Nou, bijna 2 maand verder. En wat is er veel gebeurd, vooral de afgelopen maand.
Mijn vrouw merkte op dat de Mini af en toe een raar geluid maakte; het stationair toerental zat vaak boven de 1000 toeren, bij warme motor zelfs op 2000 toeren.
Naar onze eigen garage gebracht en zij kwamen met een aantal punten die ik heb doorgegeven aan de verkoper.
Communicatie was soms weer moeizaam (heb in een bepaald stadium zelfs nog 'koop ontbinden genoemd) en er zaten feestdagen tussen maar uiteindelijk hebben we de auto vorige week maandag heen gebracht. In eerste instantie konden ze niks vinden, dus ik baalde daar van.
Maar dag 2 werd het hoger toerental opgemerkt en ging de auto de malle molen in: software is opnieuw ingeladen, sensoren getest, rooktest gedaan (checken of er valse lucht werd aangezogen) en uiteindelijk bleek het iets van een brandstofdampklep (oid) te zijn.
Deze is vervangen en nu loopt ie stationair weer goed. Communicatie was ondertussen ook uitstekend en zelfs een leenauto mee gekregen, dus dat geeft de burger weer moed.
Leenauto was een Cooper S met automaat en Works pakket en dat was heel leuk, maar ook weer niet.
Natuurlijk: 192pk, 'pops & bangs' en een automaat haalden het kind in mij naar boven, maar het was ook verrekte oncomfortabel en in de sportstand was met dit weer gewoon niks aan.
Eigenlijk ben ik best heel tevreden met de 136pk in de Clubman en het is prettig sportief maar met voldoende comfort.
Gisteren kon ik de auto weer ophalen en de terugweg naar huis verliep in eerste instantie prima, tot ik moest uitwijken voor een uit de kluit gewassen Amerikaanse pickup en ik de berm in moest, blijkbaar met scherpe grasstenen.
Dus melding luchtdruk, auto aan de kant en 'psssss': slecht nieuws. Ging gelukkig langzaam, dus kon de auto op een betere plek zetten.
Uur gewacht op de ANWB en met een leen-thuiskomer kon ik weer rustig naar huis rijden.
De wegenwacht heeft een achterband naar voren geplaatst en de thuiskomer op de achteras geplaatst, dus dan krijg je onderstaand plaatje. Ton sur ton.
Morgen 4 nieuwe allseasons eronder en dan hopelijk een frisse start!
Want wat ons betreft gaat ie niet weg!
Maar collega's zeiden al; 'die auto is vervloekt'. Je zou het bijna denken