simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Kan je er beter niet een haakse verdelerkap opzetten?
Of raken de kabels de radiateur niet.

he`matra,foto`s uit de oude doos?
kikke hoor,zo lijkt het gelijk ook of ik dagelijks met de rode ti rijd:LOL:

matra zei:
Kan je er beter niet een haakse verdelerkap opzetten?
Of raken de kabels de radiateur niet.
de kabels gaan er net nie tegen aan en ik heb op het ogenblik geen haakse bougiekabels liggen.
staan nog op de verlanglijst.
nu even roeien met de riemen die ik heb.

heb er toen eentje gezocht voor mijn bagheera.
daar was toen ook een electronische ontsteking opgegaan.
de kabels stonden toen strak met de gewone verdeler.
kwam erachter dat een Murena 1.6 verdelerkap haaks is en er op paste.
verdeelkaprecht.jpg

verdeelkaphaaks2.jpg

verdeelkaphaaks3.jpg

Het gaat beginnen.
Restauratie van mijn TI, eindelijk maar toch......
Ik zal jullie proberen een beetje op de hoogte te houden.
https://img20.imageshack.us/img20/4643/simca1100ti018.jpg
Ik heb de auto al vanaf 1993 in mijn bezit.
De auto verkeert in goede staat en is op het rechter voorscherm na nog helemaal origineel.
Natuurlijk heeft de auto een paar plekjes maar dat hoort nu éénmaal bij een Simca nietwaar ?????????????

De 1005 staat binnen.
Ga hem proberen aan de praat te krijgen en dan zal ik wat plaatjes schieten.

Prachtige auto, die witte TI!

Voor liefhebbers van schaalmodellen: het merk Ixo heeft net een Samba cabrio en een Sunbeam Lotus in 1:43 uitgebracht.

simca ti zei:
langzaam maar zeker verandert de mispel in een bad boy.:)

Echt geweldig om te zien hoe je van mijn ouwe Mispel zo'n streetracer maakt. Ik volg het op de voet, top ook die foto's! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! (y)

Ziet er goed uit matra, een opknapper of gaan de plannen 'm te slopen door ?
Dan verwijs ik naar mijn eerdere pb !

weet nog niet.
hij is wel erg leuk en alles lijkt mee te vallen.
maar wie weet.
heb namelijk ook nog ideeën in die blauwe Audi 80 estate van gillendegelesimca en hij mischien in deze 1005.

SIMCA1100 zei:
Het gaat beginnen.
Restauratie van mijn TI, eindelijk maar toch......
Ik zal jullie proberen een beetje op de hoogte te houden.
https://img20.imageshack.us/img20/4643/simca1100ti018.jpg
Ik heb de auto al vanaf 1993 in mijn bezit.
De auto verkeert in goede staat en is op het rechter voorscherm na nog helemaal origineel.
Natuurlijk heeft de auto een paar plekjes maar dat hoort nu éénmaal bij een Simca nietwaar ?????????????

he he,eindelijk komt er schot in de 2de ti van het nieuwe type.
ik hoor al een hele tijd dat je de witte heb maar er mee aan de gang gaan?
wordt het helemaal uit elkaar halen of hoef je alleen de buitenkant maar te doen?
tot nu toe heb ik maar 2 rijdende ti`s gezien waaronder die van mij.
die andere is een blauwe uitvoering van het oude type.
als de witte klaar is moeten de 3 ti`s eens bij elkaar staan zodat we de nederlandse en de franse vlag kunnen fotograveren.

waar neer is de ti van simcat aan de beurt?
ook van deze bak weet ik dat hij er is maar restaureren?
de naam van de persoon die ook een oud type ti heeft weet ik niet meer, maar hij rijd een donker rode 1100.
graag zou ik willen weten hoe het met deze gaat.
als je dit leest,reageer dan eens.:cool:
op de meetings weet ik wel wie je bent, maar in namen ben ik zo slecht,dat wil je niet weten.

Hier wat foto´s van de restauratie van de Solara die momenteel gaande is... de slechte stukken bij de bestuurderskant zijn al aangepakt, en de rest volgt uiteraard... er wordt dus naarstig aan de restauratie gewerkt!!

De eerste delen zijn dus bij de bestuurderskant, de rest is willekeurig gemaakt, de laatste foto´s zijn aan de bijrijderskant, zoals jullie zien is de wagen goed kaal gemaakt, en vorderen de werkzaamheden...

sdc10493.jpg

sdc10494i.jpg

Ook de benzineleiding wordt gelijk vervangen, want wat er nu onderhangt, ziet er echt niet uit...
sdc10495g.jpg

sdc10496v.jpg

sdc10497k.jpg

sdc10500.jpg

sdc10501k.jpg

sdc10499o.jpg

hierboven de bestuurderskant achter...
sdc10502p.jpg

De uitlaat die er eerst onder zat, was al vervangen door een gebruikte die nog goed was...
sdc10504r.jpg

Hierboven de bijrijderskant voor...
sdc10505nf.jpg

bijrijderskant achter...

De eventueel volgende restauratiefoto´s volgen tzt in dit topic.

Mooi, dat er aan de Solara begonnen is, Albert (y). Maar als ik dit zo zie weet ik niet of ik voor weinig een Simca/Talbot uit Fr. wil halen, tjonge wat een werk.

simca1006 zei:
Mooi, dat er aan de Solara begonnen is, Albert (y). Maar als ik dit zo zie weet ik niet of ik voor weinig een Simca/Talbot uit Fr. wil halen, tjonge wat een werk.

Er zijn ook nog wel betere exemplaren te vinden in Frankrijk, voor relatief weinig geld...

lion605 zei:
simca1006 zei:

Er zijn ook nog wel betere exemplaren te vinden in Frankrijk, voor relatief weinig geld...

Ja, dat zal zekers. Maar relatief weinig ? enne.. dat je moet je ook nog geld en tijd erin stoppen, hobby zullen we dan maar zeggen...

jackske zei:
Dit is wel nog een ouwere foto maar zal proberen deze week een recente erop te zetten.
talbot1100.jpg

jackske: Mijn complimenten met jou fantastische auto!(y) Er zullen er niet veel meer van zijn, je zag of een vw busje of deze simca, ook nog in de perfekte kleur.:D

Heb alweer jaren terug ooit eens een zoekpoging gedaan naar een fourgenette of een tourist (als het maar een bedrijfswagen was) nooit gevonden, alleen twee invalide voertuigen een stond op Ameland en de andere is later gebruikt in een programma van de EO misschien zijn die twee hier nog bekend, vooral die laatste.

Hoi Stif,
bedankt voor de complimenten.
Zover dat ik weet zijn er nog maar 2 van, maar dus blijkbaar 3 of 4.
Zal eens op internet wat zoeken of ik die van de EO vind.

Hoi Simca TI,

De TI gaat helemaal uit elkaar.
Ik weet ondertussen dat de uiteinden van de dorpels aan de voor- en achtereinden achter de spatborden doorgeroest zijn.
Voorzover ik op dit moment weet is dit het enige "ernstige" wat er mis is met de TI.
Ik ga de vier portieren en spatborden vervangen om roest te verbannen.
Voor wat betreft de kleur ben ik het nog niet helemaal eens met mezelf.
De auto wordt compleet gestript en geheel overgespoten.
Dit zou wel eens een andere kleur kunnen worden.
Emma (1501) is immers ook al wit.
Ik zit te denken aan Jaune Maya (geel).

Ga je zondag ook naar de vergadering ?
Zou je dan het luchtfilterelement mee willen nemen ?
Hoeveel heb je er trouwens ?

Simca 1100.

Ik denk dat van de 10 verkochte 1100's er zeker een stuk of drie geel waren, dat is tenminste de kleur die ik heel veel zag.
Zou dat te achterhalen zijn denk je?
Ik bedoel aantallen is gemakkelijk op te zoeken, maar verkochte kleuren:confused:
Succes.

als wit de originele kleur is dan zal ik er niet lang over hoeven na te denken en blijft deze wit.
ik heb vroeger meerdere ti`s gehad met diverse kleuren.
de mooiste 2 kleuren die ik heb heb gehad waren een donker grijse ti en een donker blauwe ti[kleur ongeveer van de 406 break].
geel is ook mooi maar heeft deze ook op het nieuwe type gezeten?
kan ze alleen maar herinneren op de oude type.
het is ten slotte jouw hobbie en je bepaalt natuurlijk helemaal zelf de kleurstelling.
gewoon doen wat er in je opkomt.

albert@ lekker bezig met je gasbakkie.
toch een beetje meer werk als dat je gedacht zou hebben lijkt mij.
maar als je het eenmaal even goed beet pakt hebt je er jaren plezier van voor het dagelijkse gebruik.

zondag weet ik nog niet wat ik doe want ik heb ook meerdere verjaardagen op de rol staan.
als ik kom dan geef ik de 1100 ls gelijk maar de sporen zodat i helemaal los kan komen.
voor de luchtfilters moet ik even kijken want ik heb ze niet thuis liggen.
hetzelfde geldt voor de bumperrozetten.
die ik aanbood heb ik aan simcat verkocht.

DSC04904.JPG

wil er zelf een stuk of 4 hebben en de rest wat over blijft hoor je wel van mij.

stom stom stom,dat is waar ook.
was ik al helemaal vergeten dat dit ook een nieuw type is.
het grote voordeel van een totaal restauratie is dat je alles goed kan aanpakken.
veel werk maar je hebt er echt geen omkijken meer naar als deze klaar is.
de restauratie van mijn ti is alweer 9 jaar geleden en er mankert nagenoeg niets aan.
hier een paar foto`s van het chassis
grondverf%20chassis%203.jpg

tetyleren.jpg

beoordeling%20van%20pa.jpg

Stif zei:
Ik denk dat van de 10 verkochte 1100's er zeker een stuk of drie geel waren, dat is tenminste de kleur die ik heel veel zag.
Zou dat te achterhalen zijn denk je?
Ik bedoel aantallen is gemakkelijk op te zoeken, maar verkochte kleuren:confused:
Succes.
Mijn neef vertelde dat de goedkoopste 1100 9 van de 10 keer de kleur geel had.
dat was dus echt het goedkoopst.
hij vertelde ook dat mensen vroeger een auto van het gak kregen als dat nodig was.
en dat dat altijd een gele 1100 was.
wel grappig om te weten.

Heb gisteren de Horizon eens goed kunnen testen... een stevige rondrit door Overijssel en Drente gemaakt met het gehele gezin aan boord.
De weersomstandigheden waren niet al te mooi (stevige regenbuien en veel wind) maar de Horizon heeft niet geklaagd.
Vele kraakjes en piepjes zijn nu spontaan verdwenen... het was blijkbaar echt nodig dat de auto eens een stevige rit ging maken.
Alleen de ruitenwissermotor heeft het niet echt naar z'n zin, deze maakt nu nog meer lawaai dan de motor op vol gas.
Zal hem morgen maar eens even open maken en er wat fris vet in stoppen, volgens mij heeft dat ding de afgelopen 29 jaar nog geen uur gewerkt.
Maar de auto is in ieder geval goed waterdicht, en de motor heeft ook geen problemen met een hoosbui.:cool:

weet iemand mischien of er van de simca kleur bronze transvaal en kleurnummer bestaat?
en heeft er mischien iemand hier een idee om de parabool in de koplamp te maken of te vervangen.
koplampen voor een 1005/1006 zijn schaars.
heb vanavond het simcaclub magazijn gebeld maar ze zijn via de franse e bay nog te krijgen voor 400 euro.
dat word me teveel.
wie heeft een idee......
simca1005koplampgezocht.jpg

niet weggooien die koplamp maar geheel demonteren die handel.
je kunt deze lampen met een beetje goodwill uit elkaar halen.
als je de reflector eenmaal los hebt maak je deze helemaal schoon en vetvrij.
dan koop je een hoogwaardige spuitbus met chroom er in en spuit de reflector.
ook het voorrandje kun je evt mat zilver spuiten.
ik heb dit ook eens gedaan heel lang geleden toen de 1000tjes op elke hoek van de straat stonden.
het resultaat was zeer goed te noemen,het beeld was in ieder geval net zoals een nieuw exemplaar gaf.
en anders kom je ze maar eens bij mij brengen en zal ik kijken of een andere reflector nog ergens nieuw te vinden is.
daar heb ik de nummers van de reflector voor nodig.

oke TI goed idee.
maar heb ook al 2 reacties op mijn te koop gevraagd advertentie op marktplaats.
ben benieuwd.
kwam erachter dat ik ook een benzine lekkage heb.
komt tussen de radiateur door.
dus denk lek in de tank.

Wat je ook nog zou kunnen doen is eens informeren naar een spiegelrestaurateur. Ik heb wel eens in reageerbuisjes zilvernitraat aangebracht, en dan heb je me toch een mooie spiegel :) Afwerken met blanke lak en voila.

Goede ideëen hier, want voor 400 euro kun je een hoop proberen, Matra !

heb al aantal koplampen gevonden via marktplaats.
nu al 2 goede voor 60 euro.
loont altijd om het op marktplaats te koop te vragen.
wij komen zondag zeker.
gaan dan gelijkl de peugeot 3008 ff proberen.

Ook ik ban zondag aanwezig.
De Simca blijft nog in de schuur gezien de weersvoorspelling.
Vervoer wordt onze 406 Break. (ook hele fijne auto....)

simca1006 zei:
Zondag a.s. de ALV van de Simcaclub, gaan daar nog mensen heen ?

Talbot-Simca-Rancho.jpg

De Grand Raid zul je daar niet zien, die laat ik voorlopig nog even thuis.:)

Maar ik zal er als kersvers Simcaclublid ook bij aanwezig zijn.
Dit is in m'n agenda zo te zien ook het enigste clubgebeuren waarbij ik dit jaar aanwezig kan zijn :cry: , en ik wil toch wel eens een keer "live" kennis maken met de club.
En ik zal de Horizon wel meenemen, die kan nog wel een paar kilometers gebruiken om goed los te komen.

Dan het zondag wel een event worden met weinig Simca's/Talbots. Maar de als Muddy met de horizon komt, geeft dat weer een hoopgevend puntje..

Ik ben er ook weer bij zondag!
Toch denk ik dat ik de Horizon ook maar in de schuur laat staan en gewoon met de Peugeot kom, maar het is toch wel verleidelijk omdat Muddy ook met de Horizon komt.

Tot zondag!

Zondag 80% kans op zon, 15% kans op neerslag volgens de laatste berichten.
Vrij vertaald betekent dit in Nederland stofhappen met een heel kleine kans op een gratis wasbeurt.
Geen weer om met Peugeotjes en andere vreemde merken te gaan rijden dus, gewoon met een Simca-product naar de ALV te komen.:)

Simcat zei:
Hallo ReneS,

De groene kleur van de Talbot Solara heet officieël "Vert tasmane metalisé". (Tasmaans metallic groen).
Simcat

Hallo Simcat,

dank je! Vind het echt een gave kleur. Weet nog van vroeger dat het er 's avonds weer net anders uitzag. Hadden destijds een 1510 GLX (of was 't GLS?) in die kleur. Als iemand nog een 1510 uit 1982 in die kleur weet te vinden...

De 1005 mist sinds vandaag zijn motor.
de tank is lek.
benzine stroomde langs de radiateur.
nu heeft het blok van mijn blauwe 1000 wat probleempjes.
dus wat ga ik nu doen.. ga voorlopig het blok van de 1005 in mijn 1000 plaatsen.
dan kan ik rustig opzoek naar een tank en de motor opknappen.
1005motor-1.jpg

1005motor-2.jpg

was eigenlijk zo gebeurd in mijn eentje.

Terug
Bovenaan