adinsx
Kilometervreter
Rembrandt zei:Jammer dat ik ook nog moet werken deze week.![]()
Inderdaad, want daar wordt ie vies van, kilometers maken
Ik startte 2018 meteen met twee verjaardagen om naar toe te karren en te 'showen'. Altijd leuk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rembrandt zei:Jammer dat ik ook nog moet werken deze week.![]()
adinsx zei:Rembrandt zei:Jammer dat ik ook nog moet werken deze week.![]()
Inderdaad, want daar wordt ie vies van, kilometers maken.
Ik startte 2018 meteen met twee verjaardagen om naar toe te karren en te 'showen'. Altijd leuk.
Caspian zei:Ik ben wel benieuwd naar die tweak voor de gasresponse. Er staat hier namelijk een qua looks bijna gelijke (wit ipv grijs en geen Allspace) Tiguan voor de deur.
adinsx zei:Inderdaad, hoe gaat het met volgepakte auto én de sleurhut. Heel benieuwd naar, maar komt vast goed.![]()
MBdoubleyou zei:In januari waren 98% van alle 619 afgeleverde Tiguans. grijs, zwart of wit. Of dat komt doordat het ook allemaal R-Line Business uitvoeringen waren durf ik niet te stellen
. Het hele vorige jaar was het bijna net zo. Blijkbaar zijn VW Tiguan rijders niet zo kleurrijk
,
Vorig jaar werden er maar liefst 5 oranje Tiguans geregistreerd.
MLL zei:MBdoubleyou zei:In januari waren 98% van alle 619 afgeleverde Tiguans. grijs, zwart of wit. Of dat komt doordat het ook allemaal R-Line Business uitvoeringen waren durf ik niet te stellen
. Het hele vorige jaar was het bijna net zo. Blijkbaar zijn VW Tiguan rijders niet zo kleurrijk
,
Vorig jaar werden er maar liefst 5 oranje Tiguans geregistreerd.
Leasemaatschappijen en bedrijven houden niet zo van opvallende kleurtjes.
Die 5 oranje zijn hoogstwaarschijnlijk particulier gekocht.
Barri zei:De kleur heeft niets met de leasemaatschappij te maken hoor. Die maakt het niet uit. Het zijn echt de berijders en lessees die het bepalen.
Moderator
Dat is wat achterhaald is mijn mening. Ik ben verantwoordelijk voor o.a. restwaarde bij een top-3 leasemaatschappij en bij ons maakt het niet uit. Behalve als je voor knalroze als Individual kleur kiest ofzo.MLL zei:Barri zei:De kleur heeft niets met de leasemaatschappij te maken hoor. Die maakt het niet uit. Het zijn echt de berijders en lessees die het bepalen.
Als je voor een incourante kleur gaat zal de leaseprijs omhoog gaan. Dus indirect heeft het één wel met het ander te maken.
Barri zei:Dat is wat achterhaald is mijn mening. Ik ben verantwoordelijk voor o.a. restwaarde bij een top-3 leasemaatschappij en bij ons maakt het niet uit. Behalve als je voor knalroze als Individual kleur kiest ofzo.MLL zei:Barri zei:De kleur heeft niets met de leasemaatschappij te maken hoor. Die maakt het niet uit. Het zijn echt de berijders en lessees die het bepalen.
Als je voor een incourante kleur gaat zal de leaseprijs omhoog gaan. Dus indirect heeft het één wel met het ander te maken.
NieckVB zei:Een R-line stuur zoals in de Golf zou hem wel echt afmaken, toch jammer van Volkswagen dat ze dat stuur niet in de Tiguan plaatsen met een R-line uitvoering. Verder een erg Goed gevulde uitvoering en de kleur vind ik juist wel erg chic ogen voor de R-line!
MBdoubleyou zei:Dealers durven meestal ook geen afwijkende kleur in de showroom te zetten. Winkeldochterfobie! Dus kiezen klanten ook sneller voor het eeuwige grijs, zwart of wit. Toen ik een Mineralweiss BMW 116d met Oyster leer bestelde was de eerste vraag van de dealer: weet u het wel zeker?
Dan vind ik het bijzonder dat je de leukere kleuren zo weinig tegen komt op de weg.
Nico GTR zei:Maar controleert de leasemij jouw verbruik?
Rembrandt zei:(..)
+ Koplampen: toch even apart vermelden. Bij deze Led koplampen heb je geen rare bochtverlichting met de mistlampen meer nodig. Dat zit al in de koplamp-unit. En ik heb vol-continue grootlicht aan staan. De auto regelt zelf de afstelling, waardoor het andere verkeer er geen last van heeft. Er is de afgelopen twee weken nog niet 1 keer naar me geseind dat het niet fijn is. En het is op een donkere weg met 1 auto voor je gewoon vermakelijk om te zien. De hele omgeving is vol verlicht, maar er is een heel duidelijk zwart vlak, waar je voorligger in rijdt. Heel grappig om te zien en knap hoe dat wordt gedaan.
(..)
Ik was trouwens nog een minpuntje vergeten, helaas:
ze zijn een lampje vergeten!
Als je dan een derde zitrij plaatst, plaats daar dan ook een lampje. De jongens zitten helemaal achterin, maar in het donker zien die niet waar ze hun gordel in moeten doen, want er is geen licht.
AsconaGT zei:Ik was trouwens nog een minpuntje vergeten, helaas:
ze zijn een lampje vergeten!
Als je dan een derde zitrij plaatst, plaats daar dan ook een lampje. De jongens zitten helemaal achterin, maar in het donker zien die niet waar ze hun gordel in moeten doen, want er is geen licht.
geen groot probleem, maar wel opmerkelijk.
je verwacht toch na al die vele duizenden kilometers testen en ervaring dat zoiets kleins dan vergeten word. Het zijn de kosten ook niet en technisch niets ingewikkeld. Zie zulke kleine missers wel vaker met auto's. Is daar dat niemand van die duizenden mensen die zich met de ontwikkeling bezig houd die dacht; misschien moeten we daar een lampje plaatsen? Blijkbaar niet![]()
Moderator
Durashift zei:Verders vind ik het wel opmerkelijk.. in de huidige tijd van het tegengaan van lichtvervuiling door straatlantaarns massaal van LED lampen te voorzien
AsconaGT zei:je verwacht toch na al die vele duizenden kilometers testen en ervaring dat zoiets kleins dan vergeten word. Het zijn de kosten ook niet en technisch niets ingewikkeld. Zie zulke kleine missers wel vaker met auto's. Is daar dat niemand van die duizenden mensen die zich met de ontwikkeling bezig houd die dacht; misschien moeten we daar een lampje plaatsen? Blijkbaar niet![]()
Vroeger... ik word oudDurashift zei:Ja, wat jij schrijft bedoel ik ook, Wouter. Misschien heb ik het niet zo handig geformuleerd. Maar goed, in mijn optiek zorgen de LED (groot licht) van moderne voertuigen juist weer voor lichtvervuiling.
Wat ik mij vanavond nog wel afvroeg, een bebouwde kom inrijdend waar de eerste paar lantaarns van wit LED waren voorzien.. of er niet ook amberkleurige LED lampen in de armaturen geschroefd kunnen worden. Want nu was er na de bocht met wit LED licht.. weer regulier, amber (geel) licht te zien, wat ik wel prettiger vind rijden met storm en regen.