R Ruiters - Peugeot 308 SW PHEV - The return of old trustworthy Mondeo - Exit Renault Talisman - Update huis - Welkom Lynk&Co 01

Maar je A3 is een toppertje hoor. In tegenstelling tot anderen vind ik dit wel een geslaagd ontwerp. Juist het feit dat hij al even meeloopt, geeft wat mij betreft aan dat het een degelijk en tijdloos ontwerp is. In de juiste kleurstelling en met de juiste specs is dit een lekkere auto.

Wanneer heb je hem voor de deur?

520d zei:
Wanneer heb je hem voor de deur?

Normaal gezien, maandag!

Gisteren nog ff stress gehad met de bank. Het geld overschrijven werd me afgeraden, risico van het geld kwijt zijn en geen auto hebben was volgens hun te groot en daarbij konden ze niet garanderen dat het maandag op de rekening van de verkoper zou staan... o_O Lekker hoor... Naja, dan maar contant... Lijkt me dat het tijd genoeg is om het geld te regelen. Dus gisteren stond ik om 12.30 uur in een filiaal van onze staatsbank.

Ik: "Ik zou graag wat zakgeld willen regelen voor maandag 7 november".
Bank: "Hoeveel heeft meneer in gedachte?"
Ik: " x Euro's"
Bank: "Euh... Voor wanneer wilde u dat bedrag hebben?"
Ik: "MAANDAG 7 november. Is dat een probleem?"
Bank: "Euh, ja meneer. Dan bent u te laat met het geld bestellen. Dat moesten wij voor 12.00 uur vandaag weten, dan had u het geld vrijdag kunnen afhalen! We kunnen wel geld voor u reserveren voor dinsdag 8 november. Is dat akkoord?"
Ik: "Nee, de afspraak staat voor maandag, dus dan moet ik het geld hebben. Aan u nu vraag om dit op te lossen... Dat geld moet ik dan hebben!"
Bank: "Filiaal Maastricht geeft wel op maandag geld uit (volgens hun eigen systeem, ik stond erbij). Kunt u dan het geld daar gaan halen?"
Ik: "Als er geen andere oplossing is, dan moet dat maar."
Bank: "We bellen direct met Maastricht. ... ff wachten... Meneer, bankfiliaal Maastricht geeft het geld niet meer uit op maandag, maar nu ook op dinsdag... Ik bel met filiaal Beek, is dat akkoord voor u?"
Ik: "Ok"
Bank: ...ff wachten, bellen... Meneer, ook Beek geeft het geld pas weer vrij op dinsdag... Het schema moet dus in de tussentijd aangepast zijn zonder dat wij dat weten."
Ik: "God, lekker actueel jullie systeem! En wat doen we nu?"
Bank: "U kunt het geld wel verspreid over twee dagen bij elkaar pinnen bij eender welke pinautomaat van deze bank... Moet u wel het paslimiet tot het maximum verhogen voor twee dagen... Daarbij... U kunt per pinbeurt max. € 2.000 pinnen in ... biljetten van € 50 :)O) ."
Ik: "Dat meent u niet!!! U zegt dus tegen uw klanten, ga maar lekker in weer en wind en onbeveiligd flink wat keren € 2.000 in biljetten van € 50 uit de muur trekken."
Bank: "Euh, nee dat bedoelen we niet! U kunt tijdens openingstijden bij ons in het kantoor komen pinnen. Dan komt u voor het weekend twee dagen achter elkaar het geld bij elkaar pinnen."
Ik: "En het geld het hele weekend in huis hebben liggen. Een vonkje en de boel in de fik en het geld pleitte... U maakt het ons wel lastig om op een normale wijze aan ons eigen geld te komen. Het is toch ons eigen geld, niet?"
Bank: "We begrijpen uw frustratie meneer, maar dat zijn de procedures die we moeten volgen! Helaas hebben we geen andere oplossing."
Ik: "Ok, ik weet genoeg... Klachtenbrief volgt en ik regel het wel via onze andere bank. Tot ziens!"

Bovenstaande is werkelijk zo gegaan. De bank heeft dus geen geld op voorraad voor incidentele gevallen. Alles gaat op bestelling, je moet als klant weten wanneer de bank het geld bestelt en je MOET het geld afhalen op de dag dat het geld geleverd wordt. Een andere dag gaat niet, kluis is dan terug dicht!!! Hallo bank, het zijn onze centen en wij betalen jullie ervoor om ons geld te beheren op een goede wijze. Dus niet dat de klant zich moet voegen naar de welwillendheid van de bank. BOH, ik was eventjes witheet!!! Wat een bank...

520d zei:
The real ZEN zei:
Je telt verkeerd: 260E, 250D, CE320... dat zijn er drie... :p

Maar die laatste twee heb je zo kort gehad, dat telt maar voor één. Bovendien krijg je puntenaftrek voor die Rover....:)

Niet korter dan de Bimmerts... :p

Puntenaftrek krijg ik toch wel, in een logaritmische reeks, door de twee Fords! :D

R.R., denk jij dan nog werkelijk dat er ook maar één bank is die zich op klanten richt? Wij zijn er voor hun, niet andersom.
Ik heb zoiets ook wel eens gehad, long long time ago. Ik: jullie zijn toch een dienstverlenend bedrijf? Nou, verleen dan dienst.

Bovendien heb je banken die enorm inschattings-/verwachtingsfouten maken, mais ceci est une autre histoire (om Manau te citeren uit Panique Celtique).

Ach ZEN, soms heb je de hoop nog niet opgegeven dat een dienstverlenende instantie inderdaad die dienst verleend... Noem het naïef, noem het wat je wilt... Ik ben nu in ieder geval weer een ervaring rijker (helaas een negatieve).

De BPM aangifte heb ik ondertussen geregeld, resteert nog € 2.730,-- BPM.
Eendagskenteken is eveneens geregeld voor dinsdag 8 november, papieren hiervan zouden er vandaag met de post moeten zijn.

Dus dinsdagmorgen ben ik bezoeker van het RDW keuringsstation in Elsloo.

Tuurlijk, the full Monty! :D

Aanvulling: toch leuk om die hele metamorfose te kunnen volgen?

Nog nooit was ik zo blij dat het weer maandag was als vandaag. Vandaag Audi halen...

Zojuist telefoon ontvangen van de garage... onderdelen van/voor de cruise control waren nog steeds niet geleverd (n) o_O . Auto vandaag afhalen zat er niet in... :cry: Morgenmiddag kon wel, vanaf 15.00 uur. Dat gaat helaas voor ons weer niet i.v.m. tandarts bezoek :cry:. Dus de auto wordt pas woensdagmorgen gehaald.

Dus woensdag hoop ik jullie real life picas te kunnen tonen van de A3!

Gefeliciteerd met de A3! Mooi uitvoeringen, leer maakt het af. 10x beter dan zwart/grijs idd.

Overigens is het donderdag middag en nog steeds geen foto's :p

Uitstel is geen afstel, al ging de 'levering' van de Audi niet zonder slag of stoot... Woensdag (gisteren dus) om 9.00 uur de afspraak voor de levering. Helaas was de auto nog niet klaar, cruise control gaf een foutmelding (en deed het niet), auto was niet gepoetst en stond nog op z'n zomerbanden. De auto is in de tussentijd nog gepoetst terwijl men nog twee andere cruise control modules heeft ingebouwd en uitgeprobeerd. Bij de derde module functioneerde de cruise control. Zomerbanden heb ik maar nog onder de auto gelaten. Ziet er net ff beter uit. Helaas heb ik door de vertraging geen mogelijkheid meer gehad om dezelfde dag nog bij het RDW langs te gaan.

Om 12.00 uur reed ik eindelijk weg, genietend van de auto. Echt een wolf in schaapskleren, enorm soepel, snel en zeer stil. Bij aankomst thuis even snel wat foto's geschoten. Zie hieronder...

A31.jpg

A32.jpg

A34.jpg

A33.jpg

A35.jpg

A36.jpg

A37.jpg

A310.jpg

A39.jpg

A38.jpg

A311.jpg

Voor de spotters onder jullie, op de nieuwe foto's is er al een mod doorgevoerd!

Vandaag de papieren in orde gebracht bij het RDW en de Belastingdienst. Opgave opties conform overgenomen door de Belastingdienst, wel had ik me vergist in de grammen CO2 (moest 159 ipv 157 zijn). Nog een discussie gehad met de ambtenaar van de Belastingdienst over de koplampsproeiers. Volgens hem was dat een extra optie... :confused: Ik heb aangegeven dat de koplampsproeiers verplicht zijn op auto's vanaf 2007, voorzien van af-fabriek xenon. Dus geen losse optie waarover ook BPM betaald zou moeten worden. Uiteindelijk gaf hij mij gelijk... o_O

Dit weekend ga ik de Audi maar eens helemaal nalopen, flink poetsen en genieten! Wordt een moeilijke volgende week, in afwachting van het kenteken!

Mooie combi licht interieur met je buiten kleur. Keurige auto veel plezier ermee.

Mooie wagen(y)
Is dit de 160pk versie?

offtopic:
Geen problemen gehad met kurzzeitkennzeichen? mag officieel niet.

Thanks, het is inderdaad de 160pk versie. Niet vervelend om mee te rijden :D en behoorlijk zuinig, zuiniger dan de Mazda tot nu toe (y) .

Ze hebben me nog niet aan de kant gezet. Het risico van een kurzzeitkennzeichen is me bekend ondanks dat er al jurisprudentie bestaat dat de houding van NL niet correct is. Maar ja, als je aangehouden wordt dan zit je wel in dat getouwtrek. Al ga ik dat niet uit de weg! Ondertussen is de auto aangemeld (de wegenbelasting moet betaald worden vanaf dag aanmelding bij het RDW), BPM aangifte is gedaan... eigenlijk is alles in orde op de kentekenplaten na!

Op basis van deze foto's stel ik mijn mening over de koelkast cq waterkoker toch enigszins bij. Ik blijf geen fan van de A3, maar de uitvoering die je gekozen hebt is zonder meer fraai. De niet-A3'eske wielen staan goed en vooral het interieur komt zo erg goed uit de verf. Dat zie je wel eens (meestal) anders. En met 160pk onder je rechtervoet lijkt het rijden me geen straf. Veel plezier ermee!

Vanmorgen had ik de BPM aanslag in mijn digitale brievenbus. Direct met een spoedbetaling in orde gebracht. Zou kunnen betekenen dat ik misschien morgen al de papieren in huis heb... Maar, dat zou wel te positief/snel zijn voor onze Belastingvrienden... Ik houd het eerder op woensdag of donderdag.

R.J.G. Ruiters zei:
Voor de spotters onder jullie, op de nieuwe foto's is er al een mod doorgevoerd!

Je bedoelt dat chroom rondom de mistlampjes? Staat goed hoor!

Verder ken je m'n mening over de A3, maar deze mag er zeker zijn. Het interieur komt wat lichter over, maar dat is des te mooier. Staat erg sjiek. De voorstoelen zien er erg comfortabel uit, hoewel de achterbank gewoon een platte plank lijkt. Geslaagde combi. Proficiat en veel geluk ermee! (y)

Rob076 zei:
Je bedoelt dat chroom rondom de mistlampjes? Staat goed hoor!

Goed gespot Rob! Deze covers maken het front homogener.

Rob076 zei:
De voorstoelen zien er erg comfortabel uit, hoewel de achterbank gewoon een platte plank lijkt.

Stoelen zijn prettig vormgegeven, zien er goed uit en zitten idem dito. Zijn de Ambition sportstoelen maar dan met een rundsvachtje overtrokken... Bieden genoeg (zijdelingse) steun ondanks het ontbreken van een instelbare lendensteun (= optie bij Audi!!!). Op de achterbank heb ik nauwelijks gezeten, heb ik dus ook geen mening over. Vermoed ook niet dat ik een innige relatie zal krijgen met de achterbank. Met die linkervoorstoel wil ik juist wel een innige relatie opbouwen! :p :cool:

Update 15.26 uur
Kenteken is bekend. Zag zojuist op de RDW site bij mijn voertuigen de Audi aangemeld staan. Zou het dan toch zo zijn dat ik vandaag de papieren in huis heb en ik de kentekens kan gaan laten maken?

Zozo, van een 323 naar A3! Dat is een aardige stap. Persoonlijk heb ik niet zo veel met moderne Audi's. Maar hoop dat jij er veel plezier mee beleeft. Wel leuk dat je een lekker complete uitvoering hebt genomen!

Ik zag dat ik op de vorige pagina een opmerking maakte over de vermeende niet-originele radio in de Mondeo. Je hebt inderdaad helemaal gelijk dat die origineel op de Ford werd geleverd. Dit voorjaar hebben wij een nieuwe Fiesta gekocht, en in de folders zag ik dat Ford nog steeds Sony-radio's af-fabriek levert, dat wist ik niet.

Ben benieuwd wanneer je het kenteken kijgt, heb het idee dat het nog best vlot is gegaan?

Zeer mooie A3! Door het ontbreken van vage en onnodige lijnen is het een mooie, strakke en representatieve auto.

Van een 323 naar een A3 is een inderdaad een forse overstap. Zowel qua degelijkheid, afwerking alsook qua prijs. Juist vanwege dat laatste, had ik dit nooit kunnen bevroeden dat we dit zouden doen.

Waarom dan toch de A3 gekocht? Mijn vrouw is na een zakelijke reis met een huur A3 cabrio (een paar weken geleden, overigens die huurauto was puur toeval, een Focus was gereserveerd) helemaal fan van de A3. Daarnaast hadden we zoiets... 'we leven nu en we kunnen het ons veroorloven'. Overigens was de uitvoering (1.8 TFSI, blauw met beige leer, xenon, etc...) erg lekker en de staat waarin de auto verkeerde gewoon top.

Wat het kenteken en de papieren betreft. We hebben ze nog niet. Stiekem er een beetje op gehoopt dat de papieren gisteren in de brievenbus lagen. Helaas dus niet. Vervolgens gebeld met het RDW. Papieren zijn de 15e verstuurd met Post.nl. Die doen helaas het sorteren niet meer 's nachts maar overdag. Dus een dag langer wachten. Vandaag zou het zomaar wel eens de dag kunnen zijn!

Als we de papieren vandaag krijgen, heeft het precies een week geduurd! Al met al... redelijk snel (maar niet snel genoeg ;) )

Gisteren de auto gepolijst. Ben tot de conclusie gekomen dat de carrosserie zeer strak is. Geen enkel deukje! Wel gewone gebruikssporen en krasjes. Niks verontrustends dus. Wel zat de auto vanaf de voorwielen naar achteren toe onder de teer- en witte verfspetters. Met kleien kreeg ik niet alles weg, zo veel hardnekkig teer. Speciaal product gekocht voor de teerspetters. Werkt super, alles weg! De witte verfspetters heb ik weggekregen met het polijsten. Zaterdag nog een extra laagje wax erop, en dan het leer reinigen en voeden en het interieur helemaal nalopen. Dan is het helemaal naar mijn zin en goed voor de wintermaanden.

Wat een geweldige auto! Perfect!!
Voor mij het gemis van een automaat, maar daar zou ik zelfs nog doorheen kunnen kijken!

Mag ik je vragen hoeveel de auto heeft gekost? Via PM prima! :) (y)
Super!

Terence zei:
Wat een geweldige auto! Perfect!!
Voor mij het gemis van een automaat, maar daar zou ik zelfs nog doorheen kunnen kijken!

Mag ik je vragen hoeveel de auto heeft gekost? Via PM prima! :) (y)
Super!

Je hebt PM! Bedankt voor je complimenten, leuke reactie (y)

Oh ja, sinds gisteren is het 'hit the road Jack'. De papieren lagen bij ons in de bus namelijk. Snel naar Heuts gereden en de platen laten maken! Vanmorgen erop gezet, rijden nu echt een 'nieuwe' auto met ons xx-SRP-x kenteken.

Ondertussen zijn we anderhalve maand verder en in het nieuwe jaar aanbeland....

... dus ...

IEDEREEN EEN GELUKKIG EN GEZOND 2012 GEWENST!

De Audi bevalt echt heel erg goed. Ondertussen een aantal modificaties uitgevoerd:
- de wintersloffen met wieldoppen (niet echt mooi) zijn gemonteerd;
- de garagekentekenplaathouders zijn vervangen voor 'anonieme' houders;
- VAGCOM aanpassingen voor het activeren van een aantal functies (mistlampen voor als bochtverlichting, noodstop functie remlichten geactiveerd en de achterverlichting brandt nu mee met de LED verlichting voor (enkel indien de AUTO verlichtingsstand is ingeschakeld)).

De Mondeo staat ook op de wintersloffen. De wintervelgen zijn na afgelopen strenge winters veel en veel slechter geworden. Een opknapbeurt van de velgen dient zich aan in de komende zomer.

De Mazda staat nog altijd te koop. Deze staat hier in het dorp op een plein te koop en krijg er veel reacties op... Alleen ... nog geen koper gevonden. We kijken het nog even aan, in de hoop die ene persoon. Anders is een opkoper zo gebeld...

Zo, de afgelopen maanden wel een hectische tijd meegemaakt. Zo zou ik per 1 mei met een vaststellingsovereenkomst werkloos worden. De inkt was nog niet goed en wel droog onder de vaststellingsovereenkomst of er werd voor de BV surseance aangevraagd. Een week later zelfs het faillissement... Om een lang verhaal kort te maken, wegens faillissement zat ik per 1 mei in de WW. In de tussentijd volop gesolliciteerd en gesprekken gehad. Op een gegeven moment was ik zelfs bij de laatste twee... Shit, gekozen voor de andere kandidaat (was nog voor 1 mei, zou een vloeiende overgang geweest zijn). BALEN!!! Nou ja, teleurgesteld maar niet ontmoedigd doorgegaan met solliciteren... wat heeft geresulteerd in een baan per 14 mei 2012. (y) Nog geen twee weken in de WW gezeten gelukkig!

Niet lang daarna werd ik gebeld voor de Mazda... Interesse!!!Of ze konden komen kijken...??!!! Geen probleem! Yep, interesse was geen onzin. Auto beviel goed, fair onderhandeld en VERKOCHT!!! Donderdag de hand erop en vrijdag de auto overgeschreven. Dus sinds vrijdag zijn we gelukkig weer eigenaar van maar twee auto's na dik een half jaar drie auto's in bezit gehad te hebben.

Dus na een wat mindere tijd nu ff een paar meevallers te melden.

Vorige week de Audi nog helemaal gepoetst van buiten wat resulteerde in de volgende plaatjes:

1027.jpg

1025.jpg

1024.jpg

1030.jpg

1026.jpg

Thanks!

Ik werk nu voor Henzo in Roermond. Werk er als Productmanager. De eerste dagen zijn zeer intensief geweest en tot nu toe bevalt het prima!

Gelukkig Nieuwjaar en al het beste voor 2013! Ik wens jullie allen een goede gezondheid en een stevige portie autofun!

Op de valreep nog in het oude jaar een proefrit gemaakt met een A4 Avant. De betreffende auto was net 3 jaar oud, zat enorm goed in z'n opties en had een fijne motor - bak combinatie. Het betreft een 'briljant zwarte' A4 Avant met bijna alle leuke opties (xenon plus, panoramadak, navigatie MMI, comfortstoelen in kaneelbruin leer, APS plus met camera, kessy, etc...).
Motor: 2.0 TFSI 180 pk
Bak: Multitronic

Proefrit is zeer goed bevallen. Vraagprijs is ook prima voor deze auto... maar er valt nog wel wat te onderhandelen. Na wat twijfelen, toch besloten de A3 te koop aan te bieden. Dus bij interesse stuur me maar een PM.

Overigens de A3 en de Mondeo doen het prima. Staan allebei op de wintersloffen.Voor de winter allebei nog eens uitgebreid gepolijst en voorzien van een aantal laagjes bescherming in de vorm van sealant en wax. Km-stand Mondeo is nu 176.500 en heeft bij 175.000 een kleine beurt gehad zonder verdere bijzonderheden. De A3 staat nu op 91.6xx en wij hebben er dus nu 16.000 plezierige kilometers mee gereden.

@ZEN
Nee, te klein is geen issue... Gewoon ons hart volgen. Bij het kopen van de A3 hebben we al getwijfeld om eventueel voor een A4 te gaan...

De A3 heeft ons zodanig overtuigd dat we nu serieus overwegen een A4 te kopen.

0009263563.jpg

0009263563.jpg

0009263563.jpg

0009263563.jpg

0009263563.jpg

Mooi exemplaar, vooral prachtige bekleding :eek:
Opties zijn ook fijn :) Chromen eindstukken maken het nog mooier

@Renault Sport
Wat grappig dat je bijna dezelfde hebt gevonden. Dat is inderdaad dezelfde kleur leer en heeft identieke velgen! Deze heeft de standaard stoelen en die zijn geen optie voor ons.

De A4 die wij op het oog hebben staat overigens in D.

Chromen eindstukken staan inderdaad zeer fraai. Hebben wij op de A3 ook laten toevoegen. Ziet gewoon af uit zonder de looks van de auto te verklooien.

Ah oke, had even niet buiten NL gedacht. In NL zijn er iig weinig te vinden met deze interieurkleur.
Ook in Duitsland vind ik het aanbod van benzine automaten met opties niet erg groot, veel meer diesels.
Dit exemplaar uit NL was net geen 25k en heeft 80k km. Geen slechte deal als je vergelijkt met Duitse prijzen + BPM betaling.
Sportstoelen lijken mij ook nuttig, deze zien er aardig 'vlak' uit.

Even dit topic afstoffen...
Op automobiel vlak geen wijzigingen te melden (helaas en gelukkig)... De auto draaien hun kilometers zonder nukken.

Opvallend vind ik wel dat de Mondeo kwalitatief de betere auto van de twee is. Laatst nog wat kosten gehad aan de Audi (contactslot en deurslot vervangen). Het contactslot veroorzaakte vreemde elektronische kuren en had tot gevolg dat er een lijst van wel 20 storingen was opgeslagen in de computer van de auto. Deurslot moest vervangen worden omdat we de deur niet meer konden openen van buitenaf.

De Mondeo is tot nu toe zonder extra kosten ingezet. Alleen onderhoud uitvoeren en slijtage-onderdelen vervangen, wegenbelasting betalen en diesel erin.

Ander groot nieuws is dat we sinds 7 weken ons trotse ouders mogen noemen van een wolk van een dochter met de naam Eloise Bo. Na een geplande keizersnede wegens stuitligging, is ze gezond ter wereld gekomen. Moeder maakt het nu ook goed na een vanzelfsprekend wat langere herstelperiode.

Zijn er plannen... Ja!
We verwachten op een relatief korte termijn te verhuizen naar België (slechts 20 km in vogelvlucht van waar we nu wonen). Dit betekent dan ook een verandering van het wagenpark. De shortlist met mogelijke vervangers is niet zo heel lang maar is ook afhankelijk van de ontwikkelingen bij mijn vrouw haar werk. Als ze nu promotie zou maken naar de 'beloofde' functie, krijgt ze het recht een lease-auto uit te zoeken. Deze mag ze privé gebruiken (mits bijtelling betalen) en dat maakt het budget voor de andere privé auto iets ruimer... ;-)

Keep you all posted!

Goed nieuws, genieten en weinig slapen de komende maanden, gefeliciteerd!

Dat de Ford kwaliteit is verbaast me niet, zeker in die periode maakte ze kwalitatief zeer goede auto's.

Succes met de verhuizing naar België. Ondanks dat het maar een klein stukje is vond ik het toen ik het zelf deed toch een wereld van verschil. Ik heb al in andere landen gewoond (Duistland, Londen, USA en nu Midden Engeland) maar nooit echt kunnen integreren in België ondanks dat ik er meer dan 5 jaar gewoond heb. (Antwerpen daarna Brasschaat). Het helpt om te beseffen dat ondanks de taal we maar weinig met ze gemeen hebben, als je dat niet meeweegt ga je er steeds van uit dat het het zelfde is als in NL en dat frustreert enorm. Door de taal is het makkelijk het verschil te onderschatten hoe naïef dat ook lijkt.

De mensen hier in het midden van Engeland waar ik nu woon hebben veel meer gemeen met wij Nederlanders dan de Belgen in mijn ogen.
Ondanks dat ik nooit meer in België zou wonen hebben we het best naar ons zing gehad en missen we de goede restaurants en goede gezondheidszorg zeker. Zie het dus maar gerust als Emigreren. Tot zover mijn ongevraagde advies :)

Auto's en auto belasting zijn over het algemeen goedkoper dus ben benieuwd met wat je komt. Ik zou zelf mijn Disco nooit gekocht hebben als ik niet toen in België woonde. In NL weet ik niet of ik de belasting er voor over gehad had.

Sketcher zei:
Succes met de verhuizing naar België. Ondanks dat het maar een klein stukje is vond ik het toen ik het zelf deed toch een wereld van verschil. Ik heb al in andere landen gewoond (Duistland, Londen, USA en nu Midden Engeland) maar nooit echt kunnen integreren in België ondanks dat ik er meer dan 5 jaar gewoond heb. (Antwerpen daarna Brasschaat). Het helpt om te beseffen dat ondanks de taal we maar weinig met ze gemeen hebben, als je dat niet meeweegt ga je er steeds van uit dat het het zelfde is als in NL en dat frustreert enorm. Door de taal is het makkelijk het verschil te onderschatten hoe naïef dat ook lijkt.

Kan me hier wel in vinden. Jaar geleden ook erheen verhuisd. Taal heeft een overheersende functie in de culturele bepaling, maar in België merk je gauw dat die factor niet toereikend is voor die bepaling. Erg veel zaken verschillen. Mijn advies: go with the flow en wees niet de luidruchtige 'Ollander' die overal iets van moet vinden. Daar zijn Belgen zeer allergisch voor.
Maar belangrijker: gefeliciteerd met de kleine. (y)

Geen zorgen, ik ben ondertussen wel bekend met België en de plaats waar ik kom te wonen. Als de plannen doorgaan zoals ze zich nu ontvouwen dan komen wij te wonen in het huis van mijn ouders. En laat ik daar nu 4 jaar gewoond hebben.

Mijn schoonouders worden dan de overburen... Die wonen namelijk aan de overzijde van de straat! Mijn vrouw is geboren en getogen in dat dorp.

Met een kleintje zal het integreren ook gemakkelijker gaan.

Keuze van auto wordt nog wel een goede... Rationeel kiezen vs. kiezen met het hart.
Tipje van de sluier qua mogelijke merken:
Ford
Jaguar
BMW
Skoda
Er zijn nog andere merken die in mindere mate in aanmerking komen... Echte outsiders op dit moment.

Met onze dochter gaat alles prima, ze groeit als kool en is een zeer tevreden en vrolijke baby.

Dan op het vlak van automobielen een zeer waarschijnlijke en vrij onverwachte wijziging.
Mijn vrouw verandert van functie per 1-1-2016 bij haar werkgever. De functiewijziging zat eraan te komen maar per 1 januari 2016 was sneller dan verwacht. Bij die functie hoort een lease-auto, een jonge gebruikte. Dit is een vrij bijzondere regel die de werkgever oplegt, nog geen verklaring voor kunnen bedenken.

Afgelopen zaterdag een rondje autobedrijven gedaan en we hebben een keuze kunnen maken, na een proefrit. Omdat het een om gekentekende auto gaat, is de keuze beperkter. Onze eis was in ieder geval voor een station, benzine, lederen bekleding en het liefst met een lage bijtelling.

Op basis van de eisen een shortlist gemaakt (willekeurige volgorde):
Seat Leon ST 1.4 TSI
Peugeot 308 SW 1.2 THP Puretech
Toyota Auris Touring Sport Hybrid

Onze voorkeurskleur is parelmoer wit en is op alle drie de auto's mogelijk.

Uiteindelijk uit deze lijst ook de keuze gemaakt. Nu is het aan het bedrijf van mijn vrouw de gekozen en (gereden) auto via de leasemaatschappij te bestellen. Vandaag zit ze met de wagenparkbeheerder rond de tafel. Het moet nu snel gaan, tot 1-1-2016 zijn niet meer zoveel dagen en de wens van leer kost ook nog een paar dagen. Dus al met al een krappe planning.

Ben benieuwd of jullie het raden welke automobiel het geworden is. Zodra het hoge woord van de werkgever eruit is en de auto besteld is door de maatschappij, maak ik het hier bekend.

Brengt me op het feit dat ik na vandaag zeker weet of ik de Audi al te koop kan aanbieden. Naast autoscout, welke sites zijn dan nog aan te bevelen?

Barri zei:
Ik denk de Auris. Vanwege de dingetjes met de Audi willen jullie vast geen Seat.

Als ik privé moest kiezen was dat zeker een argument, al is de 1.4 TSI met COD tot nu veel minder problematisch (heeft ook geen ketting meer, maar een riem). Het design van de Leon ST is wel sterk!

Barri zei:
Hoe is het met de verhuizing?

De verhuizing laat nog wel even op zich wachten, eerst de verbouwingsplannen uitwerken en de huidige woning verkopen.

Persoonlijk zou ik voor de Leon gaan. 1.4 ACT lijkt me zeer fijn, en het is idd ook een mooie auto. En als FR (Connect) nog wat mooier! Hier op het werk staan er veel in die uitvoering.

@verhuizing: (y)

Ik voor de Auris: hybride (en automaat). De 1.2 van PSA schijnt trouwens ook wel fijn te zijn, dus ik plaats de 308 op plek 2.

Gisteren heeft mij eega het gesprek gehad op haar werk met de wagenparkbeheerder... Tovert deze toch niet een 'ongewenst' konijn uit de hoed. Het kan zomaar zijn dat mijn vrouw 'gedwongen' wordt een auto van een collega over te nemen die voor einde leasecontract een nieuwe bijtellingsgunstige auto heeft uitgekozen. Op zich geen verkeerde auto, het gaat om een Lexus CT200h, alleen niet echt lekker passend in onze gezinssituatie.

We horen deze week meer... De gewenste auto is hierboven al genoemd.

Barri zei:
Ben benieuwd of jullie het raden welke automobiel het geworden is.
Ik denk de Auris. Vanwege de dingetjes met de Audi willen jullie vast geen Seat.

Hoe is het met de verhuizing?

Welke dingetjes? Topic even doorgelezen maar heb er vast overheen gelezen :confused:

Lexus is zeker geen verkeerde auto. Wel raar verhaal dat die collega een nieuwe auto mag kiezen en je vrouw dan maar haar auto (met bijbehorende bijtelling?) in de maag krijgt geschoven. Lastig om daar een punt van te maken bij een nieuw bedrijf natuurlijk. Hoe lang is dat contract nog?

Terug
Bovenaan