simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Jullie herinneren zich zeker aan die laatste Samba met stalen dak in "Bahia"-uitvoering welke ik enkele maanden geleden heb gekocht. NH-23-DJ luidt het kenteken. Het si een erg late Samba (1985!). Ik ben er eens aan begonnen de wagen weer aan de praat te krijgen. Dat blek nogal lastig want de motorkap kreeg ik niet zomaar open. Eerst moest de voorbumper eraf en de grille eruit om de motorkap-bedieningskabel te kunnen bedienen zodat de kap open kon. De kabel bleek gelukkig niet stuk maar enkel te los afgesteld. Meteen een andere koplamp erin want één van beiden was door steenslag naar de mallemoer. Ook meteen een ander knipperlichtglas erop want dat was gebarsten. Tevens bleek één van de deurklinken eveneens naar de mallemoer te zijn. Dat merk je door je vingers lelijk te prikken in het deurslotbedieningskabel wat vervaarlijk onder de kapotte klink verborgen zat... aiaiaiaaaaiiiii!!!! Voorts heb ik de wagen aan de praat gekregen maar ben meteen onaangenaam verrast. Naar bleek was één van de dubbele uitlaatpijpen, meteen aan de aansluitflens, finaal afgebroken en aldus schalde de motor uit volle borst zijn geluid in de rondte... Ik schrok mij een hoedje zeg... PFFF... In ieder geval liep de wagen! Een nieuwe uitlaatpijp vinden bleek een verhaal appart... Vindt die maar eens... Niet alleen de voorste pijp bleek aan vervanging toe, maar ook de pot bleek dat. Ben je al een hoop centen kwijt vooraleer de wagen ueberhaupt een loopt, laat staan fatsoenlijk. Want dat blijkt nog lastig. Waterpomp lek, geen druppel koelvloesitof meer in het blk, olie verversen, luchtfilter, bougies, enfin julie kennen het wel. Na een paar uur sleutelen aan en onder deze kleinste en zeker zeldzaamste van Talbot bleek dat er toch wel wat laswerk aan zit te komen. Het is geen verloren zaak want de Samba heeft pas 107.000 Km. gelopen, maar toch. Kokerbalk rot, achterplaat onder de bumper rot, aan één zijde onder de motorkap in de overgang van voorscherm naar voorfront rot en dan nog een paar andere plekjes waar vadertje roest aardig aan de substantie knaagt zijn zomee in kaart gebracht. Ook de motorkap is aardig aangeroest aan de binnenzijde daar waar de haak zit. Jammer want er stond laatst een nieuw kapje voor 50 euro te koop op marktplaats. Maar ja toen denk je hoe komt zo een onhandig ding zonder deuken naar Zuid-Limburg?! Dus laat je het en nu denk je had ik maar... Zaak voor later. Het is nu eraan gelegen de remmen en de rest in orde te brengen om een geldige APK. te verkrijgen. Na een zomer rijden heb je wat met zo'n auto en kun je met een geruster hart er eens aan beginnen de zaak nader onder de loep te nemen. Gelukkig blijken beide deuren en de a-stijlen in goede konditie te zijn. Ook de veerpoothouders onder de kap vóór zijn niet eens aangeroest. Goede zaak dus. Zoek maar eens een Sambaatje met stalen dak in Nederland. O.k. ik weet er wel één: een groene LS met slects 26.000 Km. maar die kost dan ook even 4950 Euro. Voor ver onder de helft is mijn Samba "Bahia"als laatste der Mohikanen in puike staat weer terug op de weg en dan heb je óók nog een véél mooier dahboard, hahahahahaha. PS. foto's volgen weldra!
Simcat.;)

Om redenen die vooral werkgerelateerd zijn post ik hier eigenlijk nooit meer (en ook niet meer lezen :() maar ik ben misschien wel een Talbot Tagora op het spoor. Bestaat niet meer, maar het is toch interessant om de gegevens te achterhalen. Binnenkort meer!

Hoi Poekoek,

Jammer man! Gewoon weer af en toe kijken en schrijven op het forum kerel. Dan blijft het leuk voor iedereen. Als kersverse vader heb ik ook niet altijd de tijd. Tagora: Zoeken en melden, hahaha!

Simcat

leuk filmpje van een Talbot in actie, jammer dat je niet wat details van de auto laat zien onder het rijden, zoals het schakelen, het dashboard met toerenteller en aantal toeren per minuut bij een bepaalde snelheid enz.
De ruitewissers kon ik nu wel goed bekijken:LOL:
Misschien nog eens proberen?
Verders niets dan lof natuurlijk over de aankoop van deze Solara!

Hé Appie,

GÁÁÁF MAN!!!Tjonge de wagen rijd SÚPER zeg! (y)Mijn complimenten!!! Bedankt voor deze schitterende impressie kerel. Da's weer eens wat anders zeg! Wat heeft de wagen gekost Appie en waar heb jij hem precies vandaan? In ieder geval proficiat met jouw "nouvelle Talbot Solara" :D
Zodra het kenteken bekend is zie ik de gegevens ervan wel tegemoet voor het club-kenteken en voertuigarchief, o.k.?
Simcat

@Simcat: De eigenaar van de Rancho Decouvrable had op weg naar de meeting van 20 juni 2009 de afslag gemist voor het treffen en moest met de auto even keren, echter ging het bij deze handeling mis en raakte een paaltje. Weg bumper!! :cry:

Gelukkig zijn deze onderdelen nog op voorraad bij hem thuis, hij hoeft dan ook geen reserve Rancho aan te schaffen.
Bovendien was vorig jaar al een buurman tegen de voorzijde van zijn Rancho aangereden, dus wordt het nu tijd om alles maar weer te repareren.

@Simca TI: Harry is weer thuis gekomen, of hij de boel al weer heeft hersteld weet ik niet.
De draaiorgels waren overigens geweldig! :D

@Henk 1100, nuja.. weet ik , maar je krijgt dan zo´n geschud met onrustig beeld. Wie weet binnenkort nog ´ns een keer een kans. Ik rijd er eigenlijk niet of nauwelijks mee gezien het nog Franse kenteken. Eerst opknappen en LPG inbouwen, vervolgens kenteken aanvragen... zal waarschijnlijk wel 2010 zijn eer dit geregeld is. Hij kostte € 400,= aan aankoopskosten. Komt uit Agen, ten zuiden van Bordeaux.

Prachtig en herkenbaar dat geluid...... De Solara is inderdaad een mooi model, mooier dan de 1308/1510 waar hij van is afgeleid, vind ik. In Autotest '81 staat een test van precies zo een, een GLS 1.6 met SX-velgen. Ook daarin werd "het kontje van Lara (...)" geprezen als fraai....
Is -ie (of is ze) echt zo vlekkerig-groen of komt dat door de opname ?
Allemaal jeugdsentiment... de ouders van mijn schoolvriendje hadden er destijds ook zo één, ook een groene GLS, later vervangen door een grijze ?? in de laatste uitvoering, met Peugeot-stuur; dat was dan wel weer jammer.... En elektrieke ruiten, nou, nou dat was wat..., al was ik verwend doordat de buurman een Reneault 14 TS had met ook zulke ruiten en met centrale deurvergrendeling. Magisch ! Heeft deze ook CV ?

voor zover ik weet heeft de Solara geen centrale deurvergrendeling, of als hij erop zit, is ie stuk. Het is best een fijne motor met 90 pk geloof ik, komt prima van zn plek, 1.8 had leuker geweest, maar het valt in het geheel niet tegen!! Ikzelf heb ook iets meer met sedans dan met hatchback, maar de 1308 - 1510 zijn ook schitterende wagens... maar de plek, het onderhoud enz. ...:T:eek::rolleyes:

A.BRANDHORST zei:
Nou hier de foto´s van mijn gisteren aangeschafte ´aanwinst´. Er zitten wat plekken aan de deuren, bumpers en de bodem is ook niet helemaal tof. Geschatte kilometerstand ongeveer 170000 km, de teller werkt niet goed meer... vermoedelijk versleten raderwerk of kabel niet in orde.
quote]

Beste A.Brandhorst,

Geweldig die Solara naar Nederland halen(y), neem er de tijd voor om deze weer netjes te maken en wat ik zo op de foto's zie zit er wel werk aan maar met tijd en geduld is hij naar mijn mening de moeite waard om straks op NL kenteken rondt te rijden.

succes ermee.:)

Jongens op Speurders.nl staat sinds twee dagen een heuse

ORIGINEEL NEDERLANDSE (y) TALBOT TAGORA 2,6 SX V6 te koop!!!!!!!! :LOL:
Vraagprijs 2100 Euro!!!!!!!

Deze zéér zeldzame Tagora SX is de 8e (!) die ik vanaf nu ken binnen Nederland. Vergeet niet dat er in 4 jaar tijd slechts 28 Tagora V6 SX-en zijn verkocht binnen Nederland. Een unieke kans aldus!

Sla je slag bij deze ZÉÉÉÉR zeldzame gelegenheid. Het betreft de HJ-39-KB (08-01-1982). De wagen is sinds 1996 alweer in bezit van de huidige eigenaar hetgeen toch wel wat zegt. APK tot mei 2010!

Hier de link naar de advertentie: https://www.speurders.nl/overzicht/talbot-tagora-2-6-sx-41213017.html?q=Tagora

Ik meen dat deze tagora al eerder is langsgekomen? Zijn Grensrijder en Albert daar toen nog ook bij wezen kijken voordat ze de Tagora uit Frankrijk haalden?

ginkelvanmichiel zei:
Ik meen dat deze tagora al eerder is langsgekomen? Zijn Grensrijder en Albert daar toen nog ook bij wezen kijken voordat ze de Tagora uit Frankrijk haalden?

Appie niet, ik wel. De auto viel behoorlijk tegen, zeker voor het geld. Werkelijk overal zitten roestblazen en technisch kwam hij niet beter dan redelijk over.

Hallo Jongens,

Da's dan een domperals die Tagora zo matig is. Maar goed zoek er maar eens één zou ik zeggen. Normaliter zou je diep naar Frankrijk in moeten. Dat kost ook een aardige duit centen. Niet te vergeten het transport. Bovendien, werk, is er aan een Talbot uit 1982 zeker. "Chrysler-Sigma"... HAHAHA....:)

Hé Grensrijder,

Dus jij hebt deze Tagora al eens nader onder de loep genomen. Jammer dat hij er toch minder bijstaat als verwacht. Tja, hij heeft per slot van rekening al 175.000 Km. gelopen. Echter een dergelijke wagen vinden mèt origineel NL.-kenteken zal in de toekomst alleen maar lastiger zoniet schier onmogelijk worden. Een Tagora SX ìs en blijft de "geheime tip" voor de toekomst in de Simca, Talbot en Matra-szene. Het gevraagde bedrag kan wellicht nog beduidend zakken. Mocht uiteindelijk de wagen gaan voor een kleine 1850 Euro heb je goede zaken gedaan. Dàt krijg je er dan ook weer voor terug. Ik weet dat de voorzitter van de club lang eenzelfde SX had staan. Er waren dóózen vol onderdelen bij waaronder zéér uitzonderlijk en zéér zeldzaam spul. De vader van hem was ooit dealer en aldus zat Piet aan de bron. Jammer maar die wagen is vorig jaar verkocht naar iemand buiten de club. De wagen was een héééle late Tagora: maart 1984! Vergeet niet toen was de concurent de R25 nèt uit. Trouwens weet jij nog iets te vertellen van "La fête des limousines" voor dit jaar? Stel jij voor Appie komt met de 2,2 GLS en jij met die SX V6 op de proppen aldaar.... EINDELIJK een Tagora V6 die eens op de catwalk daar kan komen en de noodzaak van het behouden van zijn soort aan een breed geïnteresseerd publiek kan presenteren en onderstrepen. Zoals jij weet zijn bij de club 8 van deze SX-en bekend. Niet alle voertuigen hebben een origineel NL.-kenteken. Maar van de 28 stuks die volgens Piet in Nederland ooit verkocht zijn betekent dit dat toch een erg groot en substantieel deel ervan nog bestaat en dat voor zón auto uit zo'n tijd! Ik dacht er even over na om deze unieke kans niet voorbij te laten gaan, maar, Grensrijder en alle anderen van dit forum, je kùnt niet alles hebben. Het zit erin, maar dan moet ik de rest, zonder uitzondering, verkopen. Immers eist zo een complexe wagen als de SX al je kunnen, moed, centen en uithoudingsvermogen om hem tot in de puntjes te leren kennen, onderhouden en rijden. Dat zal dan wel weer even duren vrees ik... Zucht... Hahahaha!
Simcat

Ik ben even zo vrij om je via dit forum lastig te vallen met een Simca vraagje.
Hoop dat je misschien kunt helpen, geloof dat je er aardig wat vanaf weet ;-)

Ik heb een 1301 uit '71 en daarvan is vorige week de distributieriem vervangen.
Sindsdien houdt Caatje zich in.
Met de shoke aan gaat t aardig, maar ook al is de motor warm, als ik de shoke uit wil doen gaat ze halverwege al inhouden als ik wat gas bij wil geven. Ik vraag me af of die riem er misschien op een bepaalde manier op moet (markeringen?) want verder is er nog niets veranderd. Ja de bougies vervangen,maar daarvoor hield ze al in.

Heb jij enig idee of en waar er herkenningepunten zijn (markeringen) waar je op moet letten ?
Op de nieuwe riem staan wel streepjes namelijk, maar in de auto kunnen we verder niets vinden waarmee dat zou kunnen corresponderen.

Ik hoop dat je een tip hebt ;-)

Groetjes , Anita
(die zich komende week even voor zal stellen op t forum, nu niet genoeg tijd voor)

hoi anita,
welkom hier.
maar je 1301 heeft geen distributieriem maar een ketting.
is niet gewoon je V snaar vervangen die de waterpomp en dynamo aandrijft?
dus zal waarschijnlijk ander probleem zijn.
mischien staat je ontsteking verkeerd of ligt het aan je carburateur.

Bedankt voor je welkom ;-)
Ik bedoel inderdaad de v-snaar,..vrouw he ? haha :p

Omdat er op de snaar dus ook streepjes staan d8 ik dat die ergens tegenover/op oid moesten liggen,...
Maar ik kan in de auto niets vinden bij de dynamo e.d.
Op internet verder vind ik er ook (nog) weinig over, dus ik dacht
ik gil hier even op t forum, allicht dat iemand weet of t daar inderdaad aan kan liggen (juist omdat ie daarvoor prima liep en na het vervangen in ging houden)

Groetjes, Anita

weet niet waar je woont?
wil anders wel eens kijken voor je als je wilt.
heb er meerdere gehad en ken ze vrij goed.

hallo,
ik vind alles prima hoor maar ga het onderwerp van gesprek niet opnieuw veranderen of te wel de topicnaam.
dus prima dat je wilt reageren caatje,maar verander het topic niet van naam graag.dus niet het onderwerp aantikken:cry:

vandaag hebben holunder en ik de talbot solara naar de garage gebracht om deze weer technisch perfect te gaan maken.
wil dit project binnen 1 maand geklaard hebben.
het uiterlijk zal wel een andere keer beet gepakt worden maar dit is nu niet belangrijk.
de vorderingen van dit project kun je hier gaan volgen.
het is naar mijn weten 1 van de laatste solara`s die in nederland op naam is gezet.
bouwjaar 1986!!!!!!
deze valt nog in de oldtimerregeling en is pas over 2 jaar wegenbelasting vrij.
wie heeft er voor deze laatste type solara nog een t over voor in de grill?:confused:

simca ti zei:
wie heeft er voor deze laatste type solara nog een t over voor in de grill?:confused:

Is het nu een TALBO of een ALBOT? In het laatste geval zou je de nog bestaande T vooraan kunnen zetten, de tweede T van Talbot spreek je toch niet uit.;)

TI volgens mij heb ik nog een nieuw T embleem liggen.
die vonden we nog bij ons in de garage.

:Doke je hebt me daar,haha.
DSC01928.JPG

dit is wel niet de zelfde grill,maar deze t!!!!! zoek ik dus.
deze is van het laatste type grill van een solara.
deze is van de auto gestolen.
de dief heeft wel een goede smaak gehad maar ik neem het hem wel kwalijk want zonder embleem ziet het er niet uit.:(

niet toevallig in loosduinen aan het struinen geweest matra?
niet wegdoen hoor die t!!! want misschien past deze wel op de grill.
hoe gaat het trouwens met jouw simca`s?
het is een tijd geleden dat we elkaar weer eens gesproken hebben.
druk,druk, druk zal ik aan deze kant maar zeggen.
heel veel met simca`s en talbot`s in de weer in ieder geval.
moet het nieuwe project wel in 1 maand tijd weer klaar hebben.
de komende winter staat de rode 1100ls op het progamma en wordt de 1100 rallye gedemonteerd om te verdwijnen van het wegdek.
deze is te erg geroest op het chassis om die nog rendabel op de weg te houden.
ik heb geen tijd en plaats om deze geheel te restaureren.

hier ook druk druk TI.
heb wel af en toe met de Bagheera en de 1500 gereden.
die staan hier in de garage.
maar verders alles goed hier. was niet in loosduinen, wat was daar?????
maar hij mag gepast worden.

Hé hoi "Simca TI", enne, gaat de 1100 Rallye gesloopt worden??? Ik dacht die was jij net aan het opbouwen. Ik was wel benieuwd naar het eindresultaat. Wat het rippen van die Talbot-"T" van de grille betreft, je ziet het maar weer eens, kùnt de wagen geen seconde uit de ogen laten als je hem ergens neer zet. Zoiets rip je toch niet zomaar man... Ik heb ook wel al eens gehoord dat men emblemen van de carosserie "afpeuterd" met een schroevendraaier met alle lak-gevolgen van dien...:( Ik moet het niet zien gebeuren! Trouwens die 1100 Rallye is toch de "DT" is't niet? Is die dan zo slecht gebleken gedurende het project "1100 Rallye"?
Simcat

@matra:in loosduinen is de t gestolen van de solarao_O
heb jij trouwens een beetje ervaring in het organiseren van een puzzelrit in mijn eigen omgeving?
de route is geen probleem,maar hoe gaat het organiseren hiervan?

@simcat het is te veel om op te noemen joh.
wat de doorslag gaf om er afstand van te doen is dat de linker hoofdbalk dermate crispy wordt dat het voor mij niet meer rendabel is om het rallye project verder te ontwikkelen.
als er iemand intresse heeft in het kenteken en chassisnummer hoor ik het wel.
wordt einde van dit jaar geheel gedemonteerd.
daarvoor heb ik ook de 1100ls erbij gekocht om toch een rallye project van de grond te krijgen.
uiterlijk blijft deze bijna geheel hetzelfde maar ondertussen ...............

Ben afgelopen donderdag met een andere forummer naar een Simca 1006 SR wezen kijken een identieke als die van mij, met op de foto's 1 verschil het bouwjaar, deze is van 78 de mijne van 77.
Toen we de de auto aanschouwden, liepen de rillingen me over de rug en de tranen sprongen in de ogen, tjonge wat was die ouderwets slecht ; overal roestvorming, en zelfs gaten in de bodem. En dat voor een vraagprijs van eur. 2650,-, maar daarom staat ie al2 jaar bij de zelfde handelaar te koop.

De mijne is gelukkig beter en gezonder, bovendien veel lager in aanschafsprijs, ik voelde me weer even extra blij met m'n 1000tje !

simca ti zei:
wat de doorslag gaf om er afstand van te doen is dat de linker hoofdbalk dermate crispy wordt dat het voor mij niet meer rendabel is om het rallye project verder te ontwikkelen.

Jammer...die hoofdbalken zijn toch nog redelijk goed te vervangen als de wagen eenmaal geheel kaal is.
Het grootste probleem is het vinden van een goede hoofdbalk, ik heb er ook stad en land voor afgezocht om een paar goede op de kop te tikken.

Jammer...die hoofdbalken zijn toch nog redelijk goed te vervangen als de wagen eenmaal geheel kaal is.
Het grootste probleem is het vinden van een goede hoofdbalk, ik heb er ook stad en land voor afgezocht om een paar goede op de kop te tikken.[/quote]

als het nu alleen die hoofdbalk was vind ik het geen probleem maar deze 1100rallye ziet er straks net zo uit als het ranchoproject waar jij nu mee bezig ben als die helemaal kaal wordt gemaakt.
misschien niet zo extreem maar genoeg om er afstand van te doen.
had ik een opslagruimte dan had ik het nog overwogen maar dat is niet zo.
je kan nu eenmaal niet alles redden want als je een beetje goed zoekt op internet koop je zo een keiharde 1100 voor een bedrag dat lang niet zo hoog is als een totale restauratie.
ik heb mijn keuze gemaakt met het opknappen van de 1100ls die ik in februarie heb aangeschaft.

DSC02815.JPG

Cool! Horizon met airco te koop. :cool:

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/plymount-horizon-49160405.html

Origineel in NL geleverd!

Ik was zondag 28 juni 2009 met de Rancho naar het Historisch Festival te Den Helder geweest.
De organisatie van dit festival zou het geweldig vinden om in 2010 een aantal Simca's van diverse types erbij te hebben.

Ik hoop dat er een aantal van jullie dan met mij mee gaan.

Klik hier voor de foto's van zondag 28 juni 2009.

Simcat zei:
. Trouwens weet jij nog iets te vertellen van "La fête des limousines" voor dit jaar? Stel jij voor Appie komt met de 2,2 GLS en jij met die SX V6 op de proppen aldaar.... Simcat

Dit jaar is er geen Fète, het is een tweejaarlijks evenement. Planning voor 2010 moet nog plaatsvinden (ALS het plaats gaat vinden)

een simca matra bagheera courrege!?
dat is een zeldzaamheid hier in nederland.
zag er gezellie uit daar in den helder zo bij dat oude bootje op de kade.

he`albert,ik heb 2 beige hoofdsteunen met steun voor de achterzijde voor je.
heb je daar nog interesse in?
de bekleding ligt er al uit van de opknap solara maar heb nog geen foto`s gemaakt.
komen vanzelf wel op het forum.
morgenavond gaan we de binnenzijde helemaal in orde maken en dan maak ik de foto`s ervan.

"ik heb mijn keuze gemaakt met het opknappen van de 1100ls die ik in februarie heb aangeschaft."

Hoi Simcat TI, jij bedoeld die rode Talbot 1100, vormt deze nu de basis van de alsnog te realiseren 1100 Rallye?

"uiterlijk blijft deze bijna geheel hetzelfde maar ondertussen ..............."

Wat bedoel jin precies kerel?
Groetjes! Simcat

simca ti zei:
@matra:in loosduinen is de t gestolen van de solarao_O
heb jij trouwens een beetje ervaring in het organiseren van een puzzelrit in mijn eigen omgeving?
de route is geen probleem,maar hoe gaat het organiseren hiervan?

je bedoelt net zo iets als ik gedaan heb?
kan je er wel mee helpen.
is wel leuk om te organiseren.

de ls wordt de basis van de rallye nu.
1.6 motor,schakelbak,rondom verlagen,bilsteiner gasschokdempers rondom,electronische ontsteking,ti voorkant enz enz.
wordt weer een leuk project waar ik!!!!!een hoop lol aan gaat beleven.o_O

Die VS Horizon, is zo te zien uit 1988, echter ze geven 82 als bouwjaar op, dus zal 88 wel ingevoerd zijn.

Het lijkt wel of de oude embleempjesjacht weer opnieuw is begonnen, hier in de buurt zijn ze ook weer bezig.
Dit was vroeger ook al zo'n rage...

...en nee, deze zijn dus allen van eigen rodeo-, cross-, wedstrijdwagens en andere hobby/sloopprojecten afkomstig. :cool:

simca ti zei:
he`albert,ik heb 2 beige hoofdsteunen met steun voor de achterzijde voor je.
heb je daar nog interesse in?
de bekleding ligt er al uit van de opknap solara maar heb nog geen foto`s gemaakt.
komen vanzelf wel op het forum.
morgenavond gaan we de binnenzijde helemaal in orde maken en dan maak ik de foto`s ervan.

jazeker Ruud, heb ik daar interesse in!! We komen elkaar nog wel ns tegen... misschien op een evenement, anders kom ik ze tzt wel een keer halen .. we zien wel, als je ze wilt bewaren... graag!!

Hier nog een foto´tje van 2 x Talbot bij mij thuis in de straat... staat gaaf!!! De kleine naast zn grote broer!

sdc10014ujg.jpg

sdc10018arf.jpg

sdc10019o.jpg

sdc10020p.jpg

sdc10023kvk.jpg

sdc10024o.jpg

Schitterend (y), deze beelden alsof uit vervlogen tijden maar wetende dat dit toch ècht een fotoserie uit 2009 is :LOL:. Een rustgevende maar zeker vooral hoopvolgevende zaak voor een welhaast vedwenen merk waar aldus zeker weten toekomst in zit. "Rustgevend" bedoeld in die zin van dat je toch echt niet alleen bent op deze wereld als het gaat om het proberen levend te houden van dit fijne, franse, automobielmerk en "hoopvolgevend" dat mede door de moeite en de respons van al diegenen die dit forum mede levend houden en elkaar ondersteunen, op hun eigen manier een grote, persoonlijke, steen hieraan bijdragen. Dat smeedt en verbindt mensen! Dus moraal van dit verhaal(tje) VÓÓRAL ZO DÓÓRGAAN al moge het zo vaak tegen beter weten in zijn, immer dat kennen wij liefhebbers in hart en nieren maar al te goed als je mensen in de wijde wereld over het merk hoort spreken...

PSSSt, even onder ons, wij weten (toch) wel beter....?!:p

Doodgewaanden leven nu eenmaal langer!:D
Simcat

Muddy Bandit zei:
Het lijkt wel of de oude embleempjesjacht weer opnieuw is begonnen, hier in de buurt zijn ze ook weer bezig.
Dit was vroeger ook al zo'n rage...

...en nee, deze zijn dus allen van eigen rodeo-, cross-, wedstrijdwagens en andere hobby/sloopprojecten afkomstig. :cool:
zij die tatra logo's van een 603 en was dat een sloop opjekt of cros

gisteren lekker bezig geweest met de solara.
de bekleding van de sloop solara gemonteerd in de opknapper.
ook het linker raammechaniek vervangen en de raamschakelaars vervangen.
het rechter raammechaniek lsogemaakt en gesmeerd,daarna monteren en afstellen.
werkt weer als nieuw.
gelijk maar een paar speakers gemonteerd in de deurbekleding en een autoradio geplaatst.
tevens van het middenconsol diverse lampjes en schakelaars vervangen voor betere exemplaren.
ik heb van 5 lm velgen de banden gedemonteerd want deze waren dermate uitgedroogd dat ze gewoon uit elkaar konden klappen als je ze op spanning zou zetten.
het schuifdak heeft een reinigingskuur gehad en alle randen ingesmeerd met vet.
daarna de dakplaat afgesteld en het schuifdak werkt ook weer als een nieuwe.
in mijn eigen magazijn kwam ik een t tegen van een oude type grill en deze op de nieuwe grill gekit.
morgen weer een dag.

DSC03969.JPG

DSC03970.JPG
DSC03971.JPG

DSC03972.JPG

DSC03973.JPG

DSC03975.JPG

DSC03974.JPG

wat me opvalt is dat de deuren allemaal zeer goed aan de binnekant in de tectiel staan.
dat hebben ze goed gedaan durende de roestgarantie van 6 jaar.
elk hoekje is goed in de tectiel gezet.
vandaar dat deze deuren nog zo gaaf zijn.

Terug
Bovenaan