Rembrandt - Mazda CX-80 E-Skyactiv 327 Takumi Plus 6-zitter

No shit! :)

Welke boom heeft die onder gestaan haha. Wanneer begon jouw zoektocht naar een nieuwe vierwieler eigenlijk Rembrandt?

adinsx zei:
No shit! :)

Welke boom heeft die onder gestaan haha. Wanneer begon jouw zoektocht naar een nieuwe vierwieler eigenlijk Rembrandt?

De boom voor mijn huis. Weer een argument voor het aanleggen van een oprit.;)
Eerst zaten er twee eksters in, maar nu hebben duiven het overgenomen, en dat geeft een partij rotzooi.:(

Mijn zoektocht gaat continue door........:)

De volgende moet er over twee jaar komen.
Maar....... dan moeten die kids van mij niet te hard groeien. Want als er een boven de 1.35m komt, kan ik de Multimac niet meer gebruiken.

Shortlist (en het doet zijn naam eer aan):
- Volkswagen Touran: 1.4TSI DSG, maar nu helaas als Comfortlne incl. Executive pakket. In twee jaar van nu is daar ook een facelift overheen gegooid door Volkswagen, dus een kijken wat het dan is.
- Volkswagen Tiguan Allspace: nog niet bekend hoe (waarschijnlijk dus 1.4 of 1.5 150pk) en wanneer, en in welke lease-categorie, deze komt, maar ik verwacht dat hij de opvolger wordt van de Sharan bij ons.

Voorlopig bevalt de Octavia, met hulpveren, nog heel goed.

qUu9EOC.jpg

Barri zei:
Waarom niet tzt wat kleins en privé een grote MPV?

Omdat ik heel veel prive rijd. Dus dan kan niets tegen een lease-auto met tankpas op.
En er gaat sowieso al een auto uit (de Alto).

Dit is alleen een optie als er geen 7-zits configuraties meer te krijgen zijn. Dan zal ik prive wat moeten regelen.

De Alto is vandaag verkocht.

Even uitzwaaien:
tbWxv4fm.jpg

Nog geen 20.000km mee gereden in dik 7 jaar. En de afgelopen maanden, met het nieuwe huis, net 200 kilometer. De bakfiets heeft meer kilometers gemaakt.:)
Dus nu proberen met 1 auto rond te komen.:p

ENTE zei:
Meer dan een Octavia heeft niemand nodig :D

Daar is mijn oudste dochter het niet helemaal mee eens. Die vraagt me wekelijks wanneer ik weer een nieuwe auto krijg. :)
Die is het met-z’n-vieren-naast-elkaar-zitten helemaal zat en wil weer haar eigen stoel zoals in de Touran.:cool:

Met z’n 4’en naast elkaar lijkt me sowieso in geen enkele auto een pretje:eek:
Tijd voor een Kodiaq? ;)

ENTE zei:
Met z’n 4’en naast elkaar lijkt me sowieso in geen enkele auto een pretje:eek:
Tijd voor een Kodiaq? ;)

Skoda is bij mijn bedrijf uit de gratie. Dus het wordt waarschijnlijk 't VW zusje/broertje, de Tiguan Allspace. Dat duurt echter nog wel een jaar of twee.

Rembrandt zei:
ENTE zei:
Meer dan een Octavia heeft niemand nodig :D

Daar is mijn oudste dochter het niet helemaal mee eens. Die vraagt me wekelijks wanneer ik weer een nieuwe auto krijg. :)

Haha, oudste dochter hier hoort en begrijpt hier ook alles. Ik geloof dat de hele peuterklas/juffen al weten dat ik een rode auto had (Giulia Q een week), en dat iemand anders die kapot heeft gereden. En papa krijgt nu een blauwe, ja over een paar weken al". Man man... De wederhelft heeft er genoeg van, dat geklets over auto's thuis. :)

Hallo Rembrandt,
Ik heb zelf ook een octavia 3 combi en vind de uitlaatdummies zeer mooi staan. Mag ik vragen waar je deze hebt besteld. bij MIlotec.de of een dealer in NL? Schrok namelijk een beetje van de verzendkosten van Milotec.de : € 16,50 voor zo'n klein pakketje.... Mvg Harold Wagenaar

Harold,
Ik heb ze van SkodaDop
Ik heb destijds meer dingen besteld (tablet-houder, telefoonhouder, kinderspiegel) en in bijna alles was deze het goedkoopst. En keurig afgeleverd.

Zit weinig gang in dit topic.:rolleyes:
Maar ja, er gebeurt niet zoveel. Ik maak niet heel veel kilometers. De auto staat soms hele weekenden bij de deur. Dus we zullen onze 4 jaar uit moeten dienen.
Natuurlijk al wel gekeken naar een opvolger. En zoals de situatie nu is is de shortlist heeeeeel short: ik heb maar 1 keuze bij mijn huidige werkgever, en dat is een Tiguan Allspace.
Wel een joekel van een auto (ze worden nu uitgeleverd aan collega’s) en de enige op de lijst met 6+ zitplaatsen. En beter uitgerust dan zijn kleine broertje, de “gewone” Tiguan.
Nog wel de keus tussen een prima uitgeruste Comfortline, of een hele dure Highline in Rembrandt-uitvoering (schuifdak etc). Ik ben dus al aan het sparen.
En dat doe ik ook door nog anderhalf jaar in de Octavia rond te blijven rijden.

Morgen moet de caravan van de voorseizoensplaats, dus wordt het weer even een trekauto.

Rijden jullie er privé thuis ook weinig mee dan? Want nu is het bij jullie de enige auto toch?

Ja, prive is ook minder geworden.
We wonen nu in het centrum van het dorp en dus gaat alles lopend of met de fiets. Scheelt ook een boel in parkeerkosten, want die zijn hier best hoog.

En zelfs de retourtjes Efteling worden minder met drie schoolgaande kinderen.:(
Ook blijven we met de vakanties in Nederland. Dus al met al worden de kilometers steeds minder.

Ik zit ook al te kijken wat ik kan met het alternatief voor de lease-auto, het mobiliteitsbudget. Kan ik bijvoorbeeld best een leuke BMW GranTourer van rijden in de private lease........
Maar bijvoorbeeld ook toch kiezen voor een Allspace, maar ‘m dan zelf kunnen aankleden.

Ach, 1,5 jaar is nog lang. Kan nog van alles veranderen.

Het werd tijd voor de APK.
Volgens mij heb ik dat nog nooit gehad met een lease-auto. Meestal heb ik de auto tegen die tijd alweer ingeleverd.

Maar eerst nog even een schade gefixed. Er was kennelijk iemand langs mijn bumper geschaafd. Dus naar het schade-bedrijf.
Seat Leon ST mee voor twee dagen.
Handig om even wat gipsplaatjes voor de verbouwing te halen, want bij deze station kan de achterbank nog wel plat.......:p
Eh....geen foto's.

En deze week dus de APK, en meteen de winterbanden eronder.
Ik had echter ook een klacht: als ik, met warme motor, bij het stoplicht stond te wachten, ging de auto ontzettend schudden.
Blijkt het vliegwiel te zijn.

Dus: eind van de dag niet de eigen auto terug, maar een vervanger: een mooie nieuwe Golf Highline, met automaat en Active Info Display.
8DLPLVH.jpg

hjg0V8R.jpg

ldP5tiT.jpg

Lekkere wagen, met TSI, dus niet die brom van de 1.6TDI in de Skoda, die ik zolangzamerhand wel zat ben.;)
En de nieuwere gadgets, zoals het Active Display, Apple Carplay en Afstandsradar.
Ns2LxgK.jpg

Lekker om even in iets anders te rijden. Hoewel de Skoda niets verkeerd doet, ben ik wel aan wat nieuws toe. Heb eigenlijk nog nooit 4 jaar in dezelfde auto gereden.

Al met al wel wat dingen op een rijtje voor de opvolger:
- Als het Private lease wordt, dan wordt de looptijd 3 jaar
- Active Info Display is mooi en zorgt ervoor dat je de kaart voor je kan zetten.
- Apple Carplay is me mee gevallen. Werkt voor mij wel goed. Makkelijke koppeling van de telefoon (wel met kabel) en je kunt de telefoon echt wegleggen. Zeker als binnenkort Flitsmeister ook werkt via Carplay.
- ACC was even wennen, maar is wel erg relaxed rijden. Kleinste afstand is nog wel fors, vind ik. Is meer de afstand die mijn vrouw houdt.:p
- Hoewel ik de automaat echt heerlijk vind, had ik 'm in de Leon niet, en dat viel me allerzins mee. Ik rijd nu al heel lang automaat, maar ik zou op zich wel weer terug kunnen naar een schakel-auto. Ik heb niet heel veel fileverkeer. Dus al met al wordt dit een kosten-kwestie: heb ik de meerprijs ervoor over. Eerste in mijn shortlist staat nu een Tiguan Allspace Highline 1.4, en die heeft de DSG standaard.

Verder heeft het huis nu nog steeds de prio, dus daar gaat nu het geld naar toe. Al is de recente salarisverhoging wel gereserveerd om de lease-bak een level te upgraden. :cool:

Nu wachten op het belletje dat de auto weer klaar is. Mijn dochter hoopt dat dat niet lukt. Want in deze Golf kan ik niet met 6 personen naar de Efteling morgen, dus zal de garage met wat anders moeten komen, en zij wil graag weer een Touran of Sharan (de Multimac begint krap te worden).:)

Leuk huisje!
Hoe lang moet je nu nog met de Octavia? Waarom vorige keer bij deze werkgever niet zo lang, was dat omdat je die Touran niet vanaf nieuw had?

Dank je.
Moet nog veel aan gebeuren. Binnenkant is onherkenbaar veranderd. Veel jaren ‘20 details teruggebracht (en suite deuren etc). Buitenkant heeft wat “oude” elementen terug (kozijn, zinken goten etc) ipv de jaren ‘70 update die het gehad had.

Voor ik bij deze werkgever kwam, reed ik zeker 70.000 km per jaar. Nu nog maar 25.000.
De eerste drie auto’s waren pool-auto’s. Dit is de eerste vanaf nieuw gereden auto. Vanaf half november nog 1 jaar. Waarschijnlijk in mei/juni een nieuwe bestellen.

Leuk, weer eens een update! Typisch zo'n draadje wat ik toch altijd even mee pak wanneer ik deze op pagina 1 zie staan bij de Mijn Auto's lijst - zo'n regelmatige reaguurder ben ik nu ook weer niet.

Mooi huis ook, dat moet gezegd. Mei juni is voor het gevoel alweer snel. Wat deadlines en de feestdagen en dan moet er toch al een top 3-4 klaar liggen :T Al hint je zelf al sinds vorige zomer naar de AllSpace welke ik, voor zover het mij opvalt, nog nooit heb zien rijden. Net even de review van AutoWeek gekeken. Gaar van VW dat je 600 euro mag aftikken voor de blijkbaar optionele derde zitrij. Al is het best een kloeke auto zo bezien:

0361203889002.jpg

0361432487002.jpg

De Seat Taracco vind ik net iets leuker gelijnd dan de Tiguan Allspace en is qua prijs waarschijnlijk net iets interessanter. Zou een goede opvolger zijn voor je.

Fijn dat ik zulke trouwe volgers heb.;)
Er is alleen zo weinig te vertellen over de auto. Huidige werkgever houdt niet van poespas op een auto, dus ik kan weinig "ver-Rembranden" aan de auto. Dus hij dient gewoon zijn tijd uit.

Zoals gezegd ben ik nu vooral huis-eigenaar en vader van 4.:)
En klusser.....want in bovenstaand huis is de bovenverdieping nu ongebruikt. Die ziet er nu zo uit:
RGgxSJM.jpg

Efteling was leuk, maar iets te lang. We waren vrij vroeg al aanwezig. Normaal gaan we wat later (abonnement) en nu was het best een lange dag met 4 kids en eten bij Raveleijn.
Dat laatste is trouwens wel een aanrader als je toch wilt gaan eten bij de Efteling.
Reis was gewoon met de Octavia, tot groot verdriet van de oudste.:)

De opvolger: op dit moment is de Tiguan Allspace voor mij de enige optie in de lease bij deze werkgever.
Echter, ik zit serieus naar private lease te kijken, vanwege het veel lagere kilometrage wat ik jaarlijks doe. En dan komt zeker de goedkopere Tiguan-kloon van Seat in beeld.
Wel vind ik de Tiguan Allspace/Kodiaq/Tarraco een goede optie, want hoewel ik helemaal geen SUV fan ben, is het wel wat ik nodig heb: een ruime 7-zits configuratie (in tegenstelling tot de Touran) en een goede caravan-trekker (gewichtsverhouding).

Toch zijn er nog wel wat outsiders:
- De genoemde BMW 2 Gran Tourer: ruimer dan ik dacht en vind het best een mooie auto (in de juiste samenstelling)
- De Citroen C4 Spacetourer: toch weer Citroen, en met de nieuwe neus best mooi. Val alleen nog steeds over die lullige derde zitrij. Wel "Rembrandt-uitvoering" mogelijk in private lease.;)
- Renault Espace: vind ik wel een "statement-auto", maar de zevenzits config heeft zijn beperkingen (wat trouwens ook voor bovenstaande alternatieven geldt)
- Verlengde versies van de Berlingo/Rifter: lijken me praktisch gezien fantastische auto's voor een gezin met 4 kinderen. Geen idee hoe het rijdt en wat het kost.:rolleyes:

Dus: blijf ik in de lease, is de keuze beperkt. Ga ik verder kijken met private lease, zal het toch nog een zoek-topic worden.:)
Voorlopig is dit het plaatje in mijn hoofd van de opvolger:
6rB6EGK.jpg

Of een tweedehands Multivan uit Duitsland? Dat zou mijn keuze zijn bij 4 kids. Alleen vaak diesel en dan is de hsb om te huilen. Maar je krijgt er wel wat tofs voor terug!

En een jong gebruikte auto? Dan wordt de keuze nog groter natuurlijk :)
Alleen dan moet er wel spaargeld in wat je waarschijnlijk ook in je woning wilt steken, uiteraard zijn hier wel weer financierings mogelijkheden voor maar dat moet je maar net willen.

Uiteindelijk wel gewoon een fijn luxe probleem :)

Barri zei:
Of een tweedehands Multivan uit Duitsland? Dat zou mijn keuze zijn bij 4 kids. Alleen vaak diesel en dan is de hsb om te huilen. Maar je krijgt er wel wat tofs voor terug!

Dan wordt het al kopen, en dat zie ik voorlopig echt niet gebeuren.
Mocht dat in de toekomst iets zijn, dan houd ik de tweedehands prijzen in de gaten van de Citroen SpaceTourer Business Lounge.
Maar die kost nieuw ook 70K.

Rembrandt zei:
Barri zei:

Dan wordt het al kopen, en dat zie ik voorlopig echt niet gebeuren.
Mocht dat in de toekomst iets zijn, dan houd ik de tweedehands prijzen in de gaten van de Citroen SpaceTourer Business Lounge.
Maar die kost nieuw ook 70K.

Is wel een hele fijne auto/bus, wij hebben er nu ook een aantal staan op mijn werk. Rijd echt goed! Standaard versie al, maar de versie met het leder en het fijne zachte tapijt, die lekkere 180 pk diesel en dan die zeer goede automaat.....echt super ding!

Is een goede optie denk ik! Al weet ik niet of ik die echt tweedehands wil hebben. Moet de tijd even uitwijzen hoe die zich houdt. Voor de carrosserie ben ik niet bang, wij bouwen die wagens om voor invalidenvervoer en dat is echt heel heel hard materiaal! Maar rubbers van de ophanging ben ik wel benieuwd hoe die zich gaan houden.

Nieuwe gadget:
pro-pack.jpg

Nu kan ik zelf (VCDS-)dingen aanpassen in de auto. Met behulp van deze bluetooth dongle en een (Android) app.
Zo staat nu de stop/start uit. Eindelijk! Al moest ik nu wennen om de knop niet meer in te hoeven drukken. Was een automatisme geworden.;)

Ook heb ik de achterverlichting aangepast.
Ik had het eerst zo ingesteld, dat alleen de achterlichten brandden bij DRL, dus zonder kentekenverlichting. Nadeel daarbij was, dat de caravan dan niet verlicht was, en de auto wel. En da’s natuurlijk vragen om een aanhouding. Dus ging bij het caravantrekken de knop van “auto” op “aan”. Maa dat is natuurlijk niet “auto”.:p
Nu staat het op de zgn “Scandinavische setting”: voor DRL, achter volledige verlichting. Bij contact aan springt nu ook de caravan/aanhangwagenverlichting aan.

Leuke gadget voor relatief weinig.

Leuk Rembrandt (y) Hebben we deze Octavia niet aan mijn laptop gehad? Die instellingen hadden toch al gekund, toch?

Ben erg benieuwd naar wat je er allemaal mee kunt. In maart eens andersom doen ;) Jouw dongel in mijn nieuwe A6 proberen.

Klopt Ketelapper, had toen ook al gekund.
Maar stop/start vond ik toen nog wat eng, en nu kan ik hem zelf terugzetten.
En dat met de achterlichten leek handig, maar bleek in combinatie met de caravan dus minder.
Verder hadden we toen alle aanpassingen eigenlijk wel gedaan.

Tot nu toe heb ik geen instellingen gevonden die wij over het algemeen doen met VCDS, die NIET met deze dongle gedaan kunnen worden.
En het ziet er grafisch goed en duidelijk uit.
Je kunt met zgn apps een groot aantal instellingen “geautomatiseerd” invoeren, maar dat kost je credits. Maar als je long-coding een beetje snapt en de coderingen hebt, is dat prima zelf te doen, zonder die credits.

Dus, tot maart? :cool:

Zo rij je eens wat anders.....deel 3:
De Octavia moest weer eens voor de olie-service. Nu blijf ik dat een aparte vinden, eens in de 20.000km de complete olie vervangen, maar ik kreeg de auto eind van de dag ook niet mee.
Ik had geklaagd over een brom sinds de vorige beurt/reparatie (vliegwiel). Dat bleek dus de waterpomp.

Dus nu een Skoda Rapid mee.

s velthuis zei:
Rembrandt zei:
Nu blijf ik dat een aparte vinden, eens in de 20.000km de complete olie vervangen,

Wat is daar apart aan dan? Het was altijd eens in de 15k. Daar werden motoren heel oud mee. :confused:

Werd toen ook elke keer alle olie vervangen? Kan me dat niet herinneren.
Maar het valt nu in elk geval meer op, omdat het een aparte actie is. Waarschijnlijk werd het eerder meegenomen in de beurt, maar nu is het bij mij telkens een apart bezoek aan de garage.

Blijkt trouwens meer aan de hand dan alleen de waterpomp, dus even afwachten of ik de auto vandaag nog terugkrijg......:confused:

https://www.youtube.com/watch?v=-too0gL6Akk

De Skoda is duidelijk ruimer achterin dan de VW. Misschien iets om rekening mee te houden.

De intervallen van onderhoud zijn de laatste jaren gestegen naar wel 30.000 km / 2 jaar. Maar dat blijkt toch al snel wat te lang. Kettingproblemen door motorolievervuiling, klevende nokkenastiming, etc. etc. Veel fabrikanten schroeven de interval daarom al terug naar 20.000 of zelfs 15.000 inderdaad. Is ook een stuk beter voor de motor.

Mijn IV GT heeft een interval van 30.000 km / 2 jaar. Met 30.000 per jaar dus gelukkig elk jaar service, maar bij de III bleek die 30.000 al eens wat teveel (iets met een ketting enzo ;) ). De Clio krijgt elk jaar verse olie en filters van me, ook al zit het er dan pas 6000 km in.

Meer dan alleen de waterpomp

Ai, ai, ai. Dat wordt een nieuwe :)

Rembrandt zei:
Zo rij je eens wat anders.....deel 3:
De Octavia moest weer eens voor de olie-service. Nu blijf ik dat een aparte vinden, eens in de 20.000km de complete olie vervangen, maar ik kreeg de auto eind van de dag ook niet mee.
Ik had geklaagd over een brom sinds de vorige beurt/reparatie (vliegwiel). Dat bleek dus de waterpomp.

Dus nu een Skoda Rapid mee.

Mijn O3 FL moet om de 30.000km. Dat is inderdaad voor moderne wagens vrij normaal.

Zojuist voor de 60.000km geweest, heb ‘m nu 1 jaar. Alleen voor onderhoudsbeurten ziet ie de dealer.
Nog nooit zo’n probleemloze nieuwe auto gehad. Fenomenaal! Wist niet dat zoiets ook mogelijk was na al die jaren sappelen met nieuwe Franse gebakjes;)

ENTE zei:
Alleen voor onderhoudsbeurten ziet ie de dealer.

Bij mij ook. Alleen krijg ik 'm vervolgens een tijdje niet terug.......:p

Nu teruggekregen met een volledig vernieuwd koelsyteem. Koelvloeistof was zo vervuild dat het hele systeem was aangetast. Reparatietje van 2k+. :eek:
Waardoor dat kon gebeuren konden ze me niet uitleggen.

Soms ben ik zo blij met mijn lease-auto.......

Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen dat het vaker voorkomt :). De waterpomp is zelf het issue namelijk...

adinsx zei:
Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen dat het vaker voorkomt :). De waterpomp is zelf het issue namelijk...

Precies dit. Zijn zo giga veel topics over te vinden. Maar de monteurs konden niet zeggen wat probleem was en je was echt de allereerste met dit probleem.

Auto van 3 jaar oud. Wordt nu via de LM opgelost... waarschijnlijk met druk van de LM (bijna) geheel coulance. Als particulier had je gewoon 100% zelf kunnen betalen.

KadettRT zei:
Auto van 3 jaar oud. Wordt nu via de LM opgelost... waarschijnlijk met druk van de LM (bijna) geheel coulance. Als particulier had je gewoon 100% zelf kunnen betalen.

Vandaar voorkeur voor lease of private lease.:cool:

Bird Nerd zei:
https://www.youtube.com/watch?v=-too0gL6Akk

De Skoda is duidelijk ruimer achterin dan de VW. Misschien iets om rekening mee te houden.

(Car)WOW, de Sorento. Zou mijn favoriet zijn.
Maar waar hij hier wordt gelijkgezet (in vanafprijs) met de Tiguan Allspace, start hij in Nederland bij 60K. Dus die valt (helaas) buiten de boot.

De Skoda vind ik wat “grof”, maar is wel de grootste. Dat had ik zelf ook al ontdekt op de autobeurs (Brussel). Ik vind zelf de Scout een mooie versie. Maakt de achterkant wat beter, en heeft de juiste standaard-uitrusting. En met 1.5TSi én 4x4 vanaf 44K. Dat kan nog. Blijf ik met wat extra’s nog net onder de 50K.

Weet niet wat ik erger vindt. Het feit dat je jezelf laat bedotten bij je dealer die je niet de waarheid verteld of dat je opnieuw voor een VAG product durft te kiezen.

Maar goed je hebt wel gelijk. Wil je perse VAG rijden is een lease constructie de enige optie zonder grote financiele verrassingen.

KadettRT zei:
Weet niet wat ik erger vindt. Het feit dat je jezelf laat bedotten bij je dealer die je niet de waarheid verteld of dat je opnieuw voor een VAG product durft te kiezen.

Maar goed je hebt wel gelijk. Wil je perse VAG rijden is een lease constructie de enige optie zonder grote financiele verrassingen.

Ik denk dat Rembrandt zich zeker niet laat bedotten hoor... Hij weet wel dat er meer aan de hand is dan de dealer zegt.

Ik ben het echter volledig met je eens dat er zoveel mensen weer kiezen voor VAG.....
Helaas speelt VAG erg goed in op de wensen in de huidige markt zodat als je een echt ruime Suf wilt je automatisch bij 1 van de 3 van VAG uitkomt.
Er is helaas weinig alternatief in die klasse. Een 5008 wellicht.
Grand Scenic misschien.

Helaas is die Sorento hier veel te duur, zou ook zijn keuze zijn als die wat aangekleed rondom 50 bleef.

KadettRT zei:

Lease..........
Als er discussie zou moeten komen over oorzaak en betaling, dan is dat aan de leasemij om dat te doen.
Met lease via mijn werkgever heb ik geen keus. Dat is alleen maar VAG. Met prive-lease kan ik verder kijken, maar VAG is wel een sterke speler in lease(tarieven).

Kijk maar naar de "outsiders" die ik hierboven noem. Zit geen VAG bij.
Prive zou ik niet snel bij VAG en zeker niet bij een combinatie TSI met DSG uitkomen.

Speelt geld geen rol (maar dat is helaas altijd wel het geval) werd het huis hierboven een "0-op-de-meter"-Jaren'20 huis (wat op zich al knap is....;)) en kwam er een Tesla Model X.
Gek misschien, maar dat is in mijn huidige situatie mijn ideale auto.............behalve qua prijs.:(

Ouch, ik heb pas een Model X gereden maar die zou ik echt niet willen.

Heb de Superb even bekeken in het systeem, dat zijn wel wat reparaties ja. Bijzonder!

Superb?

Tja, combinatie TSI DSG zou ik privé ook niet snel overwegen. Net als de 1.2TCe130 welk ik in de III had, of wat te denken van de 1.6 PSA/BMW motoren die nogal wat problemen kennen met interne vervuiling, kettingrek, etc. Een collega van een andere afdeling kocht een Mini countryman S met zo'n motor, zonder het even bij ons te checken of dat verstandig was. Kort na aankoop al gedoe en 2500,- extra kosten, en nu 24.000 km later opnieuw kettingrek, motor van tijd, vervuild, etc... Dat soort motoren blijft prima heel, mits je om de 15.000 ververst ipv 30.000.

Model X? Mwa, ook niet mijn ding, dan liever de Model S, al doet die nu ook alweer 'ouderwets' aan. Vind zowel de S als X en 3 sowieso wat te vormloos. Ja, natuurlijk is zo'n dichte neus lekker voor de aerodynamica, maar ik kan er nog niet echt aan wennen. Reden ook dat Mercedes de EQC wel een aardige grill mee gaf, om dat 'gezicht' er in te houden.

Terug
Bovenaan