SchaalmodellenTopic || Deel 13

Mooi model van een wat minder mooi auto:T.

Ben zelf wat modellen aant opruimen, nu ik een nieuwe hobby 1:1 auto heb.
Daarbij heb ik de vitrine te vol, dus kunnen er een paar weg (tegen goed bod natuurlijk).

w==.jpg

p8lr5TBvqZ9TXyJdSFQYGw==.jpg

N+GVGj3TFsuuq+AhFDgSVg==.jpg

Wo7pkxhCmu6dfaBjpTXEFg==.jpg

eOG6mCA92xcJxmoONH6D0A==.jpg

Ik heb weer een nieuw model.deze keer een... Sunstar Audi Quattro coupé. ben er bijzonder tevreden mee. :dance:
imgp1415o.jpg

imgp1409o.jpg

imgp1410d.jpg

imgp1411.jpg

imgp1412z.jpg

imgp1413y.jpg

imgp1414d.jpg

Mooie modellen allemaal. De Tata vind ik erg grappig. Vind het model zelf niet mooi, maar dit schaalmodel is zeker niet verkeerd;)
Ben zoef op zoek naar een Lamboghini Aventador 1:18. Weet iemand of AutoArt die gaat produceren? Ik vond hem al wel van BBurago, maar dat zag er qua kwalitatief wel heel teleurstellend uit...

Het zijn idd modellen in schaal 1:18.

Leuke Audi!

Joël je hebt PB.

@ Joel, had je pb gestuurt, maar nog geen reactie.
Doe een goed voor de Bentley en we komen er vast wel uit.

vandaag mijn nieuwe modelauto opgehaald

het is een awdie a4 van hengdee.
ben er erg blij mee.
leuke details: stoelen kunnen verschuiven en gestoffeerd interieur.

foto's
foto0393y.jpg

foto0392i.jpg

foto0391t.jpg

foto0394k.jpg

1/18 BMW M3 Sport Evolution (E30) "Cecotto Edition" van AutoArt. Ben er erg tevreden mee!

2zqschc.jpg

2nso1hi.jpg

erkarr.jpg

Erg mooie die BMW en de twee audi's.
Even een vraagje: Hoe staat Sunstar bij jullie bekend (in 1:18)?
Want ik heb een 1:18 Triumph GT6 van Sunstar, maar die lijkt een stuk minder goed afgewerkt dan de Audi Quattro een eindje hierboven.

Geeteezes zei:
Erg mooie die BMW en de twee audi's.
Even een vraagje: Hoe staat Sunstar bij jullie bekend (in 1:18)?
Want ik heb een 1:18 Triumph GT6 van Sunstar, maar die lijkt een stuk minder goed afgewerkt dan de Audi Quattro een eindje hierboven.

bedankt
ik ken sunstar verder ook niet. toen ik hem op ging halen dacht ik dat het een AA was. misschien heeft het iets te maken van de leeftijd v.h. 1:1 oudere auto's lijken over het algemeen minder goed afgewerkt.
volgens mij zit sunstar tussen bburgaro en norev in.

Zou kunnen wat je zegt over oudere auto's: de GT6 mk3 is gemaakt van '70 tot '73. Bij mij sluit een van de ruitjes niet eens aan op de carroserie en er ligt het verkeerde motorblok in (van een Spitfire, de cabriovariant met viercilinder van de zescilinder GT6) en ook de velgen kloppen niet, evenals het interieur dat stopt achter de voorstoelen. Van een afstandje is het een mooi model en hij kostte dan ook niet veel, maar toch jammer..

Tijd voor een paar nieuwe foto-duo's !
Als je ze mooi vindt.... kijk ook eens op mijn site: https://straatauto.weebly.com
Nóg leuker is het als je een reactie schijft in het gastenboek !

BMW Isetta 250 1958 Cararama
Iso Isetta 1953 IXO models

WebBewerkingvan110Isettas.jpg

WebBewerkingvan200Isettas.jpg

Rover 3500 V8 (wit) 1968 Vanguards
Rover 2000 (willow green) 1963 Vanguards

WebBewerkingvanRover2000en3500V8002.jpg

WebBewerkingvanRover2000en3500V8027.jpg

Fiat Croma 1985 Norev
Fiat 1100R Familiaire 1966 Starline Models (tijdschriften-serie voor een paar Euro uit de opruiming)

WebBewerkingvan100Crofa.jpg

WebBewerkingvan320Crofa.jpg

Opel Olympia Record Cabrio-Limousine 1954-1956 Opel Collection (IXO)
Opel Record caravan 1960 Paradcar

WebBewerkingvan110olyrec.jpg

WebBewerkingvan210olyrec.jpg

Renault 4 Fourgonnette brandweer 1965 Metropole collection (Hachette)
Renault 4 GTL "Touring Secours" 1958 Metropole collection (Hachette)

WebBewerkingvan210renvier.jpg

WebBewerkingvan110renvier.jpg

Rover P5b Coupé 1971 Neo Scale Models
Rover P5 Mk ll 1963 Vanguards

WebBewerkingvan130rovers.jpg

WebBewerkingvan200rovers.jpg

Idd leuke modellen hoor.

Ik heb een groot deel van mijn collectie te koop staan op MP, wellicht dat mensen van hier interesse hebben.
Ga volgende week een andere hobby auto (schaal 1 op 1) ophalen, dus interesse is een beetje verschoven zeg maar. :D

Ik heb zoals eerder ergens hierboven gezegd dus alle 3 de bestaande modellen van caravans die in de schaal 1:18 zijn gemaakt. Nu vond ik vandaag per toeval een camper, een Hymer nog wel en in de juiste schaal 1:18.

Is bedoeld als ECHT speelgoed, maar de foto's en de prijs zeiden mij genoeg. Maar even besteld en kijken hoe het er uitziet.

Dixie Camper

VB_1530089.jpg

Ben benieuwd naar die camper..
Even een vraagje over die caravans. Zijn die duur en moeilijk te vinden? En maak je dan ook een trekhaakje achter een modelauto of niet??

Geeteezes zei:
Ben benieuwd naar die camper..
Even een vraagje over die caravans. Zijn die duur en moeilijk te vinden? En maak je dan ook een trekhaakje achter een modelauto of niet??

De Airstream is nog redelijk verkrijgbaar, kost ca. 45 euro.
De Eriba Puck is zeer moeilijk te vinden. Kans is iets groter als je hem in combinatie met de Lloyd Alexander TS koopt. Kosten ca. 60-100 euro.
De Hénon uit 1958 met dubbele assen is ook niet eenvoudig te verkrijgen, en enkel alleen icm de Simca Chambord. Kosten ca. 70-100 euro.

Oké, bedankt! Na wat research ben ik er achter gekomen dat er nog een 1:18 caravan is, in combinatie met een Isetta

Klopt, een heeeeeeeeeeeeeeeel kleintje!

Wel leuk idd, maar mijn fout, ik vond hem zo klein dat ik hem niet als volwaardig caravannetje meetelde.

images

Nieuwe aanwinst.

Toyota 2000 gt coupe van autoart. Helaas heb ik geen camera tot mijn beschikking, dus hier wat foto's van het net.

th_autoart_toyota_GT_2000_coupe_01.jpg

autoart_toyota_GT_2000_coupe_09.jpg

autoart_toyota_GT_2000_coupe_08.jpg

Teven ben ik op zoek naar het volgende model.

Kato supra
EDIT: GEVONDEN :D

$(KGrHqF,!jEE5!jlvqOVBORJtGcfCw~~_35.JPG

Bump.

Heb vorig jaar een vitrinekast gekocht voor met 1:18 modelletjes. Een daarvan was een Lamborghini Diablo SE30 van Maisto. Kleur? Roze.....

Heb hem helemaal uit elkaar gehaad, verschillende delen (roosters, spiegels, deel van de achterkant, hart van de wielen) zwart gespoten en ben nu bezig met de body wit te spuiten. Ik hoop hem vanavond in elkaar te hebben, dan zal ik wat foto's posten. :)

Eigenlijk moet ik binnenkort ook wat foto's uploaden van mijn 2 nieuwe 1:18 aanwinsten.
Komt binnenkort. :p

Ik heb plannen om de collectie te voorzien van een zelfgemaakte vitrine.
Echter door drukte met wisselingen en onderhoud aan 1:1 auto's kom ik simpelweg tijd te kort.

Mijn 2 nieuwe 1:18's. Allebei weer tweedehands voor een goede prijs via marktplaats gekocht, zoals ik altijd doe.

BMW 7-serie van Kyosho

IMG_0715.jpg

Bentley Arnage van Minichamps

IMG_0713.jpg

IMG_0712.jpg

IMG_0710.jpg

IMG_0690.jpg

Het interieur is op deze foto erg mooi, maar heel grensverlegend tov de kyosho modellen vind ik het niet. De materialen zoals het hout (de klokjes trouwens ook) zijn wel mooier, maar de afwerking is ongeveer hetzelfde niveau.

lengte verschilt niet veel:

IMG_0702.jpg

@scheur-ijzer: die zijn mooi. Vooral die Bentley

Te koop ivm ruimte gebrek
Autoart Alfa Romeo 1750 GTV 1967 (Wit en geel)
Solido Peugeot 605 (rood)
Bburgaro BMW Z3 M Roadster X2 (blauw)
Maisto BMW 502 1955 (zwart)
Anson Mercedes Benz 280 SL (wit)
Maisto Chevrolet Corvette C4 (paars)
1971 Torino Cobra 429 Cobra Jet White ERTL (wit)
Bburgaro Mercedes-Benz 300sl roadster (1957) (zwart)
Bburgaro Dodge Viper SRT-10 (rood)
Bburgaro Masarati 3200GT (donkerblauw)
Road Signature - Edsel Citation (blauw-groen)
Bburgaro VW volkswagen New Beetle Cup (lichtblauw)
Jouef Evolution Ford Mustang 1994 (rood)
Maisto Mercedes Benz 500SL (donkerrood)
Maisto Mercedes Benz SL-Klasse (donkerblauw
Maisto Mini Cooper (zwart)
Revell Porsche 930 turFord Expedition - zonder wiel (zwart)
Gate VW Volkswagen New Beetle "schade" (geel)

foto's volgen
voor meer informatie pb

Vandaag een Pre-order bestelling gedaan voor de Ford Focus RS500 Minichamps in 1:18.

100%20080000.jpg

Dit gaat dus heel veel hierop lijken. :cool:

Iemand nog in de markt voor deze?

img11060008_1.jpg

De 1:18 Rolls-Royce Ghost van Kyosho, prijs ligt rond de €200,-
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik heb op verzoek een Ferrari 250 LM Short Nose laten maken. Wel op basis van de Bburago 1:18 omdat bij Hotwheels de afmetingen niet helemaal kloppen. Is nooit op schaal uitebracht, en dus een uniek exemplaar, die uiteraard nooit meer weggaat!

Scheur-ijzer zei:
Weet ik alles van! :)

Als ik 'm heb zal ik wel even een fotootje posten om het verschil te laten zien.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Ik heb op verzoek een Ferrari 250 LM Short Nose laten maken. Wel op basis van de Bburago 1:18 omdat bij Hotwheels de afmetingen niet helemaal kloppen. Is nooit op schaal uitebracht, en dus een uniek exemplaar, die uiteraard nooit meer weggaat!

Scheur-ijzer zei:
Weet ik alles van! :)

Als ik 'm heb zal ik wel even een fotootje posten om het verschil te laten zien.

Zou je eens wat meer kunnen vertellen over de gang van zaken hier rond?

Hoe je zo iets regelt, waar bijvoorbeeld en hoe het dan in zijn werk gaat. (en hoeveel het kost wat natuurlijk van de hoeveelheid werk afhangt)

Ok! Ik kijk regelmatig (zeg maar meerdere keren per dag :p) op Marktplaats naar (vooral) 1:18 Ferrari-modellen en een tijdje terug stuitte ik op een advertentie van iemand die zelf 1:18 Ferrari's (ver)bouwt of de detaillering naar een hoger niveau brengt.

Nu zitten er regelmatig modellen bij die wel leuk zijn om te hebben, maar voor mijzelf te duur vind. Nu kwam ik dus die Short Nose tegen en die was qua beginprijs wel redelijk.

Wat hij doet is voor een eerste model een bepaald bedrag vragen, en dan de volgende die hij maakt van dat type is dan weer gemiddeld 10 euro duurder.
Hij telt kosten voor aanschaf van een basismodel en daarbij komen de kosten van de materialen die hij nodig heeft voor de aanpassingen en het spuitwerk.

Kosten praat ik liever niet over, maar als je het echt wilt weten kan dat via PM wel.

Pfoe, er is weer heeeeeeeeel veel moois langsgekomen hier op het forum zeg!!!

Zelf ook weer 2 nieuwe aanwinsten om de collectie weer wat aan te vullen ;)

de eerste is een 1:18 Kyosho 365 GTB/4 Daytona Competizione #39 Thomson
08164f_365gtb4_39.jpg

en dan de tweede is een 1:18 HWE 599 GTO (in de kleurstelling zoals hij hoort te zijn ;) )
5390108573_5ac5f4eff6.jpg

Whooo! :eek: Die onderste heb ik ook pas gekocht in dezelfde kleuren.
En die 365 GTB/4 Daytona Competizione heb ik in deze uitvoering:

D-MJ-08164E_Main.jpg

Ben benieuwd, JW01. (y)

Ik ben dit weekend bezig geweest met het uitpakken van m'n vaders modelauto's, hier alvast een tipje van de sluier.

70a17c48.jpg

(let niet op sommige BBurago auto's, die blijven er niet in staan).

En aub ook niet op de kwaliteit............

Dit zijn auto´s van m´n vader. Hij spaart voornamelijk 1:43.

Ze staan nu al 2 jaar in dozen, dus het werd eens tijd. Zal nog wat meer foto's maken als we wat verder zijn. ;)

Mooi dat dit topic weer wat levendiger wordt;)

Ikzelf heb ook een aantal model auto's. Heb momenteel alle huidige, en vorige, Renault modellen, Lambo's, Volvo's, MINI's, Smarts, BMW's en verder nog 'losse modellen' van andere merken. Zal binnenkort foto's plaatsen van mijn collectie;)

Hoop binnenkort de BMW F20 en Porsche 991 nog toe te kunnen voegen.

Heb dinsdag deze binnengekregen:
2001JeepWranglerSahara-black1-118.jpg

Leuk omdat ik nu dagelijks ook met dezelfde auto rijd. :cool:

Ik heb mijn Ferrari 250LM Short Nose binnen! :LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:

Even een foto gemaakt om het verschil te laten zien, die met het zwarte interieur is de Short Nose.
250LMkopie.jpg

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Staan al een aantal te koop op Ebay van zowel de 991 als de F20.

Thanks, maar koop ze graag via de dealer of gewone winkel. Via Ebay koop ik niet zo vaak modellen eigenlijk.

Terug
Bovenaan