SchaalmodellenTopic || Deel 13

carrob zei:
Geweldig forum.Bekijk het regelmatig maar heb me nu maar aangemeld om mee te discussieren.
En om met de deur in huis tevallen: Ik ben aan het opruimen van een groot gedeelte van mijn collectie 1:18
Norev Fiat 500 rood
Norev Fiat 500 wit
AutoArt Maybach
AutoArt BMW M3 Geel
Dealer BMW 3 sedan antra
Dealer BMW 3 coupe antra
Dealer BMW 330i touring
Dealer BMW 6 coupe zwart
Dealer BMW 3 Cabrio
Dealer BMW X3 Donkerbl.met
Dealer BMW Z4 Grijs met.
Dealer BMW 5 sedan grijs met.
Dealer BMW Williams F1 Schumacher
Dealer BMW Williams F1 Montana
Minichamps Mercedes SL IAA nr 419/5000
Dealer Audi Avant A4
Minichamps Jaguar XK 2006 Groen

VRAAGPRIJS € 50,- per stuk NOREV € 30,-

Mocht iemand interesse hebben graag een PB

Je probeert 2e hands schaalmodellen te verkopen voor prijzen die gelijk zijn aan de nieuwprijs?

@Goedendag

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet aan begonnen. Ik had in mijn kerstvakantie twee dagen vrij gepland, maar toen besloot een boom in onze tuin om om te vallen en waren de twee dagen weer vol.

Wie zegt dat het 2e hands modellen zijn?
Zitten nog onuitgepakt in doos en zijn hartstikke nieuw.
Eeerst informeren voordat je oordeelt.

carrob zei:
Wie zegt dat het 2e hands modellen zijn?

Jij zegt dat je je collectie aan het opruimen bent, daaruit kun je concluderen dat ze in ieder geval wel uitgepakt zijn. Of heb je een collectie met allemaal modelauto's in dozen? ;)

Een tijdje geleden, en wat heb ik zwaar bijgekocht... ben er wel trots op!

De 1/18 Rolls-Royce Ghost van Kyosho

2eckzn6.jpg

28uoj8n.jpg

2lmqecw.jpg

De 1/12 Mercedes SLS AMG van Premium Classixxs

6gx5bc.jpg

358x9ad.jpg

sxyi4i.jpg

De 1/18 Mercedes 190e 2.3-16V van AutoArt

21rn4.jpg

Ik heb een HW Elite Ferrari 166MM Barchetta aangeschaft! Deze vervangt mijn Mattel Hotwheels 166 MM Barchetta die ik als donor ga gebruiken voor een kit van de Ferrari 340 MM Vignale Spyder die ik een tijdje terug heb gekocht.

Zo moet de kit eruit komen te zien...
gh.jpg1..jpg

En zo ziet het donormodel er ongeveer uit!
31hi6DnWL8L._SL500_AA300_.jpg

Van de 166 hoef ik alleen de lampen, het complete interieur en chassis met wielen te gebruiken.
De rest mag e.v.t. wel naar een liefhebber voor onderdelen of een sloopdiorama!

Die ghost is zo mooi gedetaileerd man! Op zich had ik die ook wel graag in de kast hebben staan, ziet er werkelijk subliem uit.

Ik had eerst nog het idee om naast mijn Maybach 57S ook een Bentley en Rolls te kopen....nu toch maar de beslissing genomen om al de niet-Lamborghini modellen te verkopen. Ruimtegebrek he :(

@ Mercedes_Freak: wat een fantastisch model is die Ghost. Ik zit er zelf ook aan te denken er een te kopen, ben er alleen nog niet uit welke kleur het mooiste is: https://www.modelautokampioen.nl/index.php?m=viewproducts&g=415

Weet iemand of er nog andere versies / kleuren uitgebracht gaan worden door Kyosho van dit model? En is de Phantom toevallig ook al ergens te bestellen (schaal 1:18). Deze staat al enorm lang aangekondigd door Exoto maar ik heb hem nog nergens te koop gezien.

Net deze gevonden op internet:

$(KGrHqNHJDcE8fTfy3)NBPN(BqF3b!~~60_21.JPG

$(KGrHqFHJ!sE8e-MHVBbBPN(F4SrmQ~~60_21.JPG

Helaas nog nergens 'officiële' info gevonden zoals bestelnummer of fabrikant. Nog even (af)wachten dus:p...

https://www.carmodel.net/start.php?S0lBPDs+TVJDLS1hbGwtMC0zMC0xLTE8Oj48Oz48Oj48Oj48Oj4tMS08Oj4w

Googlen is toch niet zo moeilijk...

Voor mij niet! Heb zelf aardig wat Ferrari's in die schaal staan. Die Shell-collecties van de afgelopen jaren zijn allemaal in die schaal geleverd! :)

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Voor mij niet! Heb zelf aardig wat Ferrari's in die schaal staan. Die Shell-collecties van de afgelopen jaren zijn allemaal in die schaal geleverd! :)

Die heb ik ook idd;) Maar dat zijn toch meer de 'speelgoed' modellen, itt 1/43.

i4S zei:

Ho! Ferrari en speelgoed in een zin in een modelautotopic... GA JE MOND SPOELEN! :)

i4S zei:

Ho! Ferrari en speelgoed in een zin in een modelautotopic... GA JE MOND SPOELEN! :)

Lees mijn post nog eens, die woorden staan niet in een zin;)

Maar echte gedetailleerde schaalmodellen zijn die Shell serie zeker niet. Dat zie je zelf toch ook wel?

He dag dames,

Heeft 1 van jullie een idee wat ik voor deze modellen zou kunnen krijgen qua klinkende Euries?

Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II - Grijs - Autoart - Uitmuntende staat
Porsche 996 GT3 RS - Blauw/wit livery - Autoart - Uitmuntende staat
Porsche 996 Turbo - Grijs - Autoart - Uitmuntende staat
Porsche 993 GT2 racelivery - Ut Models - Rood, grijze livery, gouden velgen - Uitmuntende staat
Ferrari 575 Superamerica - Hotwheels Elite - Rood - Uitmuntende staat

Oh, en een:

Mercedes CLS500 - Kyosho - Zwart - Uitmuntende staat.

Alvast bedankt! :)

Porsche Gek zei:

Ha oma! :p

Heb wel een 575 SuperAmerica, maar weet niet meer of het de Elite versie is.
(Heb geen ruimte om de dozen te bewaren, wordt erg lastig met een collectie van ongeveer 100 auto's! :))

Porsche Gek zei:

Ha oma! :p

Heb wel een 575 SuperAmerica, maar weet niet meer of het de Elite versie is.
(Heb geen ruimte om de dozen te bewaren, wordt erg lastig met een collectie van ongeveer 100 auto's! :))

Oma? :p

Ik heb nog wel van bijna alles de dozen overigens. :)

Porsche Gek zei:

Jij begon! :)

Mijn verlanglijstje:
Elite 1:18 Ferrari 458 Italia*/458 Spider
Elite 1:18 Ferrari FF
Elite 1:18 Ferrari 308 GTS

[size=x-small]* Niet meer te vinden in het rood voor 'normale' prijzen! :cry:[/size]

Joël D. zei:
"He dag dames,"

;)

Oh! Goh.. Haha.

Zie wel op eBay dat ik er ERG leuke prijzen voor kan vangen, voor veel van die auto's. EVO II voor 365$ bijv.. Carrera GT (witte/Autoart) voor 600$... Gouden business dit man.

Porsche Gek zei:
Joël D. zei:
"He dag dames,"

;)

Oh! Goh.. Haha.

Zie wel op eBay dat ik er ERG leuke prijzen voor kan vangen, voor veel van die auto's. EVO II voor 365$ bijv.. Carrera GT (witte/Autoart) voor 600$... Gouden business dit man.

Waarom denk je dat ik de handel ben ingegaan:p
pas een partij met 14 citroëns en 1 thunderbird overgenomen. Daar zat een xantia en een XM in allebei nieuw in doos. Dus toen had ik mijn geld er al uit:)
Je hebt nog een keer pb

Die is ook nog lang niet up-to-date! Al heel lang niet meer bijgewerkt. :)

Ga trouwens eindelijk na een jaar of twee dat ik 'm in mijn bezit heb beginnen met het opknappen van mijn 1:8 (55 cm) Pocher Testarossa.
In de staat zoals de Testarossa nu is is-ie denk ik rond de 100-125 euro waard, ik heb 'm gekocht voor 30 euro! :)
Die dingen zijn in topstaat tussen de 200 en 400 euro waard. Een F40 rond de 500. Een F40 is compleet in onderdelen met doos zelfs 800 euro waard! Als het goed is komen er volgende week een aantal onderdelen binnen die ik via via uit Amerika heb laten komen.

Edit: Plaatje (van Google) zegt natuurlijk meer...
ferrari_testarossa_pocher_red_8.jpg

Nice! Doe eens een lijstje plaatsen van al je modellen? Ben wel benieuwd. :)

Porsche Gek zei:
He dag dames,

Heeft 1 van jullie een idee wat ik voor deze modellen zou kunnen krijgen qua klinkende Euries?

Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II - Grijs - Autoart - Uitmuntende staat
Porsche 996 GT3 RS - Blauw/wit livery - Autoart - Uitmuntende staat
Porsche 996 Turbo - Grijs - Autoart - Uitmuntende staat
Porsche 993 GT2 racelivery - Ut Models - Rood, grijze livery, gouden velgen - Uitmuntende staat

Oh, en een:

Mercedes CLS500 - Kyosho - Zwart - Uitmuntende staat.

Alvast bedankt! :)
Die turbo (liefst met doos) heb ik evt wel interesse in. :p

Ik heb geen idee of ik de doos voor de Turbo nog heb. Moet ik op zolder even kijken. Wat zou je er voor geven?

Ik ben net naar Automobilia in Haarlem geweest. Daar stond in een vitrine een 1:18 model van een Bentley Continental GT SS. Echt een ontzettend mooi model, superstrakke naden, etc.. In een andere vitrine stond een Bentley GTC van 175 Euro, dus ik vroeg hoeveel die SS kostte. 47,50! Het bleek ook nog een Welly te zijn, die stondn en niet echt bekend om hun geweldige kwaliteit.

Heb hem maar niet gekocht, wel een Alfa Romeo 90 en 33 in het wit (1:43).

Wat kan achten dan lang duren! Ditmaal na lang zoeken voor een redelijke prijs weer eens een rode 1:18 gevonden die ik graag wilde hebben...
54ipfuaasu07.jpg

Kwam vanmiddag thuis, en daar stond ze... :eek:
Verleidend stond ze te glimmen op mijn bureau!
Wat een schoonheid, de Ferrari Femme Fatale :)

Foto's volgen...

Edit: Heb vanmorgen ook de 458 Spider en 308 GT/4 Dino met korting als Pre-Order besteld. Deze twee komen in de zomer uit.

Terug
Bovenaan