A
Anoniem
Guest
Blijft een prachtige auto, in al z'n eenvoud en quasi-sportiviteit. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rob076 zei:Blijft een prachtige auto, in al z'n eenvoud en quasi-sportiviteit.![]()
Phoenixrood74 zei:Kom je ook naar het youngtimerevent op 20 mei? Daar zou hij echt perfect tussen passen!
Moderator
Daewoo-Chevrolet zei:Wat houdt dat precies in? Een toerrit?
Wouter82 zei:Daewoo-Chevrolet zei:Wat houdt dat precies in? Een toerrit?
https://youngtimerevent.com/![]()
verlichting zei:Blijft een gaaf exemplaar. Met gemiddeld 3500 kilometer per jaar zal dat ook nog wel eventjes zo blijven neem ik aan. Is dit een auto in de categorie: "deze gaat nooit meer weg?"
Overigens ben ik nu bijna een maand eigenaar van een Hyundai Getz 1,3 Dynamic Sky 5-deurs uit 2004. Moet zeggen dat het een fijne kar is, niet echt snel maar wel lekker comfortabel. Maar als je een huidige i20 tegenover de Getz zet dan zie je hoe groot de sprongen zijn die ze in Korea maken qua afwerkingskwaliteit en materiaalgebruik. Maar dat zul jij ongetwijfeld kunnen beamen. Het verschil tussen een Scoupé en de Veloster (meest vergelijkbare model) moet er eentje zijn van dag en nacht. Dat is echter geen diskwalificatie van je 21 jaar oude coupé. Hou deze auto in ere.
Overigens ligt het laagje saharazand ook hier in Almere op de meeste auto's.
[b]Km-stand Datum Omschrijving Details Kosten[/b]
94080 28/03/02 Onderhoud Remvloeistof lekke hoofdcilinder koppeling € 10.00
94089 05/04/02 Onderhoud Hoofdcilinder koppeling € 173.67
96400 13/05/02 Onderhoud 4 liter olie € 26.40
98600 17/07/02 Onderhoud Commandant € 5.69
103225 16/11/02 Onderhoud Koelvloeistof, 1 ltr € 1.99
106169 24/12/02 Onderhoud APK € 43.01
107250 15/01/03 Onderhoud 2 nieuwe banden € 95.78
108755 14/02/03 Onderhoud Grote beurt € 794.18
110546 14/04/03 Onderhoud Olie, 5 liter € 15.05
110900 25/04/03 Onderhoud Achterdemper € 135.01
121433 19/12/03 Onderhoud Grote beurt + APK € 826.73
125259 04/03/04 Onderhoud Ruitenwisserbladen € 17.85
127750 25/05/04 Onderhoud Koppelingsplaten € 497.30
130000 08/07/04 Onderhoud Olie, 4 liter € 20.42
132750 25/08/04 Onderhoud Forte gas treatment € 10.00
133100 25/08/04 Onderhoud Beschermhoes € 37.32
133533 07/03/05 Onderhoud APK € 165.40
Terence zei:Ziet er nog goed uit, alleen op foto 1 op de bumper wat minder goede lak te zien? Of van het wassen?
Trakteer hem eens op nieuwe kentekenplaten zou ik zeggen![]()
Twix zei:Sjonge, wat ziet dei Scoupe er nog goed uit zeg. Toen ik de mijne wegdeed zag deze er lang zo goed niet uit, en dat is ondertussen al weer 7 jaar geleden... ik heb even gekeken hoeveel onderhoud ik toentertijd had, misschien leuk om te zien. Bijna 2900 euro.
Daewoo-Chevrolet zei:Twix zei:Sjonge, wat ziet dei Scoupe er nog goed uit zeg. Toen ik de mijne wegdeed zag deze er lang zo goed niet uit, en dat is ondertussen al weer 7 jaar geleden... ik heb even gekeken hoeveel onderhoud ik toentertijd had, misschien leuk om te zien. Bijna 2900 euro.
Kostbare grote beurten, maar over het algemeen niet echt schokkend lijkt me.
Dit was toch jouw Scoupe? Ik heb de foto opgeslagen voor het register, maar het kenteken kan ik niet aflezen, dus weet je dat nog?
Twix zei:Nee, mijn Scoupe was compleet 'rood' (vandaar de Commandant in het rijtje met onderhoud):
https://i749.photobucket.com/albums/xx131/the_twix/Auto_6a.jpg
Op zich valt het onderhoud bij elkaar best mee, maar toentertijd niet :T Ik had de Scoupe overigens gekocht net nadat ik mijn Swift GTi had afgeschreven, dus ik had niet veel te besteden. Ik was eigenlijk op zoek naar een 323F, maar toen ik bij de garage kwam waar ik er een had gezien, zag ik de Scoupe, en vond het wel wat eigenlijk. Vervolgens drie jaar mee gereden. De garage waar ik hem had gekocht was achteraf gezien ook niet de beste garage, misschien...
Daewoo-Chevrolet zei:Bij dergelijke sportieve/sportief bedoelde modellen is het denk ik ook extra oppassen bij aankoop: de kans op een miskoop is gewoon een stuk groter.
Je hebt er nog wel een behoorlijk aantal kilometers mee gereden in die drie jaar tijd, als ik dat vergelijk met mij![]()
Joël D. zei:De 4e moet mijn auto ook voor de APK, toch altijd weer een spannend moment met auto's van rond de 20 jaar oud.
Harm78 zei:Kijk je regelmatig naar het peil van de kvs of zou het al maanden aan de gang kunnen zijn?
Harm78 zei:Al eens in de motorruimte gaan hangen om te zien of er leksporen zijn?
Micha D. zei:Nouja, altijd zonde. Gelukkig is het niet extreem erg en kun je hem hopelijk nog lang op de weg houden!
Moderator
D-C zei:Micha D. zei:Nouja, altijd zonde. Gelukkig is het niet extreem erg en kun je hem hopelijk nog lang op de weg houden!
Ik doe mijn best. Wat mij betreft gaat 'ie nog decennia mee![]()
Met goed onderhoud en een genadige roestduivel zou het gemakkelijk moeten kunnenD-C zei:Micha D. zei:Nouja, altijd zonde. Gelukkig is het niet extreem erg en kun je hem hopelijk nog lang op de weg houden!
Ik doe mijn best. Wat mij betreft gaat 'ie nog decennia mee![]()
Micha D. zei:Met goed onderhoud en een genadige roestduivel zou het gemakkelijk moeten kunnen. Fijn dat je weer apk hebt!
D-C zei:De Scoupe startte zonder aarzeling ondanks vijf weken stilstand.
J. Mulder zei:Ai, zo begon het bij mij ook. Een bak die het in principe prima doet, maar je merkt in sommige situaties dat hij steeds meer aftakelt. Ik heb toen Autrans gebeld (echt een aanrader, die mensen weten echt veel) en zij stelden gelijk de diagnose dat de bak versleten was en dat ik niet meer moest investeren en naar wat anders uit moest kijken. Toen ik dat hoorde, verstijfde ik echt even. (moest daarna ook gelijk naar school, dus je kunt wel nagaan hoe ik me toen voelde).
Ik heb hem toen naar een garage gebracht om het zeker te weten. Zij stelden ook die diagnose aangezien er ijzerslijpsel in de transmissie olie zat. Dan weet je dus dat je bak ook te beschadigd is om erin te investeren. De enige (nog redelijk betaalbare) optie was een andere bak erin zetten. Ik heb dat maar laten doen (is ook gelijk geflusht) en was voor een redelijk bedrag klaar. Bij Autrans was reparatie namelijk 2x zo duur (wat ook logisch is).
Ik wil je niet heel bang maken ofzo hoor, maar ik herken gewoon een aantal dingen van je klachten. Misschien is het bij jou met flushen inderdaad wel klaar, maar ik weet niet of het dan jaren goed blijft (de bak zelf is ook niet de jongste meer en zal aan de km stand te zien wel veel in de stad gereden hebben), en bovendien is flushen ook zeer kostbaar. Er gaan namelijk grote hoeveelheden dure olie doorheen. Ik had verder nog de klachten dat ik heel soms geen aandrijving had bij in de ''R'' zetten en dat hij schakelde als iemand die zijn eerste rijles in een schakelauto had. Verder schakelde hij bij mij juist heel snel op waardoor je tot 40 km/h alleen maar aan het schokken was en daarna in de hoogste versnelling zat waarin je welliswaar soepel verder kon rijden, maar ook totaal geen kracht meer te vinden was en je echt moest planken. Terugschakelen daarentegen deed hij weer heel slecht en voelde en hoorde je ook heel duidelijk. Enkele keren heb ik zelfs meegemaakt dat hij helemaal niet meer terugschakelde bij afremmen en dat hij daardoor afsloeg voor het stoplicht! Het blijft echter wel een Mitsubishi, dus de boel draait alweer voor je met je ogen knippert, maar toch vaak met zweethandjes gezeten.
Ik zou als ik jou was dus even Autrans bellen en daar de precieze klachten voorleggen. Ze kunnen dan al een diagnose stellen. Verder even bij een (niet al te dure) garage naar je transmissievloeistof laten kijken en die laten controleren op ijzerslijpsel. Ik hoop niet dat je veel van mijn klachten herkent, want dan zit je dus aan een revisie/ruilbak. Ik moet wel zeggen dat hij met deze nieuwe bak beter schakelt dan 22 jaar geleden. In elke situatie weet de bak zich staande te houden. Zelfs bij snel optrekken en op laten schakelen en vervolgens hard af te remmen en terug laten schakelen voel je werkelijk helemaal niets en blijft de boel aan het draaien. Had ik voor die tijd niet kunnen doen. Stationair loopt hij nu ook wat rustiger en brandstofverbruik is zelfs iets of wat minder geworden. Kortom: het kan een investering zijn, maar je krijgt er wel weer veel voor terug. Als ik jouw auto zo zie, is hij iedere reparatie in ieder geval waard.
Durashift zei:met 1x olie verversen heb je lang niet alle oude olie uit de automaatbak.
het spoelen van de bak kan ook narigheid opleveren ivm loskomen van vuildelen.
Mijn 'garage' adviseerde om olie & zeef te vervangen, dan 1000 kilometer te rijden en weer olie te verversen. Dan heb je de meeste oude olie eruit via de gelijkmatige weg.
R-W zei:Neem eens contact op met gspowerflush of varioclean. Je klachten klinken wel alsof deze met een spoeling verholpen kunnen worden, vooral omdat de automaat het wel goed kan doen als 'ie warm is. Andere mogelijkheid is je speedsensoren die niet helemaal fris meer zijn.
Joël D. zei:Ziet er nog steeds heel goed uit.Geen gekke dingen boven gekomen bij de APK?