Rembrandt
Asfaltkampioen
Bij gebrek aan rijden maar weer even verder gespeeld met OBDEleven.
De Trailer Assist werkt niet. ik krijg wel het menu, maar als puntje bij paaltje komt geeft hij aan dat de camera niet klopt.
Hoewel mijn camera wel een "High"-type is (met van die lijntjes die je de weg wijzen), is het bij VW toch net het verkeerde type voor Trailer Assist. Ander type nummer.
Helaas. Alhoewel........de gewone parkeerfunctie gebruik ik ook al nauwelijks tot niet, want zelf parkeren gaat sneller. Enige waar het me handig voor lijkt is het recht achteruit rijden op een lang stuk. Maar hoevaak gebeurt je dat? Ga er dus geen geld aan uit geven om de camera te vervangen.
Verder de volgende zaken nu aangepast:
- Wat R-line logo's hier en daar (zie hierboven)
- Adaptive Lane Assist op "Early" (blijft ie nog wat beter in het midden van de rijbaan)
- Bijtank hoeveelheid in AID
- Bevestigingstoon van alarm
- Aanpassing tellers AID (zogenaamd de R-versie, niet heel spannend in deze Tiguan)
- Aanpassing beginscherm Discover Pro in R-line
- Ambient Lighting aanpassing van wit naar kleur (10 kleuren)
- Memory op verwarmde stoelen (laatste stand onthouden, m.a.w. altijd aan
)
- Memory op grootlicht-assistent: staat dus altijd op grootlicht, regelt zelf of het nodig is om 'm te activeren
- Scandinavian DRL: achterlichten branden mee met DRL (werkt ook door op verlichting caravan/aanhanger)
-Uitschakelen "preventie rechts inhalen" van ACC: Heb ik weer teruggezet. Vind het toch fijner om 'm te overrulen met een tikje op het gaspedaal, dan om 'm helemaal uit te zetten.
- Gasresponse nu op "Direct: controlled over threshold value": geeft lineaire opbouw gaspedaal. Geen dip meer in reactie bij gasgeven.
- Pulserende startknop: niet omdat het moet, maar omdat het kan!
Start/stop kan niet meer uitgeschakeld worden op een MY20 met de 12V-tweak. Nu is dat bij deze auto ook minder erg, want het is minder hinderlijk. Wel is er bij ingeschakelde start/stop iets meer vertraging in het wegrijden in combinatie met AutoHold. Ik druk dus toch meestal de knop in om S/S uit te schakelen.
Needle Sweep doet het ook niet op deze AID.
Al met al net weer wat persoonlijker.
Verder nog updates?
Nou, nee, we rijden nog steeds erg weinig.
Een keer bij het boodschappen doen een paaltje geraakt ('t is toch een fikse auto). Draai was te klein. maar gelukkig geraakt op het kunststof van de wielkast en kunnen wegpoetsen.
Andere updates zijn, a-la adinsx, meer huisgerelateerd:
afgelopen weken de achtertuin leeggehaald. Er heeft hier ooit een aannemer gezeten, die wat gebouwtjes en fundamentjes heeft laten liggen.
Dus dik 12 kuub puin uit de tuin gehaald. Nu weer indelen en gras zaaien.
In elk geval geen sportschool nodig gehad.......
twee van deze containers vol, dus. En nog twee aanhangwagens
De Trailer Assist werkt niet. ik krijg wel het menu, maar als puntje bij paaltje komt geeft hij aan dat de camera niet klopt.
Hoewel mijn camera wel een "High"-type is (met van die lijntjes die je de weg wijzen), is het bij VW toch net het verkeerde type voor Trailer Assist. Ander type nummer.
Helaas. Alhoewel........de gewone parkeerfunctie gebruik ik ook al nauwelijks tot niet, want zelf parkeren gaat sneller. Enige waar het me handig voor lijkt is het recht achteruit rijden op een lang stuk. Maar hoevaak gebeurt je dat? Ga er dus geen geld aan uit geven om de camera te vervangen.
Verder de volgende zaken nu aangepast:
- Wat R-line logo's hier en daar (zie hierboven)
- Adaptive Lane Assist op "Early" (blijft ie nog wat beter in het midden van de rijbaan)
- Bijtank hoeveelheid in AID
- Bevestigingstoon van alarm
- Aanpassing tellers AID (zogenaamd de R-versie, niet heel spannend in deze Tiguan)
- Aanpassing beginscherm Discover Pro in R-line
- Ambient Lighting aanpassing van wit naar kleur (10 kleuren)
- Memory op verwarmde stoelen (laatste stand onthouden, m.a.w. altijd aan
- Memory op grootlicht-assistent: staat dus altijd op grootlicht, regelt zelf of het nodig is om 'm te activeren
- Scandinavian DRL: achterlichten branden mee met DRL (werkt ook door op verlichting caravan/aanhanger)
-
- Gasresponse nu op "Direct: controlled over threshold value": geeft lineaire opbouw gaspedaal. Geen dip meer in reactie bij gasgeven.
- Pulserende startknop: niet omdat het moet, maar omdat het kan!
Start/stop kan niet meer uitgeschakeld worden op een MY20 met de 12V-tweak. Nu is dat bij deze auto ook minder erg, want het is minder hinderlijk. Wel is er bij ingeschakelde start/stop iets meer vertraging in het wegrijden in combinatie met AutoHold. Ik druk dus toch meestal de knop in om S/S uit te schakelen.
Needle Sweep doet het ook niet op deze AID.
Al met al net weer wat persoonlijker.
Verder nog updates?
Nou, nee, we rijden nog steeds erg weinig.
Een keer bij het boodschappen doen een paaltje geraakt ('t is toch een fikse auto). Draai was te klein. maar gelukkig geraakt op het kunststof van de wielkast en kunnen wegpoetsen.
Andere updates zijn, a-la adinsx, meer huisgerelateerd:
afgelopen weken de achtertuin leeggehaald. Er heeft hier ooit een aannemer gezeten, die wat gebouwtjes en fundamentjes heeft laten liggen.
Dus dik 12 kuub puin uit de tuin gehaald. Nu weer indelen en gras zaaien.
In elk geval geen sportschool nodig gehad.......
twee van deze containers vol, dus. En nog twee aanhangwagens