simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

vandaag sinds lange tijd de TI weer de sporen gegeven om naar de meeting in terschuur te gaan.
toen ik onderweg was kwamen de donkere wolken me tegemoet en het ging zelfs even regenen bovenop de Ti.
heb ik weer,ga ik naar een leuke meeting,breng ik de regen er naar toe.
eventjes het gas erop en ervoor gezorgd dat de wolken mij niet meer konden inhalen.
aangekomen op de plaats van bestemming viel het me op dat de locatie prima uitgezocht was en...............
ik was niet de enigste.
wat een volk en wat een opkomst van simca`s,matra`s en talbot`s.
helaas geen sunbeams waargenomen.

DSC04343.JPG

de TI geparkeerd in de smalle clubstraat en de andere auto`s bewonderd.
er was ook een clublid die voor mij een ranchostoel had meegenomen en ik had voor hem weer een deur meegenomen.
ruilen zonder de portomonee te pakken.

DSC04325.JPG

en ja,matrancho,voor je het weet is het laat en is de tijd om weer te vertrekken.
van rallyebasse nog een mooie sticker gehad met uitleg over de juiste schakelmomenten om zuinig te rijden met de TI.
deze zat bij aflevering op alle simca`s rechtsonderaan op de voorruit.

DSC04333.JPG

ik heb weer genoten van de hele dag en dank iedereen voor een geslaagde meeting.
@matra:het was toppie om de 1500 in levende lijve te zien en je had heel veel bekijks met je simca.
het forum wordt goed gelezen en ik heb er meerdere gevraagd om eens een kijkje te nemen op het forum en eventueel te reageren.
ik ben benieuwd.
@simcat:is het meegevallen na dat telefoontje?
succes in ieder geval.

DSC04334.JPG

Leuke foto's en wat een opkomst ! Jammer dat ik er (alweer) niet bij kon zijn.
Mijn oog viel op de gele 1100, de 38-PU-89, die heb ik ooit eens gezien in een schuur in Waddinxveen tussen zo'n 100 ander auto's.
De eigenaar had hem voor mij naar buiten geduwd zodat ik hem samen met mijn identieke 1100, de 88-BD-27, op de foto kon zetten.
De wagen was toen in zeer matige staat en niet rijvaardig maar nu ziet-ie er zo op het eerste gezicht prima uit.
Ik begrijp dat deze auto te koop is voor het lieve bedrag van EUR 3950...dat zal hij er best voor uitgegeven hebben om hem op te knappen maar of je dat er ooit voor terug krijgt...het blijft toch een hoop geld voor een 1100.
Ik zal de foto's eens opzoeken waar beide auto's naast elkaar staan en kijken of ik in staat ben die op het forum te plaatsen.

Simca ti: de Solara doet 't weer prima, hopelijk nu voor langere tijd haha.
Aanstaand weekend mee naar Zuid Limburg, wie weet kom ik Simcat nog tegen !!

Hé Hollunder,

Kom maar naar hier hoor! Lijkt mij erg leuk! Weet jij het adres?
Simcat

Holunder...ik zal zo alvast wat foto's plaatsen van de 38-PU-89!!!!
We gaan er zo naar kijken.
Die 1100 is op 9 maart 1977 geleverd aan een mevrouw die hem bij onze garage kocht.
Zei reed er alleen maar mee naar de kerk in haar woonplaats.
Dacht dat er nog geen 20.000 km. op de teller staat.
Had hem al eerder gezien waaronder ook in waddinxveen en in bleiswijk.
De papieren zijn er nog bij en door mijn oom ingevuld en gestempeld.
Heb de beste man gister al gesproken en hem net gebeld dat we vanavond komen kijken.
De prijs is zeker nog te onderhandelen.
Ik weet van hem dat er een bod is uit oostenrijk van een particulier automuseum.
En het zou zonde zijn als deze ook verdwijnt naar het buitenland.
Dus als het lukt staat deze 1100 in de showroom binnenkort op zijn oude stekkie.
Was gister een geslaagde dag en had zeker weer veel bekijks met de 1500.

Hé Matra,

Tjonge dát zou FANTÁSTISCH zijn als die 1100 weer in zijn oorspronkelijke showroom terug komt!!!!!!!! Dat MÓET kunnen lukken en het zou een PRACHTIG item zijn voor het clubblad, de historie van de wagen te kunnen lezen! Trouwens ook de historie van de 1500 zou een SCHITTEREND item zijn voor dat clubblad. WÀT een werkelijk ÉÉNMALIGE historie.... en zó gedetailleerd.... Waarlijk een UNICUM.... Laten wij allen hier hopen dat het lukt om die gele 1100 LE 3 deurs in Holland te houden en op zijn oorspronkelijke plek te krijgen. Dat zou de huidige eigenaar toch moeten kunnen porren om met de prijs ervoor te gaan zakken... Hij kan er immers altijd naar komen kijken en weelicht ook in rijden. Vooropgesteld, de zon schijntvolop, hahaha!(y)

Hij heeft helaas echt een bod gehad van 3000 euro van een kennis uit oostenrijk die hem in zijn particuliere museum wil hebben.
Maar wij geven niet op.
Hij vind het toch ook wel leuk om hem hier te houden.
Hij komt deze week naar de garage, want mijn neef wil hem nog op de brug zien voor hij hem koopt.
De 1100 ziet er wel in showroom staat uit.
Van binnen helemaal nieuw en hij is zeer netjes gespoten.
Alle schermen zijn vernieuwd en de 18.000 km. is helemaal echt.
Motor is nog niet eens ingelopen.
We hebben er ook mee gereden.
Ben uiterraard mijn fototoestel vergeten.

Hopelijk blijft ie in NL! Ik kan me een foto van een aantal jaar terug herinneren van deze auto. Had toen nog de originele grote blauwe kentekenplaten. (Een soort tussenmodel, alleen verkrijgbaar in de loop van 1976 tm 1978) Kentekens met een "P" in het midden zijn nooit in oudblauw geleverd.

Mooi ding, zou inderdaad goed zijn om 'm hier te houden! Stiekem zou ik best wel weer een 1100 willen, maar niet voor zoveel centen...

Heeft iemand nog wel eens iets gehoord over 28-50-SL, mijn ex? De huidige eigenaren zijn nu 2 jaar verder, had 'm wel weer op de weg verwacht - misschien was hij slechter dan ik toen wist/dacht...

2232698160_b7b06b9374.jpg

kan je aan matrarancho vragen.
het zijn zijn buren en vrienden.
we houden jullie op de hoogte van de gele 1100.

@florian:

Ik weet exact hoe het staat met de gevraagde 1100!
Hij staat netjes opgeborgen in een garagebox in Noord-Holland.
Op dit moment is alleen het motorblok verwijderd, om bij het schutbord te komen.
Hier dient eea gelast te worden. Verder druk bezig met het verzamelen van onderdelen.
Inmiddels is er ook een donor auto aangeschaft om het laswerk te kunnen gaan doen.
Op dit moment is bij de eigenaren tijd het grote probleem en dat er op de locatie van de auto weinig sleutel mogelijkheden zijn ivm het ontbreken van stroom. voor dit project wordt echt even de tijd genomen.

Indien je een PB'tje stuurt kan ik je voorzien van de gegevens van de huidige eigenaar. (y)

@Matrancho, merci voor de update! Ik wist niet dat jij de bevriende sleutelbuurman was... Ik bedacht later dat ik nog een mailtje bewaard had, zal ze zelf wel eens mailen binnenkort. Ik ben er destijds nooit zo ver ingekropen dat ik een goed idee kon krijgen van de staat van de wagen, heb eigenlijk alleen maar geruzied met de koppeling.

Beste forum-vrienden,

Omstandigheden in de privésfeer en op de werkvloer nopen mij om de gehele boel van de hand te doen. Neem mij niet kwalijk als ik er hier even niet verder op in ga. Het moge voor velen van jullie resoluut en erg abrubt klinken edoch het is helaas zo. Sommigen zijn inmiddels al op de hoogte van e.e.a. Mocht iemand interesse hebben in mijn auto's, onderdelen of delen daarvan kan die zich bij mij melden. :cry:
Bij geen interesse zal ik op zéér korte termijn, voor een andere, minder prettige wijze, moeten kiezen om e.e.a. weg te doen.

Moi aussi. Altijd vervelend als er geen andere uitweg lijkt te zijn dan verkopen.

Simcat, wat verschrikkleijk om dit te moeten lezen. Heb je ook een pbtje gestuurd...

@ Simcat, wat een verveldende situatie, ik heb je een PB'tje gestuurd (rechtstreeks naar je e-mailbox)

wat vervelend voor je simcat,
dit is gelijk heel erg rigoreus om deze stap te maken zeg.
ik wens je heel veel sterkte om alle problemen op te lossen.
ook ik heb een pbje gestuurd.

Wat een treurig bericht, Simcat! Ik kan niets anders dan je heel veel sterkte en wijsheid wensen...

Even iets anders (sorry als dat nu niet helemaal gepast is): kan iemand mij helpen aan een rechter voorportier voor de Tagora? Mag een rot geval zijn, het gaat alleen maar om het mechaniek dat achter de buitenste deurhendel zit.

Jammer, die 'omstandigheden' in de privésfeer en op de werkvloer. Vaak kunnen ze aan elkaar te linken zijn. Het beste met het verdere verloop!

:( Hallo beste forumvrienden.

Bedankt voor jullie ieders steunbetuigingen! Ik weet dit bijzónder te waarderen jongens. Echt top van jullie!(y)

Inmiddels heeft zich iemand voor de Simca 1000 gemeld. De man heeft van mij een zéér uitgebreide fotoreportage ontvangen. Na deze bekeken te hebben, meldde hij mij dat ik de wagen voor hem dien vast te houden. Oók heeft hij al een autoambulance geregeld. Vermoedelijk gaat de prachtige, klokgave, originele en kéurige knal oranje gekleurde Simca met slechts 25.000 Km (!) op de teller naar Noord-Holland. Thans is de man erg druk bezig, maar binnen 2 à 3 weken zal de kogel, al of niet, door de kerk zijn.
Wat zúllen er tranen vloeien als deze wagen, als eerste, mijn verzameling zal (moeten) verlaten en hij op een autoambulance, de bocht in de straat uit het zicht rijdt op weg terug naar Nederland naar een nieuw, voor mij ver, thuis... Immers dáár heb ik hem destijds niet voor gekocht...
Toen ik de wagen deskocht stond hij temidden allemaal nieuwe Peugeot's andere oude klassieke Simca's in Culemborg bij Henk Visscher in diens showroom. Destijds al was ik al héél lang op zoek naar een heuse, origineel nederlandse, 1100 TI uit de oude serie. In het clubblad had Henk een 1100 geadverteerd staan van een klant van hem. Welliswaar geen TI maar wel een zeldzame 3 deurs en zomee wellicht een goede basis om er één op te kunnen bouwen. Immers alsdan een TI dan natúúrlijk een 3 deurs! De wagen werd in opdracht van die klant door Henk verkocht en zou 500 Euro moeten kosten. Géén geld dacht ik toen. Het betrof trouwens een rode 3 deurs Talbot 1100. Geen idee welke wagen uit de szene het betrof. Ik herinner mij ook niet Henk naar het kenteken van die wagen gevraagd te hebben. Ik kan dat mischien nog wel eens doen. Hij zal zich beslist aan die wagen herinneren. Het zal toch niet de rode 3 deurs LS automaat van SimcaTI zijn? Henk haalde mij van het station af in zijn kéurige direcktiewagen, hoe kan het ook anders, in een heuse, spiksplinternieuwe, 607 V6 met alles erop en eraan. Wàt een bak zeg. Gewéldig! Ik voelde mij koning te rijk in de wagen naast Henk maar toch ook gelijk héél veilig en ook héél klein worden. Henk in zijn directie-kloffie compleet met keurig gepoetste zwarte lakschonen en ik in mijn vale spijkerbroek met t-shirt en spijkerjasje... Ik hoorde van Henk dat die rode 1100 al was verkocht, máár hij had nòg eentje staan. Dat bleek, na aankomst in Culemborg, een goudkleurige 5 deurs automaat van 1976 te zijn. Ook een héle mooie en originele nederlandse wagen met zéér weinig kilometers op de teller. Eerst dronken wij natuurlijk een bakkie en genoten wij, zoals dat betaamd, vaneen stukje, oer-hollands, gebak op kantoor. Na een dik 3 kwartier kletsen over Henk's en mijn hobbie met Simc, Talbot en Matra stond, zo Henk, de gehele garage tot mijn beschikking evenals al het personeel wat op al mijn vragen, wensen en verzoeken medewerking zou verlenen. Henk had hen van mijn komst verwittigd. Naast de goudkleurige 1100 stond een wel zó eigenwijse knal oranje gekeurde 1000 GLS te staan die als een magneet metéén mijn aandacht trok. Met zijn grote gele dekselde, tegendraadse, koplampen op zijn overvierkant eigenwijse snuit trok hij mij magisch aan... Ik kon er geen weerstand aan bieden... Uitgebreid bekeek ik hem van onder tot boven en van binnnen en van buiten. Hieruit bleek dat hij wel zóóó gaaf en zóóó kompleet en origineel was dat ik het welhaast niet kon geloven wat ik daar zag. Ik dacht toen al namelijk dat ik mij daar in 2003 en niet in 1976 bevond. Slechts 23.000 echte Km.'s stonden op de klok! Dat waren de originele kilometers want dat was mede te zien aan zaken als de pedaalrubbers en de nog volledig roestvrije ruitenwisserarmdrukveren aan de voorruit. Ook stond de wagen voren mooi hoog in de vering en was hij niet zoals zovele andere 1000's doorgezakt vanwege vermoeid geraakte vóórste-bladveren. De wagen bleek te koop zo Henk. Nadat Henk, vanwege zaken, weer op pad moest verzocht ik de verkoopleider aldus voor een uitgebreide proefrit en jullie voelen 'em al, al snel was ik verkocht. GEWÉLDIG!!!! Het was gelukkig droog weer en wat hèb ik genoten van die rit zeg! Welhaast iedereen keek mij na in de straten. Het was alsof ik werkelijk de állerlaatste Simca 1000 bij de dealer had gekocht en ik er een proefritje mee maakte. Vergeet niet wij praten over 2003. Dat kom je, zó, toch niet meer tegen!!!!!!! Wie kan dat nu al van zichzelf zeggen?! Niemand toch?! Na afloop van de proefrit kon de wagen op de brug in het eigen garagegedeelte van de zaak en ik geloofde mijn ogen niet. Nog nóóit was er ook maar ergens aan de wagen gelast! Toen de verkoopleider de wagen vervolgens weer van de brug af de showroom binnenreed gebeurde er iets vreselijks. De man reed zowaar, pardoes, vanwege zijn rappe rijstijl, met de linker achterbumperhoek van de 1000 tegen de rechter voorbumperhoek van die goedkleurige 1100 aan met als gevolg dat de bumperhoek van de 1000 lelijk bekrast en verbogen tegen het linker achterscherm aan stond wat daardoor een gevoelige deuk opliep. Gelukkig bleek de rechter vóórbumperhoek van de 1100 sterk genoeg te zijn en zomee liep die wagen, in ieder geval, dáár geen beschadiging op. Wel veerde die bumper danig en vervaarlijk terug in zijn oorspronkelijke positie. Tat een ÓEN dacht ik... BÁÁÁLEN als een stekker man!!!!! Maar wat was ik blij dat ik niet degene was die op dat moment achter het stuur van de 1000 zat zeg, pfff.... Nadien toen ik weer thuis was en ik Henk en zijn vrouw bedankte voor de zéér gastvrije ontvangst en verzorging vertelde ik Henk van het malheur. Hij had hier nog niets over vernomen van zijn verkoopleider. (...) Daarop wachtte Henk nog een paar dagen met het idee dat deze zich alsnog nog bij hem zou komen melden, edoch, dit gebeurde niet met als gevolg dat de bewuste man, van hem, een héle fikse uitbrander van jewelste tegemoet kon zien. Tja die was dan ook wel op zijn plaats dacht ik eerlijk gezegd. Zèg dat nou gewoon... Het is op zijn zachtst gezegd bijzonder vervelend, maar zèg zoiets nou gewoon tegen jouw chef denk ik dan. Maar goed, de prijs van de 1000 moest dus omlaag en daar kwamen wij snel uit. Toen ik de wagen vervolgens na een paar weken, bij mooi droog weer, ging ophalen kwam Henk mij weer "standesgemaess" op het station ophalen. Op de zaak stond de koffie en gebak weer klaar en daar kreeg ik, na gedane zaken, officieël van Henk als directeur van zijn zaak de sleutels van "de laatste Simca 1000 die in Nederland werd verkocht" overhandigt en dat compleet met het gebruikelijke nieuwe papierenmapje en een heuse "nieuwe" sleutelhanger van... Simca! Tjonge wat wàs ik trots.... Henk had meteen gezorgd dat de APK. was geregeld in zijn eigen garagegedeelte en dat de tank van de wagen, zoals dat bij aankoop van een "nieuwe" wagen nu eenmaal hoort, tot aan de nok toe, gevuld was. Jammer dat ik destijds geen fototoestel bij mij had... Dat zul je natuurlijk weer net hebben.... Wat zou het een mooi verhaal zijn geweest voor het "Simcarama". Helaas is het, mede dáárdoor, er niet van gekomen. Nu, maar niet minder enthousiast en trots, horen jullie en lezen jullie, van mij, dus alsnog van dit unieke en prachtige verhaal jongens. Dit KÒN ik gewoonweg niet aan julie allen op het forum onthouden, tòch?! Jammer en zeker ook zéér wrang ook dat zoals het er nu naar uitziet deze prachtige gave en originele 1000 alsnog uit mijn verzameling zal moet verdwijnen. SNIKKKK!!!!:cry: Dáár had ik immers, destijds terecht trots als een pauw en fier als een gieter, deze "laatste 1000 van Nederland" nogdaartoe in die staat èn nogdaartoe bij een echte en heuse (Peugeot)-dealer voor aangekocht... Al met al kijk ik er, naar ik mag denken, berechtigd, niet minder fier, op terug. Zo'n avontuur maakt toch echt niet iedereen mee en alsdan en dan nog dit is een "ones in a lifetime expirience", niet?! Hoewel destijds ten tijde van de productie nog te jong om er één te kunnen kopen, kan ik tòch ondanks dat gegeven zeggen dat ik ooit toch "echt" nog een heuse Simca 1000 bij de daeler heb gekocht! :LOL:
Simcat

uwug0oluzmap0998vvfk.jpg

gs9s1olzcgrgagvqcsd7.jpg

wd0xlooktuxanmrfarfs.jpg

efkr7qnyx0xh8oayd6wz.jpg

bczt98ceza3ulvcqb4w2.jpg

ariks7a62e5bj98b2d32.jpg

uhangepn6hcxjb8f3o8v.jpg

iqejpznubzhxwk0odybn.jpg

u2zk6ad57yrkw8v4o0oy.jpg

ada15q3oyeyu7hq136mr.jpg

Helaas afgelopen maandag een Talbot Samba Cabrio gespot !?X@$#&*?! (donkergrijs, midden bovenop). Bij autodemontage Henk van Olst in Nunspeet. Deze kan er niet lang gestaan hebben en was aardig compleet. Wie brengt zo één tegenwoordig zomaar weg? Andere foto's in het sloperijentopic. @ Simcat, je hebt pb.

Foto-YGUOHNDC.jpg

GRRRRR.... Wie sloopt in 2009 nou nog een Talbot Samba cabriolet???!!! Als je dat al doet strip hem dan in ieder geval hélemaal!
Simcat

Vervelend verhaal Simcat, ik hoop dat het een beetje goed komt... Erg naar om je gekoesterde verzameling te moeten verkopen. Die rode Talbot die je hebt gezien bij Visschier in Culemborg is inderdaad de 1100 LS automatique die nu op het forum rondspookt. Ik heb hem in 2004 gekocht van degene die hem in die tijd bij Visscher had kocht. Helaas had die jongen hem een winter buiten laten staan, maar hij was eht nog als nieuw! De 1100 was van een oud omaatje dat er niet meer mee mocht rijden; zij hebben hem toen gestald en voor haar verkocht. De auto is nu bij SimcaTI en die heeft er spannende plannen mee (ben ik trouwens erg benieuwd naar, hoe-ie er nu uitziet!). Het is een geweldig autootje. Sterkte!

Hallo "Arogat",

Da's lang geleden! Dan had ik het toch goed met die rode 1100 die bij Visscher te koop stond. Ik gokte overigens maar hoor. Klopt, de 1100 was destijds toen ik de 1000 kocht al reeds, kort daarvoor, verkocht. Tja nu weet ik wat meer over die specifieke wagen. Zou jij eens een privé-berichtje kunnen sturen, dan neem ik contact met jou op om de gegevens van die 1100 te kunnen aanvullen in het register. Alvast bedankt hoor.
Simcat

Trouwens van die geplette Samba cabriolet kunnen nogthans nog steeds delen als de achterlichten en de achterklep af gehaald. De wagen ligt gelukkig bovenop en dus kan hij er nog gemakkelijk vanaf getild. Wie weet zijn er nog meer delen te redden zoals de kapklemmen die deze vergrendelen aan de voorruitstijl. Of bijvoorbeeld de altijd maar weggeroeste geleidelijsten in de deuren voor de ramen en eender die van achteraan. Deze delen zij niet meer te vinden en ALTIJD slecht bij IEDERE Samba cabriolet. Misschien heb je geluk en zijn de delen nog heel en enigszinds in goede staat. De achterbumper lijkt mij ook nog allesinds redelijk te zijn. Wees er snel bij want de Sambaakes cabriolet worden minder en minder. Dit jaar zijn er totnogtoe al 4 gesloopt voor delen. Ik kan het weten vanwege het register dat ik voor de club bijbeen. Het probleem, ik zeg het al vaker is dat deze wagens te modern lijken. Als cabrioletjes zijn ze voor relatief weinig centen te verkrijgen en als er dan een onderdeel nodig blijkt te zijn voor de APK. is het gedaan omdat dat niet buiten de szene te vinden zijn. Sla je slag met wat er nog van die Samba te redden is! het zal daarnaast zeker geen wereld kosten immers de wagen is toch al geplet en zoveel minder zal het plaatwerk niet wegen zonder achterlichten, -bumper en nog wat andere losse delen.
Simcat

Tsjonge Simcat, ik zit dat verhaal van je echt met een brok in mijn keel te lezen. Het moet toch wel heftig zijn als je zo min of meer gedwongen je geliefde verzameling dient te verkopen. Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk snel weer voorspoed! En als de auto's dan toch moeten gaan, laat ze dan alsjeblieft bij een goed Simca-hart terechtkomen.

Beste forumvrienden,
Bedankt voor àl jullie steunbtuigingen en pb-tjes. Dat doet mag gezegd, dat had ik zeker niet mogen verwachten en doet een mens goed! Laten wij echter niet vergeten dat dit een forum is voor "benzinegesprekken" betreffende onze schitterende hobbie en passie, namelijk het samen pogen te behouden van de automobielmerken Simca, Talbot en Matra en hun zustermerken. Zolang wij elkaar daarin blijven op de meest uiteenlopende facetten blijven ondersteunen gaan die merken en wat daar bijhoord nooit verloren.
Graag zou ik dan ook willen zien dat wij, in dit forum verder zullen gebruiken waar het voor bedoeld is en zoals "SimcaTI", dit forum heeft bedoeld en extra daarvoor in het leven heeft geroepen. Dat heeft hij voor ons gedaan. Ik voel mij net als jullie allen goed bij dat soort benzinegesprekken en het helpt mij de oneerlijkheid wat het leven soms paraat heeft te vergeten. Ondanks alles blijf ik telkens intens genieten als ik hoor dat iemand ergens een weer een nog onbekende wagen gespot heeft of ergens weer delen weet uit te halen. En of dat nu verhalen zijn als van die helaas buiten ons allen om geplette Samba cabriolet, waar dus nog vanalles van te redden is, of restauratieverhalen zoals Muddy-Bandit hier verteld, het zijn allen zaken die ons persoonlijk raken maar toch ookiets gemeenschappelijks hebben. De rest komt vanzelf ergens weer op zijn pootjes terecht mensen. Ik weet dat ik wat dat aangaat op jullie allen kan rekenen, maar gebruiken wij aldus dit forum weer waarvoor het bedoeld is. Mochten mensen mij willen benaderen kan dat natuúúrlijk via pb'tjes. Gráág zelfs.[/b]
Simcat

GroteFoto-86N3GSSX.jpg
GroteFoto-VVMHXQT4.jpg

Hier de beloofde foto's van mijn Simca met het oude kenteken, ben nu aan het restaureren en zal hiervan ook wel foto's plaatsen
als er interresse voor is.

@arogat:er wordt nog steeds dagelijks gereden met de 1100ls.
qua uiterlijk is die nog niets verandert maar daar komt aanstaande winter wel verandering in.
ik ben nu bezig met de 1.6 motor om die helemaal klaar te maken voor transplantatie.
er gaan 2 dubbele webers op van een bagheera motor.
ik wacht nog op een nieuwe koppelingsset zodat de bak ook gemonteerd kan worden.
de kleppen krijgen ook de aandacht,stoterstangen eruit en heel goed reinigen[ook de gaatjes open maken].
ik heb laatst op de simcameeting een rancho stoel geruild tegen een deur en deze stoel gaat ook in de ls.
kun je wat eenvoudiger achterin stappen.
DSC03626.JPG

morgen komt trouwens de eigenaar van de gele 1100 naar de garage.
dan geet de 38-PU-89 de brug op.
en als de bodem bevalt van de 1100 dan komt hij naar nieuwveen en staat dan te pronken in de showroom.
zal nu wel foto's maken.
was van de week de camera vergeten.......
word vervolgd.

Simcat,

Mocht er een manier zijn waarop wij als Simca-vrienden je kunnen helpen, laat het dan alsjeblieft weten, desnoods via PB. Soms kunnen andermans inzichten of inspanningen de situatie wat verzachten of een oplossing bieden.

Poe, wat een verhaal Simcat! Sterkte en vooral niet vergeten dat achter de wolken altijd de zon schijnt of in Simca-taal: als je goed oplet zie je vast binnenkort weer hoop aan de Horizon gloren!;)

simca ti zei:
@arogat:er wordt nog steeds dagelijks gereden met de 1100ls.
qua uiterlijk is die nog niets verandert maar daar komt aanstaande winter wel verandering in.

Ik ben hartstikke benieuwd. Hou ons op de hoogte met foto's! En ik ben blij dat-ie je nog steeds goed bevalt!

Hallo Matra,

Ik heb deze auto na een tip van een clublid op 14-3-2006 in een loods in Blokker gespot.
Het verhaal ging dat de man was overleden en de eigenarese ruim 2 jaar geen afstand kon doen door de herinering aan haar overleden man.
Dat heeft ze me persoonlijk verteld in een telefoongesprek tijdens het maken van een afspraak voor een bezichtiging. (ze woont volgens mij ook in Blokker)
Hij stond bij een bevriende relatie die ook de verkoop regelde voor haar.

De auto stond daar opgeslagen tussen allelei werktuigen bouwmaterialen, auto's en brommers en stond daar in de weg volgens de verkoper.
De kilometerstand was 18138km en de auto zat geheel onder de vliegroest maar was niet ernstig doorgeroest van boven.

Het interieur was beschimmeld en dus vochtig geweest, maar de stoffen bekleding was nog in topconditie
Op de achterklep zat een sticker die ik niet meer goed kan onderscheiden maar met een beetje fantasie kun je de naam van de garage die hem geleverd heeft wel herkennen (zal voor jou geen probleem zijn omdat de sticker nogal afwijkt van de toen gangbare Simca stickers).

De auto is later verkocht en naar de de provincie Zuidholland gegaan.
Verder ben ik hem uit het oog verloren en nu kwam ik hem weer tegen in Terschuur!
De Simca wereld is klein!

hans ranch,
de simca sticker was voor ons zeer duidelijk omdat we hem zelf geleverd hebben.
mijn opa was met zijn 2 broers simca dealer hier in het dorp.
ik ga nu naar de garage want de man die hem gerestaureerd heeft komt om elf uur.
ik neem mijn fotocamera mee.

En wat is er gebeurt met de blauwe 37-06-VL? Staat niet meer in het RDW systeem. Hebben we ook nog de 96-05-VT in dezelfde kleur welke een aanrijding heeft gehad maar wel bekend is bij de RDW. En de 60-69-XK.

goed nieuws!!!!
de 1100 LE blijft hier.
weer eentje gered van vertrek naar buitenland(oostenrijk).
hierbij wat foto's.
bodem heeft wel eens wat laswerk gehad maar is verders netjes.
keertje motor beurtje geven.
maar verders is alles in perfecte staat.
willen wel nog de type plaatjes ver nieuwen want 1100 is niet meer te lezen.
1100le-1.jpg

1100le-2.jpg

1100le-3.jpg

1100le-4.jpg

1100le-5.jpg

1100le-6.jpg

1100le-7.jpg

1100le-8.jpg

Hoi "Matra",
Op beter nieuws hadden wij als jouw forum-vrienden uit de szene allen niet ook maar durven hopen zeg :p! Gelukkig heeft het beste lot voor de wagen mogen zegevieren en blijft de wagen behouden voor de nederlandse szene! Respekt, respekt om toch zoveel geld voor een wagen als deze 1100 te betalen daarbij wetend dat ook de recessie zeker niet onopgemerkt bij jullie bedrijf zal langsgaan. Maar, het is dan ook een zéér bijzondere gelegenheid die simpelweg niet voorbij mocht gaan... Een ooit door jullie vroeger op de zaak verkochte 1100, nog daartoe een 3 deurs, terug op het nest en dat na 33 jaar èn met zo'n lage, originele kilometerstand, dit is wel ZÓÓÓ UNIEK!!! NÓÓÓÓIT meer verkopen!!!!! Gewéldig man, proficiat!!!!:D Ik zou je adviseren om samen met vader de auto stilaan hélemaal netjes op te knappen dáár waar nodig opdat hij ECHT showroom waardig is enne, vergeet de garagesticker niet achterop te plakken, hahaha! Nogmaals kerel, mijn diepe respekt voor jou en jouw vader die de wagen ooit daadwerkelijk verkocht, destijds niet wetende dat hij nog in die staat, voorgoed, zou terugkeren op het aloude nest... Hoeveel Simcaatjes van en andere zijn niet een slechter lot beschoren geweest... Deze 1100 is waarlijk uitverkoren net als de nieuwe, oude, eigenaren ervan!De Simca moet in de bedrijfsarchieven te vinden zijn. Ook zullen er wellicht nog foto's van de uitlevering aan de klant van welleer zijn. Wellicht dat de familie van mevrouw nog foto's of documentatie heeft uit het leven van de wagen want ik begreep hij is altijd op tijd voor de jaarlijkse beurt en de APk. geweest. Lijkt mij een prachtige gelegenheid voor een prachtig verhaal in het clubblad!
Simcat

Hier nog enkele foto's van de Simca 1200. De wagen leek op het eerste gezicht redelijk maar valt toch tegen.
Er waren drie dorpels overelkaar gemonteerd en de rechter deurstijl was opgevuld met wc papier en polyester
en rondom heel veel plamuur gebruikt.Ik laat nieuwe dorpels maken en de carroserie zoveel mogelijk weer
orgineel te maken.De achterwielophanging laten stralen en in speciale grondlaag laten zetten.Druklager van
koppeling is kapot maar nog geen nieuwe kunnen vinden, wie weet er nog een.
Motorisch al nagekeken en carb. schoongemaakt en opnieuw synchroon afgesteld.
index.php
index.php
index.php
index.php
index.php
index.php
index.php

hee simcat..
ja dit moest wel gebeuren.
hij moest gewoon blijven.
even 1 kanttekening het is niet mijn vader maar mijn neef..........
goed lezen jongens :p
mijn neef wel in ieder geval lid worden van de simcaclub.

Supermooi ding die gele 1100 !
simcat, ik had je een pb gestuurd geen reactie, maar je zal best andere dingen aan je hoofd hebben zoals wij begrijpen.

het lijkt wel of de oude simcadealers van vroeger terug in de tijd willen want waar ik voor werk heeft ook een 1100 gekocht.
als alle oude simcadealers nu even het voorbeeld volgen dan wordt het weer leuk om een peugeot showroom op te zoeken.
in ieder geval worden de 1100 modellen weer een beetje gewild en dat was een hele tijd niet zo.
DSC00062.JPG
:D

Hoi SimcaTI,

Deze bruine 1100 GLS 5 (19-YA-44) deurs staat toch bij een clublid in den Haag is het niet?
Simcat

Hallo simcoupe
De France Simca club bertone heeft een aantal plaatonderdelen nieuw aangemaakt waaronder dorpels
Ik heb mij er een set van aangeschaft en ze zijn zeer goed van kwaliteit
Kosten als ik me het goed heriner €125 voor een set
Welke kopelings lager is er gemonteerd ?
Als je nog vragen hebt kan je mij altijd een pb stuuren
Rallyebasse

Terug
Bovenaan