Oriënteren op opvolger Verso-S, maar lastige en tegenstrijdige eisen

1.2 puretech heb ik er 2 van in onderhoud. Prima blokje. Lekker zuinig, onderdelen niet duur. Maar wel belangrijk dat je heel specifiek en goed onderhoud.

Juiste olie is key.

Dus enkel met volledig en aantoonbaar (dealer) onderhoud aankopen. Waarbij geregistreerd is welk type olie erin is gegaan.
Elk jaar met de oliewissel even controleren hoe de riem ervoor staat en zodra die ook maar enigszins blijk geeft van scheurtjes of als die lichtelijk is opgezwollen, vervangen.

Afgelopen weekend een 1.2 Puretech gezien met 70dkm, uit voorzorg de riem vervangen. Zaten al best wat scheurtjes in! Kan je zien als je de oliedop er af haalt.

Het fijne van mijn huidige Toyota vind ik dat ik me er totaal niet druk om hoef te maken. Dat ding us foolproof. Aan de andere kant, mijn pa heeft al jaren een C-Max 1.0 ecoboost en dat ding is tot op heden foutloos. De riem zit er nu wel aan te komen, en hij heeft al offertes van 1800 euro gekregen...

Die sportsvan is een leuke auto en wat betaalbaarder dan een Touran, dus zeker een mooie optie. Met een 1.5 tsi en dsg ook nog een best dikke wagen. Wel jammer dat hij niet 3 losse stoelen achter heeft zoals de Touran.

Een ludospace is voor mijn vrouw (denk ik) een no go, voor mij zelf is het ook wel een drempel, hoe ruim ze ook mogen zijn.

Een van de meest probleemloze auto's in jouw categorie is de Verso-S. Weinig berichten van mensen die er problemen mee hebben. Een enkeling misschien. Iets groter maar even goed, dat ga je niet heel snel vinden.

Met Puretech moet je mazzel hebben. Mijn vader had er zoeen.. netjes dealer gekocht en ondehouden en toch ineens ellende gehad ermee na 100K. Wel uiteindelijk onder garantie opgelost gerepareerd want was net 1500km terug én altijd bij Peugeot onderhouden. Het kán wel... maar wel als je een 'full-house' hebt. Zijn nabestaande heeft nu een nette auto.. maar het blijft een Peugeot met 1.2 puretech met kaartje van de dealer in de auto.

Voor @Mechanix duurt het nog zo'n 8 jaar voordat de eerste uit z'n autostoel gegroeid is.

Bij één meter lengte kan/mag je al een zitverhoger + rugleuning gebruiken.

De zitverhoger met rugleuning is in de meeste gevallen geschikt voor kinderen vanaf 1 meter lengte. In onze autostoeltjestest vind je een overzicht van de beste zitverhogers met rugleuning.

Nou, dan kan je bij 90 centimeter lengte van het oudste kind of het al 'past' qua gordel (doe je desnoods zo'n beschermhoes omheen tegen het 'in de nek snijden van de gordel' én je ruimtegebrek is een stuk minder urgent. ;)

Terug
Bovenaan