Ram 1500 (VS) | Nieuw: REV

A

Anoniem

Guest
2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500-rebel.jpg

2019-ram-1500-rebel.jpg

2019-ram-1500-rebel.jpg

2019-ram-1500-rebel.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

Rebel
2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

2019-ram-1500.jpg

info en 107 foto's: https://www.motor1.com/news/226890/2019-ram-1500-detroit-debut/

Huidig model:
Ram-1500_Laramie_Limited-2015-1024-01.jpg

Ram-1500_Laramie_Limited-2015-1024-06.jpg

Ram-1500_Rebel-2015-1024-01.jpg

Ram-1500_Rebel-2015-1024-0d.jpg

De 2013 model (met lompe Dodge grille) blijft toch wel mijn favoriet
Ram-1500-2013-1024-05.jpg

Ram-1500-2013-1024-2e.jpg

Wederom een erg gaaf model, wat me wel opvalt is dat pick-ups steeds vaker standaard nogal sportieve accenten mee lijken te krijgen, met name in het interieur.

Chevrolet heeft in Detroit een nieuwe Silverado staan en Fiat Chrysler Automobiles ziet in de North American International Auto Show het ideale podium om hun nieuwe 1500 te presenteren.

Ram geeft de nieuwe vijfde 1500 generatie een hoekiger en daarmee stoerdere designtaal. FCA heeft de 1500 tot op de laatste bout vernieuwd en dat betekent dat ook deze pick-up net als rivalen Ford F-150 en Chevrolet Silverado kennismaakt met aluminium. De toepassing van dat lichtere materiaal voor delen van de koets en de verdere implementatie van lichter staal zorgt voor een totale gewichtsreductie van meer dan 100 kilo ten opzichte van de uitgaande generatie 1500. Het grootste deel van het plaatwerk is overigens niet van aluminium. De F-150 wint dus op dat gebied. FCA is van mening dat zijn klantengroep de "[...] langere levensduur van staal" verkiest boven de lichte eigenschap van aluminium. Conservatief.

De nieuwe koets van de 1500 is, hoewel ogenschijnlijk hoekiger, aerodynamischer dan voorheen. De cW-waarde ligt 9 procent lager dan voorheen, daar heeft de pick-up onder andere zijn actieve grille, die kan sluiten, voor te danken. De auto beschikt verder over een elektrisch uitklapbare lip onder de voorbumper dat rond de 50 km/h uitschuift. 1500's met luchtvering kruipen op hoge snelheid zo'n 1,5 centimeter dichter naar het asfalt toe.

Ram laat de FCA kennismaken met het principe van de mild-hybrid. Het mild-hybrid-systeem is standaard aanwezig op de 1500 met 305 pk en 365 Nm sterke 3,6-liter grote V6 in het vooronder. Dit E-Torque gedoopte systeem is optioneel voor de 395 pk en 556 Nm sterke 5,7-liter grote V8. Het bij het systeem behorende 0,43 kWh 'grote' accupakket is in het wandje achter de stoelen geplaatst. Volgens Ram levert het systeem voor de V6 tot 122 Nm extra tijdens het accelereren. Bij de V8 zou het om 176 Nm extra gaan. Schakelen gaat vooralsnog in alle gevallen met een vernieuwde achttrapsautomaat. Op termijn voegt Ram een 3,0-liter grote EcoDiesel V6 aan de motorenlijst toe. De krachtigste 1500 moet tot 5.760 kilo kunnen trekken. Voorheen lag dat maximumgewicht op 4.817 kilo.

Ram monteert rondom grotere remmen en claimt dat de 1500 beter dan zijn rivalen in staat is tot stilstand te komen. Leuk detail: voortaan is de aanduiding van de motorisering niet meer op de voordeuren, maar op de bult op de motorkap te lezen. Ook het complete interieur gaat uiteraard op de schop. Achterin de Crew Cab-versies moeten passagiers van enkele centimeters extra been-, hoofd- en schouderruimte beschikken. Ram levert 5,-, 8,4- en 12-inch metende infotainmentschermen in zijn nieuwe potentiële succesnummer. De grootste van het stel is opgebouwd uit twee kleinere exemplaren. https://www.autoweek.nl/nieuws/dit-is-de-nieuwe-ram-1500/

Dat oogt toch een stuk overtuigender dan de nieuwe Chevrolet Silverado, zowel het stoere no nonsense voorkomen van het exterieur als het bijpassende interieur. Die GM-interieurs vind ik toch bij de lelijkste van de industrie horen.

Ram 1500 Laramie Longhorn Edition
2019-ram-1500-laramie-longhorn-edition.jpg

Alle foto's en meer info: https://www.motor1.com/news/228642/ram-1500-laramie-longhorn-edition/

Heerlijke uitvoering zeg. Ik blijf er wel wat mee hebben, met die Rams. Ik zal het (uit ecologische overwegingen) nooit kopen, maar fantastisch om te zien en horen. Genoeg vernieuwingen in het segment ook dit jaar, dat beloof wat voor enkele vergelijkende tests.

der Magistrat zei:
Heerlijke uitvoering zeg. Ik blijf er wel wat mee hebben, met die Rams. Ik zal het (uit ecologische overwegingen) nooit kopen, maar fantastisch om te zien en horen. Genoeg vernieuwingen in het segment ook dit jaar, dat beloof wat voor enkele vergelijkende tests.

Idd, prachtige wagen en voor een bedrijfswagen met een erg fraai interieur, zal weer populair worden ook in Nederland want er rijden er toch best behoorlijk wat. Op 'gas' toch ook best schoon lijkt mij. Wat mij betreft de mooiste pick-up van zijn klasse.

der Magistrat zei:

De 16 grootste vrachtschepen ter wereld zorgen voor evenveel vervuiling als de 800 miljoen auto's op de wereld. Misschien ecologisch heroverwegen? ;)

Cole Trickle zei:
der Magistrat zei:

De 16 grootste vrachtschepen ter wereld zorgen voor evenveel vervuiling als de 800 miljoen auto's op de wereld. Misschien ecologisch heroverwegen? ;)

Schrijft der Magistrat dan ergens dat hij overweegt een vrachtschip te kopen?o_O

Ik vermoed dat alle onzinschrijvers samen ook een pak overbodige CO2 produceren.

iDS zei:
Cole Trickle zei:
der Magistrat zei:

Schrijft der Magistrat dan ergens dat hij overweegt een vrachtschip te kopen?o_O

Ik vermoed dat alle onzinschrijvers samen ook een pak overbodige CO2 produceren.

Nee. En dat zeg of suggereer ik ook nergens. Net als dat ik niets zeg over CO2. Dus laat dat 'ook' maar weg.

der Magistrat geeft heel duidelijk aan dat hij groot fan is van Rams. Hij geeft ook een reden op waarom hij zo'n auto toch nooit zal kopen. Ik maak een opmerking over zijn overwegingen, met een knipoog. Achterliggende motivatie is dat ik het der Magistrat gun om in zo'n fantastische auto te rijden, en dat ik dat als autoliefhebber ook mooi zal vinden om te zien rijden. Dat jij dan een opmerking maakt die mij irriteert (onzinschrijver zal vermoedelijk op mij slaan) is best bijzonder (jammer).

Overigens valt mij het grote aantal van dit soort trieste posts op AW wel op en tegen.

Zo, en nu mag jij zeggen dat het allemaal maar in mijn perceptie plaatsvindt, en dat jij niet het plan had om me te irriteren.

Cole Trickle zei:
der Magistrat zei:

Je tweede zin volgt niet uit zin 1. Dus ehm, nee, ik heb mijn ecologische prioriteiten al redelijk op een rijtje momenteel.

Dat er in Nederland duizenden grote bestelwagens rondscheuren met diesels, daar neemt niemand aanstoot aan. Als er een pick-up rijdt dan wordt vaak gezegd dat deze wagens bovenmatig vervuilen en groot zijn, maar een Ram valt wat mij betreft best mee qua formaat. Het is een grote wagen maar met LPG goed te rijden, deze nieuwe ziet er gewoon top uit.

Pietzoveel zei:
Iets met afgunst??? "Ik mot van m'n baas in zo'n standaard kudde apparaat en jij mag zelf kiezen...."

Ik wordt in ieder geval altijd wel blij als ik zo'n Ram zie, en als ik de plek had in de parkeergarage, wat helaas niet zo is, dan had ik er zeker 1 overwogen. En heel eerlijk, beetje 'jaloers' ben ik dan wel op de eigenaar van zo'n wagen, want er komt wel wat aanrijden en je hebt toch wel heel veel staal om je heen zitten, wel zo veilig tegenwoordig op de snelweg.

Ram 1500 met Mopar-accessoires: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/februari/44316-ram-1500-met-mopar-accessoires-op-chicago-auto-show

ram-1500-2018-mopar-chicago-auto-show-293538-800.jpg

Ram heeft op de North American International Auto Show 2018 de HD pick-up gepresenteerd, die er weer in de smaken 2500 en 3500 is.

img_4341.jpg

img_4344.jpg

img_4346.jpg

img_4349.jpg

img_4467.jpg

img_4464.jpg

img_4476.jpg

img_4471.jpg

img_4480.jpg

Meer foto's: https://driving.ca/ram/auto-shows/detroit-auto-show/2019-ram-hd-pickup-cranks-out-1000-pound-feet-of-torque

(VS) mag misschien wel uit de topictitel. Er worden er ieder jaar vele honderden van verkocht in Nederland :D

Ram HD Laramie Longhorn

2019-ram-hd-laramie-longhorn-exterior.jpg

2019-ram-laramie-longhorn-interior.jpg

Bron en meer foto's: https://www.motor1.com/photo/3756300/2019-ram-hd-laramie-longhorn-exterior/

ram-1500-ev.jpg

With the 2022 Ford F-150 Lightning going on sale this spring and GMC Hummer EV pickup deliveries already underway (well, sort of), some might say that Stellantis is lagging behind its rivals in the electric pickup truck race.The automaker’s first all-electric pickup truck, the Ram 1500, is scheduled to arrive in 2024, about a year after GM will have already started shipping its Silverado EV it unveiled yesterday at CES. https://insideevs.com/news/559116/stellantis-improving-electric-ram1500-monthly/

Het zou wel typisch FCA (of nu dan Stellantis zijn): lekker net té lang die dollars binnen willen blijven harken van de 1500. Dat het hun cashcow is, is wel duidelijk. Maar ze riskeren inderdaad zo wel een Kodiak-Nokiaatje.

Is het laad netwerk wel voldoende aanwezig in de buitengebieden in de States? Anders is het wat later leveren van een BEV misschien ook niet verkeerd. (Chip problemen, modernere accupakketten). Chrysler heeft al veel ervaring met hun EV Voyagers.

Geen zin de eerste te zijn, paniekvoetbal. Goed dat Stellantis later komt, kunnen ze meteen state of the art techniek leveren en leren van de fouten van de concurrentie. De EV trucks zullen zich met name in de zeer strenge winters van de USA moeten gaan bewijzen....., verwacht daar desastreuze afname actieradius en teleurstelling bij veel kopers van eerste uur. Een plugin zou veel betere oplossing zijn idd.

CD9LOP zei:
De EV trucks zullen zich met name in de zeer strenge winters van de USA moeten gaan bewijzen....., verwacht daar desastreuze afname actieradius en teleurstelling bij veel kopers van eerste uur. Een plugin zou veel betere oplossing zijn idd.

Ik woon in een staat waar trucks bijzonder populair zijn en wij hebben geen zeer strenge winters (met vorig jaar als uitzondering die de regel bevestigde).

Door de grotere afstanden is een plugin hybride juist wat minder op zijn plaats.

Pietzoveel zei:
Is het laad netwerk wel voldoende aanwezig in de buitengebieden in de States? Anders is het wat later leveren van een BEV misschien ook niet verkeerd. (Chip problemen, modernere accupakketten). Chrysler heeft al veel ervaring met hun EV Voyagers.

Buitengebieden als in de suburbs? Ik denk dat de stroomvoorziening prima is, gezien de hoeveelheid Teslas die er hier al rijden. Vergeet niet dat er in het zuiden flinke airconditioning units nodig zijn die relatief veel elektriciteit nodig hebben.

Op het platteland is het misschien een ander verhaal.

MCW 84 zei:
Buitengebieden als in de suburbs?

Hij bedoelt natuurlijk platteland.

Als dat het geval is er nog geen reden tot paniek. De huidige elektrische trucks zijn nog niet geschikt voor het platteland. Daar gebruiken ze pick ups ook voor het trekken van zware aanhangers. Met een elektrische auto loopt de range dan veel te snel terug.

Twix zei:
CD9LOP zei:
De EV trucks zullen zich met name in de zeer strenge winters van de USA moeten gaan bewijzen....., verwacht daar desastreuze afname actieradius en teleurstelling bij veel kopers van eerste uur. Een plugin zou veel betere oplossing zijn idd.

Ik woon in een staat waar trucks bijzonder populair zijn en wij hebben geen zeer strenge winters (met vorig jaar als uitzondering die de regel bevestigde).

Door de grotere afstanden is een plugin hybride juist wat minder op zijn plaats.

Jaren in Texas gewerkt, vandaar mijn opmerking.

CD9LOP zei:
Twix zei:
CD9LOP zei:

Jaren in Texas gewerkt, vandaar mijn opmerking.

Ik woon al jaren in Texas, vandaar mijn opmerking. :T

Wij hebben zelf ook een plugin hybride, maar daar krijg we geen optimaal rendement van doordat we met wat grotere afstanden rijden voor woon-werkverkeer. Met name met de wat kortere afstanden werken prima met een plugin hybride.

Zo zie je maar, erg fijn wonen daar, mooie tijd daar gehad.

Ram 1500 REV
2024-ram-1500-rev-exterior-front-view.jpg

2024-ram-1500-rev-exterior-front-view.jpg

2024-ram-1500-rev-exterior-front-three-quarter-view.jpg

2024-ram-1500-rev-exterior-side-view.jpg

2024-ram-1500-rev-exterior-rear-three-quarter-view.jpg

2025-ram-1500-rev-interior-dashboard.jpg

Following the world debut of the 1500 Revolution BEV Concept at CES 2023 last month, Ram Trucks has surprised everyone with the unveiling of its production electric pickup, the 1500 REV, in a Super Bowl commercial. Starring in the brand's 60-second television Big Game commercial cheekily called "Premature Electrification" (embedded above), the Ram 1500 REV doesn't quite look like the production version of the 1500 Revolution BEV Concept.

It looks more like an electrified version of Ram's current 1500 pickup truck, though that's not a bad thing seeing as Ford has found success using a similar recipe for its F-150 Lightning. Looking at the Ram 1500 REV, it appears to share some of the side body panels with the ICE-powered truck, while the front and rear ends feature unique details. Unfortunately, Ram didn't provide any specifications of the 1500 REV; it remains to be seen if it's based on the BEV-centric STLA Frame platform. The company did say that the electric pickup will enter production sometime in 2024 and will reach dealerships late next year. This likely means it will debut for the 2025 model year. https://www.motor1.com/news/652097/2025-ram-1500-rev-debut-super-bowl-commercial/ De concept:

cn023_001rm.jpg

cn023_005rm.jpg

Ergens zegt er me iets dat een 3.6l V6 genetator in combinatie met een 95 kWh accu in een Dodge Ram niet de meest efficiënte manier is. Maar wel een interessant concept met zo een grote motor als range extender.

RAM heeft besloten de lancering van de eerste elektrische pick-up van de Ram 1500-familie (de REV) uit te stellen en in plaats daarvan de variant met de range extender, genaamd Ramcharger, begin volgend jaar te lanceren.

Concreet zal de 1500 REV pas in 2026 op de markt komen (ipv 2025). De keuze om te kiezen voor de variant met de range extender houdt niet alleen verband met de lage vraag naar EV-pickups, maar ook met de ‘enorme interesse’ van consumenten en het ‘concurrentievoordeel’. Het besluit volgt op de terugkeer van Tim Kuniskis als CEO en is een antwoord op de eisen van Amerikaanse dealers, die de groep luidop hebben gevraagd modellen aan te bieden die meer in lijn zijn met de behoeften en vraag van Amerikaanse consumenten. In wezen is het uitstel van de eerste elektrische pick-up van het Amerikaanse merk een zoveelste bevestiging van het keerpunt dat het huidige topmanagement van de groep heeft gemaakt in de commerciële en productiestrategieën.
( bron: quattroruote.it )

2590780-cog9lfs81s-whr.jpg

Ik vind het geen goede ontwikkeling, maar het klinkt als slim om vooraf te peilen of het publiek het wel ziet zitten en daar de plannen eventueel op aan te passen.

Dat Amerikanen niet op een EV zitten te wachten, bleek duidelijk op de Detroit motor show. In een RAM hoort volgens hen een HEMI. Punt.

CEO Tim Kuniskis wou waarover het volgende kwijt:

"Number one, the Hemi was never designed to run in that truck on that electrical architecture, so that’s a huge challenge," he said. "They shut down production on that particular Hemi, the eTorque. There's supplier work because when you shut something down, suppliers shut down their assembly lines, and they switch to something else."

That's the bad news, but even with that explanation, Kuniskis leaves the door wide open for the Hemi's return to the Ram 1500.

"Even if you said let’s do it, we can’t do it right away," explained Kuniskis. "I didn't say you can't do it ... you can't do it right away."

( Bron: motor1.com)

Terug
Bovenaan