simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Beste mensen,

we zijn toch niet in een winterdip blijven hangen het is hier nl wel erg stil.....

imgp1682h.jpg

Prachtige foto! Het wordt inderdaad weer tijd voor wat actie. Het mooie weer komt eraan en ik krijg al kriebels. (y)

Simca 1100LE zei:
Beste mensen,

we zijn toch niet in een winterdip blijven hangen het is hier nl wel erg stil.....

imgp1682h.jpg

De Tagora is er helemaal klaar voor, nieuwe APK, nieuwe banden en een beurt moeten voor een probleemloos 2013 zorgen.

TalbotTagorajpg24-09-2012_zps48f82c06-1.jpg

Vorig weekend was ik in Voorburg.
En zag ik een Simca 1000 rally, oranje.
Kenteken 18-TE-62 een rally1 geleverd in jan. 1978!

Vast wel bekend hier toch?

Wat is 'ie toch móóóóóiiii...... ZUCHT..... Bij het zien van deze unieke auto lonkt het voorjaar weer..... Nog even mensen, nog even....

By the way, heeft iemand nog iest gehoord van de Tagoraspiegels mensen? Hier laten wij toch vooral geen gras over groeien.... Ik ben erbij.

Simcat

Simca 1100LE zei:
Beste mensen,

imgp1682h.jpg

En dan deze 3 jongens.... PRÀCHTIG..... Dat MÓET welhaast een onvergetelijk nieuw seizoen worden. Ik verheug mij er al ontzettend op mensen.
Simcat

Simcat zei:
Wat is 'ie toch móóóóóiiii...... ZUCHT..... Bij het zien van deze unieke auto lonkt het voorjaar weer..... Nog even mensen, nog even....

By the way, heeft iemand nog iest gehoord van de Tagoraspiegels mensen? Hier laten wij toch vooral geen gras over groeien....

Simcat
INDERDAAD, die Tagoraspiegels!!...
Daar MOET toch actie op worden ondernomen!!!!
Deze moeten in de SZÉNE worden behouden.

Op een kleine locale sloop is hier deze week een Simca 1100 bestel aangevoerd die ooit is omgebouwd tot soort campertje.
Auto heeft zo te zien jaren ergens gestaan en de bodem is zo goed als weggerot.
Portieren, motorkap , grille koplamprandjes, velgen, achterdeurtjes, voorruit etc zijn nog prima bruikbaar.
Foto + adres op verzoek.

Leeuwtje zei:
Op een kleine locale sloop is hier deze week een Simca 1100 bestel aangevoerd die ooit is omgebouwd tot soort campertje.
Portieren, motorkap , grille koplamprandjes, velgen, achterdeurtjes, voorruit etc zijn nog prima bruikbaar.
Foto + adres op verzoek.

Ik ben dringend op zoek naar de linker portier!
Is deze nog in een goede staat?
Heb je daar een foto van?
Alvast bedankt voor de moeite.
Simca ti

de ls van mij heeft hard moeten werken vandaag aangezien mijn brother gestrand was met zijn berlingo.
de sleepkabel aangesloten en daarna door naar de garage met de berlingo op sleep.
over de snelweg met gevarenlichten aan.
ineens stopte de knipperinstallatie er mee.
relais naar de knoppen.
had ik niet moeten doen want dat is de ls niet gewend zoveel knipperen achter elkaar.
nieuw relais thuis er op en werkt weer als een nieuwe.

Leeuwtje zei:
Foto + adres op verzoek.

Ach joh, laat dat fotootje hier even zien!
Is het trouwens de 93-GB-63? Die witte pick-up?

De eerste mooie dag van het jaar!
Met de Solara naar buiten voor de eerste fotosessie.
ik heb afgelopen winter de Pedrini velgen (bedankt Harm!) laten zandstralen en poedercoaten bij Renoblast in Mijdrecht.
Verder heb ik na lang zoeken eindelijk een sloopauto in Frankrijk (weer bij Lyon) gevonden met een grijs stuur. Die zit er nu bij mij in.

IMG_4015.jpg

IMG_4023.jpg

Ziet er erg goed uit zo. De wielen zijn mooi geworden. En erg knap dat je dat stuur nog hebt weten te vinden.
Rij je met de Solara mee zondag?
Groet Harm

Complimenten Driesdeal en dank voor de mooie foto's (zo spreken we elkaar ook eens op een Nederlands forum)!!
De Solara ziet er heel mooi uit. Mooie velgen en een passend stuur. Hoe kom je er toch achter dat in Lyon nog een stuur te vinden was???

Groeten,
Découvrable

@Harm: nee , zondag is de bijeenkomt in oost Groningen, dat was me toch net even te ver.

@decouvrable: Ja, het praat wat makkelijker in het Nederlands. Het stuur heb ik gevonden door op alle Sx-en op Leboncoin te letten. bouwjaar '80 had het gekleurde stuur, de latere niet meer. Ik zag de auto in matige staat en heb meteen gebeld. de auto bleek al verkocht te zijn om de motor te doneren aan een Murena 1,6. Ik heb deze koper weer gebeld die de rest van de auto weer kwijt wilde. Desnoods had ik de hele sloopauto gekocht. Transport was dan de issue geworden. Gelukkig wilde de verkoper wel versturen.
Ik had overigen op het Franse forum ook een boodschap " gezocht' staan. Daar heb ik 'm dus niet mee verkregen.

Driesdeal zei:
@Harm: nee , zondag is de bijeenkomt in oost Groningen, dat was me toch net even te ver.

@decouvrable: Ja, het praat wat makkelijker in het Nederlands. Het stuur heb ik gevonden door op alle Sx-en op Leboncoin te letten. bouwjaar '80 had het gekleurde stuur, de latere niet meer. Ik zag de auto in matige staat en heb meteen gebeld. de auto bleek al verkocht te zijn om de motor te doneren aan een Murena 1,6. Ik heb deze koper weer gebeld die de rest van de auto weer kwijt wilde. Desnoods had ik de hele sloopauto gekocht. Transport was dan de issue geworden. Gelukkig wilde de verkoper wel versturen.
Ik had overigen op het Franse forum ook een boodschap " gezocht' staan. Daar heb ik 'm dus niet mee verkregen.

Beste Dries
,

De bijeenkomst in in Reeuwijk, vlakbij Gouda

Groet

het blijft leuk om oude beelden terug te zoeken op het net.
ik werd getipt over dit filmpje!
er werd geraced op zandvoort met gele en rode simca`s van het type 1100 ti!
fantastisch!
het begin laat wat engels materiaal zien maar aan het eind komen ze in actie.
https://www.youtube.com/watch?v=6BbT4vxq48c

Hallo, ik vond iets terug in een schoenendoos. Waarschijnlijk uitgeknipt omdat ik het mooi getekend vond, maar geen idee waar het over ging. Google bracht mij hier... Dit biedt de mogelijkheid om ze voor het nageslacht te bewaren :D Mijn eerste auto was trouwens een witte Talbot bestel, heerlijke auto maar wel erg zwaar.

mooie_elix_1.png

mooie_elix_2.png

mooie_elix_3.png

mooie_elix_4.png

mooie_elix_5.png

Tja, en dan houdt het op.

hoi,

Jammer dat het dan stopt, gelukkig kwam hij wel al is er volgens geen een meer over gebleven.
Mocht je van die knipsels afwillen hou ik me aanbevolen. info@autoharm.nl

Groet Harm

Vandaag het zuipprobleem van de Horizon ook weer opgelost, de benzine verdween dus niet alleen via de carburateur.:confused:
De rubberen sok tussen de tank en vulhals bleek een beetje te lekken. (ook niet zo vreemd na 32 jaar)

Voorlopig maar even goed dichtgekit met een benzineresistent goedje en een klem, maar mocht iemand toevallig nog een goed exemplaar van deze rubberen sok hebben liggen dan houd ik me aanbevolen.

Of als er nog iemand intresse heeft in een knetterharde Horizon 1.1LS met ruim 40.000 km op de teller... ik denk er namelijk sterk over om alles toch maar weg te doen als de politiek de vrijstelling afschaft.

Toch ben ik van mening dat de echte liefhebber z'n bezit houdt. Bijkopen is een ander verhaal maar zelf ben ik toch wel van mening dat ik me niet afzeiken door die Haagse lui. Volgende keer maar op de Partij voor de planten stemmen. Ik hoorde gister dat stoterstangen90 een post als minister niet uit de weg zal gaan.
Verkeer en waterstaat lijkt me zelf wel wat.

Eerst maar eens afwachten wat het met die belasting in de praktijk wordt.

ik ben na het poetsen van mijn Murena S maar even met het fototoestel in de weer geweest. Afgelopen najaar heeft Otto exact dit model in de goede kleur uitgebracht. ik heb ze samen op de foto gezet. past mooi bij het logootje.

IMG_4061.jpg

simca1006 zei:
...Toch ben ik van mening dat de echte liefhebber z'n bezit houdt...

Ik vermoed dat je je daar nog aardig in kan vergissen, lang niet iedereen heeft ruimte om de auto(s) te stallen tijdens een schorsing.
En ik ben echt wel liefhebber van mijn oldtimers, de Matra Rancho heb ik zelfs compleet gerestaureerd gedurende 3½ jaar... heb er alleen weinig tijd voor om er mee te rijden, met af en toe een familiebezoekjein de regio houd het al aardig op.

Maar als de vrijstelling van de baan gaat ben ik voor mijn 2 oldtimers € 868,= per jaar extra aan belasting kwijt, en schorsen is voor mij geen optie vanwege geen stallingruimte.
En aangezien er vorig jaar (gezamelijk) ruim 2000 km mee gereden is wordt het voor mij dan opeens een knap dure hobby, voor elke gereden kilometer dus 43 cent extra aan belasting. :eek:

Ik heb hier nog 2 andere auto's staan waar ik al meer dan genoeg voor betaal, een Ford Transit 2.2 TD en Daihatsu Rocky 2.8 TDI.
Dus die paar extra kilometers kan ik ook wel rijden met m'n 20 jaar oude dieselslurpende en roetwolken blazende Daihatsu Rocky... die is immers milieuvriendelijker dan een oldtimer omdat ik daar al belasting voor betaal. :confused:

bellamacchina zei:
Muddy,

Je laat je toch je hobby niet afnemen door Den Haag:confused:

Zonder sponsoren voor deze hobby heb ik dan eigenlijk al geen keuze meer.:(
Het inkomen van een ZZP'er in deze crisistijd is ongeveer net zo voorspelbaar als de hedendaagse politiek, door de vaste kosten maar laag te houden houd ik m'n kop boven water.

Ik begrijp je helemaal hoor, helaas heeft ZZP'er voor veel mensen een ietwat andere betekenis gekregen. Maar er zijn toch meer mogelijkheden? Iedereen maakt zich nu (Terecht) druk om wat er komen gaat. Helaas is het in Den Haag nu iedere dag vlaggetjesdag waardoor er gewoon niets duidelijk is en helaas is er ook geen sprake van consistent gedrag. Dat eeuwige gezeur over het milieu in relatie tot de oldtimerhobby moet voor altijd en eeuwig van de baan, immers een auto bewaren is veel milieuvriendelijker dan een auto slopen. Wat ze voorstellen zal wel weer ergens genuanceerd worden, maar leuker zal het niet worden(makkelijker ook niet). Zelf heb ik een fors aantal auto's die ik zeker niet van de hand ga doen door besluiten van anderen. Een postzegel stop je in een album en doe je in de kast(kluis). Een schilderij hang je op om ernaar te kijken. In een auto kun je ook nog gaan zitten en die kun je wat makkelijker aanraken zonder dat dit direct waardeverminderend werkt. Dat is het minimale genot wat ik er altijd nog uit kan halen en als het moet begin ik wel weer een eigen bedrijfje, met een leuke handelsvoorraad en groene platen...........
En daar past dan ook nog wel een Horizon in met weinig km's:LOL:

Nog een paar gevonden... maar vermoedelijk niet compleet.

mooie_elix_1.png

mooie_elix_2.png

mooie_elix_2_2.png

mooie_elix_3.png

mooie_elix_4.png

mooie_elix_4_2.png

mooie_elix_5.png

mooie_elix_6.png

mooie_elix_7.png

En de laatste, bijna dubbele breedte en daarom wat verkleind:

mooie_elix_8.png

En nu is de schoenendoos leeg.

Ik ben meer een gedwongen ZZP'er... m'n oude werkgever is gestopt met het bedrijf waar ik 23 jaar gewerkt heb, en als 45-jarige krijg je tegenwoordig geen vaste baan meer in de hoveniersbranche. (en ik vertik het nu eenmaal om m'n handje op te gaan houden voor een uitkering)
Het is geen vetpot, maar ik klaag ook niet en kan er nog normaal van leven als er verder geen onzinnige extra uitgaven bij gaan komen.
De aankoop en restauratie van m'n oldtimers heb ik m'n loondienstperiode nog kunnen bekostigen van de vakantiegelden en overuren, en door een andere hobby-auto af te stoten.
Maar zoals die secretaris Weekers het nu voorlegt zit de kans er dus dik in dat ik deze mooie oldtimer-hobby ook niet meer meer kan aanhouden... :(

Ik hoop maar dat er nu snel eens duidelijkheid over gaat komen.
Door die onzekerheid weet ik helemaal niet meer wat ik ermee moet gaan doen: aanhouden en evt. duits kenteken erop, verkopen (zal dan wel tegen dumpprijs worden), of toch maar total-loss rijden vanwege die goede verzekering?

Opslaan gaat het in ieder geval niet worden, daar heb ik geen ruimte voor en daar zijn ze ook niet voor gemaakt.
Duits kenteken erop is op zich goed mogelijk, maar dan moet ik eerst bekijken of ik er als nederlander nog wel gewoon mee mag rijden als die auo's niet meer op mijn naam staan.
En verkopen betekent dat er voor beide auto's gewoon 13.500 euro op tafel moet komen, want dat bedrag vang ik ook bij een total-loss.

Hoi Muddy,

Jammer dat je het zo negatief ziet.
En wat betreft die 13500 Euro wordt het mogelijk nog negatiever.........
Plat rijden dan maar ???????????????????????????

Groetjes Simca 1100

P.s. Doe maar niet.

Laatste nieuws:

https://www.telegraaf.nl/binnenland/21509951/__Akkoord_oldtimers__.html

SIMCA1100 zei:
Hoi Muddy,

Jammer dat je het zo negatief ziet.

Da's mijn ervaring met de nederlandse politiek en de regelgeving, ze praten wel over bezuinigen maar ze doen alleen graaien i.p.v. bezuinigen.
En in die graaicultuur van de haagse maffia kun je maar beter gelijk de zwartste kant bekijken, want ze veranderen probleemloos van spelregels met terugwerkende kracht.
En lukt het niet in 1x dan maar in fases, en dat levert over lange termijn gerekend ook nog wat meer op omdat minder twijfelaars gelijk afhaken.

Als ze de invoering van de nieuwe regels op een eerlijke manier aan zouden pakken dan zou de huidige eigenaar nog gewoon volgens de oude regels moeten kunnen blijven rijden, en een nieuwe regeling pas bij wisseling van eigenaar in moeten gaan.
Dan was er ook niets geen ophef en trammelant geweest, en wordt er ook geen enkele eigenaar financieel gedupeerd door een plotseling veranderende regelgeving.
Maar eerlijkheid en politiek gaat helaas absoluut niet samen...

Ik moet trouwens nog zien of ze dat er juridisch ook allemaal maar zo door kunnen drukken. (zal wel, want wetten zijn zo veranderd)
Ik heb voor mijn beide oldtimers in ieder geval ongevraagd een brief gekregen dat ik hiervoor geen belasting meer hoef te betalen, zonder vermelding een eindtermijn dus voor een onbepaalde tijd.
En voor mijn gevoel geldt gewoon "eens gegeven blijft gegeven", en datzelfde gevoel heeft die haagse maffia immers ook gezien dat zogenaamde "kwartje van Kok".

Maar de laatste berichtgeving is voor een deel van de oldtimerliefhebbers inmiddels al weer een klein beetje positiever.
Het neemt echter niet weg dat er nu alsnog een grote groep liefhebbers zwaar gedupeerd gaat worden, en dan met name de dieselrijders.
In mijn kennissenkring zit een grote groep liefhebbers van 4x4 oldtimervoertuigen... perfect gerestaureerde Toyota BJ 40/45 (landcruiser), Datsun Patrol 1e serie, Landrover.
Allen uit omstreeks de jaren '80 en voorzien van fabrieksoriginele dieselmotor en met een gewicht tussen de 1600 en 2300 kg, dus neem dan maar rustig een 2e baan erbij als je daarvoor opeens de volle mep moet gaan betalen.:(

En wat dacht je van de LPG-rijders?... binnenkort komt de E10-benzine er europees in, en een groot deel van onze oldtimers lust dit niet i.v.m. het oplossen van rubber en kunststof onderdelen van het brandstofsysteem.
Een geschikt EN milieuvriendelijk altenatief voor deze benzine wordt je hiermee wel gelijk ontnomen, en wat gaan we straks dan wel in onze Simca's tanken? (inderdaad, het Simca brandstofsysteem is dus ook NIET bestand tegen die E10-benzine...)

Voor een jaartje is een deel van de oldtimers in ieder geval weer gered, maar het uitmelken is hiermee wel weer opnieuw begonnen.
Nu een beetje betalen, en de volgende ronde weer wat meer... maar uiteindelijk blijft alleen de vermogende liefhebber die niet op z'n centen hoeft te letten nog over.
We zullen wel zien bij welke volgende "bezuinigings"ronde dit schip opnieuw gaat stranden, en de export en bangerrace kan een fors aanbod ook niet gelijk verwerken.

Tja, je kan een euro maar één keer uitgeven. Dat geldt helemaal voor 868 euro. Dat is bruto toch al snel circa 1150 euro en daar moet je toch flink wat uren voor werken.

laatste nieuws:

https://www.knac.nl/2013/04/24/oldtimeralliantie-sluit-compromis-over-mrb-vrijstelling-oldtimers/

Voor benzineauto’s die nu ouder zijn dan 26 jaar kan er een kwarttarief worden aangevraagd, als er in de wintermaanden niet mee wordt gereden.

En hieruit blijkt wel dat het voor mij (en nog vele anderen) waarschijnlijk dus toch einde hobby gaat worden.:(
Diesel en LPG valt overal buiten, en als je niet over een winterstallig beschikt mag je ook de volle mep gaan betalen.
Want voor dat kwarttarief zal de auto in de wintermaanden waarschijnlijk ook niet op een openbare parkeerplaats mogen staan...

Het is hoog tijd voor wat radicalere acties door de oldtimerliefhebbers, laat de haagse maffia maar eens wat voelen.
Landelijk het verkeer plat gaan gooien door met oldtimers te gaan klaverbladrijden lijkt me wel wat, en aanstaande koninginnedag is hiervoor een prima datum.
Wie doet er allemaal mee?

Hier een partij die daadwerkelijk voor de oldtimer opkomt, en in het verleden ook al bewezen heeft meer te kunnen bereiken als die alliantie van Fehac en kornuiten kan/wil:

https://www.vrijstellingoldtimer.nl/

Meld je allen aan, ze hebben vele steunbetuigingen nodig om de draad verder op te kunnen pakken.

Muddy Bandit zei:
Hier een partij die daadwerkelijk voor de oldtimer opkomt, en in het verleden ook al bewezen heeft meer te kunnen bereiken als die alliantie van Fehac en kornuiten kan/wil:

https://www.vrijstellingoldtimer.nl/

Meld je allen aan, ze hebben vele steunbetuigingen nodig om de draad verder op te kunnen pakken.

Ik heb me aangemeld!
Met zijn allen moeten we toch een vuist kunnen maken!
Kom op !allemaal aanmelden!
Het is toch van de zotte dat ze maar doen wat ze willen om nog meer centjes uit onze portmonee willen trekken!

ik ben erg gelukkig met de regeling die nu is doorgevoerd
mijn auto,s zijn stuk voor stuk meer dan 40 jaar oud en blijven dus belastingvrij
en wat de jongere klassiekers betreft ik zou ze niet wegdoen als ik jullie ben
die deel belasting van 120 euro komen de meesten toch wel overheen en wellicht is het nog wel iets minder ook
misschien is er iemand die nog ergens een ruimte in een schuur over heeft voor stalling zonder dat je het weet
ik heb een neef en een zwager die belangeloos de ruimte voor mijn auto,s tot de beschikking stelt
in ruil daarvoor mogen ze van mij de auto,s vertroetelen en er een stukje mee rijden op de zondag met mooi weer
of ermee naar een evenement of iets dergelijks
en anders zet je je simca gewoon in je voortuin onder een kleed in de winter als hij maar van de openbare weg af is
nou dat kan bij de meeste geen probleem zijn
muddy je rancho staat volgens het filmpje toch in de garage nou dat is een de horizon in je voortuin dat is twee misschien past die jeep er wel naast is drie en de transit op de parkeerplaats
je moet maar zo denken waar een wil is is een weg
misschien heb ik je hiermee wel geholpen ik hoop het want je klassiekers wegdoen is echt het laatste wat je moet doen
dan eerst maar de transit of de jeep lijkt me en de simca als werkpaard gebruiken voor je bedrijf en je talbot als eerste auto voor je vrouw
altijd beter dan weg doen geloof me
ik hoop dat ik iedereen op een idee heb gebracht om zo een oplossing voor het toch volgens mij klein probleempje te vinden
groetjes van de echte grapjas

grapjas zei:
muddy je rancho staat volgens het filmpje toch in de garage nou dat is een de horizon in je voortuin dat is twee misschien past die jeep er wel naast is drie en de transit op de parkeerplaats

Die garage is de opslag voor mijn bedrijfsmachines, op dat filmpje zie je echter niet dat de parkeerplaats even vol stond met grasmaaiers, tuinfrees, verticuteermachine, trilplaat enzovoots.
Daar kan de Rancho dus niet gestald worden.
En m'n voortuin is ook geen optie, dan moet er eerst een monumentale boom verdwijnen waar ik absoluut geen toestemming voor krijg van de gemeente.
De Rocky, Transit en aanhanger is geen probleem, dit zijn bedrijfswagens die gewoon jaarrond op de parkeerplaats mogen staan.

Maar ik zie wel wat er van komt, heb zelf al zitten denken om de Rancho en Horizon maar voor die 3 maanden op de personeelsparkeerplaats van het belastingbureau in Almelo te dumpen... dan zijn ze immers ook van de openbare weg af.:)

Terug
Bovenaan