SchaalmodellenTopic || Deel 13

Ik heb vandaag de Scoupe voor mijn verjaardag gekregen, dus gelijk wat foto's gemaakt:

2uq1uok.jpg

b64l93.jpg

28intcw.jpg

28ku0dd.jpg

10gg38o.jpg

Weet iemand van welk materiaal deze 1:18 Audi van CMC gemaakt is, witmetaal of gewoon metaal?

https://link.marktplaats.nl/320030866

Hallo allemaal in het nieuwe topic,

lang niets van mij laten weten.... had het echt heel druk.
Ik heb intussen flink wat nieuwe Peugeotjes aan mijn verzameling kunnen toevoegen....
zal kijken of ik ergens een keer een fotootje kan posten....

Veel mooie dingen hier de afgelopen tijd(y)

Daphne S. zei:
Het is niet mijn bedoeling te spammen, maar ik heb al een paar maanden wat oude modelletjes van Matchbox te koop staan die uit een vergeten verhuisdoos van mijn vader komen: https://link.marktplaats.nl/296445158 (en dan doorklikken naar alle advertenties).
Vind het zonde om weg te gooien dus geïnteresseerden kunnen me mailen. Ik wil er van af!

Daphne, deze Matchbox modelletjes zijn helemaal niets waard, dus je kunt ze beter gratis weggeven.

@Phaeton W12: Het plaatwerk van die CMC is net als bij alle andere modellen gegoten metaal :)

@DC: Nog gefeliciteerd! Leuk dat je nu een modelletje van je eigen auto hebt. Niet de beste inderdaad, maar ook niet heel rampzalig. Gaat er nog wat verbouwd worden?

Heb zelf ook wat nieuws, weer een Otto en wat mij betreft de beste tot nog toe. Het is de eerste Alpine en die heeft wel wat weg van de Porsche 356, dus dat is niet verkeerd :D

[size=large]--- Alpine A106 ---[/size]

os6aux.jpg

wwmc6g.jpg

34tbq8h.jpg

69e1zl.jpg
kdaeip.jpg

1zodfux.jpg
24mg805.jpg

deoc9w.jpg
xophli.jpg

Stoer dingetje, otto doet goede zaken...ik wil ze ook wel...maar omdat ze resin zijn houdt mij dat tegen.

Ik heb ook een zwarte Is350 besteld, hopelijk blijft hier de buitenspiegel wel van heel....want de 1e is350 brak de spiegel af...:p
tevens ook weer 4 minichamps showcases gereserveerd...heb er dan in totaal 14...

de 997 gt2 heb ik nog steeds gereserveerd staan

Mr. Dj M. zei:
@Phaeton W12: Het plaatwerk van die CMC is net als bij alle andere modellen gegoten metaal :)

Je bedoelt net als bij alle andere modellen van CMC? Worden er trouwens (door een ander merk dan CMC) 1:18 modellen van witmetaal of resin gemaakt?

@ Mr. Dj M. :Zit te kwijlen op mijn beeldscherm ziet erg erg gaaf uit die Alpina :)
En lijkt idd veel op de Porsche 356! :cool:

Ik zelf heb helemaal nog geen model van Otto :p

@Kees: Ik hoop dat je een grapje maakt, want het is weldegelijk Alpine!;)

@Dj M.:
Mooi model hoor! Ik vind alleen de kleur niet zo geslaagd (een Alpine hoort blauw imo!;)) maar verder is 'ie echt top! Zijn ze nog leverbaar via Otto?

@B.RS: Als ze nog in de webshop staan zijn ze nog leverbaar ;)
Wat betreft de kleur, die hoord bij deze zo hé. Het blauw begon pas bij de opvolger en daarna was het ook niet per defenitie standaard of de introductie kleur. De standaard uitvoering van de A310 was volgens mij gepresenteerd in bruin/oranje en bij de A610 was dat volgens mij rood.

@speedtouch: Dankje voor het positieve comment:D

@Kees: Alpine of Alpina, ach het kan beide de mooie design streep hebben, maar de franse variant kent tenminste eigen sportcoupé's :p

@Phaeton W12: Resin zijn er zeker meerdere, inderdaad Otto maar ook MR of NEO. Nadeel is dan dat vaak niks open kan, wat MR in 1:43 alleen niet tegenhoud, want daar zijn de resin modellen soms wel volledig te openen. Wat betreft het witmetaal, ik weet niet waar je op doeld. Diecast modellen zijn van gegoten metaal wat een legering is met o.a. zink, wit metaal dus??

@Mr.Ruben: Ja dat ze gesloten zijn is wel jammer ja, ze verdienen best wel wat te openen delen. Zeker de A106 aangezien die vrij kaal is van binnen en de motor mooi geshowd had kunnen zijn. Je kan alleen niet alles hebben voor het geld en gezien de zeldzaamheid ook helemaal niet zo'n punt meer. Wel hoop ik dat ze in de toekomst ook voorwielen hebben die "stuurbaar" zijn.
Die Gt2 is trouwens gaaf, hoop dat je hem snel binnen krijgt. De Is350 is een mooie bak, bij mij was die helemaal in orde dus komt vast goed;)

Mr. Dj M. zei:
...
@Phaeton W12: Resin zijn er zeker meerdere, inderdaad Otto maar ook MR of NEO. Nadeel is dan dat vaak niks open kan, wat MR in 1:43 alleen niet tegenhoud, want daar zijn de resin modellen soms wel volledig te openen. Wat betreft het witmetaal, ik weet niet waar je op doeld. Diecast modellen zijn van gegoten metaal wat een legering is met o.a. zink, wit metaal dus??
...
Volgens mij zijn de Sparks ook van Resin. Mijn RUF CTR iig wel naar ik meen.

Ik weet verder niets van Spark, anders dan dat er vandaag één in de bus viel! Een 1:43 Pagani Zonda die ik gekregen heb van AutoWeek omdat m'n MyWeblog in het blad is geplaatst. Die afwerking en detaillering zijn geweldig! (y)

Ik weet niet wat zo'n model ongeveer moet kosten, maar het komt niet goedkoop op me over. Paar snelle plaatjes;

DSCF5159-2.jpg

DSCF5158-2.jpg

DSCF5160-2.jpg

@ Elco, nice die zonda. Toch wel een beetje jammer van de grove metallicstructuur in de lak. Ze zijn idd niet goedkoop, ik zie ze op internet her en der staan voor 4 tientjes. Das voor een 1:43 model best aan de prijs.

Die structuur lijkt op de foto's inderdaad best wel zwaar, net spachtelputz. In het echt zie je dat niet zo, zijn het best fijne vlokjes. Ik schiet straks nog wel een paar plaatjes waar het er voordeliger uitkomt.

..dat ging niet naar mijn smaak, dus dan maar wat detailtjes op een manier waarop een lens niet bedoeld is:

DSC_3530.jpg

DSC_3527.jpg

DSC_3525.jpg

Mooi cadeautje van de Autoweek Elco!
Zijn geen goedkope modelletjes, de Sparks. Is een "handbouw" merk dat zich ongeveer plaatst boven Minichamps. De Pagani ziet er top uit in ieder geval :cool:

@Auto-fan: Inderdaad de Spark 1:18 modellen zijn ook resin ;)

Ik bedoel ook niet standaard of introductie kleur, maar gewoon de kleur die bij het merk hoort. Alpine-blauw is immers een 'begrip' en het grootste deel van de Alpine's op de weg is dan ook blauw. Alpine-oranje zal bijvoorbeeld bijna niemand kennen. Een Ferrari 'hoort' toch ook rood:p.

Jah op die manier haha, ja dat komt in dit geval omdat de Alpine A110 die kleur was en die is enorm goed verkocht en een zeer gewilde auto ;)

@Elco: Mooi modelletje! Lens omgedraaid en toen tegen de body aangehouden? ;)

gisteren maar wat foto's gemaakt van mijn Dino ( is een aangepast model met beige zetels en brandschrort en beige delen in de deurpanelen + vloermatten en een bruin lederen dakje )

dscf2930.jpg

@psycho_benelli: Dat met het dakje heb je in ieder geval mooi gedaan!

@Ruben: Mooie update gozer! :cool:

Op ebay een beetje meegboden op een mooi nieuw Alfa'tje bij Autoart. Het was niet dat ik hem echt persee nu al wilde, maar als ik hem voor een leuk bedrag kon scoren, dan moest hij hier komen! Nou dat was gelukt en heb er dus eentje gescoord :D
Het gaat hier om de mooie Giulietta Spider, een auto die Ricko ook al maakte maar die kan je natuurlijk niet echt vergelijken met de Autoart creatie. Het enige waar Autoart eigenlijk iets te luxe in is geweest, is het tapijtje. Dat had er gewoon niet in moeten liggen, al was het misschien wel een optie ooit. De foto's van deze beauty uit Italië zijn niet al te overvloedig, maar het weer zat niet mee en het begon echt te regenen toen ik met de Alfa bezig was. Met mooi weer dus tijd om de auto nog eens uit te laten! Voor nu enjoy! :B

[size=large]--- Alfa Romeo - Giulietta Spider ---[/size]

1g1uky.jpg

2akbaer.jpg

2s0igqe.jpg

2ewywl0.jpg

2wn46yv.jpg
2ag5lcn.jpg

9fy9nr.jpg
250i8zq.jpg

Zo volgende op rij, is is iets customs. Mercedes Fan op MAF had mij namelijk gevraagd iets voor hem te doen: het omwisselen van interieurtjes. Hij wilde namelijk graag een "zwarte" 190 2.3 16V met zwart interieur en als het zou lukken graag met koplampwissers. Nou dat ben ik dan wel een beetje aan mezelf verplicht uit te voeren :rolleyes:
Modellen kwamen begin van de week hier aan. Binnen een uur waren de interieurs gewisseld, al was het nog wel wat meer werk. Ik kwam er achter toen de boel dicht zat, dat de a-stijl van de zwarte beige was geverft. Die moest dus weer open en heb ik de a-stijl zwart geverft. Vervolgens werd het tijd te kijken naar de vraag koplampwissers. Eerst even op google gekeken hoe het eruit moet zien, nou erg vierkant dus :p Dat was me ook iets te en met de 90 graden hoek van de wisser werd het wel erg lelijk. Goed dat moet dus wat mooier en moet vast gaan lukken, maar hoe? Nou uiteindelijk met het metalen draadje, waarmee de kofferklep werd dichtgehouden, de wisser gevormt! Eerst grof de vorm erin en kijken hoe het gaat staan. vervolgens met een stiftje even zwart maken en ja, dat gaat het worden. De finnishing touch bestaat uit het zo recht mogelijk maken van het draadje, de boel vastlijmen en vervolgens het met verf afmaken. Al met al daar dan het langs mee bezig geweest en ook het draaimoment van een extra bobbeltje voorzien, want daar zit tenslotte een as in die iets uitsteekt.

Nou even bezig geweest dus, maar het resultaat mag er denk ik wezen! En wat er met de beige gebeurd, die blijft lekker hier! :D

[size=large]--- Mercedes Benz - 190 2.3 16V ---[/size]

2psh8ig.jpg

zsn3bb.jpg

261ns01.jpg

2eq9i4w.jpg

2efhwnd.jpg
11mdldl.jpg

vi1cg2.jpg
278jn.jpg

2qco2ur.jpg

2lsika9.jpg

Voor meer foto's zie m'n prive topic op MAF!

Mocht je de foto's willen opslaan of mocht je ze niet kunnen zien, hier alle foto's in een rarretje:
De Alfa Romeo Giulietta Spider
Het koppel Mercedes Benz 190 2.3 16V

Net deze gekocht:

!Bedgpm!!mk~$(KGrHqIH-DwErfO5mM(ZBK9ZcF7npw~~_12.JPG

Lotus Europa S AutoArt

En dat voor maar €22,- :D

Nieuwe koopje van vorige week(10 euro):

911_RS.jpg

Vertrokken zijn de Porsche carrera cabrio Ut models, Bmw 320 coupe Ut models, Ford Capri RS Minichamps.
Uiteraard met winst verkocht. :D.

Verder staan de modellenverzamelingen even op een laag pitje, ivm andere uitgaven oa zomervakantie boeken en 1:1 Fordjes bij de deur.

@ MRDJM, Fraaie alfa :eek: hoor. MB's zijn niet mijn smaak en dus ook niet echt interessant.

@ B.RS, doe je goed voor 22 euro(y).

@ Ruben, sorry vind de Lexus niet echt spannend. Maar leuk voor bij de andere natuurlijk .

@Wrangler, ik ben er wel tevreden mee, morgen krijg ik wel een mooi model...:D
Sorry, vind je porsche niks wrangler de verhoudingen zijn zoek...

@Wrangler: Leuk ding, maar zeker met de nieuwe AA uitgave is dit natuurlijk echt magertjes. Gelukkig maakt de kleur het hier wel weer helemaal goed :rolleyes:

@B.RS: Waar scoorde je die voor die prijs?! :eek:

jongens zoals ik al zei, prioriteiten bepalen de uitgaven voor de hobby. Daarbij komt dat ik geen 100 euro of meer ga uitgeven voor een modelauto.
Die verhoudingen vallen wel mee, tis vooral de banden die te groot zijn. Daarbij is een Eagle's race model niet te vergelijken met een AA model, dat moeten jullie toch weten?

Eindelijk een zilveren 997 Gt2, toen ik wist dat hij kwam...direct besteld.....en vandaag binne gekomen
staat erg stoer naast de 993, 996 GT2
Porsche0006.jpg

Porsche0005.jpg

Porsche0004.jpg

Porsche0003.jpg

Porsche0002.jpg

Porsche0001.jpg

@Dj M.: Op de Vehikel onderdelen beurs. Van een Franse modelauto verkoper.

Ik heb een heel groot deel van mijn collectie te koop staan. Wil nu echt maar 1 merk sparen: Citroën. (y)

https://link.marktplaats.nl/325056413

@Ruben: Gaaf man, vooral die laatste foto :cool:(y):D

@Wrangler: Klopt, alle waar naar z'n geld en voor relatief weinig heb je de ER/UH/Revell. De kleur is ook helemaal gaaf, dus op dat vlak zit het zeker goed! Helaas is die 100 euro tegenwoordig steeds "normaler" ja:(

@B.RS: Jammer, moet deze ook nog eens scoren voor naast m'n zwart Exige:rolleyes:

@Bossinkje: Goed dat je een richting hebt gekozen, moet je lekker vasthouden en zeker met een merk als Citroën, dat ook nu weer hele leuke auto's aan het bouwen is (y)
Het nieuws dat Norev de DS3 gaat maken in 1:18 al gezien/gehoord? Wordt in ieder geval een gave witte met witte wielen:D

Weet iemand hier iets van Gate Models? Ik heb er een waarvan op de doos de url www.gatemodels.com staat, maar die website bestaat dus niet. Kan er verder weinig over vinden. Is het bedrijf opgeheven/failliet of zo?

@MRDJM: gaaf die DS3 alleen is de afwerking niet echt top, kijk die naden bij de motorkap maar eens.

@ Dennis zw: Gate is een fabrikant die tegenwoordig niet meer bestaat.

Weet niet exact hoe het zit, maar het is een onderdeel van Minichamps en of Autoart wat vroeger ook modellen maakte onder de naam Pauls model art en UT models.
Kwalitatief nette modellen, echter niet meer nieuw te koop. Slechts te kopen via 2e hands websites.

Wrangler, norev streef naar de kwaliteit van Citroen en daar komen ze met die naden dichtbij in de buurt:p

Zo de gele Porsche is weer vertrokken (om Ruben en Martin tevreden te houden), 100 procent winst dus dan mag die weg.
Heb alweer een ander model aangeschaft, ditmaal iets aparts. Een Ford Focus 5 deurs uit 2006. Gemaakt door een chinese fabrikant Paudi models.
Ben zeer benieuwd naar de afwerking, het model schijnt verstelbare stoelen en een neerklapbare acherbank te hebben. En volledig gestoffeerd te zijn.

itemsPhotosEncrypter.php

Terug
Bovenaan