Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
rzasa zei:21+4=
Wat een luxe...
rzasa zei:foto met de deuk van 04-02-2014 18:34
![]()
![]()
Moderator
rzasa zei:Ik vroeg me af of het normaal was dat mijn schadevrije jaren bij een 2e auto niet meegenomen worden in de premie. Ik betaal het dubbele ten opzichte van de 21.
ginkelvanmichiel zei:nee, dat is het niet. schadevrije jaren zijn schadevrije jaren.
Helaas kunt u het aantal opgebouwde schadevrije jaren en de opgebouwde no-claim niet automatisch meenemen naar uw tweede auto. Dat klinkt vanuit u gezien niet logisch. De verzekeraar denkt hier echter anders over. De tweede auto heeft namelijk meestal een andere vaste bestuurder. Vaak is dat iemand met andere rijervaring. In dit artikel staat beschreven welke regelingen verzekeraars wel kennen voor uw tweede auto.
De meeste verzekeraars kennen een zogenaamde tweede autoregeling. Dat houdt in dat als u beide auto’s bij dezelfde verzekeraar verzekert, u dan voor de tweede auto dezelfde korting krijgt als voor uw eerste auto. Het aantal schadevrije jaren kunt u alleen niet meenemen naar de tweede auto. Die gaat u voor de tweede auto apart opbouwen. U krijgt dus alleen de no-claimkorting ‘cadeau’. Aan de tweede autoregelingen zitten wel vaak voorwaarden verbonden. Zoals een maximale nieuwwaarde van de auto en een minimum leeftijd voor de bestuurder.
Het is vaak voordeliger als u beide auto’s bij dezelfde verzekeraar onderbrengt. Dat is onder andere afhankelijk van hoeveel schadevrije jaren u heeft. Maar wat als u die tweede auto bij een andere verzekeraar wilt verzekeren? Dan begint u weer gewoon op nul schadevrije jaren en krijgt u ook geen no-claimkorting cadeau. Daarnaast zijn er ook nog verzekeraars die korting geven als u met uw eerste auto die elders is verzekerd, schadevrije jaren heeft opgebouwd. Ze verlenen dan korting op basis van het aantal jaren dat u uw rijbewijs bezit.
rzasa zei:Het punt is dat ik een auto heb (waarvan ik vandaag een velg tegen een stoeprand heb geprakt...kak!) die moeilijk verkoopt.
Dus óf deze Croma schuif ik zoals hij is door naar een liefhebber (dat is een must, daarom heb ik hem ook 'gered'), of de pijnpuntjes worden aangepakt en ik zet hem naast de R21 te koop. En dan kijken welke het eerste weg is. En dan hoop ik de Renault.
JW01 (vanaf een Appel) zei:rzasa zei:Het punt is dat ik een auto heb (waarvan ik vandaag een velg tegen een stoeprand heb geprakt...kak!) die moeilijk verkoopt.
Dus óf deze Croma schuif ik zoals hij is door naar een liefhebber (dat is een must, daarom heb ik hem ook 'gered'), of de pijnpuntjes worden aangepakt en ik zet hem naast de R21 te koop. En dan kijken welke het eerste weg is. En dan hoop ik de Renault.
Waarom doe je niet gewoon de R21 weg, en knap je van wat die oplevert de Croma op?![]()
Rob0118 zei:JW01 (vanaf een Appel) zei:Waarom doe je niet gewoon de R21 weg, en knap je van wat die oplevert de Croma op?![]()
Volgens mij probeert rzasa dit al maaaaaaaaaanden.![]()
Barri zei:Voor 50 euro een setje lichtmetaal, gelijk aan wat je al hebt. Te koop op het VWforum, en ze worden aangeboden als 'lelijke velgen'. Let niet op het profiel op de banden...<https://www.vwforum.nl/velgen-banden-te-koop-f49/lelijke-velgen-4x100-14-t180062.html>
Rob0032 zei:Netjes hoor. Leuke foto ook. Meer foto's van het evenement?