simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

En dan gaat het om deze prachtige vertroetelde Simca:
img1516707674.jpeg

Serieus!

dankje wel harm

dit weet ik echt te waarderen en we zijn allemaal wel auto liefhebbers hier dat is gewoon zo en of het nou een simca is of wat anders dat maakt niet zoveel uit
deze simca is de afgelopen winter eens lekker vertroeteld met een anti roest bij werk beurt en daarna eens weer lekker gepoetst zodat hij er weer piekfijn bij komt te staan
dit alles is gedaan door de man die erbij zit in zijn rode shirt mijn zwager wilco die hem in de garage wou hebben
hij is er echt heel trots op dat hij hem mag gebruiken en de aandacht die hij ermee krijgt heeft deze simca nu echt als een leuke hobby
greetzzz grapjas

citroenAZU, je bent geweldig. Prachtige en zeldzame foto. Opgeslagen in de verzameling. Hij staat zeker ver weg he? .......................

Bedankt voor de foto in ieder geval.

Groetjes Harm

SimcaHarm zei:
citroenAZU, je bent geweldig. Prachtige en zeldzame foto. Opgeslagen in de verzameling. Hij staat zeker ver weg he? .......................

Bedankt voor de foto in ieder geval.

Groetjes Harm

Hij staat niet zo heel ver, net voor Maubeuge bij de Peugeot dealer tegenover de Renault fabriek.

citroenAZU zei:
Afgelopen zaterdag zag ik deze vanuit mijn ooghoek staan. Ben maar even gekeerd voor een fotootje...

5627 NU 59 by azu250, on Flickr

Wie gaat deze schoonheid ophalen in Maubeuge en naar Nederland brengen??
Alleen al de reclames erop zijn goud waard ;)

@citroenAZU: heb je nog meer foto's gemaakt van dit exemplaar?

Bij m'n vader op zijn werk was vroeger precies zo'n simca als service wagen. Zelfde stickers er op.
Leuk om zo terug te zien , uniek.

Deze waren vrij universeel als servicewagen voor de Talbot/Peugeot garages, hier reden ze vroeger exact zo.

Weet ook nog goed dat er hier in de regio een schildersbedrijfje zat genaamd "De Leeuw".
Deze reed met een afgedankte servicewagen van de dealer, maar het peugeot-logo bleef wel prominent aanwezig op de zijkant.:)

En jij hebt hem niet gespot 1006? Ongelofelijk toch. Of heb je hem stiekem al bij Grens voor de deur gezet? :LOL:

De KG=48=FL is vanochtend van eigenaar veranderd en staat nu op mijn naam.

Rode Samba cabrio '83, knappe staat.
Ik ben eigenlijk meer op zoek naar de Chr 2l of een mooie 1501, maar deze was zo interessant.
Ik heb nog geen foto kunnen maken (regen) , maar die komt.

Bekende binnen de club? Verkoper was geen lid van SACN.

Driesdeal, Leuke cabrio zo voor de winter. Hij ziet er mooi strak uit. Het wordt weer eens tijd voor een bezoekje zo langzamerhand. Ik loop alweer een paar auto's achter.

Groet Harm

Driesdeal,

Van harte gefeliciteerd met deze mooie aankoop. Hopelijk werkt het weer mee de komende weken en kan je nog even met de kap open rijden.
Meer foto's zijn altijd welkom!

Groeten,
Découvrable

Dit wordt zo te zien al een strak Fourgounnettje!
Ik neem aan dat de motorkap en lasnaadjes aan de zijkant nog gespoten worden?

Nog maar twee dagen tot de Simca Matra Zeelandrit! Het weer zit mee, dus kom gerust mee rijden!

Martijn

Ik probeer er bij te zijn in Zeeland met mijn Murena.

Het wordt weer druk:
Een aantal clubleden gaat naar Appelscha op zaterdag 21 sept. en de SACN houdt ook nog een herfstrit vanuit Wijchen op de 29 e.

Is er al iets bekend qua tussenstops/route? Als er iets is in de omgeving Beveland/Walcheren zou ik morgen graag even willen komen kijken!

Vanaf Bergen Op Zoom gaan we de Oesterdam over en dan via een stuk Tholen door de Grevelingen dam over. Hierna binnendoor naar de Brouwersdam en verder naar een Fiat-collectie in Oude Tonge.

Afsluiting is op de Grevelingendam in het restaurant...

Martijn

Leuke dag beleefd in Appelscha afgelopen zaterdag, ruim 1000 oldtimers aanwezig met onder andere de 1309 van Hans, de 1100 van Henk en de 1501 van Jan, beter bekend als Grapjas. Verder nog een Matra Murena en 2x Simca 1000.

jahoor tagora het was zeker een geslaagde dag alleen heb ik de auto,s niet geteld maar wel gezien hahahaha
het weer was goewd niet te heet dus en droog dat kon gewoon niet fijner en een paar hele mooie klassiekers gezien
doen we volgend jaar zeker weer
greetzzzz grapjas

Hoi,

Hier nog even een paar van die mooie Simca's en Talbot's die in Appelscha stonden.

u9uv.jpg

5vgj.jpg

z7z1.jpg

rzvu.jpg

o59x.jpg

iia2.jpg

Omdat wij nog druk bezig zijn met onze Matra-Simca Rancho konden wij deze niet meenemen, maar we hadden wij een goede vervanger.

i8ba.jpg

Al met al een prachtige dag in Appelscha.

Inschrijven voor volgend jaar is alweer mogelijk dan wordt hij gehouden op 20 September.

Dan ook nog maar een foto van de Matra rit in Zeeland.

Martijn had alles prima geregeld met koffie aan de start, een pauzelocatie aan het water waar ook de foto gemaakt is en tenslotte een bezoek aan het Topolino museum waar ook Simca's uit de tijd van de samenwerking Fiat-Simca stonden.
Uitgebreide verslagen op het Matra forum.

IMG_4175.jpg

Zal ik ook nog wat foto'tjes plaatsen van de rit. De opkomst viel niet tegen en het was gezellig druk.

DSCN5531_zps380b2a66.jpg

DSCN5621_zps1de3cf6e.jpg

Martijn

Beste mede-simcatalbotmatraetceteraliefhebbers,

We hebben er een Talbot bij: een Horizon 1.3 LS (staat geregistreerd als Sherlock) van 2-1-1985 ('begin het nieuwe jaar met een nieuwe Talbot?')
Kenteken LS-20-DL
De trotse eigenaar is echter pas 14, dus nog even geduld voordat hij clubactiviteiten gaat bezoeken.

Onze 1510 LS (FV-75-RR) is voorzien van een nieuw remsysteem, en is nu toe aan het terugkrijgen van zijn interieur.

Tot zover voor nu....

Maarten

Ik heb nog een Simca 1100 GLS motorblokje en 4 bak in de aanbieding(staat mij in de weg). Mocht er iemand interesse hebben voor een klein prijsje..naar zeggen lopend gedemonteerd.

Hallo allen,

Vraagje; ik ben tot 1992 in het bezit geweest van een Talbot Horizon 1.3 LS. In dat jaar heb ik de auto ook laten ophalen door een sloper en heb een vrijwaring ontvangen.
Ik heb echter het complete set papieren nog liggen inclusief copy deel 3 een na een check bij de RDW staat dit kenteken nog steeds als geldig!

Ik heb tevens een compleet set papieren, incl deel 3 en copy deel 3 van mijn Simca 1300 uit 1970, die in 1979 gesloopt is maar deze is niet meer bekend bij de RDW.

Iemand bekend hoe dit nu zit, vooral wat betreft de geldigheid van de Talbot?

Groet,
Antoine

Als ie niet meer op jouw naam staat zou ik me er niet druk over maken.
De sloper kan hem ook weer hebben doorverkocht. Jij hebt je vrijwaring, dus jou kunnen ze niets meer maken.

De auto is nooit afgemeld. Je zult op den duur een brief krijgen van de RDW of de auto nog bestaat, en dan kun je aangeven dat dit niet het geval is. Kost niets, gebeurt niets.
Waarschijnlijk is er geen eigenaar meer bekend.

Wat is het kenteken als ik vragen mag?

ginkelvanmichiel zei:
De auto is nooit afgemeld. Je zult op den duur een brief krijgen van de RDW of de auto nog bestaat, en dan kun je aangeven dat dit niet het geval is. Kost niets, gebeurt niets.
Waarschijnlijk is er geen eigenaar meer bekend.

Wat is het kenteken als ik vragen mag?

Hai,
Het kenteken is GR-46-LB, de auto zal nooit doorverkocht zijn want al het bruikbare had ik er af gehaald als reserve onderdelen voor mijn volgende Horizon.
Het was dus alleen een kale carrosserie met gedeeltelijke motor.

Groet
Antoine

Als je in de data kijkt komt dit naar voren:
Datum eerste toelating 06-03-1981(32,6 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland 06-03-1981(32,6 jaar)

ofwel, er is dus geen eigenaar meer bekend. Omdat je de koets hebt verkocht/naar hetoudijzer hebt gedaan en de papieren nog in bezit hebt, heeft niemand de auto nog afgemeld. In feite heb je dus een slapend kenteken in je bezit, wat nog gedeeltelijk 'bestaat'. Een beetje een tussen wal-en-schip situatie.

ginkelvanmichiel zei:
Als je in de data kijkt komt dit naar voren:
Datum eerste toelating 06-03-1981(32,6 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland 06-03-1981(32,6 jaar)

ofwel, er is dus geen eigenaar meer bekend. Omdat je de koets hebt verkocht/naar hetoudijzer hebt gedaan en de papieren nog in bezit hebt, heeft niemand de auto nog afgemeld. In feite heb je dus een slapend kenteken in je bezit, wat nog gedeeltelijk 'bestaat'. Een beetje een tussen wal-en-schip situatie.

Oke, dank je, het is mij duidelijk.
Dan gaan de papieren in het archief.

het is hier weer een beetje stil op de site
geen grapjes dus
hoe is het met de 1510 de 1501 en nog meer van die langlopende projekten of heeft ook hier de crisis en de pleuris toegeslagen
greetzzz grapjas

grapjas zei:
het is hier weer een beetje stil op de site
geen grapjes dus
hoe is het met de 1510 de 1501 en nog meer van die langlopende projekten of heeft ook hier de crisis en de pleuris toegeslagen
greetzzz grapjas

Hoi,

Het is misschien een beetje stil op dit forum maar dat zegt nog niet dat alles stil staat i.v.m. de crisis.
Zo even een paar foto's van de Rancho waar wij mee bezig zijn.
Het gaat al met al niet snel maar komen doen we er wel.

kxi.jpg

dsc08124d.jpg

ial1.jpg

eudu.jpg

Nog een foto zoals het motorblok was en een foto zoals hij is geworden.

dsc07003f.jpg

dsc07147r.jpg

Gewoon even een paar foto,s vanuit ons verslag die wij hebben op het forum van de simca club.

zrn7.jpg

Zo is stilte op dit forum nog geen stilte in de projecten die er zijn.

Groeten,
Erik.

Om het Sunbeam gehalte maar eens op peil te houden, helaas deze keer in negatieve zin.
Afgelopen zaterdag afscheid genomen van drie Impjes. De carosserie van de beste (de bovenste) gaat verder in een race-Imp, van de onderste wordt het interieur in een andere Imp gebruikt, en van de bruine worden de motor en versnellingsbak weer hergebrukt.

10494124473_5e5a8a37de_z.jpg

10493947626_df121c7bb2_z.jpg

10493978264_eef1baf900_z.jpg

Wie herkent het gele voertuig op de laatste foto links?

Voor de Simca liefhebbers die dit forum lezen; we zitten nu ook op Facebook;

https://www.facebook.com/simcaautomobielclubnederland.

Dus iedereen is daar welkom

Deze kwam ik net tegen op facebook met een linkje. Waarschijnlijk nog niet bekend? Een Horizon, 1100, 1000 en een Solara Ze staan ergens in het zuiden des lands.. Ik ga pogingen ondernemen om meer te achterhalen

Gisteren de Horizon weer winterklaar laten maken door zoonlief. (die rijd er namelijk toch het meeste mee:))
Bodem staat nu netjes in de siliconenwas, al het plaatwerk stevig in de turtlewax, al het chroomwerk weer dik in de vaseline, alle sapjes gecontroleerd en op peil gebracht... laat de winter maar weer komen.

Dat schoonmaken werkt trouwens wel aanstekelijk, heb dus zelf de Rocky ook maar even ontdaan van 1½ kruiwagen bagger en gelijk geprobeerd de frontschade van afgelopen zondag weer een beetje recht te buigen...

A.BRANDHORST zei:
De HN-37-KY staat volgens Rdw wel als gestolen geregistreerd!?:confused:

Als dat geen foutje van de RDW is, is de diefstal inmiddels waarschijnlijk wel verjaard? Denk niet dat de toenmalige eigenaar nog op zijn Solara zit te wachten... :)

Terug
Bovenaan