simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Te koop bij Domeinen Roerende Zaken
7101.jpg

hee.
die ken ik:
1000gle-1.jpg

1000gle-2.jpg

deze 1000 GLE is van mij geweest.
hoe komt tie nou bij de domeinen?
hij stond nog niet zo lang geleden op marktplaats te koop.

Matrancho zei:
Ik ben erbij! De Rancho krijgt dan geen kans om lekker op temperatuur te komen.
1 x gasgeven en ik ben er!! :cool:

Hélemaal vanuit Wallonië, België, ik ben er ook bij jongens! Trouwens goed gezien het kenteken van de Samba in nog Nederlands. Dat blijft ook zo. Zeker als het de laatste Samba in "Bahia"-uitvoering betreft die Nederland kent. De wagen is ingeschreven op mijn moeder in Landgraaf.
Simcat:LOL:

giaxg4w8s7bgm3n5mqut.jpg

6o72hni0eciv97knhrfb.jpg

5ba64wgr3bty19wl2vcz.jpg

Hoi Simcat,
Heeft jouw moeder toevallig ook een Talbot Rancho?
Zag er laatst eentje in Landgraaf staan, vlak bij het zwembad De Bende.

Hé hoi Jackske,

Neen, haha, geen Rancho. Met haar 71 jaar is een Samba berline "Bahia" al méér dan genoeg, hahahah! Wat was het kenteken van die Rancho? Wel héél toevallig. Vorig jaar zijn er nog 2 Rancho's, vanuit één adres uit Landgraaf, een '78-er (!) met origineel NL. kenteken alsook een '82-er verkocht naar Duitsland. De '78- er is inmiddels in restauratie genomen. Hier twee foto's van het ophalen van de '82-er Rancho die aansluitend aldus gelijk de '78-er naar Duitsland is vertrokken. Je wilt niet WÉÉÉTEN wat voor geklooi ik heb moeten uithalen om alsnog deze 2 Rancho's onder te brengen... Geen hond in Nederland wilde de Rancho's hebben... Nu stonden ze eerst voor wel erg hoge prijzen geadverteerd maar op het laatst gingen beide tesamen voor 400 Euro (...) weg...
Simcat
pnd6scsn3la6tbzuxtm7.jpg

abw3hcl1vs07xqsnju2y.jpg

Hoi Simcat,
Het is inderdaad die Rancho van de foto geweest.
Inderdaad toevallig, zag hem tijdens het langs rijen en zijn we nog even terug gereden.
Ik moet eens in m'n telefoon kijken voor het kenteken, heb er verschillende instaan, maar de site van de RDW doet het niet van de week nog even proberen.
Groetjes Jack.

geen hond die ze wilde hebben?
waf waf,ik heb geboden op die rancho`s en zelfs diverse e mails gestuurd waar ik antwoord op kreeg maar deze gezellige vlierenfluiter veranderde steeds van afspraken,totdat ik het spuugzat was en hem heel veel sterkte[ik heb een iets andere woordenschat gebruikt]gewenst met zijn rancho`s.
dan maar geen rancho`s.
ik steek nu mijn energie in de 3 drs 1100 ls die nu lekker snel is gemaakt met die 1.6 motor.
ik heb er al heel wat kmeters mee gemaakt.
blijft leuk bij een stoplicht want dan gaan ze meestal naast me staan omdat het een oude bak is maar als het licht op groen gaat schiet deze oude bak als een speer weg en moeten ze aan de bak om me bij te houden.
komende week wordt er weer wat aangepast zoals een paar lm velgen met wat bredere banden en andere schokdempers.
ook gelijk maar iets verlagen.
Scannen0008.jpg

simca ti zei:
geen hond die ze wilde hebben?
waf waf,ik heb geboden op die rancho`s en zelfs diverse e mails gestuurd waar ik antwoord op kreeg maar deze gezellige vlierenfluiter veranderde steeds van afspraken,totdat ik het spuugzat was en hem heel veel sterkte[ik heb een iets andere woordenschat gebruikt]gewenst met zijn rancho`s.

En diezelfde ervaring heb ik ook met dat figuur opgedaan.
Eerst verkoop per stuk, dan weer alleen beide tegelijk, dan toch weer per stuk, eerst een prijs richting de 600 euri, maar een week later opeens € 1250,= per auto... geen persoon waar je betrouwbare afspraken mee kunt maken dus.

Ik had intresse voor enkel die groene '78 die daar stond voor de prijs in de buurt waarmee hij adverteerde.
Had al een stalling geregeld, was bezig met het regelen van het transport... en toen moest die Rancho opeens het dubbele opbrengen.
Die gezellige vlierenfluiter had zich beter aan de eerste prijs kunnen houden, dan had hij nu € 100,= meer in zak gehad en daarnaast ook nog een grijze Rancho over gehouden voor verkoop.

@Matra:

Die ouwe 1000 van jou is misschien vanuit een failliete boedel bij de Domeinen terecht gekomen.
Iemand met belasting schuld wllicht?
Hij is voor 565 euro verkocht o_O
Hoop dat ie goed terecht is gekomen...

We meoten nog ff onze nieuwe avatars plaatsen!

Vanmorgen een Simca 1308 GT gezien, met het kenteken 39-UF-58:

Voertuiggegevens

Terug naar invoerpagina Print Geen Acrobat Reader? Klik hier print

Voertuig & APK Eigenschappen Verbruik & Milieu Historie
CHRYSLER-SIMCA 1308 GT EXCLUSIVE
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk CHRYSLER-SIMCA
Handelsbenaming 1308 GT EXCLUSIVE
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 07-04-2012

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting Niet geregistreerd
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) BLAUW
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud Niet geregistreerd
Vermogen Niet geregistreerd
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.106 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd
Massa rijklaar 1.206 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Algemeen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
- stad Niet geregistreerd
- buitenweg Niet geregistreerd
- gecombineerd Niet geregistreerd
Milieu
Roetfilter N.v.t.
CO2 uitstoot gecombineerd Niet geregistreerd
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd

Datum eerste toelating 02-02-1978
Datum aanvang laatste tenaamstelling 13-03-2002
Datum eerste afgifte Nederland 02-02-1978
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Geregistreerd als gestolen Nee
Wacht op keuren Nee
Catalogusprijs Niet geregistreerd
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
BPM € 0

© 2005 - 2010 RDW

Hee Horizon-teal....
tijd niet gehoord man...
en dat in ons kleine dorpje;)
stuur ze ff opnieuw ben ze ff kwijt.
dan verklein ik ze.

Hoi SimcaTI en Muddy,

Wat die 2 Rancho's betreft zo deed mij de verkoper geloven dat "geen hond" interesse had in de wagens. Nadien hoorde ik van jullie op dit forum dat jullie geprobeert hadden de wagens te kopen. Destijds berichten jullie van de praktijken van de verkoper. Neem mij even niet kwalijk jongens dat ik dat vergeten was toen ik er deze dagen weer over berichtte op dit forum. Maar goed, de wagens zijn goed terecht gekomen en dat is waar het uiteindelijk om gaat. Nogmaals sorry jongen!
Simcat

Tja, hoe komt zo'n 1000 bij de domeinen terecht zou je denken? Maar goed, ook hier weer hetzelfde, er is toch blijkbaar iemand die heil zag in de oude Simca. Gelukkig maar! Wie weet spot iemand de wagen nogeens ergens of kunnen wij de huidige eigenaar binnenkort verwelkomen op dit foru of binnen onze fijne en gezellige club van enthousiastelingen.

Die blauwe 1308 GT welke jij hebt gezien "Charger", was reeds bekend in het clubregister. Leuk dat jij hem gespot hebt! Blijft leuk, mensen, keer op keer te vernemen van jullie "spottingen", hahaha!!!

Maar, eh, die groene 1301 kende ik nog niet. Zo zie je maar, af en aan duikt er toch weer ergens een auto op waarvan je niet had durvenhopen dat hij er nog is en zomee het vaandel van Simca in den lande mee helpt hooghouden. In Duitsland hebben ze daar een gezegde voor:
Totgesagte leben laenger" (Zij die doodgewaandt zijn leven het langst). En dáár zit wat in als jullie het mij vragen.

Trouwens wie van jullie gaat naar de Simcameeting van a.s. zondag, vanaf 10:30 uur, in Nieuwe Dorp in Noord Holland en met welke auto's gaan jullie? Ik diversen van jullie, eindelijk, eens te kunnen ontmoeten. Voor mij en mijn wagen zal het een héle rit worden... Máár dat heb ik er voor over. Per slot van rekeing wil je toch eens weten met wie je zo in kletst op het forum. En natuurlijk moeten er weer broodnodige aanvullingen in het register gedaan worden zoals nog onbekende chassisnummers en of eigenaarsgegevens. Ik zal in ieder geval proberen te komen met de Samba berline "Bahia" of mijn groene Solara GLS automaat.
Simcat

skitmeister zei:
Een wat beschadigde gele Simca in Leidschendam.
en nog een foto.

En een mooie 1100 GLS tijdens de Vehikel beurs in utrecht in maart.

Skitmeister, had ik het vanmorgen nog over het feit dat er af en aan nog wel eens een onbekende wagen opduikt, zie hier het bewijs in de de door jou gespotte 1100 GLS. Deze wagen kende ik nog niet. Die gele 1000 was al bekend. Bedankt hoor!(y)
Simcat

Heb jij trouwens een foto van jouw "ZAS" Ik zie dat jij en avatar met het "ZAS"-embleem hebt. Een liefhebber van dat russische automerk kom je toch maar héél zelden tegen.

Hoi Simcat,

LV-11-DS ik geloof dat dat het kenteken van die Rancho in Landgraaf was.

Hoi Jackske,

Die Rancho ken ik ook. Ik dacht al dat het 'em was. Althans grote kans. Want een Rancho zien en dat door een liefhebber, lid of forummer en dan ook nog bekendmaken onder andere gelijkgezindten waarvan er enkelen uit de streek komen waar deze wagen naar toe was verkocht is op zich al vrij uitzonderlijk natuurlijk. Ik wist dat de wagen weer verkocht was uit Heerlen want ick zag hem niet meer staan. Ik was er nog niet aan toe gekomen amde oude eigenaar even te spreken. Dat deed ik wel natuurlijk toen ik de wagen bij hem voor de deur had zien staan toen hij hem pas gekocht had. De wagen behoorde aan een lid van de club toe die hem niet zo gek lang geleden verkocht aan iemand in Heerlen. Die heeft hem weer verkocht. Als jij even iets terug bladert in het forum kom je hem nòg eens tegen waar een andere forummer hem bij een bedrijf in Sittard op de parkeerplaats had staan. Ik dacht toen al dat het leuk was dat de wagen in Limburg alsook in dezelfde buurt zou blijven. Nu zie jij deze wagen aldus een keer in Landgraaf. Wellicht dat de nieuwe eigenaar aldus ergens in Landgraaf woont. Opsporen dus, hahaha en briefje achter de ruitenwisser hangen met het adres van de club erop! of als de eigenaar toevallig bij de wagen staat aanspreken!

Klopt had jij goed gezien dat hhet bij de wagen op de foto om een andere wagen gaat. Die liep dus ook in Landgraaf. Uit Landgraaf ken ik van vroeger dagen nòg 2 groene en een bruine Rancho. Van één groene en die bruine weet ik helaas het kenteken niet meer. De bruine heb ik uiteindelijk op de sloop zien staan. Die ene groene ben ik uit het oog verloren en de tweede groene wagen hoorde bij die wat op de kar staat op de foto.
Simcat.

Hoi Simcat,
Inderdaad leuk ja.
Ik heb het kenteken in de telefoon staan, dus als ik onderweg een wagen zie wat ik niet ken of wat meer van wil weten sla ik hem altijd op.
Maar dat is al 'n half jaar tot een jaar geleden dat ik hem heb opgeslagen en naar mijn mening stond hij toen d'r tijd in Landgraaf, daar waar die andere Rancho's ook zijn gekocht. Ik ben er gister nog eens langs gereden maar zag dus geen Rancho staan (was wel overdag dus misschien was ie werken). En heb hem eigenlijk ook nog nergens in Heerlen gezien. Dus maar eens goed opletten tussen de huizen. Ik weet niet hoelang geleden jij de eigenaar heb gesproken dus misschien heb ik hem toen bij de nieuwe eigenaar gezien of de oude?

Jack.

Kwam gister deze 1100 weer tegen in Alphen aan den rijn.
Had hem al eens eerder gespot.
Maar nu met de eigenaars erbij.
1100blauw2.jpg

1100blauw1.jpg

2 oudere mensen(broers van elkaar) de enne broer is simcadealer geweest in den haag.
ze wonen vlakbij mij.
hij heeft deze 1100 nieuw geleverd aan zijn broer.
helaas zijn ze allebei ziek en kunen niet langer dan een uur rijden of dingen doen aan de simca.
de simca is pas gekeurd bij tinga in leimuiden.
maar de uitlaat is rot(nu wel voor de apk gelast).
heb hem aangeboden een andere te monteren.
die moet ik een keer meenemen van uit het magazijn van de club.
ze zijn geen lid maar ze kennen het magazijn wel en haden gebeld voor de uitlaat.
maar ze kunnen hem door hun ziekte niet ophalen omdat het te lang reizen is.
vind dit soort dingen zo leuk dat ik ze ga helpen.
ga binnenkort met de 1500 op visite bij ze en zal dan nog meer foto's maken van deze zeer mooie en nette 1100.

wel toevallig dat de beide broers ziek zijn en de 1100 mee lijkt te lijden[au]
ben benieuwd welke simca dealer het was in den haag en hoor dit graag van je matra.
morgenochtend ben ik bij jullie dorp op bezoek om mijn ti weer eens de sporen te geven voor zondag.
dus als er een 1100 gespot wordt...............
heen met een 1100ls en terug met de ti.
zie je zondag.

@simcat:luchtfilter meenemen maar?
simca%201000%20tekening%201.jpg

simca ti zei:
morgenochtend ben ik bij jullie dorp op bezoek om mijn ti weer eens de sporen te geven voor zondag.
dus als er een 1100 gespot wordt...............
heen met een 1100ls en terug met de ti.
zie je zondag.

Hee Ti, ben je al langs gereden?
Dan haal ik de hooibalen weer ff langs de weg vandaan :)

sorry matra,maar ik had een vol schema vandaag en wist niet hoe laat ik de ti ging halen.
over de brug linksaf naar de tuinder en op de terugweg met de ti links af gegaan bij de brug richting dorp.
en wat zie ik daar naar +/-500 meter?
juist,de good old huricane van horizon-taal.
ik ben dus wel langs gereden bij je en gekeerd een stukje verder om daarna voor het huis te toeteren!
maar wat bleek nu?
ze waren doof bij dat huis[haha]
de rest van de buren stonden verbaast te kijken maar bij jouw geen reactie.
@matra:vlgens wel ingelichte bronnen moet ik bij de bocht nog een stuk verder rijden om bij jouw uit te komen maar ik weet het niet precies.
gaan morgen wel ff adressen wisselen zodat ik toch ook bij jouw nog eens een bakkie kom doen.
de ti staat voor de deur en is klaar voor morgen.
het weer moet geen belemmering zijn dus de opkomst moet groot worden toch?
simca%201000%20tekening.jpg
simca_1100_3.jpg

haha dus je hebt hem zien staan.
ze waren geloof ik weg.
klopt ik woon na die bocht.
maar komt goed TI.
we praten er morgen wel ff over.
zie je morgen...

jongens wat een mooie geslaagde dag.
wat een opkomst.
mooi begin van het jubileumjaar.

heb niet zo heel veel foto's gemaakt.
heb foto's van het beginpunt en het citröen museum.
allemachtig wat een eendjes...
voorjaarsrit2010-3.jpg

voorjaarsrit2010-2.jpg

voorjaarsrit2010-1.jpg

voorjaarsrit2010-9.jpg

voorjaarsrit2010-7.jpg

voorjaarsrit2010-4.jpg

voorjaarsrit2010-12.jpg

voorjaarsrit2010-10.jpg

hebben we nog meer foto's????

Wat een mooie opkomst vandaag bij de voorjaarsrit van de Simca Automobiel Club Nederland.
Er waren tenminste 31 auto's geteld.
We hebben vandaag bezoek gehad van een journalist met een fotograaf van de KNAC.
er is een leuke reportage gemaakt van deze dag en zal begin mei 2010 in het blad van de KNAC staan.
Zelf ben ik met m'n Rancho op de foto gegaan en nog een paar andere clubleden ook.

Hieronder een fotoverslag van vandaag.

een top meeting vandaag.
1!minpuntje want het beginpunt was niet berekend op zoveel clubleden.
de ruimte was te klein.
alleen maar goed toch?
een goede opkomst en...........heel mooi weer en een mooie toerrit.
de organisatie verdient een pluim.
hier ook wat foto`s van de meeting.

DSC00138.JPG

DSC00140.JPG

DSC00142.JPG

DSC00154.JPG

Heerlijke dag gehad, ik heb genoten van de auto's, de mooie omgeving en het fantastische weer! (y)
Ca. 500 km gereden met de Tagora zonder problemen van oost naar west en retour.

TTJan, super dat je er vandaag bij was met je vrouw.

Ronald: mooi fotoverslag en dat binnen een paar uur op de site.

Simcat: heb je België nog bereikt? :cool:

simca ti: telepathie... :D We reageren binnen 1 minuut! Zie ik je huidige vlam (65-GP-44) met je ex (JJ-28-PK)! :D

Het blad van de KNAC is alleen voor leden van de KNAC beschikbaar.
Helaas niet te koop in de winkel.
Ik zal echter wel een aantal exemplaren ontvangen en ik zal dit zeker doorspelen naar de redactie van ons clubblad.

matra zei:
Wie o wie kan mij helpen.
Zoek koppelingsset voor mijn Simca 1500....
koppelingsimca.jpg

Hoi Matra,
Ik heb net eens even bij Hanno gekeken en ze hebben daar een koppeling van Simca 1500.
Ik weet alleen niet of het de goede is. Hanno bv site
Ik hoor het wel.

Jack.

ik krijg een inlog pagina jack.
kom daar dus niet in.
heb net een mail naar het simca magazijn gestuurd.
en begrijp uit die mail dat die ring in het midden van de drukgroep een koolstofring is die vervangen dient de worden.
want de plaat is niet zo heel erg gesleten.
en die koolstofringen hebben ze daar nog.
dus ga de eerst komende zaterdag dat het magazijn open is daarheen.
dus ik moet nog ff geduld hebben.
bedankt voor het meezoeken in ieder geval.

matrarancho@ zijn er niet een paar te regelen voor de club.

Tagora zei:
simca ti: telepathie... :D We reageren binnen 1 minuut! Zie ik je huidige vlam (65-GP-44) met je ex (JJ-28-PK)! :D

mijn huidige vlam?
die ti is al een hele tijd in mijn bezit,ruim voordat de tag kwam.
je kunt beter zeggen dat de tag een scharrel tussendoor was.
toen ik met de tagora reed stond de ti geheel uit elkaar en ik had simpelweg geen foto waar de ti en de tag naast elkaar stonden.
toen ik aankwam kon ik het niet laten om ze toch samen te vereeuwigen.
leuk voor later toch?
ik ga eerdaags weer oude foto`s scannen voor het forum.

Hee Ti

Leuk dat je ons gevonden had, Hurri en ik en de rest van de familie..
We waren helaas niet thuis!
Maar volgende keer gewoon weer ff doen he, ik hoor je heus wel :)
En een bakkie is zo gezet..
Sinds Matra en ik de carb weer hebben afgesteld loopt ie NOG beter...
Vrouwlief is nu een weekend weg met vriendinnen...
En dan niet de LAncia mee, nee, de Hurricane!
Vreemd hoe dat werkt met vrouwen, eerst vinden ze 't schijnbaar niks, maar ondertussen...

Over Matra gesproken, v/d week de bak v/d 1500 er onder uit gehaald...
Moet mijnheer nog zoeken naar zijn nieuwe koppelingsplaten...
NERGENS!
Niet in de garage en/of de loods...
Ik heb wel 17 3/4 Simca's aan onderdelen voorbij zien komen, maar geen koppelingsplaten en/of drukgroep voor de 1500...
Werd wel lekker laat zo he Matra hahaha
Anyway, mocht iemand nog wat hebben liggen, dan doe je m een groot plezier er mee want eigenlijk wilden we m al weer in elkaar hebben....
Dan maar ff een dagje onder de Lancia liggen he maat?

En Ti...ik zie je wel weer verschijnen he? Of ik hoor je wel....!(y)

hee Horizon-taal.
Ik ga je zo bellen.
Heb een compleet nieuw set gevonden voor de 1500 bij een clublid.
Het magazijn heeft alleen de koolstofringen liggen.
dus volgende week weer bouwen.

gaan we doen!
en ik heb nog n leuk kadootje voor de meiden liggen...
enne....die foto van J bij die Ami....GEWELDIG!!!

Ha Ha ja ze dacht met weemoed terug aan toen haar vader ermee reed.
ze vond ze verschrikkelijk.
hij mocht ook niet voor de deur van de disco staan als ze opgehaald werd.
maar om de hoek.

Simcat,

De Talbot 1100 GLS met HB op het kenteken is van een clublid.
De eigenaar heeft samen met zijn broer nog een aantal Simca's.
Misschien wel geen van allen bij jou bekend ?

Groetjes Simca 1100.

Hoi Horizontaal,
Ik zag het inderdaad dat je je moest inloggen op die site.
Komt omdat Hanno bv een aparte site gebruiken voor de onderdelen,
Hanno
als je de site aan klikt zie je links in het rijdje '' Automasterbase''
onderdelenzoeken
Als je die aan klikt dan moet je op de foto klikken van auto master base;
dan andere fabrikanten en dan Talbot, als je omlaag scrollt staat daar ook Simca 1500 bij.

Hopelijk lukt het nu wel!;) Succes

Terug
Bovenaan