simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

pbtje weet je toch wel?????????????????????????????????????????????
prive`bericht[gloeilamp nu?]

Hé, nee hoor geen Peebeetje ontvangen. Wel een "card van Hallmark"... Ken ik niet, dus weggepleurt, hahaha.
Simcat

Mooie Samba Simcat.
Hier nog een goedkope cabrio.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/talbot-samba-cabrio-belastingvrij-49951373.html?fh_view_size=40&fh_start_index=120

Hoi Rzasa en de rest van de familie,

Bedankt voor de lof over de kleine "fransman". :D Tja ze zijn natuurlijk schaars deze Sambaatjes met stalen dak. Ik ken er binnen Nederland nog geen handvol van. Wie kent niet de fameuze Samba "Rallye"? Schitterende wagentjes! Zééér zeldzaam. In ons land ken ik er maar één!:(

c7nf5xv9kagl2icxjsvl.jpg

cipe7fc0t12vq82a5u4w.jpg

ahbajaizl6r6srwx2v18.jpg

z318ulj5gzarvug59jv0.jpg

Mooie rooie Samba. Hopelijk gaan ze er niet echt mee rallyen, gezien de lampjes voorop. Alhoewel, ik zie geen rolkooi, dus dat zal wel niet.
Kan iemand mij exact vertellen, wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de Samba, 104 en LN (A)? En is de Chrysler Simca Talbot Sunbeam (Lotus) uit UK hier ook op gebaseerd? Die met dat achterklepje van alleen glas (zie ook 107/C1/Aygo). Lijkt me niet met achterwielaandrijving. Of is dit onderwerp al lang geleden beforumt? :T

@Simcat, ik ben van plan a.s. zaterdag naar Emmeloord te gaan en de Solara te ´plukken´.

Als je het niet erg vind tenminste?

Fuego 81 zei:
Mooie rooie Samba. Hopelijk gaan ze er niet echt mee rallyen, gezien de lampjes voorop. Alhoewel, ik zie geen rolkooi, dus dat zal wel niet.
Kan iemand mij exact vertellen, wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de Samba, 104 en LN (A)? En is de Chrysler Simca Talbot Sunbeam (Lotus) uit UK hier ook op gebaseerd? Die met dat achterklepje van alleen glas (zie ook 107/C1/Aygo). Lijkt me niet met achterwielaandrijving. Of is dit onderwerp al lang geleden beforumt? :T

Het trio LN(A)/104/Samba was overwegend gelijk, maar niet zo sterk als het moderne trio 107/C1/Aygo. Qua uiterlijk had de Samba meer een eigen gezicht dan de Peugeot en Citroën, maar de gelijkenissen (zie de raampartij) waren er nog steeds. De 104 was de enige die er ook als vijfdeurs was. De LN(A) en Samba deelden hun carrosserie-opzet met de driedeurs 104 ZS. De Samba is als enige van het trio als cabriolet op de markt geweest.

Qua techniek was de Citroën het buitenbeentje, omdat die met tweecilinder motoren leverbaar was (bekend uit de 2CV).

Wat het interieur betreft: volgens mij hadden ze elk hun eigen dashboard, maar ik meen dat in de laatste productiejaren de 104 en Samba wat dit betreft dichter naar elkaar toekropen (o.a. zelfde instrumentarium?).

De Sunbeam stond los van deze modellen. Die kwam voort uit de Britse Chrysler (Simca)-tak, een overblijfsel uit de Rootes-tijd. In Nederland zijn daarvan merken als Hillman en Sunbeam geleverd en ook de Commer-bestelautootjes waren wel bekend. Die laatste sleten hun laatste jaren vaak omgebouwd tot camper. De Sunbeam stond volgens mij op een ingekort onderstel van de Avenger, die overigens ook in Nederland als Talbot Avenger is verkocht (en ook als Chrysler Avenger, meen ik). Ik heb daar als jochie nog brochures van gehad. De Sunbeam deelde ook onderdelen met Chrysler-Simca's: de achterlichten en het stuurwiel kwamen uit de 1307/1308/1309-serie. De Talbot Sunbeam is een goed voorbeeld van het zootje qua naamgeving: Sunbeam was een merk, maar was op het laatst een modelnaam.

A.BRANDHORST zei:
@Simcat, ik ben van plan a.s. zaterdag naar Emmeloord te gaan en de Solara te ´plukken´.

Als je het niet erg vind tenminste?

Hahaha, die Appie,

Jij bent er sneller want ik moet werken zaterdag GRRR... (Grapje, HAHA!) BOFKONT!!!!Haal er maar zoveel mogelijk vanaf zou ik zeggen. Noteer het chassisnummer voor mij en het type. Wellicht kun je het kenteken ook nog achterhalen uit de boekjes in het handschoenenkastje. Kijk meteen of er nog andere Talbots liggen en maak, als jij tijd hebt, eens wat foto's van die blauwe Samba. Kijk meteen eens wat daar nog aan zit.

Bedankt kerel!(y)
Simcat

Hoi "stoterstangen90",

Hmm, dat heb jij snel gezien! Waar zie jij dat dan aan?
Simcat

Simcat: er staat ook nog een sloop Solara in Pekela (Groningen) ben je nog op zoek naar iets speciaals?
Uiteraard kan ik ook voor Appie kijken. Er staat daar ook nog een witte Samba met stalen dak maar dat
is geen sloper, ik kan eens vragen of die te koop is!

Mooie Samba's! Die Bahia is super mooi en zo'n Rallye zou ik direct willen hebben... Zelfs in Frankrijk zijn
ze bijna niet meer te krijgen in originele staat.

Hier is een mooie franse Rallye

4982407397.jpg

linkje

Goed thuisgekomen met de hele lading AB??
Was wel leuk die onverwachte ontmoeting(y).

jaja , ik ben thuis!!

Zometeen volgen foto´s... ben ze nu aan het uploaden...

Overigens @Tagora, weet jij zo uit je hoofd wat voor interieur er in die Solara in Oude Pekela zit dan? Een SX velours miscchien, en hoe ziet dit er dan nog uit?? Misschien wil ik interieurdelen overzetten van een SX, is erg mooi zo´n interieur. Verder als je weet of er nog een radiateur in zit, enz. gewoon wat goed is en we kunnen plukken, plúkken, in het Simca magazijn is ook niet veel plaatwerk (ja wel losse deurplaten enz.) van de Solara te vinden helaas.

Heb je kunnen scoren, AB? Ben erg benieuwd naar je foto's.

Hier een plaatje met een Simca 1100 Fourgonette

57410689_21c5f0ffa2.jpg

Patrick, (ik heet nog altijd, al sinds 22-12-1982 , Albert, en geen Appie...:rolleyes:) voor jou hier nog kenteken van de Talbot Solara Ultra ...
sdc10069r.jpg

sdc10071w.jpg

Ik ben dus vandaag bij Gaos geweest, simpelweg melden waar je voor komt, en neem je eigen gereedschap mee. Meld je even netjes vooraf aan de balie waar je voor komt, en het is geen probleem. Wel éérst even melden, zit je altijd goed. Mij werd de Solara zelfs heel hulpvaardig aangewezen waar ie stond (inmiddels dus gestapeld op een Xantia, de Solara stond dus bovenop) heb daar wat hoofdsteunen voor de Solara meegenomen, een slechte radiateur, een Marchall koplampglas, , heb het rechtervoorscherm eraf proberen te halen, dit lukte dus niet. Bijna alle moertjes draaien mee, en 2 kreeg ik er echt niet los. Dus hij zit er nog op, dit voorscherm zou 12 Euro op moeten brengen als je m zelf demonteerde. Het ding had iets meer dan 60000 km op de klok staan, écht. 060000 dus he... Verder een roestig karkas.. .. het was een ultra uitvoering, de achterdemper was behoorlijk roestig en dus onbruikbaar, de voorschermen en het subframe zaten gedeeltelijk goed in de antiroestmiddelen , en gedeeltelijk waren ze dan ook weer slecht. Verder heeft men daar bij Gaos de nare gewoonte om raampjes niet dicht te doen, waardoor de linkervoorstoel van de solara inmiddels groen uitgeslagen van het mos, en strontnat was. Heb ik dus maar daar gelaten. De hoofdsteunen voor het gezicht op mn Solara overgeplaatst, echter zit er in de achterbank van mn Solara dus géén bevestigingsmateriaal in , en alleen 2 dopjes en loze ruimte eronder , dus ze staan er zomaar los op eigenlijk, misschien dat ik nog terugga om dei acherbank er dan uit te slopen, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Verder van de Solara geen foto´s gemaakt, is moeilijk op de foto te zetten aangezien ie behoorlijk ingebouwd staat... eventuele andere foto´s van Gaos in het slooptopic 2.

Kwam deze foto's van een Simca/Talbot garage tegen op een Engels forum, vers geschoten ergens in Noord-West Frankrijk (tel.nr. 02-etc):

S73F8463.jpg

S73F8461.jpg

S73F8458.jpg

S73F8460.jpg

S73F8468.jpg

Die bruine 1100 is echt helemaal goed! Daar zie ik mezelf nog best in rondtoeren... [size=x-small](nee, ik heb echt genoeg auto's!)[/size]

Hallo Forumers
Deze garage is in heel frankrijk bekend
Bij hem kan je 95% van je onderdelen nieuw vinden
Zij laten bijna alles nieuw aanmaken bij de orginele fabrikanten van vroeger die aan simca de onderdelen leverde
Enkel plaatwerk is het probleem
Dat de prijzen wel liggen in de buurt van nieuwprijzen van hedendag'se auto's is dan wel normaal
Doet dit beroeps matig
Hij is wel van de oude stempel geen email wel bestelingen langs de telefoon of fax
Ik heb niets anders dan positieve ondervindingen met zijn nieuw aangemaakte delen
Groetjes Rallyebasse

Goed om te weten, mocht ik nog eens een Simca aanschaffen! De foto's zijn gemaakt door een Canadees die op huwelijksreis naar Londen en van daar naar Parijs ging, en er toevallig langsreed...

Geweldig, deze garage. Het is dat er ook vrij recente auto's zijn te zien, maar anders kon je geloven dat dit foto's uit de oude doos zijn.

Jammer dat de garagehouder van de oude stempel is, zoals Rallyebasse schrijft, want na deze foto's zou je meteen willen doorklikken naar een website met auto's en onderdelen.

Goed om te weten! Kunnen we niet een keer met de Simca club naar deze garage toe gaan? lijkt me super om daar
onderdelen te scoren... (y)

Albert, ik heb voor je gekeken in Oude Pekela en daar stonden 2 grijze(sloop) Solara's buiten die er nog compleet uitzagen.
Er staat een LS met stoffen bekelding en een Ultra met grijs velours bekleding, volgens mij hetzelfde als de SX.
De beste man is nu op vakantie dus ik heb niet onder de motorkap kunnen kijken maar waarschijnlijk heeft hij ook
nog wel een radiateur.

Je moet ook nog even kijken op leboincoin.fr daar staat een late 86'er Solara met Arizona stuur en een grille in kleur!
Ziet er waanzinnig mooi uit en die staat ook nog in Noord Frankrijk.

Dat klopt, deze stond ook op ebay maar is er vervroegt afgehaald. En op leboncoin is hij ook al weg gehaald, zal vermoedelijk al verkocht zijn, wel staat er nog een andere 85er.
Volgens ebay was hij van 18 december 1985.

Zo, ik heb de afgelopen 2 weken ook niet stilgezeten in m'n "garage".

Van dit:

...en dit:

...naar dit:

...=20 kg vers metaal, 2½kg lasdraad en een halve gasfles. :eek:
En dat te bedenken dat dit nog geen kwart van het totale laswerk is.
Kortom, nog 3 weken Matra-vakantie te gaan. :cool:

@Tagora,.. dank u! Als je weet wanneer de man terug is van vakantie , hoor ik het graag.

Verder schaf ik (voorlopig iig) even geen andere objecten aan de komende tijd. Het kost allemaal al genoeg!

vakantiebestemming`grand raid`:T
onderdak`partytent`
wat een prachtige vakantie heb jij muddy en het weer wil zeker ook nog meewerken zeker?
gaat wel weer wat worden zo die rancho.
super bezig zo de laatste weken.

de solara is ook afgeleverd aan holunder.
kan ik na de vakantie eens aan mijn eigen projecten gaan werken.
DSC03043.JPG

@Muddy Bandit: Wat een geweldige vakantie moet dit zijn, met zoveel geduld voor dit project! (y)

@MB:
prachtig! Maar wát een werk. Ik blijf erbij dat als ik een dergelijk project zou uitvoeren ik hem zou onderdompelen in een zinkbad. Ik had niet gedacht dat er zoveel werk aan zou zitten, gezien de foto's van de auto voorafgaand aan het demonteren!

ginkelvanmichiel zei:
Ik had niet gedacht dat er zoveel werk aan zou zitten, gezien de foto's van de auto voorafgaand aan het demonteren!

Da's nu Rancho-eigen...de meeste ellende zit verstopt tussen de vele lagen plaatwerk die over elkaar heen zijn gelast.
Als de roest aan de buitenkant zichtbaar wordt is er minimaal al 1 laag plaat daaronder volledig opgelost...

De basis van een Rancho is de Simca 1100 fourgonnette.
Simca heeft voor de fourgonnette een Simca 1100-platform aangepast door er zo her en der extra plaatwerk overheen te lassen.
Matra heeft dit ook nog een keer weer gedaan...vandaar dat op sommige plaatsen gewoon 3 lagen plaatwerk over elkaar heen liggen...ideale, geheel opgesloten roestnesten zonder ventilatie dus.
Wat ik nu doe is al deze beruchte plekken eruit slijpen en dan vervangen door 1 laag dik plaatwerk.
Verder gaat de ventilatie/afwatering van dorpels, kokers en langsdragers straks ook gelijk een stuk beter worden door het boren van diverse luchtgaten van 25mm. (dan past de tuinslang er ook goed in om alles eens uit te spoelen...;) )

Nu kun je zo'n casco wel compleet laten verzinken, maar dat zal het probleem van het wegroesten van binnenuit dus echt niet oplossen.
De gepuntlaste naden en felsranden zitten ook vol met kit...hier zal het zink zijn werk dus niet kunnen doen en enkel het probleem in gaan kapselen.
Ik heb een paar jaar geleden eens gewerkt aan een platform van een kever die na de restauratie ook gegalvaniseerd was.
Ding had een aanrijding gehad zo'n 7 jaar na de galvanisatie...je wilt echt niet weten wat er nog maar over was van die naden...de grote oppervlakken waren nog smetteloos maar enkel het zink hield de platen onderling nog bij elkaar.
Ook herstelwerk (lassen) van dat verzinkt materiaal is echt geen pretje...
Verzinken zal best goed werken, maar dan moet je wel enkel uitgaan van nieuw en onbehandeld metaal.

Daarnaast staat ook het kostenplaatje van het verzinken me fors tegen, net zoals het nawerk van alle bevestigingspunten, schranieren enzovoort opnieuw uitboren/tappen.

Tagora zei:
Simcat: er staat ook nog een sloop Solara in Pekela (Groningen) ben je nog op zoek naar iets speciaals?
Uiteraard kan ik ook voor Appie kijken. Er staat daar ook nog een witte Samba met stalen dak maar dat

Mooie Samba's! Die Bahia is super mooi en zo'n Rallye zou ik direct willen hebben... Zelfs in Frankrijk zijn

Hoi "Tagora",

Nou dat Samba's met stalen daken welhaast niet meer te vinden zouden zijn in het thuisland Frankrijk is niet geheel waar. Alhoewel ook daar zijn ze stillaan zeldzaam aan het worden. Daar wordt de wagen als een gebruiksvoorwerp gezien en geniet hij slechts in een zéér kleine kring van enthousiasten kultstatus. Enkel de gezochte Rallye-versie en de iets appartere "80HP"- versie ialsook de "Bahia"- en de "Sympa"-verzie zijn een beetje gevraagd. Maar kijk maar eens op www.leboncoin.fr, je zult zien dat ze te krijgen zijn vanaf een appel en een ei tot bijna 2000 Euro. Hoewel er staat thans geen Rallye tussen. Die zullen ook niet voor 2000 Euro verkocht worden of het moet al een onderdelenauto zijn. Klik op de genoemde site één van de ingetekende delen aan op de getoonde, blauw gekleurde, kaart van Frankrijk. Vervolgens kom je in een meer speciefiek zoekgedeelte waarin je o.a. de zoekmodus kunt ingeven. Rechts van het lege zoekmodusveld bevindt zich een veld met "Toutes cathégories". Kies in die lijst "Voitures, "Utilitaires" of Equipement auto/moto" en kies tenslotte bij de meest rechtse veld (daar waar je het door jou voorheen in de blauwe kaart gekozen streek staat aangegeven) "Toute la France"(héél Frankrijk). Nu nog "enteren" en vervolgens heb jij alle advertenties waar jouw zoekmodus in staat genoemd. Als je op "Talbot Samba"zoekt zul jij er versteld van staan hoeveel er nog te koop zijn. Op dit moment zelfs 2 "Bahia's" en 3 of 4 "Sympa's" w.o. één héél mooi exemplaar uit ik geloof 1986! Die kost echter ook meteen 1700 Euro. Maar op de foto's is al te zien dat het een keurig exemplaar betreft. Tja en dan moet je hem nog gaan ophalen. Uiteindelijk méér dan 2000 Euro voor een Samba (met stalen dak) is toch wel erg hoog betaald denk ik. Alhoewel nu is het de tijd om ze te zoeken mensen. Er komen tijden dat ze stillaan duurder gaan worden. Nu wellicht nog niet zo héél interessant, heb je in Nederland in de szene, waar ze echt welhaast op een hand vol na uit zijn gestorven, tòch een leuke binnenkomer op een treffen van één van d ebeide clubs. Niemand verwacht een leuke Samba op een meeting en al helemáál geen met een stalen dak. Ik heb de mijna wel al eens voor het huis in de straat staan. Je wilt niet weten wat ik voor reacties krijg vanvooral Nederlandse wandelaars en toeristengroepen die hier in de Belgische Voerstreek langs komen wandelen. Eén en al lof!

Tagora zei:

"Tagora", weet jij toevallig het kenteken van die witte Samba die daar staat of nog beter heb jij een foto ervan? Kan ik hem wellicht weer toevoegen aan het clubeigen voertuig- en kentekenregister. Ik weet zeker dat ik die witte Samba nog niet daarin vermeld heb staan want een witte Samba staat daar niet in vermeld. Trouwens zo'n Sambaatje is toch wel een leuke auto mensen. Hij is welliswaar onopvallend in het verkeer maar dat ook wer niet helemaal. Een typische jaren 80 auto dus, maar die worden stillaan zeldzaam. Zeker nu met die belachelijke inruil en oprotpremies... Zo'n ding rijd gewoon super en heeft toch ook het spreekwoordelijk franse rijkomfort. Hij is behoorlijk wendbaar in de stad, en heeft een zéér hoog "boodschappengehalte", haha. Het is weer eens wat anders. Dáár gaat het om. Zeker in de clubszene. Ik wil alleen maar zeggen mensen, vergeet ook deze Talbot-pendant niet nu hij er nog is. Zeker ook vanwege zijn beperkte afmetingen een overweging waard immers kun je in een iets grotere garage wel 2 kwijt. Dat is toch ook leuk.
Simcat

Sorry, Albert,

Ik zal jou NOOOOIIIIIT meer "Appie"noemen, hahahah! Trouwens bedankt voor de uitgebreide info! Dáár kan ik wat mee! Zonde van die Solara met openstaand raam... Ik zou trouwens die achterbank er wel uit gaan halen. Straks zeg je wellicht "Weet je nog in 2009, waar die Solara nog in Emmeloord stond..."
Simcat

simca1006 zei:
Die garage is TOP !! Daar zouden er nog meer van moeten zijn.

Héé "Matrarancho",

Dáááár kunnen wij toch over meepraten?!!! Is het niet?! Zet maar eens een paar foto's van onze ontdekking toen wij in Frankrijk t.g.v. de opening van de nieuwe vleugel met beroemde racemotoren van Matra aan het Matra-museum in Romarontin waren vorig jaar.
Simcat

Patrick, tjonge ik sta WÉÉÉR met open mond te kijken naar jouw werk... Kerel jij bent tè goed voor deze wereld! TOPPIE! Trouwens ik en Matraracho willen nu toch wel rap een keer afspreken om eens te komen aanschouwen wat jij aan hte doen bent kerel. Het moet er nu maar eens echt van komen. Maar-eh, als kersverse vader van een dochter van 3 maanden is het nu eenmaal lastig om er voor een gehele dag uit te zijn. Ik beloof je echter dat Matrancho en ik snel komen kijken!
Simcat

Muddy Bandit zei:
Da's nu Rancho-eigen...de meeste ellende zit verstopt tussen de vele lagen plaatwerk die over elkaar heen zijn gelast.
Als de roest aan de buitenkant zichtbaar wordt is er minimaal al 1 laag plaat daaronder volledig opgelost...

De basis van een Rancho is de Simca 1100 fourgonnette.
Simca heeft voor de fourgonnette een Simca 1100-platform aangepast door er zo her en der extra plaatwerk overheen te lassen.
Matra heeft dit ook nog een keer weer gedaan...vandaar dat op sommige plaatsen gewoon 3 lagen plaatwerk over elkaar heen liggen...ideale, geheel opgesloten roestnesten zonder ventilatie dus.
Wat ik nu doe is al deze beruchte plekken eruit slijpen en dan vervangen door 1 laag dik plaatwerk.
Verder gaat de ventilatie/afwatering van dorpels, kokers en langsdragers straks ook gelijk een stuk beter worden door het boren van diverse luchtgaten van 25mm. (dan past de tuinslang er ook goed in om alles eens uit te spoelen...;) )

Nu kun je zo'n casco wel compleet laten verzinken, maar dat zal het probleem van het wegroesten van binnenuit dus echt niet oplossen.
De gepuntlaste naden en felsranden zitten ook vol met kit...hier zal het zink zijn werk dus niet kunnen doen en enkel het probleem in gaan kapselen.
Ik heb een paar jaar geleden eens gewerkt aan een platform van een kever die na de restauratie ook gegalvaniseerd was.
Ding had een aanrijding gehad zo'n 7 jaar na de galvanisatie...je wilt echt niet weten wat er nog maar over was van die naden...de grote oppervlakken waren nog smetteloos maar enkel het zink hield de platen onderling nog bij elkaar.
Ook herstelwerk (lassen) van dat verzinkt materiaal is echt geen pretje...
Verzinken zal best goed werken, maar dan moet je wel enkel uitgaan van nieuw en onbehandeld metaal.

Daarnaast staat ook het kostenplaatje van het verzinken me fors tegen, net zoals het nawerk van alle bevestigingspunten, schranieren enzovoort opnieuw uitboren/tappen.

Ik begrijp het helemaal. Maar inderdaad, als nu die 'broodjes' plaatstaal vervangen worden door één deel is het probleem van die vochtophoping ook weg, en als de auto daarna een goede dinitrolbehandeling krijgt en goed in de lak staat zal de roest er ook niet zo snel vat op krijgen :)

Voor de liefhebbers,

Kik HIER voor de fotoreportage die ik samen met Simcat heb gemaakt ter gelegenheid van de heropening van het Matramuseum te Romorantin eind april 2008.
Wat wij deze dagen hebben gezien en meegemaakt is nog steeds onbegrijpelijk!!!

Hé Albert,

Nogmaals bedankt voor de foto's van de Solara die op de sloop ligt in Emmeloord. Interessant is dat het kenteken van die Solara nog in de ruiten gegraveerd staat (KT-64-NX). Nòg interessanter is het te vernemen dat in het voertuig- en kentekenregister een Solara vermeld staat die héél erg kort bij dat kenteken in de buurt ligt (KT-97-NX). Deze Solara LS "Ultra" loopt in Maastricht bij een lid van de Simca Automobiel Club Nederland. De eigenaar heeft wel 3 (!) Solara's waarvan er thans één in restauratie is. Hoe klein de wereld soms kan zijn!!! Ik moet dat lid nog om het chassisnummer van zijn Solara vragen. Wie weet liggen de wagens ook daar vlak bij elkaar!
Simcat

Matrancho zei:
Voor de liefhebbers,

Kik HIER voor de fotoreportage die ik samen met Simcat heb gemaakt ter gelegenheid van de heropening van het Matramuseum te Romorantin eind april 2008.
Wat wij deze dagen hebben gezien en meegemaakt is nog steeds onbegrijpelijk!!!

Ha die Matrancho!
JAAAAAAHHHH, JOH WAT HÈBBEN WIJ GENÓÓÓTEN ZEG!!!!:LOL: OOOONGELÓÓÓÓÓFLIJK WAT WIJ TOEN IN SLECHTS 3 DAGEN ZAGEN....o_O HET KÓÓÓN NIET OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!o_O
Simcat

Terug
Bovenaan