simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

ik heb daar dus dat voorfront gekocht en ook de beide voorschermen van de 1100.
het gehele voorfront is nu eenmaal iets wat je bijna nooit meer tegenkomt en de voorschermen waren bij mij op want de 3 drs had er 2 nodig.
heb ik weer wat op voorraad.
ook voor de 3 drs had ik het plaatwerk nog niet,dit is het gedeelte voor het achterscherm.

nu heb ik de linker en de rechterplaat wel op voorraad.
het was voor mij heel dichtbij om de onderdelen te gaan halen.
hij wilde eigenlijk inderdaad alles in 1 keer kwijt,wat ik kan begrijpen,maar maakte voor mij een uitzondering omdat ik de foto`s liet zien van mijn 3 drs TI.
hij schrok ervan hoe deze er uit zag en kon begrijpen dat ik wel wat plaatwerk kon gebruiken.
gelukkig komt simca steeds meer onder de aandacht van klassieker liefhebbers zodat ook van deze auto`s de prijs een beetje hoger gaat worden.
hebben mijn kinderen straks ook wat te verdelen als erfenis[haha]

Tsja, het blijft zoeken voor fatsoenlijk plaatwerk.
Ik heb een compleet nieuw voorfront van een simca 1100 op de kop getikt via E-bay voor € 40,=, kwam incl. verzending vanuit Engeland alsnog op € 125,=...luchtpost is duur.:(
Een gaaf linkervoorscherm heb ik via marktplaats, € 25,=.

Het is er nog wel, maar je moet er wel langdurig voor zoeken en af en toe een beetje geluk erbij hebben.

ik doe ook vaak te koop gevraagd op marktplaats.
moest voor de 1309 een eindpijp hebben.
dat is een lang stuk met de middendemper erbij.
was bij de club heel duur omdat er nog maar 2 waren.
vind je nooit zeiden ze daar.
toch wel via mijn gevraagd advertentie.
bij een Porsche dealer die veel met klassieke porsches doet.
hij had als vraagprijs 50 euro voor de nieuwe uitlaat.
hoefde daar niet over na te denken.
heb dit soort dingen wel vaker zo geprobeerd en inderdaad met wat geduld lukt het wel.
er is nog wel wat over zo her en der.

Simcat zei:
Dattoman,

Jij hebt mij verkeerd begrepen. Ik heb het waarschijnlijk niet goed geformuleerd. Ik bedoel, het ZIJ, de huidige eigenaar wil dat dat ook gebeurd. Niet iedereen wil namelijk zomaar nummers van andere auto's "verder laten leven".
Simcat

Een paar voor in de oude doosch..

Oi!
45001135reg.jpg

62105.jpg

43460926.jpg

Rancho in Geneve in 1977
279900.jpg

Simcat zei:
Dattoman,

Jij hebt mij verkeerd begrepen. Ik heb het waarschijnlijk niet goed geformuleerd. Ik bedoel, het ZIJ, de huidige eigenaar wil dat dat ook gebeurd. Niet iedereen wil namelijk zomaar nummers van andere auto's "verder laten leven".
Simcat

Kan ik me overigens best wat bij voorstellen want omkatten is nog steeds een illegale praktijk. En wat mij betreft ook een hoop gedoe om alleen maar een kenteken...en iedereen maar roepen kijk een originele Nederlandse...jaja....

Hallo iedereen,

Gisteren weer aardig wat kilometers gereden, zo'n 550 Km. Met deze week een ritje voor niets naar Voorburg en weer terug naar Gemmenich (B.) zijn dat al zo'n dik 1150 Km. bijeen. Bleek dat de 206 HDI toch aardig wat gebruikt met een volle aanhangwagen met huif erop. Rij ik normaliter zeker 1250 Km. met één tank, sprong bij de rit van gisteren al na 550 Km. het reservelampje aan. Dat was dus even schrikken. Maar goed, dit is geen Peugeot-forum maar een Simca, Talbot, Matra en sunbeamforum. Dat was de bedoeling van "SimcaTI" en daar wil ik mij aan houden.

Aldus gisteren weer eens op pad geweest. In Pittem bij Deinze in België zou een magazijn aan 1307/08/09, Solara en 1510 delen liggen. Bleek wel mee te vallen maar goed, de prijs voor de deln was meer dan coulant en Steven Vermeersch is een héle aardige gast. Hij is ook al op dit forum geweest. Jammer dat Steven zo ver weg woont want hij is echt aardig en bijzonder sympathiek. Steven is afgestapt van Simca en heeft hij toch maar gekozen voor Ford en dan met name de Granada's en Consuls. Gisteren reed hij in een welhaast nieuwe, witte, Consul L coupé 2,3 V6 van 1973 (met hoog oplopend zijscherm). Steven had ook een 1510 SX zonder motor staan. De wagen lag vol met delen. Jammergenoeg hadden wij de bestproken autokar niet kunnen krijgen omdat een andere medewerker van het verhuurbedrijf deze aan iemand anders had verhuurd. (...) Sta je toch wel even dom te kijken natuurlijk. Dus dan maar een aanhanger gehuurd om wellicht toch nog wat delen mee e kunnen nemen. Steven had een hoop Chrysler-France delen liggen welke mijn compaan Guido meenam. Daarnaast namen wijeen 6-tal goede 1307/08/09, Solara en 1510 deuren mee, een hoop getinte ruiten hiervoor, een goede 1510 achterklep, een gaaf stel voorste schermen, en diverse bumpers voor de Solara en 1510 mee. Hierna reden wij door een vermeend Chrysler-France onderdelen magazijn wat er al vanaf 1980 zou liggen. Bleek veel Sunbeamspul te liggen, 3 nieuwe motorkappen van de grote Chrysler-France en Solara/1510 voorscherm en een hoop koplampen een doos met filters, een paar nieuwe Chrysler grillen, 1300 Grillen en een Sunbeam Avenger gril, 2 bumpers voor de Chrysler en nog een paar dozen klein spul. Prijs: 1000 Euro! No way dus. De man wenste niets los te verkopen. Nou, één van de 3 motorkappen minder zou het niet minder interessant maken, alhoewel, interessant, dat was het dus niet. geheel Wij hadden de prijs voor het spul al gehoord en lieten hem spreken. Inderdaad 1000 Eiuro en geen cent minder. Nou, dan ligt het spul er nogeens 30 jaar.

Daarna zijn wij naar Thomas gereden. Thomas komt ook op dit forum. Het was weer dolle pret! Een héle hoop delen en gezellig gekletst. Meteen maar 2 gave en komplete Samba limousinedeuren en een gave motorkap meegenomen. Daarnaast nog een hele hoop ander interessant spul. Guido had weer een hoop Chrysler-delen erbij en volgepakt en gezakt gingen wij vervolgens naar het laatste adres. Daar zouden nog 3 Bagheera uitlaatpotten liggen die voor 30 Euro perstuk op het net werden aangeboden. Dáár kun je geen buil mee vallen dachten Guido en ik, dus meteen gekocht. Aangekomen bleek het om een flauwe grap te gaan... De potten waren tweede hands en gewoon een beetje schoon gemaakt en even snel zilver gespoten. De EIKEL! Tot overmaat van ramp had de achterlijke met een priem (!) een gat in de potten geprikt. "Dan loopt het condenswater eruit" zo de ongelukkige Belg... Tjong wat wáááren wij kwááád!!!! "Dat het om nieuwe delen ging staat nergens in de advertentie" zo de man. GRRRRR.... Zó weet ik er nòg wel een paar.... Om 07:30 uur vertrokken waren wij pas om 01:45 uur thuis. Dóódmoe en zo vuil als een mijnwerker... De Peug. afgeladen vol en de aanhangwagen eveneens. De arme Peug. zat welhaats op zijn knieen achteren... En dan nog het gehobbel met zo'n kl... aanhangwagen over Belgische (auto)wegen... Nóóóóóóit meer!!! Wij raden het iedereen ten strengste af. Wat had ik een koppijn gisteren nacht toen wij thuis arriveerden. Tja enne, wij moesten natuurlijk ook nog ff alles stilletjes uitladen. Doe dat maar eens midden in de nacht in een (belgisch) dorp (HAHAHA...). Guido moest daarna nog terug naar Moenchengladbach-Hardt wat nog 70 Km. rijden was. Zijn nacht was dus nòg korten dan de mijne... Dit was weer een verhaal van een paar freaks die verknocht zijn aan Simca en Talbot... Zo kàn het jullie ook vergaan....
Simcat

Hier dan hopelijk op goede forum. Ik ben bezig met mijn 1200s en op motor gebied schiet ik aardig op , moest wel de carburateurs schoonmaken maar nu loopt de benzine na ong 5 min lopen vd motor uit de inlaatkelken.Aan de vlotternaalden is weinig te zien en werken los wel goed.Wie heeft dit ook al eens meegemaakt of heeft een suggestie.

die 1309 is van een simcaclub lid geweest.
die heeft hem heel lang te koop gehad voor weinig geld.
en hij duikt zo af en toe op voor heel veel geld.

matra zei:
die 1309 is van een simcaclub lid geweest.
die heeft hem heel lang te koop gehad voor weinig geld.
en hij duikt zo af en toe op voor heel veel geld.

Jij bood je Samba toch ook aan voor redelijk geld en nu voor veel meer. Ik zou best willen weten waarom ze er nu vanaf willen, weet jij iets meer van die mensen, mag evt per pb.

denk dat het altijd tegenvalt voor mensen die vreemd zijn met oldtimers of dit merk.

weet ook niet of het dak vernieuwd is.
ze wisten dat er nog wat dingetjes waren, maar ik waarschuw altijd dat je bij een oldtimer altijd wel wat werk houd.
kreeg toen ook veel lui over de vloer die alleen voor het goedkoop rijden kwamen.
en daar verkocht ik hem zowiezo niet aan.

simcoup zei:
Hier dan hopelijk op goede forum. Ik ben bezig met mijn 1200s en op motor gebied schiet ik aardig op , moest wel de carburateurs schoonmaken maar nu loopt de benzine na ong 5 min lopen vd motor uit de inlaatkelken.Aan de vlotternaalden is weinig te zien en werken los wel goed.Wie heeft dit ook al eens meegemaakt of heeft een suggestie.

Nu heb ik helemaal geen ervaring met een Simca 1200, maar het probleem komt me wel bekend voor vanuit andere merken.
Zal even een opsomming van mogelijke oorzaken maken:

Om te beginnen, is de vlotterkamer wel schoon en de vlotternaald (c.q. vlotterafstelling) nog goed?
Als deze niet afsluit dan stroomt de carburateur dus over...kan aan de naald liggen maar net zo goed aan de vlotter (lek?) of de afstelling van de vlotter...

En anders de brandstofpomp...is deze nog origineel of zit er een vervanger op die afwijkt van het origineel?
Het kan dus zijn dat de pomp teveel druk geeft, heb dit al vaker gezien bij plaatsen van b.v. een electrische pomp of vervanging door een ander merk/type.
Simca heeft trouwens mechanische pompen met en zonder een retour-aansluiting, kijk even wat erop zit en erop hoort te zitten.

Of eventueel de retourleiding vanaf de pomp naar de tank (indien aanwezig) niet verstopt?

Of de retourleiding en de leiding naar de carburateur misschien verwisseld bij het plaatsen? (maakt ook zeer veel verschil uit)

of je controleert de vlotters zelf of deze niet lek zijn.
dit is eenvoudig want als deze lek is zit er benzine in de vlotter.
door het gewicht blijft de vlotternaald open met alle gevolgen van dien.

Pffff....

In frankrijk hebben ze mijn Rancho-project inmiddels ook ontdekt.
Ik krijg de laatste weken met regelmaat mailtjes vanuit die richting met allerlei vragen, opmerkingen, complimenten, aanmoedigingen enzovoort.
Is best wel leuk, maar vaak ook zeer tijdrovend....

Ik spreek dus geen woord frans... enkel nederlands en twents, en een beetje engels.
Die fransen spreken dus geen enkel woord nederlands (laat staan twents :)) en blijkbaar ook nog geen engels...
Schiet dus ook niet echt op. :confused:
Ik heb er ook geen zin meer in om met elk mailtje naar de buurvrouw te blijven gaan voor de vertaling, en ik denk dat de buurvrouw er tevens ook een keer zat van gaat worden.

Heeft iemand nog een tip hoe die fransozen zo snel mogelijk nederlands (of voor mij part engels) kunnen leren?
Die site van babbelvis (of zoiets) vertaald wederszijds ook voor geen meter naar begrijpelijke teksten...

tip van de week!
gewoon terug reageren in het nederlands en dan zeggen dat je er nog mee bezig bent.
zorg er voortaan voor dat je in het nederlands een vraag stelt.mvrg

Die DZ-54-RZ staat voor welhaast 9000 Euro te koop?!o_O HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Volgens mij weet de vorige eigenaar dat al. Bij DIE prijs staat die wagen staat dus nog 9000 jaaar te koop, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Even een opmerking mbt iets wat hierboven staat. Die onderdelen die voor 1000 euro in totaal worden aangeboden, zijn die allemaal new old stock? Dan lijkt me dat toch helemaal geen verkeerde prijs, gezien het aantal? 3 nieuwe motorkappen voor een bijna uitgestorven autotype (Chrysler 160/180/2 Litres), lijkt me dat je als je daarom verlegen zit je best wel een prijs ervoor wilt betalen omdat nieuwe onderdelen ervoor niet echt meer op iedere straathoek te krijgen zijn, en donor-auto's zijn ook niet bepaald meer dik gezaaid.

@Simcat , lachen met jou!!

En idd, onderdelen worden steeds schaarser, maar als je het niet nodig hebt, zit je er wél weer mee natuurlijk...

Overigens heb ik alle communicatie gevoerd via google vertalen, niet je van hét, maar oke, je kunt er het meeste door vertalen, soms begrijpt men niet alles, maar je kunt het allicht nog eens anders zeggen, heb ik ook gedaan, en die Solara is er toch echt van in NL gekomen... :T

Hallo vrienden
Ben uiteindelijk verhuist gegraakt
Het huis was geen probleem maar de garage + magazijn voor de onderdelen dat neemt meer tijd in beslag
Ik kan Simcat begrijpen.
De onderdelen van een Crysler 160, 180 graak je aan de straatstenen niet kwijt
Het eenigste land waar deze auto verzameld word is Tschechie en daar mag zo een onderdeel ook niks kosten
Als je een onderdelen stok koopt van een garagebedrijf zitten daar gewoonlijk 20% bij dat direkt te gebruiken is voor je auto
en 30% is verkoopbaar de andere 50% zijn onderdelen die nooit vervangen hoeven te worden aan simca's
Dus die eene 50% moet evenreedig staan met de waarde van de andere 50%
Ander is het niet renderend zo een stok aan te kopen
Groeten Rallyebasse

300ZX Z31 zei:
Even een opmerking mbt iets wat hierboven staat. Die onderdelen die voor 1000 euro in totaal worden aangeboden, zijn die allemaal new old stock? Dan lijkt me dat toch helemaal geen verkeerde prijs, gezien het aantal? 3 nieuwe motorkappen voor een bijna uitgestorven autotype (Chrysler 160/180/2 Litres), lijkt me dat je als je daarom verlegen zit je best wel een prijs ervoor wilt betalen omdat nieuwe onderdelen ervoor niet echt meer op iedere straathoek te krijgen zijn, en donor-auto's zijn ook niet bepaald meer dik gezaaid.

Hoi "300ZX Z31",
Tja, de 3 motorkappen zijn natuurlijk wel zeldzaam, maar met een beetje geluk zit een goede kap ook op een donorauto. Zo'n donorauto duikt toch nog wel al eens op hoor. Het is nou niet zo dat ze aan iedere straathoek te vinden zijn maar dat waren ze vroeger toen die donorauto's nieuw waren ook niet. In relatie tot die aantallen en de periode die sindsdien is verstreken is het aantal donorauto's die nog opduiken equivalent en acceptabel. Zeker zelfs méér dan dat want wie had ooit gedacht dat er realtief zoveel lui zijn die zo'n auto wegzetten tot heden in 2009 waar ze nog steeds af en aan opduiken. De delen zijn zeker te duur. Er zaten veel koplampen bij. Volgens de handlaar courant maar met 10 koplampen doe je niks. Dan heb je liever wat sierlijsten of een paar voorschermen. Dàt soort delen lagen er weer niet bij. Waarom dat zo is kan ik jou vertellen. De vóórschermen waren vroeger allemaal na 5 jaar doorgeroest en dientengevolge zijn juist dat soort benodigde delen welhaast allemaal verbruikt kort na productiestop in 1981. 1000 Euro was voor die delen vééééé'l te duur, ook al lagen er drie nieuwe capot's bij.
Simcat.

A.BRANDHORST zei:
@Simcat , lachen met jou!!

En idd, onderdelen worden steeds schaarser, maar als je het niet nodig hebt, zit je er wél weer mee natuurlijk...

Overigens heb ik alle communicatie gevoerd via google vertalen, niet je van hét, maar oke, je kunt er het meeste door vertalen, soms begrijpt men niet alles, maar je kunt het allicht nog eens anders zeggen, heb ik ook gedaan, en die Solara is er toch echt van in NL gekomen... :T

Hahahah, tja we moeten ook eens lachen op dit orum, hahaha!
Is de Solara al gekeurd en stuur jij mij even de gegevens?
Alvast bedankt!
Simcat

Muddy
Je kan beter vertalen met Word 2007
Daar heb ik goede ervaring mee
Je zet eerst je verhaal in het nederlands
Dan ga je naar Controleren
Vertalen aankliken
Dan krijg je rechts een nieuwe balk waar je je taal insteldt en de wijse van vertalen zoals je wil
Daarna is het knippen en plakken en je kan verzenden
Je inkomende mail kan je ook zo vertalen. e
Enkel rekening houden dat met echte technnisse woorden er iets mis kan lopen
Bv. van een Peugeot 406 Coupé zal hij Peugeot 406 gesneden maken omdat het woord 2 of meerdere betekenissen heeft
Rallyebasse

Vandaag werd op BNR Nieuwsradio een oproep geplaatst.
Voor Rob Slotemaker Memorial Rallye op 12 september zijn ze nog op zoek naar een Simca 1000 !!!!

Klik hier voor meer info over het evenement.

Hallo allemaal,

Vandaag een retourleiding gemaakt vanaf aansluiting carb. naar vulslang benzinetank, tot nu toe werkt dat goed denk toch dat
benzinepompdruk te hoog is geweest.Carb. synchr.test gedaan en ontsteking afgesteld.Na korte proefrit blijkt synchromesh van
tweede versnelling stuk dus dat moet ook nog gebeuren.Tevens foto van mijn Simca geplaatst met nog oude kenteken, nieuwe volgt.

Die Rancho uit 1997 (fantastische foto's trouwens) zou ook nu niet misstaan op de weg.

Als ik met m'n Rancho van 1984 onderweg ben zie je veel mensen hun hoofd even omdraaien. Veel mensen hebben volgens mij geen idee wat voor een auto dat is. Da's best grappig!

Een Rancho zal altijd een unieke verschijning blijven, vroeger al, nu en in de toekomst.

he`rallyebasse,heb je alles nu wel onder controle?
bevalt het nieuwe huis?
en is de garage groot genoeg voor al je spullen?
ik heb je een pb gestuurd over de carburateurs voor de 1.6 motor.

volgende week is de nationale simca meeting er al weer.
komen jullie ook?
ik hoop allereerst dat er mooi weer is maar ik hoop ook op veel simca`s,talbot`s en sunbeam`s op komen dagen.
het is altijd extra leuk als de opkomst super is.
DSC03489.JPG

@Ruud, welke datum is dit, en wáár ??
@Simcat, nee, eérst in November opknappen (dit gaat naar verwachting zo´n 3 maanden in beslag nemen) dán LPG erin, en dan nog technisch in orde maken, en daarná ga ik dan met de auto naar de RDW, waarna ik bij mn eigen garage een APK ga regelen.

Dus niet eerder dan waarschijnlijk maart 2010 is dit allemaal rond.

Ziet, huivert en huil.....(of grijp je kans)
Er zit nog genoeg Simca-Matra-Talbot enzovoort tussen, tegen elk bod.

https://www.oldtimergalerie.ch/images/Autofriedhof/BilderE.htm

Hallo iedereen,

Wie gaat er naar Terschuur as. zondag? Naar verluid zal het weer gelukkig eindelijk een keer goed zijn!:cool: Welke wagen willen jullie zien jongens:
Samba berline "Bahia" '85, blauw (NH-23-DJ), Solara GLS 1,6 automaat '83, groen metallic (KF-11-HY), Murena 2,2L '83, wit (OBX-032) (B.), of 1100 LS automaat 3 deurs '73, wit (27-AN-05).o_O
Simcat

Matrancho zei:
Simcat, ik ben er ook. Geweldig als je met de Bahia komt.
:cool:

Hoi Matrancho!

Ja ik moet er eventjes tussenuit zoals jij weet;). Gelukkig wordt het weer, naar het zich laat aanzien goed en blijft het eindelijk een keer droog bij dit evenement:rolleyes:. Het is toch al behoorlijk ver voor mij.

simcoup zei:
Hoe kan ik foto,s plaatsen wie wil mij het uitleggen.

Je begint met [ img ] en dan het kloppende internetadres en je eindigt de regel met [ /img ]
De codes hierboven zonder spaties invullen.
Ben reuze benieuwd naar je 1200s!

Simcat zei:
Hallo iedereen,

Wie gaat er naar Terschuur as. zondag? Naar verluid zal het weer gelukkig eindelijk een keer goed zijn!:cool: Welke wagen willen jullie zien jongens:
Samba berline "Bahia" '85, blauw (NH-23-DJ), Solara GLS 1,6 automaat '83, groen metallic (KF-11-HY), Murena 2,2L '83, wit (OBX-032) (B.), of 1100 LS automaat 3 deurs '73, wit (27-AN-05).o_O
Simcat

simca 1100 ti?????????[haha]
ik kom,weer of geen weer,met de ti want die wil dit jaar wel weer eens de sporen krijgen.
dit jaar nog weinig mee gereden,maar dat komt omdat ik dagelijks met mijn andere simca`s rijdt.
ik ben ook begonnen om de 1.6 motor klaar te maken voor de 3 drs talbot.
de 5 bak gaat eraf en hier komt een 1100 special diff en bak op.
deze bak heb ik overgehouden van een sloopproject die ik bij het vorige forum besproken heb.
de versnellingsbak geheel gedemonteerd en tot de conclusie gekomen dat de synchromesh van de 2de versnelling sporen van slijtage laat zien.
deze heb ik vervangen door de synchromesh van de eerste versnelling[onderling verwisselbaar].
daarna alles weer gemonteerd en op het diff geplaatst.
even op de nieuwe koppeling wachten met een nieuw druklager zodat ik het weer op de motor kan plaatsen.

DSC00040.JPG

Goedemorgen saam.

Zoals een aantal hier weten heb ik sinds kort een Simca 1000.
Daar heb ik, omdat ik nog geen documentatie heb, een vraagje over.
Waar vind ik het aftapkraantje van de koelvloeistof en misschien heeft iemand hier een plaatje/foto van.

Alvast bedankt voor de moeite.

Greetzz Renate.

Leuk Renate, dat je je hier ook meld.
Met technische kan ik je niet helpen, maar heb je geen vraagbaak van de Simca ? anders aanschaffen worden op MP regelmatig aangeboden.

Vandaag ben ik naar de meeting in Terschuur geweest.
De opkomst was wat mij betreft ver boven verwachting. Ik heb hier echt van genoten. De dag was veel te kort om iedereen te spreken.

Helaas was de Rancho vandaag niet mee, want hij staat nog voor onderhoud in de garage.

Klik hier voor het fotoverslag!

Hoi Matrancho,

Jaaaa, dat was het! (y)Ik heb genóóóten kerel! :DIk had het wel even nodig om er uit te zijn. Geweldig!(y) Voor nederlandse begrippen één van de drukst bezochte evenementen totnogtoe. Zeker ook een goede impuls om met de Simca en Matra-Sports club het volgend jaar wéér e.e.a. te organiseren. Hopelijk dan nòg wat vroeger in het seizoen. Het weer speelde zeker mee! Fijn om de andere leden weer eens te zien, kerel. Dat deed goed! De Bahia heeft PRIMA gelopen. Nèt iets meer dan 500 Km. zonder problemen en nog làng niet op reserve!:LOL:
Simcat

Terug
Bovenaan