SchaalmodellenTopic || Deel 13

ik heb in mijn verzameling een ford expedition uit 2001 staan, zie je niet zo veel

kelvin100nl zei:
ik heb in mijn verzameling een ford expedition uit 2001 staan, zie je niet zo veel
Van UT-models bedoel je???
Ik heb er een te koop staan waar het wiel vanaf is :(
mooi model is dat. met gestoffeerd interieur.
Welke kleur heeft die van jou???

Ik heb wat foto's gemaakt van mijn collectie.

img0315qf.jpg

img0313ue.jpg

img0314gj.jpg

img0316nb.jpg

img0317yb.jpg

img0320j.jpg

img0321av.jpg

img0324om.jpg

img0328e.jpg

img0331pa.jpg

img0332od.jpg

Sorry voor de kwaliteit van de foto's, zijn met telefoon gemaakt...

mooie collectie.
ook mooi uitgestald

Laat ik hier ook maar eens mijn laatste updates plaatsen

Een Nissan Skyline R34 GT-R van Autoart.

imgp4726.jpg

imgp4725t.jpg

imgp4724n.jpg

imgp4723b.jpg

imgp4722a.jpg

imgp4721p.jpg

imgp4720k.jpg

imgp4713u.jpg

imgp4714.jpg

imgp4715y.jpg

imgp4716w.jpg

imgp4717.jpg

imgp4718.jpg

imgp4719.jpg

imgp4712.jpg

imgp4711.jpg

imgp4709p.jpg

imgp4707.jpg

imgp4708k.jpg

imgp4706.jpg

imgp4705.jpg

imgp4727.jpg

En mijn andere update

Een Autoart Alfa Romeo 1750 GTV
imgp4747p.jpg

imgp4748s.jpg

imgp4746g.jpg

imgp4745z.jpg

imgp4743.jpg

imgp4740.jpg

imgp4739p.jpg

imgp4738.jpg

imgp4737v.jpg

Ik heb ook nog een Maisto kever, Revell Kadett olympia en nog een Solido Karmann Ghia
maar die plaats ik later

Die verschillende schalen bij elkaar staan eigenlijk wel goed. Mooie collecties, wordt er weer een beetje hebberig van! :)

En dan hierbij mijn Daihatsu collectie...gaat nu richting de 80 stuks omdat er een Move en Hijet onderweg is uit Hong Kong.

Foto-3CIXMPNC.jpg

Foto-MF7AJHZF.jpg

Foto-BW8WOETN.jpg

Foto-SQWMP6AT.jpg

Wil je meer zien klik dan hier.

Is ook de grootste collectie die een particulier heeft, zit aardig wat op Daihatsu-forums, maar heb nog niemand gevonden die mij overtreft.

Ok ik heb hier een otto models golf 1 cabrio, gelim. 3000 stuks. Dit model is nieuw en in een ongeopende doos. Dit waren de laatste paar die Otto heeft gemaakt (heb een set gekocht).

Ik wil deze graag ruilen tegen een Kyosho Supra (liefst rood of zwart) indien deze in mint conditie is met doos. Dus mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het graag.

-CB- zei:
Ok ik heb hier een otto models golf 1 cabrio, gelim. 3000 stuks. Dit model is nieuw en in een ongeopende doos. Dit waren de laatste paar die Otto heeft gemaakt (heb een set gekocht).

Ik wil deze graag ruilen tegen een Kyosho Supra (liefst rood of zwart) indien deze in mint conditie is met doos. Dus mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het graag.

Ik denk dat niemand die zomaar ruilt, denk dat je kan reken op een bijbetaling in ieder geval.

i4S zei:
Ik denk dat niemand die zomaar ruilt, denk dat je kan reken op een bijbetaling in ieder geval.

Hangt van de staat af, er valt altijd iets te regelen. Maar aangezien ik er een in perfecte staat zoek wil ik wel bijbetalen, maar er zijn grenzen als je begrijpt wat ik bedoel.
Aan de andere kant, die otto models stijgen snel in waarde zodra ze uit productie zijn. Dus misschien verkoop ik hem wel over een tijdje en ga dan shoppen.

JW01, bedankt voor de link. Die ga ik in de gaten houden!

@ goedendag

Misschien een domme vraag, maar hoe heb je die 'parkeerplaats' gemaakt waar o.a de Audi A4 en de Nissan GT-R op staan?

Te koop ivm ruimte gebrek

Bburago Dodge viper blauw/witte strepen 1:24 geen doos
Bburago Ferrari F50 rood 1:24 Scheur in voorruit (Doe een mooi bod op de viper en je krijgt deze erbij)
Bburago Smart roadster 1:43 Nieuw en in doos

Otto Models Golf 1 Cabriolet 1:18 Nieuw in nog gesealde doos!

Voor meer info, graag pb.

Geeteezes zei:
@ goedendag

Misschien een domme vraag, maar hoe heb je die 'parkeerplaats' gemaakt waar o.a de Audi A4 en de Nissan GT-R op staan?

Die is gemaakt van schuurpapier. Korrel 600. en daar het ik papieren strepen overheen gespannen.
t'is geen domme vraag hoor. ik heb het ook niet zelf verzonnen

Dacht ik ook, moet ik in de kerstvakantie maar eens mee aan de slag gaan. Dank je wel Goedendag

Als achtergrond kun je dat mooi gebruiken om bijv. landschappen met reliëf mee te creëren. Al moet je daarmee wel voorzichtig zijn want het is ook wel erg breekbaar. Wordt met name gebruikt door bouwers van modelspoorbanen om berglandschappen mee na te maken. Maar is alleen leuk als je daar ruimte voor hebt.

Ik heb wel eens op foto's van een collega van het bedrijf waar ik stage liep gezien dat hij hele dorpjes had gebouwd. Dan ging hij naar Duitsland om mooie panden te fotograferen, en dat maakte hij dan helemaal na. En dan huisjes niet van piepschuim natuurlijk, maar puur het landschap zelf.

Leuke modellen, ik heb er zelf een thuis staan in de schaal 1:24, iets kleiner dus dan 1:18. Maar ook in die schaal is best veel keuze tegenwoordig https://www.modelautokampioen.nl/index.php?m=viewproducts&g=318 (en nog een stuk goedkoper ook nog).

Dat is zo, maar de 500 is volgens mij helaas niet uitgebracht (ook in 1:18 niet) door een wat mooier merk. Hij is er bijvoorbeeld niet van Autoart, Kyosho of Minichamps. Maar het is inderdaad wel zo dat je het verschil in prijs ook wel duidelijk terug ziet in de afwerking van een model.

Kolenbrander zei:
Dat is zo, maar de 500 is volgens mij helaas niet uitgebracht (ook in 1:18 niet) door een wat mooier merk. Hij is er bijvoorbeeld niet van Autoart, Kyosho of Minichamps.

Helaas niet. Maar als je een beetje handig bent in het aanbrengen van extra details, kan een model daar erg van opknappen.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Kolenbrander zei:
Dat is zo, maar de 500 is volgens mij helaas niet uitgebracht (ook in 1:18 niet) door een wat mooier merk. Hij is er bijvoorbeeld niet van Autoart, Kyosho of Minichamps.

Helaas niet. Maar als je een beetje handig bent in het aanbrengen van extra details, kan een model daar erg van opknappen.

Jawel hoor, Norev levert de 500 ook.
https://www.ebay.nl/itm/FIAT-500-SPORT-ROUGE-NOREV-NO-187728-SCALE-1-18-/380303611231?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item588bdc955f#ht_660wt_922

Nee dat niet, maar mijn reactie was meer op Kolenbrander bedoeld;)

Oh, ok. Ik wist niet dat hij er ook van Norev was. Norev is zeker de laatste paar jaar erg goed bezig. Leuke modellen en steeds betere details. Maar het is nog geen Kyosho.

Mijn +- 70 1:43 Ferrari's staan al 2 jaar in doosjes opgeborgen, maar het begon toch te kriebelen. Vandaar deze op ebay voor een zacht prijsje gekocht:

Bild250412309.jpg

Spyker C8 Spyder SWB in 1:43. Alleen de gordels bestaan per stoel (!) al uit 10 foto-ets-onderdelen... Gaat nog een hele klus worden dus. Ik zit nog een beetje te twijfelen over de kleur. Gunmetal met rood interieur, of paars met een beige interieur.

Ik heb ook nog steeds een kit liggen. Genoeg tijd maar niet de juiste materialen in huis. Een hobbywinkel of DHZ-zaak zit ook niet echt dichtbij.

Trouwens, die Ferrari's, staan die in de weg? :)

Tsja, 2 jaar in doosjes... zonde.
Ik moet toch een wandvitrine kopen voor aan de muur als m'n collectie zo doorgaat, dus dan heb ik weer genoeg ruimte.
Straks geven m'n ouders me nog op voor: "HELP! Mijn zoon heeft een hobby!" :)

Moet ook nodig weer eens de lijst met modellen bij gaan werken en nieuwe foto's maken van de auto's.
Maar die komen helaas niet online. Niet dat ik anderen geen blik in mijn collectie gun, maar daarvoor ben ik gewoon te zuinig op de auto's.

Ik ben nu ook bezig met m'n vader om 'onze' collectie in kasten te zetten.

Echt de hele kamer staat vol met kasten, maar we hebben wss nog tekort kasten ook. xD

Voor een mooi prijsje mogen ze wel weg hoor, zit mooi spul tussen: art model, best, ixo, jolly model, vitesse, jouef evolution en aardig wat brumm. Bijna alleen maar Ferrari's in 1:43, veel jaren 50 en 60, maar ook wel wat 70, 80 en 90 en bijna heel veel f1'tjes.

Ziet er mooi uit. Zo'n soort kast heb ik echter slechte ervaringen mee.
Weet nog steeds niet hoe 't kan, maar de hele kast is toen bij mij incl. auto's in elkaar gestort. :cry:
Gelukkig weinig schade aan de auto's, maar niet leuk. En toen had ik er ook lang niet zoveel als nu.
Toen paste alles nog in 1 kast. :)

Mooie verzamelingen hier.
Ik verzamel voornamelijk Opeltjes 1/43 en wat grotere rallymodellen met "verlichting".
Hierbij een paar plaatjes:
modellen.jpg

Geweldig forum.Bekijk het regelmatig maar heb me nu maar aangemeld om mee te discussieren.
En om met de deur in huis tevallen: Ik ben aan het opruimen van een groot gedeelte van mijn collectie 1:18
Norev Fiat 500 rood
Norev Fiat 500 wit
AutoArt Maybach
AutoArt BMW M3 Geel
Dealer BMW 3 sedan antra
Dealer BMW 3 coupe antra
Dealer BMW 330i touring
Dealer BMW 6 coupe zwart
Dealer BMW 3 Cabrio
Dealer BMW X3 Donkerbl.met
Dealer BMW Z4 Grijs met.
Dealer BMW 5 sedan grijs met.