Guest
pbtje weet je toch wel?????????????????????????????????????????????
prive`bericht[gloeilamp nu?]
prive`bericht[gloeilamp nu?]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Fuego 81 zei:Mooie rooie Samba. Hopelijk gaan ze er niet echt mee rallyen, gezien de lampjes voorop. Alhoewel, ik zie geen rolkooi, dus dat zal wel niet.
Kan iemand mij exact vertellen, wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de Samba, 104 en LN (A)? En is de Chrysler Simca Talbot Sunbeam (Lotus) uit UK hier ook op gebaseerd? Die met dat achterklepje van alleen glas (zie ook 107/C1/Aygo). Lijkt me niet met achterwielaandrijving. Of is dit onderwerp al lang geleden beforumt? :T
A.BRANDHORST zei:@Simcat, ik ben van plan a.s. zaterdag naar Emmeloord te gaan en de Solara te ´plukken´.
Als je het niet erg vind tenminste?
Zit daar nou een andere deur in, van een 104ZS wellicht?isla zei:Hier is een mooie franse Rallye
![]()
ginkelvanmichiel zei:Ik had niet gedacht dat er zoveel werk aan zou zitten, gezien de foto's van de auto voorafgaand aan het demonteren!
Tagora zei:Simcat: er staat ook nog een sloop Solara in Pekela (Groningen) ben je nog op zoek naar iets speciaals?
Uiteraard kan ik ook voor Appie kijken. Er staat daar ook nog een witte Samba met stalen dak maar dat
is geen sloper, ik kan eens vragen of die te koop is!
Mooie Samba's! Die Bahia is super mooi en zo'n Rallye zou ik direct willen hebben... Zelfs in Frankrijk zijn
ze bijna niet meer te krijgen in originele staat.
Tagora zei:Simcat: er staat ook nog een sloop Solara in Pekela (Groningen) ben je nog op zoek naar iets speciaals?
Uiteraard kan ik ook voor Appie kijken. Er staat daar ook nog een witte Samba met stalen dak maar dat
is geen sloper, ik kan eens vragen of die te koop is!
Mooie Samba's! Die Bahia is super mooi en zo'n Rallye zou ik direct willen hebben... Zelfs in Frankrijk zijn
ze bijna niet meer te krijgen in originele staat.
simca1006 zei:Die garage is TOP !! Daar zouden er nog meer van moeten zijn.
Muddy Bandit zei:Da's nu Rancho-eigen...de meeste ellende zit verstopt tussen de vele lagen plaatwerk die over elkaar heen zijn gelast.
Als de roest aan de buitenkant zichtbaar wordt is er minimaal al 1 laag plaat daaronder volledig opgelost...
De basis van een Rancho is de Simca 1100 fourgonnette.
Simca heeft voor de fourgonnette een Simca 1100-platform aangepast door er zo her en der extra plaatwerk overheen te lassen.
Matra heeft dit ook nog een keer weer gedaan...vandaar dat op sommige plaatsen gewoon 3 lagen plaatwerk over elkaar heen liggen...ideale, geheel opgesloten roestnesten zonder ventilatie dus.
Wat ik nu doe is al deze beruchte plekken eruit slijpen en dan vervangen door 1 laag dik plaatwerk.
Verder gaat de ventilatie/afwatering van dorpels, kokers en langsdragers straks ook gelijk een stuk beter worden door het boren van diverse luchtgaten van 25mm. (dan past de tuinslang er ook goed in om alles eens uit te spoelen...)
Nu kun je zo'n casco wel compleet laten verzinken, maar dat zal het probleem van het wegroesten van binnenuit dus echt niet oplossen.
De gepuntlaste naden en felsranden zitten ook vol met kit...hier zal het zink zijn werk dus niet kunnen doen en enkel het probleem in gaan kapselen.
Ik heb een paar jaar geleden eens gewerkt aan een platform van een kever die na de restauratie ook gegalvaniseerd was.
Ding had een aanrijding gehad zo'n 7 jaar na de galvanisatie...je wilt echt niet weten wat er nog maar over was van die naden...de grote oppervlakken waren nog smetteloos maar enkel het zink hield de platen onderling nog bij elkaar.
Ook herstelwerk (lassen) van dat verzinkt materiaal is echt geen pretje...
Verzinken zal best goed werken, maar dan moet je wel enkel uitgaan van nieuw en onbehandeld metaal.
Daarnaast staat ook het kostenplaatje van het verzinken me fors tegen, net zoals het nawerk van alle bevestigingspunten, schranieren enzovoort opnieuw uitboren/tappen.
Matrancho zei:Voor de liefhebbers,
Kik HIER voor de fotoreportage die ik samen met Simcat heb gemaakt ter gelegenheid van de heropening van het Matramuseum te Romorantin eind april 2008.
Wat wij deze dagen hebben gezien en meegemaakt is nog steeds onbegrijpelijk!!!