SchaalmodellenTopic || Deel 13

lang leve Iphoto
vih9mw.jpg

mercedes c dtm AA en slr maisto

@Joël.: Vooral de general mooi hoor, toch geen verkeerde deal denk ik :)

@Renault15.17: Heerlijke shots altijd die rijtjes! Blijft jammer dat je keuzes moet maken want naast m'n 17 zou de 15 ook bijzonder leuk zijn.

@Tinman: Kopen wat je ook echt kunt zien heeft ook z'n voordelen inderdaad. Helaas is voor mij dat meestal geen optie, want dat weegt niet op tegen de meerprijs die je vaak nog betaald. Zeker hier rond Rotterdam kan je een scherp geprijsde zaak wel vergeten, al kent Schuiten af en toe leuke aanbiedingen.

@Miniaturen verzamelaar: Leuk fotowerk en vooral de oude Jag en de Jappen kunnen mij bekoren :)

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum.
Wat een geweldige verzamelingen hebben jullie allemaal zeg! Nu heb ik zelf ook wel wat in de vitrine staan, maar vergeleken met de meeste van jullie stelt het niets voor.

Ik heb:

Porsche carrera gt zwart 1:18 (autoart) --- 3 dagen geleden gekocht
1967 Shelby gt 500e eleanor 1:18 (shelby collectibles)
Ferrari 360 modena 1:18 (Bburago)
Lamborghini diablo 1:18 (Bburago)
Maserati 3200gt 1:18 (Bburago)
Ferrari F50 1:24 (maisto) --- staat te koop!
Dodge viper gts 1:24 (Bburago) --- staat te koop!
Bugatti eb110 1:24 (Bburago)

Fotos volgen nog!

mvg Casper

Is toch een aardige collectie? Vooral de Carrera GT en de Eleanor spreken me aan! Heb je daar nog wat plaatjes van?

Hey Joël,

de Carrera gt en Eleanor zijn ook zeker mijn favorieten. Ik zal proberen morgen wat foto's te maken.

Casper

Vandaag twee Japanners
Gelukkig zijn er tegenwoordig wat meer fabrikanten die leuke 1:43 modellen maken van Japanse klassiekers.

Honda Prelude Mk1 1980 Neo Scale Model
Honda Civic 1969 Ebbro

WebBewerkingvan100hond.jpg

WebBewerkingvan210hond.jpg

2 nieuwe modellen gekocht, een kleine teaser. Morgen word het slecht weer, in iedergeval dat is voorspelt, en ga ik een stel foto's en een filmpje maken!
63.jpg

Overigens weten jullie waarschijnlijk al over welk model het gaat.:)

Klopt, toch maar de 335i van Kyosho gefilmd, welke weer in de verkoop gaat over een paar weken. Ik heb perongeluk Autoart in de titel en beschrijving gezet, gelukkig is het een probeersel, maar het blijft dom. 335i

De afgelopen maanden heb ik mijn site wat verbeterd.............. https://straatauto.weebly.com
De minder goede opnamen van de eerste bladzijden zijn nu vervangen door betere versies.
Kijk eens op mijn site en als je wil........... schrijf daar iets in het gastenboek!

Vandaag een mix van recente aankopen en modellen die ik zo'n 20 jaar geleden kocht (Heinz Ford)

Ford Taunus 1.6 GL IXO models
Ford Taunus P7 20M Coupé 1971 NEO Scale Models
WebBewerkingvan110p2.jpg

WebBewerkingvan110p1.jpg

Mercedes-Benz 190 1961 Minichamps
Mercedes-Benz 300 SL Hardtop Schuco
WebBewerkingvan310jk.jpg

WebBewerkingvan100jk.jpg

Ford E83W 10 CWT Van Heinz Dinky Collection
Ford E83W Van Fire brigade Matchbox
WebBewerkingvan210kl.jpg

WebBewerkingvan110kl.jpg

Vooral die NEO's zijn echt schitterend (y)

@-CB-: Je eerste Autoart en meteen een Carrera GT!
Reken er maar op dat je verslaafd raakt aan de details, daar kom je niet meer vanaf :p

Hahah ja, nadat ik in Stuttgart Porsche heb bezocht moet ik een carrera gt op model hebben.
Ik wilde al langer een autoart model, maar ik vind ze zo onzettend duur dat het er maar niet van kwam. Toen ik deze in het zwart zag moest ik hem hebben. Ik dacht, voor deze ene keer dan maar.

Tsja en dan komen de details....

Prachtig hoe de spoiler omhoog kan worden geklikt, de nep-leren riempjes om de de afneembare daken in de kofferbak vast te maken etc etc.

Mijn vitrine is vrij vol (is niet zo groot), maar dit is een mooi excuus om een paar minder gedetailleerde modellen weg te doen. Om uiteindelijk plaats te maken voor een Autoart of Kyosho.

Ik sla mezelf nog steeds voor mijn kop dat ik de Kyosho audi a8 in Stuttgartt bij Audi niet heb gekocht.
Ze waren daar 1:18 dealer kyosho uitvoering €25 in de aanbieding. Blijkt dat ze hier tegen de €70 aanzitten... Waarom ik hem niet had gekocht?
1. ik wist niet dat ze zoveel waard waren
2. ik wilde perse een rs6 en die hadden ze niet.

Nja mijn neef heeft in ieder geval geluk.

Onlangs binnen nieuwe Otto modellen, helaas niet voor mij, vond ze niet interessant (maar volgende maand wel:D, dan Safrane biturbo en de Maxi5Turbo) Nu dus binnen de Golf II GTI G60, Alpine A310, Simca Rallye 3, Alpine V6 GT Le Mans Danielson. En Mr. Dj M. heeft nog een Ferrari 125S van Hotwheels Superelite versie binnen gekregen.

En wel voor mij zelf een Mercedes-Benz 600 Pullman:D (Dankje mercedes_fan)

Foto's volgen later, moet ze nog uploaden.

Ik ben de Caddy '59 Eldorado, Hummer H2 en de Ford Ranchero kwijt.
Nu op zoek naar een nieuwe aanwinst, maar heb nog niet echt een kandidaat gevonden.

Op MP staat een schitterende Caddy 59 limousine van Precision models, iemand daar meer bekend mee? Kost 75 euro, terwijl oa Quality scales er 170 (nu 140) voor vraagt.
Caddy Precision

En verder, tja een Charger RT van Ertl, mwoah, of een Viper GTSR van AA in race trim, Bmw e46 GTR Minichamps mwoah, en verder investeren in een toekomstig gewild model is ook lastig kiezen. Denk trouwens dat de Golf 2 van Otto wel een potentieel toekomstig gewild model kan worden, maar dat dacht ik ook van de Scirroco 1 van Revell ( kan je nog steeds nieuw kopen voor 3 tientjes).

We zullen zien.

Na een stillere periode heb ik deze 1/18 BBR Ferrari F430 '60th Anniversary' kunnen kopen

ik ben er enorm blij mee, het model heeft een minuscuul & haast onzichtbaar barstje in de zijruit waardoor de prijs lichter uitviel.
het is een gelimiteerde van 1302pcs (het is nr 287/1302)
de details zijn ongelooflijk ! (tankklep open, handschoenkastje open, speciale koffersluiting vooraan, tapijt, de stoelen, details interieur, motor, koffertjes erbij)
Men SLR McLaren was tevreden dat hij er een snelle spitsbroeder bijheeft.

hier de pics :dance:

977jes.jpg

4r28aa.jpg

j7cjsg.jpg

20jh0lv.jpg

v45jki.jpg

200xnox.jpg

2hnm93q.jpg

2vknb5z.jpg

nq7fwo.jpg

tot de volgende update!

gisteren nog een model aan de collectie kunnen toevoegen, ik kon het niet laten staan :)

oqlwex.jpg

29pev0p.jpg

5lc3cy.jpg

2eav42f.jpg

1126hr4.jpg

@Bossinkje: dat plakband zoals jij dat noemt is gewoon een beschermfolietje voor de foto-ets;)
Heb eindelijk even foto's kunnen maken van mijn nieuwe aanwinsten. Ik zal is kijken of ik ze vanavond nog kan posten, anders word het denk ik morgen.

Erg net model van die Mini Mercedes-Freak!

Hier vast een deel van onze Porsche collectie, of eigenlijk die van mn vriendin :p Zijn nu nog bezig de computer-kamer om te bouwen tot auto kamer waar nog wat vitrine's in moeten komen. We hebben nu in totaal ongeveer 40 Porsche 1:18 modellen en dan ook nog eens een aantal Ford's (T-model, Cosworth), BMW's (ringtaxi, 6csi), Peugeot (Norev tuners) die we dus nog kwijt moeten.

1
2h83ayu.jpg

2
4jq6bm.jpg

3
28vf41d.jpg

4
18ysm0.jpg

5
2808k8o.jpg

6
2hx39ew.jpg

7
6i5f2w.jpg

Het zijn niet de beste foto's, heb ze 's avonds een keer gemaakt, mocht er interesse zijn kan ik van sommige modellen (b.v foto 5, model 4, de Witte 934 van Exoto) wel gedetailleerdere foto's maken :)

Ik heb sinds kort een nieuwe kamer ingericht waarin de modellen eindelijk weer tot hun recht komen in vitrinekasten. Voor de 1/18 Mustangs en de overige 1/43 modellen heb ik een Ikea Bertby vitrinekast. Hieronder 2 foto's ervan:

dsc05989t.jpg

dsc05993u.jpg

Daarnaast heb ik een maandje geleden nog een vitrine op maat laten maken voor mijn 1/43 minichamps porsches. Ik heb dat laten doen bij https://www.heinsvitrines.nl, ik kreeg van hun een kale houten vitrine met plexiglas deurtjes afgeleverd. Deze heb ik hierna zelf zwart gespoten. En ik moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben met het resultaat:

dsc05988r.jpg

dsc05987k.jpg

dsc05986y.jpg

dsc05984m.jpg

dsc05981h.jpg

dsc05977t.jpg

dsc05976j.jpg

dsc05973p.jpg

Erg knap! Neen serieus, petje af hoor. Dat zijn 1:18 modellen veronderstel ik?

Zelf heb ik nauwelijks schaalmodellen, ik zou me later graag een grote collectie aanschaffen.

Op de eerst 2 foto's zie je 1:18 modellen, maar mijn Porsche collectie is 1:43.

Mooi weer die Bertby's te zien. Zijn echt mooie kasten voor de 1:18 verzameling.
En Chris_H, de 1:43 kast is inderdaad ook erg mooi geworden. Een muziekliefhebber trouwens? Ik zie KRK's :p

@Arnold_GT: Modelautokamers, heerlijk is dat :D

@Miniaturen verzamelaar: Erg mooi die 505, zeker als GTI! Erg mooie auto's waren dat toch!

@M_F: Die BBR, awsome! maar ook de Mini mag er wezen. Blijft ook een lekker ding om te zien.

Weer mooie nieuwe aanwinsten hier! Ik ga binnenkort beginnen aan het bouwen van een 850R bouwpakket. Iemand nog een tips voor een mooie kleur? (Revell airbrush)

Mr. Dj M. zei:
Mooi weer die Bertby's te zien. Zijn echt mooie kasten voor de 1:18 verzameling.
En Chris_H, de 1:43 kast is inderdaad ook erg mooi geworden. Een muziekliefhebber trouwens? Ik zie KRK's :p

Ja klopt, beetje muziek maken/draaien is een andere hobby van me.

@opel-omega: Het bekende geel natuurlijk!
Wat ook mooi is maar eigenlijk alleen op de laatste facelift zat toen die V70 R werd, is een blauw metallic kleurtje.

volvo_v70_r_awd_evolve_kullo.jpg

Het geel blijft gewoon vet, apart tintje geel dat bijna geen enkele auto goed staat, behalve die verschrikkelijk vette volvo!

Dat blauw van Mr. Dj M. hierboven is ook gruwelijk vet! Alleen vind ik de achterbumper en LED-achterlichten TE johny voor deze prachtige auto...

Dat blauw metallic is zeker een ruige kleur zeg!

Ik heb nu eindelijk na meer dan een maand wachten de blauwe Gallardo gekregen, ditmaal inclusief de 2 zijruiten :T

P1040614.jpg

P1040615.jpg

P1040616.jpg

P1040617.jpg

P1040618.jpg

"Jammer genoeg" heb ik nu ook een 1:1 auto op de oprit staan waar dus genoeg geld in gaat zitten. Daarom moet ik het nu helemaal voorzichtig aandoen met het sparen (n)

Evengoed hoop ik snel genoeg ook een Balboni kunnen bemachtigen :cool:

Ga deze denk ik binnenkort toevoegen aan mijn verzameling (hopen dat hij op de Mondial de l'Automobile te koop is...)
Weet iemand meer over het model? Is hij er ook in andere kleuren bijvoorbeeld?

https://www.nct-export.nl/ekriswebshop/mini-countryman-p-710.html?osCsid=ed2c5b89496d420512df0f596157f671

Leuk die Mini Countryman, lekker snel ook al!
Nee wist nog niets eens dat die zou komen, al is dat bijna altijd wel te verwachten bij BMW producten, maar had 1:43 kunnen zijn alleen. Daar is de foto ook van of van een prototype ofzo. Die kleur is leuk en er zullen er vast nog een paar anderen komen. De vraag is alleen welke er ook als dealer komen nog. Anders nog maar even wachten B.RS (y)

MINI/Kyosho is altijd wel snel met de modellen (al duurt 1:18 soms wat langer). Ik hoop zelf dat wit leverbaar wordt. Staat erg goed;)

afgelopen week aan het opruimen geweest, naar de Ikea gegaan en wat aan het klussen geweest, met als resultaat een fotohoekje :) Heb een wit bureautje neergezet met daar boven een rolgordijn en nu nog een simpele staande lamp, die wil ik nog vervangen voor een lamp waar zo'n LED lampje in kan ivm het mooiere witte licht :)

Gisteren en vandaag al aan het spelen geweest, met dit als resultaat:

1 (Norev 300C)
studio002.jpg

2
studio018.jpg

3
studio031.jpg

4 (AutoArt 917 Long Tail)
studio046.jpg

5
studio053.jpg

6
studio067.jpg

7 (AutoArt 996 GT3RSR-Cup)
studio075.jpg

8 (Kyosho BMW Ring-Taxi)
studio099.jpg

9
studio109.jpg

10
studio112.jpg

Mooi hoekje heb je gemaakt! Zoiets was ik zelf ook nog eens van plan (zat zelf te denken aan zoiets: Link)

Maar wat jij gedaan hebt kan nog veel beter!

Ziet er inderdaad mooi uit dat hoekje! Zou je eens een duidelijke overzichtfoto van je fotohoek willen maken?

Lijkt me ook wel leuk om een betere locatie te hebben om foto's te maken.

thanks! :)

Ik heb een paar (onduidelijke) foto's gemaakt met mn telefoon... Zal van de week ook even wat goeie foto's met mn camera maken :)

58668_1439324057776_1073272459_31019198_7376049_n.jpg

60281_1437887781870_1073272459_31016979_5144555_n.jpg

Beide zijn ook wel een dag oud, en heb in die tussentijd alweer wat veranderd, ben er zelf echt heel blij mee! (al moet ik nog, zoals te zien is op foto 2, het blad van de tafel wat groter maken omdat er anders wat overhang voor het rolgordijn is, wat een lelijke vouw geeft....

Een tip, overbelicht de foto net een beetje. Dan kan je achteraf nog wat rommelen met contrast en withoeveelheid e.d., dan heb je echt het studio effect (y)

Twee 1:43 modellen die ik zo'n 25 jaar geleden gekocht heb.

Kijk ook eens op mijn site en als je daar een reactie schrijft is dat helemaal top !
https://straatauto.weebly.com

Rolls Royce Phantom IV limousine Rextoys
Packard Super 8 formal sedan 1940 Rextoys

WebBewerkingvanPackardSuper8enRo-1.jpg

WebBewerkingvanPackardSuper8enRolls.jpg

Mr. Dj M. zei:
Een tip, overbelicht de foto net een beetje. Dan kan je achteraf nog wat rommelen met contrast en withoeveelheid e.d., dan heb je echt het studio effect (y)

Thanks, dat is een goeie tip, ik deed dat JUIST niet omdat ik altijd dacht dat wat overbelicht was niet goed meer te herstellen was ten opzichte van onderbelicht....

Balen! Gisteren ook zo'n studiootje gebouwd blijkt de sensor van mijn camera vies. Even geen mooie foto's dus (ga hem binnenkort laten schoonmaken)

Dit is trouwens mijn verlanglijstje voor de komende tijd:

Spark: S1236 Lotus Carlton/Omega 1990
S1236.jpg

Minichamp 100914422 OPEL OMEGA (A) 3000 24V - ´ATS´ - FRANK SCHMICKLER - DTM 1991 (leverbaar vanaf december)
100914422_n(1).jpg

Schuco 4021 Opel Omega B MV6
12211_Opel%20Omega.jpg

Gama 1130 Opel Omega A (grijs)
omegaa8693gama1130.jpg

Gama 1131 Opel Omega 3000
omegaa30008692gama1131.jpg

Niet allemaal van het niveau AUTOart maar wel erg leuk. De Minichamp is 1 op 18 de rest 1 op 43

Heren schaalmodel liefhebbers, heb jullie deze site weleens bezocht: https://www.jorgesordelli.com/#/?page=home

jordelli2.jpg

jordelli1.jpg

jordelli3.jpg

jordelli4.jpg

Kijk ook even naar wat deze man in zijn leven heeft gedaan: https://www.jorgesordelli.com/#/?page=milestones

Aangestoken door Arnold_GT ook een mini fotostudio gemaakt. Ik heb gewoon een groot stuk papier in een doos gezet en daarna een zwaar model zaklamp gebruikt. Ik moet het nog iets verbeteren maar het werkt goed. Ik had behoorlijk stof op mijn sensor maar dat was weg te werken met Photoshop. Als het erger wordt de camera maar schoon laten maken

Hierbij de eerste foto's gemaakt van de nieuwe aanwinst van mijn broertje. (Mini Cooper 1300 van het merk Welly 11,50 euro)

istijn3.jpg

ministijn1.jpg

ministijn2.jpg

Terug
Bovenaan