simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Avond saam.

Even een vraag tussendoor.
Ik heb de hoofdremcilinder en de koppelingscilinder gereviseerd. Nu weet ik wel hoe ik remmen moet ontluchten, maar omdat ik nog geen boeken heb van de Simca 1000 is de vraag de volgende:

Zit er op de "nemer" koppelingcilinder een ontluchtingsmogelijkheid, of is het een kwestie van schuin zetten (wat ie al staat) en de zwaartekracht zijn werk laten doen?

Afb0064_resize.jpg

B.V.D voor de reactie.

Ik heb overigens de hele remerij aan de voorkant gereviseerd.

Voor:
DSCF3126_resize.jpg

Na:

DSCF3129_resize.jpg

Waar zo'n apparaat allemaal niet goed voor is (y) Let niet op de rommel.:D

DSCF3127_resize.jpg

DSCF3152_resize.jpg

Afb0065_resize.jpg

Greetzz Renate, die ook nog op zoek is naar de deksels van de vloeistofpotjes.

Hoi ReneS,

Ik heb de 1510 in levende lijve gezien in Duitsland.
Deze auto verkeert echt in nieuwstaat.
Zoek je zo'n auto en heb je er een paar centen voor over moet je deze kopen.
Een mooiere vind je niet.
En ga eens restaureren, weet je wat dat kost ?
Misschien valt er over de prijs nog iets te praten, wie weet.

Simca 1100

hoi renate,
zit op de werkcilinder op de bak een ontluchtingsnippel.
op dezelfde manier als de remmen ontluchten.
alleen nu het pedaal niet helemaal intrappen.
óngeveer 10 cm boven de vloer houden.
heb je de remklauwen gedeelt???
dacht dat je de klauw nooit in tweeën mocht delen.

Heeft er nog iemand behoefte aan onderdelen voor een 1510? Ik heb er nog altijd eentje staan zonder motor die anders binnenkort gerecycled gaat worden. Vermits mijn 1307 verkocht is(te spotten in de regio Dordrecht) is die 1510 overbodig geworden. De carrosserie is nog in prima staat en vele onderdelen kunnen nog gerecupereerd worden, er steekt zelfs stuurbekrachtiging op. Indien iemand liefhebber is laat het me tijdig weten want binnenkort moet ie plaats maken voor een Granada Coupé.

Een Granada Coupéo_O Wouw dat is pas mooi(y) Ga je d'r ook iets mee doen in dit forum?:LOL:

Stif zei:
Een Granada Coupéo_O Wouw dat is pas mooi(y) Ga je d'r ook iets mee doen in dit forum?:LOL:

het is eentje die al gestapeld lag op de sloop. Was er net op tijd bij, ze waren toen wrakken aan het persen. Het zal een slopertje worden ook vermits dak en andere delen reeds geraakt waren.

@Matra: bedankt voor de snelle reactie.

Voor wat betreft het delen van de klauwen: Dat is inderdaad niet de bedoeling, maar anders kon ik er niet goed bij met stralen.
Bovendien was de boel al redelijk aangetast daar.

Ik heb de delen daarna gevlakt met een grote wetsteen en de rubbertjes vervangen door O-ringen die een grote druk kunnen verdragen.

Greetzz Renate.

steven1307 zei:
Stif zei:

het is eentje die al gestapeld lag op de sloop. Was er net op tijd bij, ze waren toen wrakken aan het persen. Het zal een slopertje worden ook vermits dak en andere delen reeds geraakt waren.

Ooh, ik dacht dat het de coupe op speurders.nl was daar staat nml gereserveerd bij.
Er staan overigens meer dan één granada mk1 (consul) te koop op de welbekende site's

Heb je nog foto's, gered van de sloop zei je, misschien iets voor het sloperijtopic, ik kan niet wachteno_O

zijn zeer mooie auto's die Horizon en 1510.
was weer ff gezellig bijpraten.
had nog wat spullen nodig en dat hebben we ook gevonden.
en zelfs nog een benzinetank voor in de 1005.
geslaagde dag.
en lekkere proefrit gemaakt in de nieuwe peugeot 5008.

Hoi Matra,

Ik zat net te speuren op E-bay Duitsland.
Daar staan nieuwe rechthoekige koplampen te koop voor een 1000.
Iets voor jou ?

Reed ik gister het dorp binnen(natuurlijk weer nét niet in mijn Horizon), zie ik ineens een groene ongerestaureerde 1301/1501 richting Noordeinde rijden...
Iemand van hier?
(Mijn opmerking van het niet in mijn Horizon rijden heeft betrekking op het feit dat er dus tijdens het passeren geen opgestoken duim(of vinger :) ) volgde....)

SIMCA1100 zei:
Hoi Matra,

Ik zat net te speuren op E-bay Duitsland.
Daar staan nieuwe rechthoekige koplampen te koop voor een 1000.
Iets voor jou ?

zal wel prijzig zijn SIMCA1100.
heb al veel reacties van particulieren die ze voor weinig geld aanbieden.
werkt toch altijd om te koop te vragen op marktplaats.

Koplampen, nieuw, "aquariummodel" Simca 1000 voor nog geen 90 Euro per stuk.
Toch geen rare prijs ?

De Simca 1000 koplampen lijken mij betaalbaarder dan die van de Talbot Lago. Hobbies zijn leuk als ze betaalbaar blijven.

SIMCA1100 zei:
Hoi ReneS,

Ik heb de 1510 in levende lijve gezien in Duitsland.
Deze auto verkeert echt in nieuwstaat.
Zoek je zo'n auto en heb je er een paar centen voor over moet je deze kopen.
Een mooiere vind je niet.
En ga eens restaureren, weet je wat dat kost ?
Misschien valt er over de prijs nog iets te praten, wie weet.

Simca 1100

Klinkt goed, dat wil zeggen die nieuwstaat. Prijs blijft een behoorlijk stuk boven mijn budget... Maar die is gezien de staat dus wel redelijk? Nog maar eens een nachtje over slapen.

Ben benieuwd, heb je 'm op een meeting gezien of heb je overwogen om hem te kopen? En zo ja, waarom heb je 'm uiteindelijk niet gekocht? Toch te duur of nog andere mankementen / nadelen?

Och, een auto redden heeft ook z´n charmes, de exemplaren die roestvrij zijn en weinig kilometers hebben, blijven niet de schuurtjes uitrollen, besef dat goed. En dan kom je toch op restaureren of weggooien terecht. Mn Solara heeft ook 180000 kilometer (ongeveer, dit is namelijk niet precies bekend ivm de kapotte kilometerteller), nu zit er een vervangende in die wel werkt...

Economisch gezien is het hopeloos, maar op is op. Daarbij komt het bovenstaande, ook dat houdt op!!

De 1510 heb ik gezien toen ik samen met een andere Simca-liefhebber een Solara SX in nieuwstaat
heb opgehaald bij de eigenaar van de 1510.( in Duitsland)
De Solara had origineel 7500 KM gereden en was ook in originele nieuwstaat.
Bijna niet te geloven dat zulke dingen nog betstaan.
De eigenaar wilde de 1510 toen nog niet verkopen en zo zie je maar weer, het kan verkeren........

Simca 1100

Bekijk eens wat je tegenwoordig nog maar koopt voor 5800 euro in het moderne wagenpark, dan heb je echt geen auto in originele nieuwstaat met zo'n lage kilometerstand.
Vanuit dat oogpunt gezien is deze 1510 niet duur... en je hebt dan gelijk een mooie, onderscheidende auto die ook nog eens belastingvrij is.
Koop maar eens een project waar eerst nog het nodige aan gesleuteld en gelast moet worden... dan kom je al snel stukken duurder uit, onderdelen kosten het nodige aan geld en inspanning en het spuiten van een complete auto hakt er ook aardig in.
En daarbij, die € 5800,= is ook een vraagprijs waar waarschijnlijk wel over onderhandeld kan worden.;)

Bij deze man in Bretten heb ik vorige week dus ook het Pullman interieur voor m´n Solara gehaald, Christian Hermann is een leuke man. Hij zei ook dat ik hem altijd mocht bellen als ik nog advies nodig had.

Ik dénk dat als je € 5000,- biedt, dat hij de auto ook zal meegeven.

Beste medeforummers,
Daar ben ik weer. Had weer eens, zoals zo vaak al, geen berichten ontvangen van het verdere verloop van dit forum.

Hallo Simca1100,
Welke 1510 heb jij in Duitsland gezien?
Simcat

Hallo Simca1100,

Heb die 1510 gevonden. Kwestie van even terugbladeren in het forum. Wat een IDIOOOOTE prijs zeg... Pffff......:) Hoe mooi ook, maar geen 6000 Euro. Zo'n 1510 is geen Rallye, Rallye I, II of III zeg pffff.... Ik wens de verkoper een lááááááng leven toe tot het punt te bereiken waarop de wagen het geld waard is en verkocht wordt.;)
Simcat.

Hallo forummers,

Bij deze een foto van mijn flower-power 309, omgedoopt tot Talbot Arizona en mijn 1100 LS.

groetjes,
WIM
Zoetermeer

img6373a.jpg

img2734k.jpg

Hallo Simcat,

Ik ben het niet met je eens voor wat betreft de 1510.
Het is een unieke auto en ga inderdaad maar eens restaureren.
Ik denk niet dat jij genoeg hebt aan 5000 Euro voor je TI-projekt.
Nu zal een TI meer waard zijn dan een 1510 maar ik denk dat deze 1510 uniek is in zijn soort.
Voor wie een TI weet in dezelfde nieuwstaat, origineel als de 1510....
ik heb er graag 5000 Euro voor over.

Simca 1100.

@Holunder: heb je zo weinig ruimte in de garage dat je de Simca op z'n kant moet parkeren?:D

Luxe stoelen zitten er in trouwens (y).

https://www.youtube.com/watch?v=IxslyD0-Jx8

https://www.youtube.com/watch?v=BJO1wFQk35s

hee TI.
mooie filmpjes.
staan nog meer leuke reclame films bij van simca.
zeer gaaf.

:)laat het mooie weer maar komen.
denk dat wij vanmiddag ook even met de 1500 op pad gaan.

Altijd weer fijn om met mooi weer te toeren en alle klassiekers weer te zien. Heb de Cuore vrijdag ook weer even uit de garage gehaald voor een ritje.

Weliswaar geen oldtimer, maar het is een hobby-wagen waar ik een paar honderd km per jaar mee rijd.

Muddy Bandit:
De 309 heb ik zo in deze uitmonstering gekocht voor heeel weinig, maar wel van '86 dus wordt nog belastingvrij en weinig kms.
Uitstekend rijdende auto trouwens en goed alternatief als je met je Simca / Talbot niet in winterse omstandigheden wil rijden.
De "caravan" hoort er niet bij hoor, maar staat toevallig ergens bij mij in de buurt, vond 'm er wel mooi bij passen !
OK, je moet er in gezien willen worden.....krijg overigens heel leuke reacties elke dag weer.

The fox:
Met een beetje passen en meten kan de 1100 ook wel rechtop in de garaga haha.
Er zitten SCHEEL stoelen in, lekker voor je rug !

Zal binnenkort het overige wagenpark (1501, Solara) op het forum showen.

Holunder

holunder zei:
Muddy Bandit:
De 309 heb ik zo in deze uitmonstering gekocht voor heeel weinig, maar wel van '86 dus wordt nog belastingvrij en weinig kms.
Uitstekend rijdende auto trouwens en goed alternatief als je met je Simca / Talbot niet in winterse omstandigheden wil rijden.
De "caravan" hoort er niet bij hoor, maar staat toevallig ergens bij mij in de buurt, vond 'm er wel mooi bij passen !
OK, je moet er in gezien willen worden.....krijg overigens heel leuke reacties elke dag weer.

Gelijk heb je.(y)
Maar ik dacht dat je die "caravan" er dagelijks achter had hangen en het geheel als reclame- c.q. kermisattractie gebruikte... vandaar m'n vraag.
En de reacties van medeweggebruikers went snel... dat heb ik ook dagelijks als ik met m'n "ietsjes aangepaste" Suzuki SJ413 weer de weg op ga.:cool:

is er nog iemand in reims geweest afgelopen weekend?

daar was een oldtimerbeurs met heel veel verschillende auto`s en onderdelen

https://citroenazu.tk/gallery/gallery

kijk voor een aantal leuke foto`s van deze enerverende beurs.
reims 2010

steven1307 zei:
Heeft er nog iemand behoefte aan onderdelen voor een 1510? Ik heb er nog altijd eentje staan zonder motor die anders binnenkort gerecycled gaat worden. Vermits mijn 1307 verkocht is(te spotten in de regio Dordrecht) is die 1510 overbodig geworden. De carrosserie is nog in prima staat en vele onderdelen kunnen nog gerecupereerd worden, er steekt zelfs stuurbekrachtiging op. Indien iemand liefhebber is laat het me tijdig weten want binnenkort moet ie plaats maken voor een Granada Coupé.

bij deze enkele foto's van de 1510...wellicht de laatste. Ter info er zijn ook nog extra deuren te verkrijgen. Alles mag weg voor weinig.

DSC00162.jpg

DSC00156.jpg

DSC00163.jpg

DSC00161.jpg

DSC00159.jpg

DSC00157.jpg

Zo te zien zitten er nog vele bruikbare onderdelen op, maar ik heb er helaas niets aan.
Het zou echter wel zonde zijn van de onderdelen om hem zo maar naar de oud ijzerboer te brengen... dan kun je hem misschien nog beter beschikbaar stellen voor de simca-club.

past een SX interieur ook zo in de Solara?? En is dit interieur helemaal netjes???

Dan zou ik eventueel interesse hebben in het SX interieur, maar ik moet zeker weten dat het past in de Solara. Anders word ik er niets wijzer van.

En zitten er achterin dit interieur ook hoofdsteunen?

A.BRANDHORST zei:
past een SX interieur ook zo in de Solara?? En is dit interieur helemaal netjes???

Dan zou ik eventueel interesse hebben in het SX interieur, maar ik moet zeker weten dat het past in de Solara. Anders word ik er niets wijzer van.

En zitten er achterin dit interieur ook hoofdsteunen?

de voorstoelen zijn geen probleem,alleen de achterbank is neerklapbaar en dat is bij de solara niet het geval.
gewoon de bekleding van de achterbank verwijderen en deze op je eigen bank monteren.
met een beetje kunst en vliegwerk krijg je dit wel voor elkaar.
ik heb zelf eens in een ver verleden een achterbank aangepast voor een solara.
naar mijn weten was dit de enigste solara toen met een neerklapbare achterbank.
maar dat was vroeger he!

ik ben nog bezig geweest met holunder zijn 1501 voor de keuring.
dit gaat niet zoals ik wilde.
nog een weekje geduld hebben holunder.
daarna praten we over de toekomst van de 1501 special!

Toekomst van de 1501 ?
Klinkt alsof het een beetje twijfelachtig is.....???????????????????

Simca 1100.

Terug
Bovenaan