simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Was deze al in het register bijgewerkt?

DSCF2926_resize.jpg

DSCF2924_resize.jpg

Het huis er achter is overigens tekoop in Bruchem, nu nog bewoond door mijn schoonouders.:D

Greetzz Renate.

Hallo Renate,
Nee, deze mooie Simca stond nog niet geregistreert in het register. Zo zie je maar, er duiken tòch nog altijd wagens op die nog niet in het register bekend waren. Als jij wilt dat alle gegevens van de wagen erbij worden genoteerdkun jij een kopie van het volledige kenteken mailen naar register@simcaclub.com
Alvast bedankt hoor! Trouwens het lijkt erop dat jij de Simca, althans het voorscherm hebt weten te redden. Ik herinner mij eraan dat jij een poosje geleden zo'n scherm zocht, is het niet?
Simcat

De 53-UG-93 heeft een laatste APK gehad in 1980 (volgens RDW-site, toen was er nog geen APK-plicht volgens mij), terwijl de wagen van 1978 is. De huidige eigenaar heeft de wagen al sinds 1995.... Dus heel lang heeft de Simca niet op de openbare weg gereden.

Mijn Rancho is op 1e en 2e Paasdag te bewonderen op het Oldtimerfestival van Venhuizen!! :cool:

Over Rancho's gesproken...

Ik heb een jaar of 2 geleden in Doetinchem de KD-77-DK gespot, toen al een wrak en missende onderdelen. Het kenteken is nog wel steeds actief, geldig en volgens de RDW zelfs WA verzekerd. De Rancho is inmiddels ook van het terrein af.

Zou het dan toch?

Hallo medeforummers,
Heden een eerste rit met mijn Murena 2,2 gemaakt. Na een ongemeen lange winterstalling met het nodige materieel de wagen gaan uitmotten en gereedmaken voor het nieuwe seizoen. Na een grondige poetsbeurt van binnen en van buiten alsook het nodige contrôlewerk gedaan te hebben aan aan techniek w.o. remmerij en vloeistoffen zette ik de opgeladen batterij in de wagen en startte ik hem. De wagen startte overigens van welhaast meet aan dat ik de sleutel draaide. Prima dus alsof hij pas een week stilstond. Meteen had de motor goede oliedruk wat natuurlijk zéér belangrijk is. Nadat ik de motor eerst netjes had laten warmlopen om te zien of o.a. mede de koelwaterthermostaatschakelaar van de radiator wel zou inschakelen zorgde ik voor genoeg druk in de banden en ben ik een eerste seizoensrit gaan maken. Wat een bekijks heb je toch met zo'n Matra man! GÉ-WÉL-DIG! Dat is weer eens wat anders dan een Porsche 924! De motor mocht dan wel warm zijn, zo'n Murena en zéker de 2,2 wil ECHT wel GOED warm gereden worden zó gevoelig is met name de kwetsbare kop van de motor. Het koelmiddel mocht danwel warm zijn, de olie is dat dan nog lang niet dus langzaam aan! Na zo'n 50 km. te hebben gereden wist ik dat ook de olie inmiddels ook lekker op temperatuur was. Op weg terug kwam ik vervolgens in een lange file terecht en wat wil het toeval opeens valt je blik spontaan op de temperatuurmeter op het dashboard en zie je dat de temperatuur van de wagen in het rode gebied staat.... SHÍÍÍÍTTTT!!!!! :eek: Ik kijk in de spiegel en ik zie achteren een ENORME witte rookpluim opstijgen....:eek: Meteen uit de wagen gesprongen hoorde ik een hard sissend en borrelend geluid van achteren en zie ik dat het koelmiddel zomaa links achter ui de motorruimte op de weg spuit... Blijkt dat een koelslag is gebarsten.... GRRRRR..... Wie denk dááááár nu weer aan als je de wagen uit de winterslaap haalt???!!! Ook bleek dat de genoemde thermostaat niet geschakeld had waardoor de temperatuur van het koelmiddel véél tehoog opliep. Uiteraard zette ik de nog normaal stationair lopende motor metéén uit. Het probleem hierbij is dat er nu helemaal geen circulatie meer op trad waardoor het blok nogmaals zo'n dikke 10 graden opwarmt. BÒRRELEN dat koelmiddel zeg... TJÒNGE-JONGE zeg.... PPPPFFF...... :(Dat gebeurde dus en op de vluchtstrook staand zag ik dat de temperatuur van de motor tot ver boven de 130 graden steeg.... Einde oefening Simcat! Gelijk aan het begin van het nieuwe seizoen...:(:(:(:(:(
Als er één motor is die geen thermische hitteshock kan verdragen is het wel de Murena 2,2 (...). De wagen is nadien afgesleept en in de loods geduwd. Ik heb nog geen moeite gedaan om te bezien of de koppakking eruit is... Ik ga er maar van meet af aan van uit. KKKKLLLLOOOO.......Zo zat ik vanmiddag aan de grond... Mocht dat echt het geval zijn heb ik een VET probleem dat kan ik jullie wel vertellen medeforummers. Het vinden van een goede kop voor een 2,2 Murena is schier on móóógelijk en kost een vermogen indien gevonden. Dan moet je nog eens beginnen met het vervangen ervan... Ik geef het je te doen bij zo'n middenmotor wagen als de Murena... BÁÁÁÁÁÁLEN ALS EEN STÈÈÈKKERRRRR.....
Simcat

Yep beide genoemde 1100's zijn reeds bekend uit het voertuig- en kentekenregister van de Simca Automobiel Club Nederland.
Simcat

@Simcat, heel vervelend... ik hoop dat de schade meevalt... gaan er dan geen lampjes branden?? Ikzelf houd altijd dit soort zaken goed in de gaten. Maar als je blok zo heet is geweest, zou ik de boel maar goed controleren..

Sterkte iig!!!

je gaat direct van het ergste uit,simcat.
gewoon de slang vervangen,koelsysteem goed vullen.
voorkant een beetje hoger zetten[brug of zo], en warm laten draaien.
koppakking kan best wel wat hebben hoor,het is geen eerste type peugeot 505!
blijf je in de fles luchtbellen zien dan een garage opzoeken die een co meter heeft.
de slang van dit apparaat boven het water maar in de fles laten zakken en dan bekijken wat de meters aangeven.
blijft deze nagenoeg nul dan geen koppakkingproblemen,slaat deze veel uit dan gezellie in de bak sleutelen.
succes!

sterkte inderdaad.
tegen geknapte slang doe je weinig.. en niet alle slangen zijn visueel goed te controleren op droogtescheuren.

idd, niet van het ergste uitgaan..

@ Simcat: balen man, maar inderdaad niet meteen van het ergste uitgaan joh.

Voor wat betreft mijn 1000tje, ik heb inderdaad een nieuwe linker voorscherm kunnen regelen. Deze zit er al op ook en in kleur, sterker de auto staat alweer voor de deur om elke dag zo'n 50km te mogen rijden.

Plaatjes van de vorderingen zijn terug te vinden in het Franserijders topic.

De gegevens van de Simca zal ik te zijner tijd wel naar het register mailen.

Greetzz Renate.

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie support(y). Ik zal moeten gaan zien of de joint de culasse of te wel in het nederlands, de koppakking, eruit is. :confused:

Renate: Ik zie de gegevens van de Simca wel verschijnen. Alvast bedankt!
Simcat

om alvast een beetje in de stemming te komen voor de internationale meeting in belgië.
dit zijn wat foto`s van de meeting in frankrijk uit 2002.

Scannen0003.jpg

Scannen0001.jpg

Scannen0002.jpg

Scannen0006.jpg

Scannen0009.jpg

het aantal nederlandse simca`s,matra`s,talbot`s en sunbeams was goed vertegenwoordigt toen.
deze traditie moeten we zeker in ere houden toch?
vergeet ook niet de meeting aanstaande 18 april!
het mooie noord holland is aan de beurt om bekeken te worden vanuit een simca,matra of talbot.
het zou fantasties zijn als er eens een sunbeam te zien zou zijn bij een meeting.
dit gebeurt naar eigen mening te weinig.
kom op sunbeam rijders!!!!!!!!!!!!!

Ik heb een man gesproken op het oldtimerfestival te Venhuizen en is bezig met een restauratie van een Sunbeam. Hij is inmiddels bekend met onze club en zal zich in de toekomst zeker bij ons melden!!

Matrancho zei:
Ik heb een man gesproken op het oldtimerfestival te Venhuizen en is bezig met een restauratie van een Sunbeam. Hij is inmiddels bekend met onze club en zal zich in de toekomst zeker bij ons melden!!

Matrancho, Toevallig een foto van die Sunbeam gemaakt en weet jij het kenteken ervan?
Simcat

Beste medeforummers,

Stillaan wordt ook het kleintje van Talbot, de Samba, ontdekt en gerestaureert. En nu eens geen cabrioletje maar een berline. Deze kéurige, 100% origineel gerestaureerde Samba "Rallye" is een schitterend voorbeeld hiervan. Jammer dat er geen foto van de motorruimte bij is. Deze Rallye heeft 4 van die práchtige chrome trompetjes op de 4 carburatortjes zitten. Deze "Rallye"-uitvoering, met wel 90 (!) Pk. is bijzónder rap en agil. Da's eens iets anders dan een Corsa GSI. Mischien niet zo heel sterk als deze maar wel een mooi alternatief. Deze prachtige Samba Rallye staat, hoe kan het ook, in Frankrijk te koop en verkeerd in een welhaast fabrieks nieuwe staat. Zo'n Rallyeke van Talbot kost zeker zijn 3000 euro. Máár dan heb je ook wel iet HÉÉL speciaals. Een "geheime tip" voor de toekomst, gelijk de eveneens zéér tot de verbeelding sprekende en zéér zeldzame Tagora SX met V6-motor. Geniet maar in de aanloop daartoe maar eens van via deze schitterende foto's ervan:
Simcat

https://www.leboncoin.fr/vi/103871684.htm?ca=15_s

n906medomoj1oyiehhai.jpg

vukxm4b1ecykzf3m7cww.jpg

elbhkqfpnlkpwssdazyy.jpg

6kd8itxi08rjpd553ln8.jpg

Simcat: een geweldige auto die Talbot Samba Rallye, ik denk dat dit exemplaar veel meer moet opbrengen dan € 3.000,00.
Een originele Rallye die niet verknoeid is moet toch zeker € 5.000,00 of meer opbrengen.

Er stond een prijs bij van € 100,00, daar trekt deze man wel bezoekers mee maar weet iemand wat deze Samba werkelijk moet
kosten?

Toevallig had ik vandaag op de oldtimerbeurs in Groningen een schaalmodel van een Samba Rallye (1:43) in mijn handen en
vertelde mijn vriendin dat ik nog altijd zo'n uitvoering wilde hebben!
Het schaalmodel was ook al niet goedkoop...

Simcat zei:
Matrancho zei:

Matrancho, Toevallig een foto van die Sunbeam gemaakt en weet jij het kenteken ervan?
Simcat

Zodra ik meer weet, zal ik je de gegevens doorgeven.

Ik zie er geloof ik ook 4.....
Die tram nr 700 is ook een verhaal apart trouwens.
Die is in 1975 vanwege het 700 jarig bestaan van Amsterdam speciaal door een kunstenares beschilderd en werd Keetje Stippel genoemd.
Mijn 309 / Talbot Arizona (zie bij 12 maart) zou er jaloers op worden haha !

Ik ken hem nog niet,
Is het zelfde model en kleur als wat ik heb.
Alleen heb ik een Talbot 1100 fourgonette vf2
En die is een Talbot Simca 1100 fourgonette vf2
Waar staat ie?

Hoi "Arievectra",

Hé, déze Fourgonette VF2 kende ik nog niet:p. Bedankt zeg! (y)Waar staat de wagen? Als jij de eigenaar kent kun jij mij mischien even een pb-tje sturen. Het is natuurlijk zaak dat ook deze wagen in het club-voer en kentekenregsiter wordt weggeschreven met al zijn gegevens.
Simcat

iemand hier interesse in een nog werkend kenteken van een 1301 special uit 1975???
@GRENSRIJDER ga jij naar de rit van de simcaclub? zou je dan de koplampen mee kunnen nemen mischien??

Aankomende zomer al rijden met de Rancho gaat me niet meer lukken, een ander project (waar ik me in stilte me al een hele tijd op heb voorbereid) gaat nu voorrang krijgen. :eek:
Al m'n tijd, geld en energie zal ik daar dus in gaan (moeten) investeren, de restauratie van de Grand Raid komt voorlopig dus even op een lager pitje te staan.

Wat het nieuwe project is?... een eigen bedrijf, genaamd Hoveniersbedrijf Garden Unlimited. :cool:

Aloha,

Op dit topic nog niet vaak langsgeweest (hoewel ik mijn jeugd op de achterbank van verschillende 1100's heb doorgebracht :))
Maar ik wou deze Talbot 150LS die ik in Barcelona geschoten heb toch graag delen:
Talbot.jpg

Hallo "RCCG",

Interessant te zien dat in Spanje nog zo'n mooie exemplaren rondrijden. Natuurlijk ligt e.e.a. aan het mooie weer aldaar, alhoewel "Barca" zoals Cruyff het pleegt te noemen aan de zee ligt en de zilte zeewind niet echt bijdraagt aan het behoud van zo'n auto's.

Maar goed, uitzonderingen bevestigen de regel. Zo herinner ik mij de omstandigheden waarin de Tagora va. A. Brandhorst en Grensrijder uit dit forum uit, ik geloof, Brest , Frankrijk kwam waar de wagen van nieuw af aan gelopen had en ondanks de nabijheid van die zee en dus ook de zilte zeelucht, kéurig had weten te overleven. Blader maar eens terug in dit forum naar foto's van deze schitterende, blauwgekleurde, Tagora. Je vraagt je echt af hoe het mogelijk is geweest dat juist aan de kust zo een auto zo heeft weten te overleven...

Leuke bekleding trouwens in deze Talbot 150 LS zoals dit type en uitvoering in Spanje heet. Alhoewel, het zullen wel hoezen zijn, haha. Interessant ook die chrome-sierlijst aan het front van de wagen. Ik heb zo'n lijst hier nog niet gezien op zo'n auto. Vreemd allerminst ook want de naam Talbot is pas vanaf modeljaar 1979 herintroduceert. In d eloop van dat jaar was dit feitenlijke 1307/08-en 09-model alweer uit productie en kwam de gefacelifte versie ervan de 1510 met Solara-front en interieur op de markt. Deze Simca 1307 zoals hij hier zou heten heet toch in Spanje Talbot. Zou het kunnen dat deze wagen een héle late Simca was of een héle vroege Talbot? Mischien is er wel iemand op dit forum die weet hoe dat zit met die benamingen in landen als Spanje. Ik heb overigens wel een model van de Talbot 150 maar dat is toch echt een hier te noemen 1510 qua model. Kan ook zijn dat de eigenaar er de Talbot-logo's op heeft gezet om de wagen jonger te laten lijken, maar dat lijkt mij niet het geval als ik de wagen zo van afstans bekijk. Maar goed, blijft natuurlijk leuk deze door alle forummers gespotte wagens uit onze szene! Dus, jongens, vooral zo dóórgaan!!!
Simcat

Matrancho zei:
Mijn Rancho is op 1e en 2e Paasdag te bewonderen op het Oldtimerfestival van Venhuizen!! :cool:

Foto-8T4BOGPL-D.jpg
[/img]

IDD excuus voor de eigenlijk best wel slechte foto, ik was op kadett "jacht" toen ik die van jou zag en dacht van he die ken ik.

Hallo "Stif",

Voor wat de "Kadett-jacht" kan ik jou wellicht helpen. Ik heb er nog één staan. Welliswaar geen "B" maar een súperstrakke 3-deurs "D" van '83.
Kleur: wit, kilometerstand nog geen 88.000 Km. Niet aantoonbaar maar aan de staat van de wagen laat overduidelijk zien dat dit de echte stand is. Motor: 12S motor. Zwarte stoffen bekleding en geen lelijke radioboxgaten in deurbekledingen en of hoedenplank. Kéurig strak, geen krassen op de lak, geen deuken. Ook de zwarte bumpers zijn kéurig strak en vertonen geen sporen van parkeerschades zoals krassen e.d. Tevens bij deze wagen een andere, complete eveneens '83-er 3 deurs, voor onderdelen. Eveneens een 12S motor en ook lopen als een trein.
Jammer dat het geen Talbot van hetzelfde bouwjaar en in dezelfde prachtige staat is, want in dàt geval was de wagen niet te koop, hahaha. Dat laatste hoeft geen uitleg lijkt mij. Opel-daeler APK.-keuring uiteraard geen enkel probleem. Prijs voor beide wagens bijelkaar: 2500 Euro.
Simcat
km8ododicjc4aqmxtby0.jpg

vjpf6fydie52gaf8kydj.jpg

u85oqgja6pufzrj0l7rs.jpg

fahx19241r51vvscx88a.jpg

eh0vz31jwckh7wm3o6kj.jpg

li4vpylf3f65ht3iv8l8.jpg

Die Peugeot 309 GTI COMMERCIAL is ook al een tijd niet meer gekeurd.... Kan mij een dergelijke uitvoering niet herrineren.

Wie heeft er een foto van een complete GTI Commercial?

Hallo jongens,

Hé deze late Horizon 1,3 LS "Premium" kende ik al uit het register(y). Leuk eens een foto ervan te zien. Zònde man hem zo als opslag te gebruiken...
Simcat

wie doet zoiets?
staat de horizon niet te koop mischien.
zoek er nog eentje voor een familielid.

wie gaat er komend weekend nog naar noord holland?
ik ga in ieder geval want ik wil de ti evenvoorbereiden voor bastogne.:LOL:

Scannen0005.jpg

Scannen0007.jpg

Ik ben erbij! De Rancho krijgt dan geen kans om lekker op temperatuur te komen.
1 x gasgeven en ik ben er!! :cool:

Terug
Bovenaan