Simcat zei:
SIMCA1100 zei:
Lijkt aardig mee te vallen is het niet Simca TI ?
Zou het misschien toch niet verstandig zijn deze te gebruiken voor TI ?
simca 1100.
Simca TI, daarmee moet ik Simca1100 gelijk geven. Benieuwd hoe de rest van de substantie van de wagen eruit ziet. Weet je, zoek straks voor jouw TI-project maar eens een 3 deurs die redbaar is.
Simcat
waarom een nieuw chassis?
kijk eens naar je eigen ti project.
alles is te vervangen,kijk maar naar muddy bandit als voorbeeld.
ik ben al aardig op weg wat betreft nieuwe plaatdelen en daar zit ook heel veel bodemdelen bij.
mijn 1100 ls is een rijdende auto die dagelijks ingezet wordt en waarvan de body en de bodem in een zeer goede conditie zijn.
roest is wel iets aanwezig maar dat zijn plaatdelen aan de buitenkant.
ik wil gewoon elke dag genieten met deze bak en dat doe ik niet als ik een perfect gerestaureerde 1100 3drs ti straks voor de deur heb staan.
als de gele ti straks aan de beurt is wil ik deze ook gaan koesteren net als de rode ti van mij.
de 1.6 motor is vandaag tot leven gekomen en het draaide gelijk prima.
alles moet nog afgesteld worden want de carbo`s staan nu op de basisafstelling.
morgen worden de spatborden gespoten en neem ik een vrije dag om vrijdag de ls weer compleet te maken zodat ik er weer mee kan gaan rijden.
je moet toch wel het 1 en ander aanpassen om van halfauotmaat naar schakelbak te gaan.
de fietsenmaker ingeschakelt voor de onderdelen van de gaskabel.
voor 2,5 euro was ik klaar.
het kabeltje van de pook van de half automaat op massa gelegen want anders start deze niet[was ik vergeten]
en de electronische ontsteking geplaatst en aangesloten.
een aanrader want de vonk is veel krachtiger geworden vergeleken met de ontsteking met contactpunten.
vrijdag gaan we weer verder.