altijd iets met je budget gaat doen of een hoger brandstofverbruik accepteren denk ik.
Qua electrische optie denk ik dat het uitgangspunt meer zal zijn om er in eerste instantie 5 jaar mee te rijden. Ik hoop een auto te treffen met ca 75.000km. Dan kom ik na 5 jaar uit op ca 175.000km en is dat een mooi moment om de balans op te maken.
Iets minder snel laden is geen probleem, ik denk dat we max een half uurtje extra vertraging hebben op een reisdag van ca 750km als ik de uitkomsten via ABetterRoutePlanner mag geloven. En dat is helemaal prima voor die 5 a 6 lange reisdagen die we per jaar zullen hebben.
Een wat groter accupakket (>60kWh) is ook juist bedoeld om accudegradatie op te vangen. Zodat er met 20% minder bereik nog wel zo'n 300km overblijft.

Ik denk dat je laatste conclusie juist is, een overweging die we zelf moeten gaan maken

Laatst bewerkt:
Gisteren gereden in zowel de ID.3 als E-Up. Nou ja rijden, avonturen was het meer (kom ik zo op terug). Twee totaal verschillende auto's om twee verschillende "scenario's" zoals hierboven te vergelijken. En mogelijk wat weg te strepen.

TL;DR: erg nuttige sessie, beide auto's zijn weggestreept en daarmee zeker ook de route waarmee we een volwaardige hybride 1e auto én een kleinere electrische auto aanschaffen. Het idee was leuk en de E-Up als auto is niet slecht, maar qua comfort en rijden niet beter/fijner dan zowel Yaris als Fiesta.

Maar het begon met rijden in de ID.3; eerder vorige week met de garagehouder gesproken en hij had aangeboden om op zaterdag langs te komen. Maar hij was vergeten om de auto aan de lader te hangen :eek:
We kregen hem mee met 4% en 15km actieradius. Expres een korte route uitgestippeld (2km naar een parkeerplaats, daar de auto rustig bekijken en een rijderswissel, dan weer 2km terug). Net voor de parkeerplaats ging de auto in turtle-mode "alleen manoevreren mogelijk'. Rijden ging echter nog wel gewoon. Totdat we na het bekijken (alles eerst uitgezet) weer weg wilden rijden. Een caravan-mover was het geworden, meer als 2km/uur was niet mogelijk en dus ook niet terug naar de garage. Lucky us, er was een laadpaal vrij op de parkeerplaats. Snel een accountje gemaakt, creditcard gekoppeld en laden maar. Geen idee hoe dat moest, wist ik veel dat een kabel twee verschillende stekkerkanten heeft, en hoe snel dat zou gaan. Maar goed, het leek goed te gaan en toen maar een wandelingetje gedaan. Was een erg intense, maar door het verplichte wandelingetje ook weer relaxte proefrit ;)
Door het laden weer 25km actieradius opgebouwd en iets geruster richting garage terug.

ID.3 is qua ruimte een zeer fijne auto, prima zitcomfort ook. In- en uitstappen voor mensen van <1.60m met korte beentjes en iets mindere mobiliteit bleek echter niet heel fijn. Rijden (vooral optrekken en remmen) ging duidelijk minder soepel en vloeiend dan in de Niro. Hoezeer de ID.3 ook wordt aangeprezen als prima rijdend, met onze bejaarde rijstijl en samenstelling lijkt blijkbaar de Niro er beter bij te passen.

Na het rijden met elkaar de scenario's en auto's besproken. Beslissing is genomen dat voor de EV-route gaan de Yaris in april/mei wordt vervangen door een electrische 1e auto. Ondanks de interessante laadervaring van die dag spreekt het ons toch zeer aan.

Ik ben nog aan het kijken - we hebben toch de tijd - of er nog alternatieven zijn (bijv de Kona variant met wat minder Tupperware aan de zijkant geplakt), maar de Niro staat duidelijk bovenaan de lijst.

We zouden dan zoeken naar een versie van na de facelift (2020) met 3-fase lader, warmtepomp en dan de Executiveline (electrische stoelen met memory-functie lijkt ons heerlijk), met ca 80-90k op teller. Dan kunnen we 5 jaar volledig in de garantie rijden, zowel op de auto als op de batterij. En dat is economisch en financieel gezien een no-brainer eigenlijk.

Zoiets dus: https://www.autotrack.nl/a/kia-e-niro-elektriciteit-2020-58533723

Laatst bewerkt:
Goede keuze denk ik, en leuk dat je je ervaringen hier deelt! Iemand een auto meegeven voor een proefrit met een lege accu is niet echt handig zeg...

Lijkt me ook zeker een goede keuze! Goed de markt in de gaten houden, komen vaak wel leuke deals voorbij.

Goede keuze denk ik, en leuk dat je je ervaringen hier deelt! Iemand een auto meegeven voor een proefrit met een lege accu is niet echt handig zeg...
Niet handig of ronduit slecht? Ik vind het nog bewonderenswaardig dat jullie zijn gaan rijden. Zo'n korte rit geeft ook niet echt een indruk? Maar goed, indruk genoeg voor jullie geef je aan.

Mooie optie, de Niro. Had vrijdag onze dealer nog aan de lijn (Ford) en die zei zelfs dat het een goede auto is ;)

De Niro en Kona waren vrij vroege EV’s maar je leest eigenlijk niks over problemen. Dat is wel bewonderenswaardig.

De Niro en Kona waren vrij vroege EV’s maar je leest eigenlijk niks over problemen. Dat is wel bewonderenswaardig.
Noem het maar niks een terugroepactie van de Kona van 800 miljoen euro voor het vervangen van het accupakket! Bij Hyundai zullen ze daar anders over denken!

Mwoh, die claim zal wel naar de batterijfabrikant worden doorgeschoven, toch? Kia en Hyundai lossen hun problemen, net als Toyota en een hoop andere merken, gewoon netjes op.

Genoemde terugroepactie kende ik niet. Maar je leest (misschien mede daardoor) weinig over issues die gebruikers ervaren bij deze modellen.

Terug
Bovenaan