SchaalmodellenTopic || Deel 13

Mooi model zeg!

Ik hoop dat jullie m'n S63 nog niet zat zijn, hier wat herfstfoto's.:)

DSCF1914.jpg

DSCF1910.jpg

DSCF1919.jpg

DSCF1900.jpg

DSCF1907.jpg

DSCF1904.jpg

:D

Als je het eenmaal hebt verzameld blijft het kriebelen. Eind vorig jaar naar de USA verhuisd en vooraf een 50 1:18 modellen verkocht, ging best, prijs was er dan ook naar. Wel de Ferrari's overgehouden, en deze zitten dan ook nog in de doos.

Zoonlief, 10 jaar oud, begint nu ook zo met zijn auto's. De Hotwheels en Matchboxen schaal 1:64 is waar hij nu naar kijkt, over een kleine twee weken is hij jarig en heb de Ikea Bertby kast gekocht (weet niet wie deze ook heeft, maar was hier dus niet meer in het leverprogramma te krijgen) via soort van marktplaats (craigslist.org).

Ben er zeker van dat dit in goede aarde valt, en kijk er zelf ook naar uit:)

Grootste uit de verzameling za lde Camaro 1:24 zijn.

Omdat de 6 serie zo alleen staat ben ik aan het kijken naar een leuke 1:18 auto erbij... maar ik ben niet helemaal thuis in welke merken welke kwaliteit leveren. Volgens mij gaat het bij de 1:18 modellen (van goed naar slecht)

1. AutoArt
2. Hotwheels
3. Minichamps
4. Kyosho
5. Solido (?)
6. Norev
7. Maisto
8. Bburgo
9. Schuco

Iemand die het lijstje wilt verbeteren? :)

Ehm... Ik wil het wel verbeteren.
1. AutoArt
2. Kyosho
3. Norev
4. Schuco(vooral in 1:43 mooi)
5. Minichamps
6. Hotwheels
7. Solido
8. Maisto
9. Bburago/Mondo Motors
Heb trouwens me Kyosho Mercedes-Benz E320 Dealereditie binnen. Foto's volgen van het weekend. Ik denk dat me volgende update, de Kyosho Audi R8 V10 Spyder word.

Het ging eigenlijk alleen om de 1:43 1:18modellen, Scenic. En ik heb niet heel veel verstand van modelauto's, maar ik heb aan de hand van advertenties gezien dat Norev en Schuco absoluut mindere merken zijn dan Kyosho.

Edit: en ik bedoelde juist de 1:18 modellen ... o_O

scenic2 zei:
1. AutoArt
2. Norev
3. Schuco(vooral in 1:43 mooi)
4. Kyosho
5. Minichamps
6. Hotwheels
7. Solido
8. Maisto
9. Bburago/Mondo Motors
Heb trouwens me Kyosho Mercedes-Benz E320 Dealereditie binnen. Foto's volgen van het weekend. Ik denk dat me volgende update, de Kyosho Audi R8 V10 Spyder word.

Bij in iedergeval de 1:18 modellen is Kyosho beter dan Norev, Schuco is 1:18 ook zeker niet beter dan Kyosho.;)

Hollandser kán het niet:

Daf 55 Coupé 1971 Neo (Edition ModelCarWorld)
Daf Daffodil 30 1961 Norev

Kijk ook eens op mijn site en (nog leuker) schrijf een reactie in het gastenboek: https://straatauto.weebly.com

WebBewerkingvanIMG_7121.jpg

WebBewerkingvanIMG_7137.jpg

ik ben nog steeds op zoek naar mooie caravns in de schaal 1 op 18, maar ik kan alleen die ene airstream vinden! Iemand nog tips?

Audi liefde roest niet! zei:
scenic2 zei:
1. AutoArt
2. Norev
3. Schuco(vooral in 1:43 mooi)
4. Kyosho
5. Minichamps
6. Hotwheels
7. Solido
8. Maisto
9. Bburago/Mondo Motors

Bij in iedergeval de 1:18 modellen is Kyosho beter dan Norev, Schuco is 1:18 ook zeker niet beter dan Kyosho.;)

Heb het efe aangepast.

Renault Rodeo Évasion 1971 Metropole collection (Hachette)
Renault 4 F6 "Fleuriste" 1986 Metropole collection (Hachette)

Please visit my site and write a reaction in the guestbook: https://straatauto.weebly.com

WebBewerkingvan220g.jpg

WebBewerkingvan110g.jpg

nieuwe aanwinst voor mij: 1:18 Ertl Chevrolet Camaro 1969. Inmiddels voorzien van handgemaakt chroomlijsten rond wielkasten en ramen.
Alsmede zwarte 'gaten' in velgen, ipv chroom. supermodelletje en ook een blijvertje.
camaro1.jpg

Ik heb een tweede schaalmodel op het oog, het wordt een 1:18 Maisto SLS AMG (de minichamps is me wat te duur), ik wil eigenlijk een zwarte maar die zijn heel weinig te vinden. Maar ik kan een zilveren op de kop tikken voor 25,- plus verzendkosten, dus dat wordt het waarschijnlijk.
Heeft iemand toevallig een zwarte te koop zien staan?

Als modellen te duur zijn, moet je simpelweg sparen of wachten tot ze 2e hands worden aangeboden voor schappelijke prijzen.
Een model van mindere kwaliteit aanschaffen als oplossing, is echt niet verstandig want daar krijg je spijt van.

Inderdaad, gewoon voor de duurdere gaan....kun je er langer en beter van genieten....want de details zijn tien keer beter.

Op MP staan SLS'n van Minichamps voor zo'n 70 euro, duurt nog wel even tot die goedkoper zijn denk ik.
Ik heb nu al een Kyosho 6 serie, maar uiteindelijk kijk ik toch maar 1 a 2 keer naar alle details en daarna staat is daar maar. Bovendien vind ik dit redelijk netjes voor dat geld:

Hier staat ie ook: https://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=16438&hilit=mercedes+sls+amg+maisto&start=120 ietsjes scrollen.

Ik zie er 1 SLS AMG staan voor 64,95 euro, en dat is niet veel voor een nieuw model van Minichamps die recent is uitgekomen.

Goliath GD 750 (Idee Kaffee) Norev
Tempo Hanseat Schuco

Bezoek mijn site eens en schrijf eens een reactie in het gastenboek: https://straatauto.weebly.com

WebBewerkingvan105te.jpg

WebBewerkingvan210te.jpg

Weet er ook iemand op dit forum of er ook een schaalmodel van de 1981 Chevrolet Camaro Z28 (2e generatie) is uitgebracht, want ben een tijd terug langs Tom's modelauto's langs geweest en daar konden ze me niet vertellen of er van dit type een schaalmodel bestaat.

https://www.toms.nl/

greeetzzz. Niels

@ Niels, voor zover ik weet is er van de 1970'er Camaro wel een schaalmodel (ERTL) en van de 1982 (Sunstar) in 1:18.
Daartussen ben je waarschijnlijk aangewezen op bouwpakket van Monogram of AMT in schaal 1:24.
Bouwdoos

1:43 miniatuur

Heb zelf de 1969 en 1982 versies in 1:18 staan.

Wrangler, mooi aangepast op die Amerikaan, maakt het model gelijk een stuk mooier (y)

Miniaturen verzamelaar, weer mooie nieuwigheden! Dafjes zijn zeker een mooi stukje eigen geschiedenis en ook zo'n driewieler Tempo is erg grappig en voor mij een bekende, want ik heb een blauwe in 1:18 staan.

@Ruben: Fantastisch kleurtje ook voor de R8 Spyder, zou hem er zo bij willen hebben! Groot voordeel ook dat de jouwe geen dealer editie is, heb je tenminste een dakje!

Mijn 6 serie cabrio vind ik met dakje ook mooier dan zonder... :p
Laat de rest v/d foto's maar komen hoor :D

Wrangler zei:
@ Niels, voor zover ik weet is er van de 1970'er Camaro wel een schaalmodel (ERTL) en van de 1982 (Sunstar) in 1:18.
Daartussen ben je waarschijnlijk aangewezen op bouwpakket van Monogram of AMT in schaal 1:24.
Bouwdoos

1:43 miniatuur

Heb zelf de 1969 en 1982 versies in 1:18 staan.

Thnx voor je reactie, de schaalmodellen die ik tegenkom is idd van begin 70e jaren (begin van de 2e generatie camaro's).
Ik ga is rondkijken voor een bouwpakket:cool:

https://hobby.marktplaats.nl/modelauto-s-midden-1-18-en-1-24/374497881-nieuwe-zeldzame-zilveren-1-18-ut-models-bmw-z3-coupe-2-8.html?return=eJw1j9tuhCAURf9lEn1DAZ1EMWbS%2BRMEWhlBiBw7l6b/3oOZhoezFnsDQQomfqygQxK8b8QpGbmpeZgBoqjrJUSzVl5uC0QnJaRqdfUcpulJzEq%2BN3szBOxN1z5o4%2BQOgSTirdaYMsI6ckze1qrnrJrBu8vDjazUaYRQNB%2BsaK5xR6AIjuUd2veZOTKeQdQWMffifw8QXhb1mj51eqfwTn2urbs3m1W5/DguxdVle6K1HW/P2ZY72uTvBT9z%2BmqOocIeDWYh5Wd5GeM%2B0jKGBAq/OHLG2fR1Gn7/AO19XNA%3D&df=1&fta=eNotj%2BGOgyAQhN%2BF5PwNqFVn4yvcKxgq1COHhRSoXpu%2B%2B%2BH1sslm821mMqPQ4RnRg%2BWbm%2B7KRUYRoi5gd6OodByTh6CQwckJCD4M5CQGKUhbUAgHT3jYQPGiYyGpkDXgmldzszO5vYjK9OR%2B0PSyaXv63nBetw/JH3VZs8/BkI8Wsgohj7wKPqbZazNKIcV5OSI1YEEthpEtaSJqMKvfWTsw0QktzUXv4tTKk2yHdwmw5IPScXLmuqSvQ8vLYwBb1T4ddsVB//lJMLUx%2Bvw/74wUOJ6v1y/s6leT&fta_ind=2&fs=1

Deze gevonden, alleen dan een rode voor 37,50. Ik ga hem vandaag op morgen ophalen. :)

Ben best blij, want ik zocht hem al een tijdje, en hij is best zeldzaam want hij word niet meer geproduceerd.

Een leuke tip, voor de mensen hier.. Voor degene die het nog niet heeft gelezen op het Modelautoforum. Action heeft nu de Michelin-reeks van Altaya/Ixo voor 2.69 in de schappen liggen!!

https://modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=39&t=19167&hilit=action&sid=56b0621e6fbb186d74f393f4abd1586f

Update van mijn 'verzameling': eerst wilde ik een 1:18 maisto sls amg (25 euri) , bod gedaan, week niks gehoord, gemaild, 'net verkocht'. Getwijfeld of ik een donkergroene norev cayenne zou kopen... maar dat past totaal niet bij de gouden 6. Toen wat verder gezocht op MP met prijs <30 en <40 en dan Kyosho, Autoart of minichamps... zag ik deze AutoArt Mercedes CL klasse voor 35 euro. Kon ik niet laten schieten, en zwart staat erg leuk bij goud. Foto's:

IMG_3137.jpg

IMG_3133.jpg

IMG_3134.jpg

IMG_3141.jpg

Wat opvalt is dat de kyosho 6 serie (die ik al had) een stuk zwaarder is en dat de deuren en achterklep, motorkap met wat meer weerstand opengaan dan de Cl. De CL voelt wat minder stevig. Terwijl ik van autoart juist een nog betere kwaliteit had verwacht. Maar verder is er niks te klagen.
Erg leuk duo zo.

3 updates van mijn kant:

Ging me om totaal prijs en 2 zijn gewoon leuk en 3e een toekomstig projectje.

oaRyceTg==.jpg

Pontiac Firebird K.I.T.T.

YzGx2FuMTYtSELaeGN4yXA==.jpg

Pontiac GTO hurst met dtm velgen.

HYvgUSj5wQoIfNS2JyRkpQ==.jpg

Dodge Dakota met slechte lak, dus zal helemaal uit elkaar gaan en opnieuw gespoten worden.

Als jullie nog eens in Berlijn zijn; in het warenhuis KaDeWe hadden ze een hele mooie hoek met modelauto's; heb er nog wel een foto van. Stonden ook een paar AutoArts voor 35 euro ofzo. En een kast met allemaal modellen van AA. Onder andere een Koenigsegg, Volvo 850R, etc. etc. :) Erg leuk om te zien.

Porsche Gek zei:
Als jullie nog eens in Berlijn zijn; in het warenhuis KaDeWe hadden ze een hele mooie hoek met modelauto's; heb er nog wel een foto van. Stonden ook een paar AutoArts voor 35 euro ofzo. En een kast met allemaal modellen van AA. Onder andere een Koenigsegg, Volvo 850R, etc. etc. :) Erg leuk om te zien.
Laat maar zien die foto, dan zet ik me contacten in Duitsland wel aan het werk! xD

Weer een paar recente foto's van mijn verzameling:

Voor wie meer klassieke modellen wil zien: https://straatauto.weebly.com
Óok erg leuk als je een reactie in het "Guestbook" schrijft!

Opel Kadett A Coupé 1963 Starline Models
Opel Kadett B Caravan 1971 Neo (Limited Edition 1/300)

WebBewerkingvan100.jpg

WebBewerkingvan205.jpg

Citroën 2CV Pick-up (Michelin)
Renault Fourgonnette 300 kgs (Michelin)

WebBewerkingvan100mich.jpg

WebBewerkingvan210mich.jpg

Omdat er hier veel liefhebbers zitten wil ik jullie de kans niet onthouden.

Ik heb besloten mijn modelauto's weg te doen ivm tijd/ruimte gebrek. Ze zaten na de verhuizing, 4 jaar geleden, nog steeds in de verhuisdozen. Dan heb ik liever dat ze naar iemand gaan die er weer blij mee is. Wellicht weet u nog een weg om ze te verkopen?

Ze staan nu op marktplaats. https://link.marktplaats.nl/393696667

Met vriendelijke groeten,

Noud Klaver

nklaver zei:
Omdat er hier veel liefhebbers zitten wil ik jullie de kans niet onthouden.

Ik heb besloten mijn modelauto's weg te doen ivm tijd/ruimte gebrek. Ze zaten na de verhuizing, 4 jaar geleden, nog steeds in de verhuisdozen. Dan heb ik liever dat ze naar iemand gaan die er weer blij mee is. Wellicht weet u nog een weg om ze te verkopen?

Ze staan nu op marktplaats. https://link.marktplaats.nl/393696667

Met vriendelijke groeten,

Noud Klaver

Misschien een tip, maar voordat een potentiele koper 250,- euro (!) wil bieden wil hij wel wat meer foto's zien en wat meer informatie (fabrikanten) weten.

Misschien een tip, maar voordat een potentiele koper 250,- euro (!) wil bieden wil hij wel wat meer foto's zien en wat meer informatie (fabrikanten) weten

Misschien een tip voor jouw, als je nog veel van 1:43 modellen weet: kijk eens op MP wat ze per stuk waard zijn.
Bijna alle modelletjes die hij te koop heeft zitten schuin in de doos, lijken me Onyx modellen en die zijn al 2 tientjes per stuk waard.
Verder zie ik veel Minichamps modellen, ook die zijn 2 tientjes per stuk waard en sommige zeldzame modellen zeer gewild en zeker wel 4 tientjes.
Tis niet mijn cup-of-tea, want verzamel alleen 1:18, maar tis zeker goede handel hoor.

@Porsche Gek: gave verzameling, vooral die 1:12 auto's! Daar heb je er trouwens veel van:eek:

@Miniaturen verzamelaar: erg leuk om al die oude auto's te zien in schaal;) Ik ga zo maar weer is kijken op je website.

@FF, dat is niet zijn collectie: foto's van een winkel in DE. LEZEN :D

PG zei:
Als jullie nog eens in Berlijn zijn; in het warenhuis KaDeWe hadden ze een hele mooie hoek met modelauto's; heb er nog wel een foto van. Stonden ook een paar AutoArts voor 35 euro ofzo. En een kast met allemaal modellen van AA. Onder andere een Koenigsegg, Volvo 850R, etc. etc. Erg leuk om te zien

Vandaag twee Britse auto's:
De Pathfinder Oxford is een loodzwaar witmetalen model uit de beginjaren van mijn verzameling (zo'n 20 jaar geleden)

Princess 1800 HL 1975-1981 Vanguards
Morris Oxford 1959-1961 Pathfinder Models (P.F.M.12)

Kijk ook eens op mijn site en (nog leuker!) schrijf iets in het gastenboek: https://straatauto.weebly.com

WebBewerkingvanPrincessenMorrisOxfo.jpg

WebBewerkingvanPrincessenMorrisO-1.jpg

Mercedes-Benz 220 Cabriolet B W187 1952 Spark
Mercedes-Benz 300S Pininfarina Neo Scale Models

WebBewerkingvan270meroud.jpg

WebBewerkingvan140meroud.jpg

Even een klein update van mijn kant. Ben de laatste tijd erg afwezig geweest, heb het erg druk en daardoor is het maken van foto's van nieuwe schaalmodellen ook in de spaak gelopen. Maar ik wil deze 4 jullie niet onthouden, ik vind ze zelf erg geslaagd;)

[size=large]Ottomobile - Alpine A106 Mille Miles[/size]

2r6zo2d.jpg

24eyfbs.jpg

e9ur28.jpg

osejx0.jpg

Zo. Ik heb vandaag de 1:18 SLS AMG van Minichamps binnengekregen :D :cool:. In het (mat?) bruin.

Eerste indruk: Op foto's lijkt een SLS amg heel groot maar naast de andere modellen oogt ie klein. Had hem wat groter verwacht. Kleurtje is ff wennen. Remschijven draaien door de -blokken heen (achterwielen draaien alleen weer wat moeilijk :confused:).

Ben nu de foto's aan het uploaden, plaats ze op de volgende pagina.
edit: sneak preview
IMG_3145.jpg

Nieuwe aanwinst Bmw e30 1:87 Herpa incl Marklin treinset en 6 huisjes in h0 schaal als compleet kerstdorp:D

bmwe301.jpg

bmwe302.jpg

bmwe30_.jpg

Terug
Bovenaan