Renault Clio

Heb er nu ook 2 in het wild gezien. Het valt wel meteen op dat het de nieuwe is, maar ook ik ben nog niet enthousiast

Ik vind het wel jammer dat ze geen sportieve, snelle RS versie meer van de Clio hebben, met bijvoorbeeld zo rond de 200 pk.

Ik vind het wel jammer dat ze geen sportieve, snelle RS versie meer van de Clio hebben, met bijvoorbeeld zo rond de 200 pk.
Ik weet niet wat de mogelijkheden gaan zijn qua tuning, anders maar zelf ‘bouwen’ zoals Joep van Carrec zijn M140i naar M1 omgebouwd had. :p

een boot met verhuur clios is bij ons (zuid spanje) aangekomen lijkt het wel, je ziet ze hier nu overal met verhuur stikker. En het is geen lelijk ding, maar mooi ook niet. Het kon net zo goed een mazda, peugeot of seat ofzo zijn, nul familie gezicht

Heb in de nieuwe Clio gezeten, het interieur is zeer geslaagd, modern, praktisch ingericht, en met hele mooie materialen. Bijzonder strakke afwerking.
De buitenkant is vind ik ook goed gelukt, en vind ik steeds mooier worden.
Is anders maar oogt wel lekker dik en sportief.

De rode kleur van de Clio 5 vind ik wel sprekender, is lichter rood.
Mooi zijn de speciale metalic effecten in de lak van de Clio 6. Bij de dealer stonden bijna alle kleuren.

Volgende week kan ik er mee proefrijden. In het groen ziet ie er beter uit dan ik had gedacht, maar rood is mijn favoriet in het kleurenpallet.

Vriend bezocht de Renault dealer, ik mee.
Meneer had interesse in de Rafale.

Was zeker 15 jaar niet in een Renault showroom geweest en het eerste wat mij opviel was het aansprekende gamma. Echt serieus goed ogende modellen, zelfs de lichtblauwe E-R4 was fraai.

Ook fraai bleek de Clio. Groen, blauw, zwart ... model doet het in het echt beter dan op foto's.
Enige bezwaar dat ik kan bedenken is dat het 'racy' design Clio IV en V rijders wat afschrikt.

PS: AE plaatste gisteren een test van de Renault Clio en gaf 4,5 uit 5 sterren.
"Logisch, nieuw model enzo"

Inderdaad, AE concludeerde dit:
"The Renault Clio is a star of the supermini class – stylish, well-built, good to drive and packed with tech"

Wat blijkt, review betreft de 'oude' Clio V! :)

Laatst bewerkt:
Gisteren heb ik kunnen proefrijden (was een groene Techno uitvoering). Qua rijgedrag lijkt ie veel op de Clio V die ik als leaseauto had, maar iets rustiger. Er wordt gesproken van schokken bij het overgaan van schakelmomenten, maar dat heb ik niet gevoeld, de motor maakt even meer toeren om de bak te synchroniseren dat was alles. De stuurindeling is nog bijna hetzelfde. Alleen is het stuur zelf meer vierkant (Austin belde, de Montego wilde zijn idee terug), met dus die extra hendel voor de stuurversnelling. De knop aan het stuur voor de rijmodus is een verbetering, dat bleef in de Clio V nog wel eens haperen. Als ik hem ga bestellen ga ik wel voor de Alpine, de stoelen van de Techno geven te weinig steun. In de showroom hadden ze een Alpine staan ter vergelijking en dat zijn idd meer kuipstoelen. Precies wat ik zoek.

Afgelopen week was het dan zover dat de VI 1.2 Tce Techno opgehaald kon worden.
We hebben gekozen voor de kleur Gris Rafale. Soms lijkt ie lichtgrijs, de andere keer soort wit. Ook komen de zwarte accenten er heel goed in uit.

Inmiddels een kleine 1000km naar volle tevredenheid gereden. Naast dat ie erg prettig rijdt is het ook echt een super geslaagde auto naar mijn idee. Aan de reacties die we onderweg ontvangen (zoveel rijden er tenslotte nog niet rond) zijn we niet de enigen die hem erg geslaagd vinden.

IMG_8077.jpg

IMG_8178.jpg
IMG_8044.jpg
IMG_8045.jpg

De VI is ter vervanging van de V in Gris Urban, toch een heel stuk anders qua kleur. De Clio RS Line en de pakezel Kangoo blijven ook nog wel even.

IMG_3122.jpg

Het grijs is niet mijn ding, maar wat een leuke auto. Vandaag een knalblauwe gezien, en laatst in Duitsland een trailer voor groene. Dat zou toch wel echt mijn kleur zijn.

Vraag naar de Clio VI is hoog. 90% van de tot nu toe in Bursa geproduceerde Clio's is de 160 pk HEV versie.
Laatste weken is een begin gemaakt met de produktie van de 115 pk manual en 115 pk EDC.

Omdat de Bursa fabriek naast de Clio ook de Bigster en Striker produceert overweegt Renault een extra produktielokatie (Maubeuge? Marokko?)

De Clio V produktie stopt in Juni.

Laatst bewerkt:
Vraag naar de Clio VI is hoog. 90% van de tot nu toe in Bursa geproduceerde Clio's is de 160 pk HEV versie.
Laatste weken is een begin gemaakt met de produktie van de 115 pk manual en 115 pk EDC.

Omdat de Bursa fabriek naast de Clio ook de Bigster en Striker produceert overweegt Renault een extra produktielokatie (Maubeuge? Marokko?)

De Clio V produktie stopt in Juni.

Als ie met de 1.3 140 pk dct te bestellen was had ik er misschien wel één gekocht.

Terug
Bovenaan