rzasa: Renault Scénic 1.6 16v Authentique 2014: trekhaak/lekkage/iets erbij?

Even wat foto's van het interieur!

De kofferbak met veel ruimte onder het luik waar je ook een reservewiel kwijt zou kunnen.

53016900686_27e98bb683_k.jpg

53016314382_b3aeab66a2_k.jpg

Een doorkijkje! De lichte kleur hoedenplank en plafond maakt het net iets aangenamer.

53017059004_43aa8bacf0_k.jpg

3 zetels achterin, raamslingers en geen zakken in de stoelen laat staan klaptafeltjes. In de bodem zitten best grote vakken waar je bijvoorbeeld een paar schoenen kwijt kunt.

53017283250_0bc21d01d6_k.jpg

De stoelen voor met een grijs vlakkenspel. Ze zitten goed!
Ook hier weer vakken in de bodem en een lade onder de stoelen.

53016723691_e9c3492f7d_k.jpg

53017202763_6a6e452174_k.jpg

De middenconsole met schermpje voor o.a. de snelheid, benzine en temperatuur. Telefoon is te koppelen, en cd's kunnen ook nog mee! Dit schermpje is nog aan te passen maar daar moet ik nog eens induiken.

53016721646_9022be8ed6_k.jpg

Je ziet, het ziet er allemaal nog zeer netjes uit!

Aan de buitenzijde onder de bumper heb ik nog wat schade ontdekt, maar dat gaan we ook weer netjes maken.

Ik vind een MPV toch wel leuk hoor. Heb net voor iemand een C4 Grand Picasso verkocht. Leuk, met verschuifbare stoelen en overal vakjes (ook in de vloer inderdaad).

Gefeliciteerd met de aanschaf van de Scénic! Als faceliftmodel is ‘t een frisse verschijning vind ik (y)

Die ‘smokkelvakjes’ vind ik geniaal bedacht; de oude Scénic van mijn vader had er zelfs onder de achterbank! Is dat bij die van jou ook het geval?

rIDC9tN.jpg

Gefeliciteerd met de aanwinst hoor, veel rijplezier!

Ik heb altijd wel sympathie voor (Grand) Scénic's, zal er mee te maken hebben dat mijn ouders er meerdere hebben gehad. En dit is een heel net exemplaar, ik vind hem er zeker van buiten heel net uitzien en met 18.000 kilometers moet zijn leven nog beginnen.

Persoonlijk houd ik veel meer van ''volle'' uitvoeringen, je kon deze Scénic bijvoorbeeld ook krijgen in Privilege uitvoering met mooi donkerbruin of beige lederen bekleding. Daar krijgt het interieur een aangenaam huiskamersfeertje van. Maar die uitvoering kon alleen met 1.2 TCe (dramatische kwaliteit), 1.4 TCe (matige kwaliteit) of 2.0 met CVT (zuipt als een waanzinnige) dus dan is de keuze voor dit exemplaar makkelijk natuurlijk(y).

Laatst bewerkt:
Helaas. De koper zou hem gisteravond op komen halen, heeft er nog een blokje om mee gereden en deelde vervolgens doodleuk mee dat hij er vanaf zag.

We proberen het volgende maand nog een keer.

Afgelopen zomervakantie hebben we de Scénic goed leren kennen. Het is een fijne auto om mee op pad te gaan. Er gaat meer in dan in de Laguna. De laadruimte is iets hoger en op de middelste stoel achter kun je ook nog een hoop kwijt. Bovendien kunnen de achterste stoelen verschoven worden, dus zo ben je aardig flexibel. Het rijdt prima, de zit is prima. De hill-hold (?) functie is een leuke en handige extra waarvan ik niet eens wist dat het erop zat. Voor de rest staat hij vooral stil voor de deur. Ik ga op de fiets naar het werk, dus alleen in de weekenden moet hij af en toe aan het werk. Maar dat is met de huidige benzineprijzen alleen maar fijn.
Qua rijbeleving mis ik de Laguna wel. Die automaat was toch wel lekker. Ook lag het leren stuur veel lekkerder in de hand dan het plastic van de Scénic.

De 19 krijgen we maar niet verkocht. Als we al een bieding krijgen, blijft die onder de 1000 euro...:(
Hij is echt wel meer waard! Mocht het niks worden, dan gaan we hem schorsen.

Laatst bewerkt:
De auto ziet er netjes uit en je bent pas de derde eigenaar.
Die moet prima te verkopen zijn, lijkt mij.

Er valt nog wel wat te verbeteren aan de advertentie.

Je kunt beter een prijs vermelden bij je advertentie.
Als er staat "op aanvraag", dan wordt er vaak gedacht dat er een hoog bedrag voor wordt gevraagd en voor sommige kopers is de extra moeite om te informeren een brug te ver.
Belangrijker nog, de auto komt niet naar voren bij de zoekresultaten, als er gezocht wordt op een maximumbedrag!

Hetzelfde geld voor de apk, niet iedereen leest de advertentie en de apk verloopt binnen 2 maanden.
Wacht een week en laat de auto apk keuren, voor 26 maanden. (zet ook in de titel, apk tot november 2025)

Zet wat meer informatie in de advertentie, bijvoorbeeld wanneer de distributieriem vervangen is, dat je de derde eigenaar bent, dat de auto origineel Nederlands is, dat de auto wellicht altijd in een droge garage heeft gestaan, etc.
Probeer ook meer en betere foto's te plaatsen.

Als je tevreden bent met 2000 euro, vraag er dan 2950 voor, want er wordt altijd minder geboden.

Is er binnen Renault-club niet iemand die ‘m wil hebben? Ik vind ‘m wel leuk, maar ik kan er in mijn huidige omstandigheden niks mee.

Is er binnen Renault-club niet iemand die ‘m wil hebben? Ik vind ‘m wel leuk, maar ik kan er in mijn huidige omstandigheden niks mee.
Nee, het Renault-wereldje is klein. Iedereen kent de auto wel, maar uit die hoek is er geen belangstelling.

@MX6: dat hij nu op prijs op aanvraag staat wist ik niet eens, (vriend beheert deze advertentie) maar we hebben hem al maanden mét een prijs geadverteerd, en dat maakt echt geen verschil.
Je wordt de hele dag bestookt met onzinbiedingen en vragen over wat de uiterste prijs is. Vandaar dat er nu een soort drempel is opgeworpen. Misschien moeten we er "bieden vanaf" van maken?

We zijn op zoek naar een liefhebber, iemand die een leuke youngtimer zoekt voor erbij. Die liefhebber leest de advertentie hopelijk wel en selecteert in zijn zoektocht niet direct op prijs. We dachten laatst echt beet te hebben met iemand die al eerder een 19 had gereden, ook qua prijs waren we er al uit, maar toch afhaakte na een proefrit omdat de schakelaars niet solide genoeg aanvoelden. :rolleyes:

Ja, jammer dat iemand afhaakt om zo'n onbenullige reden.
Die schakelaars zijn vast niet anders dan die van een willekeurige andere R19.

Zonder prijs in de advertentie, komt de auto niet naar voren bij een zoekopdracht, waar een maximum is ingevuld.
Ook als je sorteert op prijs (laag naar hoog) wordt de advertentie niet getoond.
Er zijn genoeg potentiele kopers die, met een bepaald budget, een auto zoeken in een bepaalde prijsklasse met een maximale kilometerstand.
Je wilt natuurlijk geen enkele potentiele koper missen, ook niet als die niet specifiek op zoek is naar een Renault.
Je kunt de advertentie ook weer opnieuw bovenaan zetten, ik heb gemerkt dat dit ook helpt
Een prijs instellen en bieden vanaf is natuurlijk prima,
Je kunt altijd mailtjes verwachten, met een onrealistisch bod of ze vragen van de minimumprijs is, ik reageer daar zelf nooit op.

Nou hè hè, de 19 is de deur uit. Dat het zo lang zou duren voordat hij verkocht zou worden hadden we niet verwacht.
We spelen quitte, dus het is prima zo. Wellicht komt er weer iets anders in de toekomst. Het zal dan wel iets moeten zijn dat beter in de markt ligt en waarmee we niet zo lang hoeven te leuren.

Bonjour! Tot op heden is er geen hobby auto bijgekomen. Het kriebelt uiteraard wel! De focus ligt de laatste tijd op een Clio 1 of 2...maar in deze overbevolkte autobuurt is het lastig om er een tweede auto op na te houden. Dan moet hij een eindje uit de buurt bij een supermarkt staan.

Maar... deze is toch wel erg leuk voor dit geld...
https://link.marktplaats.nl/m2368789336
Staat een eind uit de buurt dus dat scheelt...;)

De Scenic staat nu op 35 duizend kilometer. Inmiddels zit er ook een trekhaak onder en is er een fietsendrager gekocht. We hebben er nog niks mee gedaan maar wie weet van de zomer. Het is ook een fijn idee als één van de meiden ergens staat met een lekke band, je d'r even kunt oppikken.

Wat wel heel erg vervelend is, is dat sinds de auto een trekhaak heeft, er water naar binnen komt. 1 plus 1 is 2, dus ik heb Trekhaakcentrum gevraagd dit op te lossen. Ik ben nu twee keer bij de franchisenemer in Alkmaar terug geweest, en één keer bij een eigen vestiging in Cruquius, (3 vrijdagen aan besteed) maar nog steeds lekkage. Ik word nu niet meer teruggebeld en ook niet teruggemaild. Nee, ik heb geen rechtsbijstandverzekering helaas. Meer dan een slechte recensie achterlaten kan ik niet doen. Als het weer beter wordt gaan we de bumper er maar eens afhalen en dan zetten we de tuinslang erop om eens te kijken waar het naar binnen komt. Zo moeilijk kan het toch niet zijn!

Het blijft verder een prima ding. Alles kan mee, zeker als de stoelen achter eruit zijn. Degelijk vervoer, zonder poespas. Wat knappere bekleding en een lederen stuur waren leuk geweest, deze blijken toch wel besmettelijk en slijtagegevoelig te zijn.

De autofolderverzameling is de deur uit. Ik deed er toch te weinig mee en omdat we de zolder gingen opknappen stond het ook enorm in de weg. Ook de autoboeken zijn weg.

Laatst bewerkt:
Je kunt bij het Juridisch loket langsgaan voor advies, dat is gratis. Daarnaast is het de bedoeling dat je ze nu toch echt wel in gebreke gaat stellen met een laatste kans om het probleem op te lossen.

Er heeft een tijdje een Clio in die kleur op MP gestaan. Was goedkoper en had de leuke 6 spaaks velgen.

Balen van die lekkage. Kan je van binnen niet zien waar het zit?

Terug
Bovenaan