simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

erg mooi kwaliteit foto's (dia's) , 72 grande! Dat doet zo'n scanner erg goed.

hm, die Tagora DT in Frankrijk, mooi kleurstelling en belastingvrij(y)

maar ja, zonde om er 40K per jaar mee te gaan rijden..

Ik heb onze medeforummer Tagora al opgejut om die diesel te gaan halen. Nou maar hopen dat hij toehapt.

simca1006 zei:
Daar is zo'n Tagora DT wel voor gemaakt hoor, Durashift !

tja, hoe raak ik mijn Rover dan kwijt?
Veel meer 'gekken' dan ik die 290 euro per kwartaal aan wegenbelasting betalen voor een dergelijke auto,zijn er niet..

Daarbij vrouwlief ervan overtuigen dat een sedan wel mooi kan zijn.. wordt ook lastig.
De financiële besparing (theoretisch wellicht) zal het wel goed doen bij haar..

@Simca, ik bel je vanmiddag, mag nu eerst nog even koffie en Nutrion halen;)

Durashift zei:
simca1006 zei:

Veel meer 'gekken' dan ik die 290 euro per kwartaal aan wegenbelasting betalen voor een dergelijke auto,zijn er niet..

Daarbij vrouwlief ervan overtuigen dat een sedan wel mooi kan zijn.. wordt ook lastig.

Je Rover kwijt raken ? Da's niet zo moeilijk maar doel nu wellicht op manieren die jij niet in gedachten heb ?
Overigens doe jij Nutrion ( heette dat vroeguh niet Nutrilon ? :cool: ) in je koffie ? :)

Durashift zei:
simca1006 zei:

Zo'n Tagora kun je er gewoon bijhouden.

grensrijder: ik heb er stiekum vandaag nog naar gekeken, hij is inderdaad mooi en nog relatief dichtbij te halen.

wegenbelastingvrij dieselen in een comfortabele auto... (y)

Nog meer liefhebbers?

4236838398.jpg

Met een foto erbij wordt de keuze wat makkelijker!

Durashift: ik heb Tagora's DT gezien met meer dan 500.000 km op de teller.

72Grande... welkom hier, en ook oude plaatjes worden zeer gewaardeerd hier.

@Durashift, zo´n Tagora is heel ruim van binnen, ik denk dat bijv. een CX Prestige m wel overtreft, maar verder zijn er maar weinig auto´s die zo ruim zijn van binnen. Het achterportier, en de achterbank zijn volwaardig te noemen.

Overigens @Simcat, de Controle Technique is wel verlopen per 17.02... maar ik zou daarvoor het risico best durven nemen hoor. In NL moet je toch aan een nieuwe APK. Daarnaast is de CT van mn Solara geldig tot juni 2010, maar we hebben allemaal gezien wat voor n wassen neus dat is...

Ik was ook al aan het mailen met de eigenaar :p

Maarja, ik moet eerst dan wat auto's hier kwijt. Ik denk dat het in mijn geval een volgende DT wordt.

Hoe is 't, Tagora? Gaan we die Tagora voor jou ophalen in Frankrijk? Dan kun je lekker voordelig dieselen naar de EMW-evenementen. Zeker met die tankpas van je baas. :)

Hallo Forumvrienden,

Voor mijn 1501 ( Emma ) ben ik op zoek naar nieuwe koelwaterslangen.
Het betreft een 1501 Special Automatique uit 1970.
Wie heeft of weet ze ?
Ik zou jullie graag een foto van Emma laten zien maar weet niet hoe ik hem op het forum krijg.

Hallo,
Ik was op Internet wat aan het opzoeken over m'n auto en kwam zo op deze site terecht.
Heb zowat alle pagina's afgekeken, mooie foto's en tips/info.
Ik heb zelf een Talbot 1100 VF 2 Fourgonette in het geel uit 1983, ik weet dat jullie hem nog niet kennen want ben hem nog nergens tegen gekomen op de site, dus weer wat voor de verzameling erbij.
Groeten Jack.

Jack, volgens mij ben je de eerste met een Fourgonette hier op het forum (bij mijn weten dan..)

@SIMCA1100

Eerst je foto op het internet zetten, bijvoorbeeld via >> imageshack << op een resoltie van 640x480 of maximaal 800x600 (dus eventueel Image Resize aanzetten) en druk op uploaden. Even geduld aub..

Vervolgens komt er na het uploaden een nieuw scherm, waar een link staat. Kopieer deze link en keer dan terug naar dit forum.

Je kunt op dit forum een foto invoegen door op
img.gif
te drukken in het typveld (dezelfde waar je ook je eerste bericht in hebt gemaakt..) en dan de link in het schermpje plaatsen en ok drukken.. KLAAR!

Mocht er na het drukken op
img.gif
een gele balk komen met een melding, klik er op en sta het toe. Vervolgens nog een keer
img.gif
en dan komt het schermpje wel. Succes!

stoterstangen90 zei:
Durashift zei:
simca1006 zei:

Zo'n Tagora kun je er gewoon bijhouden.

Oh ja, zeker in een buurt waar nauwelijks parkeerplekken zijn.. en zeker als de investeringenpot oneindig vol is...
Helaas, had van de week nog even de geldkraan (kraslot) geprobeerd, kwam niks uit:(

Bedankt Pedigreepaul, weet ik meteen hoe het moet.
Dit is wel nog een ouwere foto maar zal proberen deze week een recente erop te zetten.
talbot1100.jpg

@Simca1100, QSP in Waalwijk kan koelwaterslangen op maat maken. Misschien is dat iets.

simca1006 zei:
mh2cv ; ben beniewd naar meer plaatjes van bruine horizon...

Bij deze enkele foto's, er is nog genoeg werk te verzetten om deze weer zo goed als orgineel te krijgen;)

talbot017.jpg

talbot016.jpg

talbot013.jpg

talbot008.jpg

@mh2cv: ik ben nog steeds niet uit welke kleur je Horizon is? Is het 'Rouge-Chine'( (c) Simca Ti) ?
wn jw hwbt ook nog een zilveren zie ik, een Ultra toevallig?
Deze heeft mijn maat Matra...
Binnen kort hebben Matra en ik nieuwe Avatars, dan zie je e.e.a. wat duidelijker!

@Jackske: Mooi man zo'n Fouragette. Vroeger reed de PTT er ook mee, nu zie je ze nooit meer!

Hey Horizon-taal,

Zag inderdaad pas op Internet dat de PTT er ook mee reed.
Hij is eigenlijk van m'n moeder maar ik doe het motorwerk, alleen begint hij langzaam te roesten dus dat word goed aanpakken als het wat beter weer is.

Hallo mensen,

Wat goed dat de respons op de mooie Tagora DT zó groot is! Ziet er puik uit hè?! Hij staat echt geeneens ver weg, ja! Hopelijk wordt het wat dat "Tagora" hem op gaat halen. Wij zijn hier allen REUZE benieuwd!
Simcat

Nog een keer dan,

Jacky, jouw of beter gezegd jouw moeders gele VF2 ken ik man! Ik heb zo'n 2 jaar geleden met jouw moeder gesproken op Molenberg in Heerlen. Ik hoorde van collega's dat er op Molenberg eengele Simca zou staan. Het heeft nog wel ff geduurt voordat ik hem vond en buiten zag staan. Ik sprak met moeder en hoorde dat de wagen bij een stofhandelaar op Molenberg heeft gestaan. de man had er twee, allebei bij garage Steins op Molenberg gekocht. Steins was vroeger een Simca dealer. Hij verkocht zowaar 8 Simcaatjes 1000 op één koopavond! Per week leverde Steins een dubbele lading nieuwe 1000-tjes af. Ik heb nog laatst met de oude baas gesproken. Tjonge wat een verhalen kon de aoude baas uit zijn hoed toveren, héérlijk. Naar bleek hebben beide VF2-tjes járen op Molenberg gestaan in een schuur. De tweede wagen is ooit uitgebrand geweest maar heeft altijd nog in één van de schuren waar ze stonden gestaan. Ik ben vanwege mijn werk jarenlang langs de schuren gelopen, althans die lagen achterom in de straat, zonder te weten dat daar zo een Simca zou staan. Baaalen natuurlijk. Maar zo gaat het helaas zó vaak. Toen ik met moeder sprak hoorde ik dat zij de wagen voor 300 Euro gekocht had... nòg meer balen dus... Ik bood haar het dubbele aanmaar dat mocht niet baten. Zij sprak erover dat de koppeling stuk bleek na verloop van tijd en dat de wagen wellicht verkocht zou worden, totdat bleek dat de hydraulicleiding stuk was. Nadien liep de wagen weer. Moeder gebruikte hem dagelijks en ik heb haar gewezen op de roestgevoeligheid van zo'n auto. Had ik haar toen aangesproken toen de koppeling stuk was was de wagen verkocht geweest. maar het lot besloot anders en hij werd voor weinig centen gerepareerd en bleef aldus bij jullie... Helaas was de wagen opeens weg op Molenberg. Ik had ook destijds vergeten het kenteken te noteren iets wat ik normaal NÓÓÓIIITTT vergeet.... Kunnen andere medeforummers beamen, hahahahhaahaha! Maar goed, ik heb vanaales in d ecomputer getypt wat op het kenteken lijkt, maar ik zat er telkens naast.... BG-9 wist ik nog. Nadien hoorde ik dat jullie naar Sittard zouden zijn verhuisd. Nu zie ik de wagen op het internet opduiken. Destijds toen ik moeder sprak had de wagen 65000 Km gelopen en was hij nog roestvrij. Moeder zal er dagelijks mee zijn verder gereden maar je ziet hoe snel het gaat. Ik waarschuwde haar nog zo. Maar goed, hahaha, ik heb jou een privébreicht geschreven.
Groetjes, Simcat

mh2cv : Ziet er veel belovend uit maar idd nog een weg ( een mooie ) te gaan !

Horizon-taal

Volgens mij gaat het om een Horizon in de kleur Brun Lasceau.

Pedigreepaul, bedankt voor de uitleg.
Ik zal eens proberen of ik Emma op het forum kan krijgen.

Simca 1100.

Hee hoi mh2cv,

Tjonge wat een schitterend gezicht deze zéér vroege Simca Horizon te zien staan!:D Gewèldig!(y) Wordt toch ECHT tijd dat ik eens ff langs kom, hè? Wat dacht jij van as. zondag? Laat even iets weten, o.k.? Ik heb namelijk nog een héél, héél interessante tip voor jou inzake een Solara van 1985!:)
Simcat

@Simcat: ik weet helemaal niets en ben compleet onschuldig tot het tegendeel bewezen is! :D

Ik kwam deze gisteren tegen op de site van Klassiekergespot. Volgens de info staat hij in Wildervank (Gr), maar die info dateert van 2006, dus of ie nog bestaat........

https://www.klassiekergespot.nl/viewimages.php?id=11990

Trouwens, deze Bagheera komt uit een huis/schuur ergens na 12 jaar.
98-UJ-00

dsc000280.jpg
dsc00027y.jpg
dsc000261i.jpg

Beste forumvrienden.

Volgens mij gaat het nu eindelijk lukken om jullie aan Emma voor te stellen.
Emma ( genoemd naar eerste eigenaresse ) is mijn 1501 Special Automatique uit 1970.

A.BRANDHORST zei:

Vraagje: deze foto vond ik op dit forum. Deze Talbot lijkt qua kleur precies op de Talbot die we vroeger thuis hadden. Kan iemand me vertellen wat de 'officiele' naam is van deze Talbot-kleur? Het is een soort van groen, maar dan 'anders' ...

ReneS ; stuur maar een pbtje naar ene A.BRANDHORST, eigenaar van deze franse voiture, of kom vandaag naar Rosmalen ( oldimerbeurs ) daar is hij te vinden. Elk Merk Waardig staat op die beurs en hij maakt vandaag deel uit van de 'crew'.

Hallo Simca1100,

Ik denk dat ik inmiddels weet wie jij bent, haha.:LOL: Tjonge, Emma is wel èrg mooi geworden...:D PRACHTIG!. Respekt, respekt!!!!(y) Een bekende van mij is erbij eender eenzelfde wagen te restaureren. Inmiddels is de wagen gespoten en wordt hij thans opgebouwd. Ook deze, zilver metallic, 1301 Spécial van 1970 wordt beter dan nieuw! Interessant is te zien dat jouw wagen nog nèt de letters S.I.M.C.A. achter op het kofferlid heeft prijken. Ook dezelfde, losse letters, vooraan op de capot duiden op een '69-er model. Bovendien is de baguette achteraan alsook aan beide achterste zijvleugels gedeeld om daarin de modelaantypering aan te brengen hetgeen bij de andere wagen van 1970 reeds is veranderd in het nieuwere model. Ik moet zeggen dat het oude model veel meer een klassieke uitstraling heeft door deze filigrane details.
Groet, Simcat

He Simcat,

Emma is van modeljaar '70.
Modeljaar 1969 had nog geen verstralers in de grille maar los op de bumper en nog geen
4 ronde klokjes op het dashboard maar een langwerpige teller.
Is die 1301 een bekende auto binnen de club ?
Hoe gaat het met je TI-project ?

Simca1100.

Hallo ReneS,

De groene kleur van de Talbot Solara heet officieël "Vert tasmane metalisé". (Tasmaans metallic groen).
Simcat

Hallo Simca1100,
Vous avez raison monsieur! Hahaha, jij hebt helemaal gelijk.
Alle gekheid op een stokje, jouw 1301, eh Emma, is het wachten waard geweest, zoooo mooi.....

TI: Tja flink aan het verzamelen. Plaatwerk en andere delen, wereldwijd, pogen te verzamelen. Heb o.a. een heus nieuw (!) TI-embleem op de kop weten te tikken. Nog slechts 3 te gaan... (2 auto's). Hoe ik dat doe, tja nimmer opgeven en alsmaar blijven zoeken naar die ene naald in de bekende hooiberg. Ben thans in conatct met iemand die alle langsdragers van de 1100 van vóór tot achteren (!) alsook een nieuwe gelaagde vóórruit met blauwband het rubber en chromepees heeft. Ook een 2e binnenste vleugel achteraan is in reikwijdte alsook een nieuwe kofferbakvloer. Gerust erop kan ik echter pas zijn als alles echt in huis is. Tot slot een complete voorraamopname en beide vóórste deurstijlen zijn eveneens gelocaliseerd, althans daar ziet het naar uit.
Simcat

Tjonge, tjonge Simcat, jij bent nogal wat van plan zo te lezen.
Lijkt het je toch niet beter om op zoek te gaan naar een zo gaaf mogelijke koets en daar de TI op over te bouwen ?
Scheelt een hoop tijd, geld en............

Simca1100

dsc000190.jpg

Hier nog even een afbeelding van mijn 73er Special. Ik weet nu hoe het moet en heb de smaak te pakken.

Vandaag de remmen van de Horizon nog even open gemaakt.
En dat was dus ook wel nodig... alle blokken en schoenen zijn aan vervanging toe.
Was trouwens wel leuk om te zien dat de gehele remmerij exact hetzelfde is als die van m'n Rancho... alles Girling.

Zo op het oog zien de schoenen er nog goed uit, maar helaas laat de voering los van de zool.
Morgen maar eens zoeken op internet of er nog ergens wat te koop is, de voorraad "new old stock" die ik nog had zit inmiddels al op de Rancho.

Vorige week heb ik de onderkant van de wagen ook even geheel schoon gemaakt met de warme hogedrukspuit.
Alles was nu weer goed droog, dus de gehele bodem kon ook ingesmeerd worden met pure Owatrol-olie.
Nu is het alleen nog wachten op een dag met een aangenamere buitentemperatuur, dan kan de tectylspuit er ook een keer onderdoor.

A.BRANDHORST zei:
72Grande... welkom hier, en ook oude plaatjes worden zeer gewaardeerd hier.

@Durashift, zo´n Tagora is heel ruim van binnen, ik denk dat bijv. een CX Prestige m wel overtreft, maar verder zijn er maar weinig auto´s die zo ruim zijn van binnen. Het achterportier, en de achterbank zijn volwaardig te noemen.

Overigens @Simcat, de Controle Technique is wel verlopen per 17.02... maar ik zou daarvoor het risico best durven nemen hoor. In NL moet je toch aan een nieuwe APK. Daarnaast is de CT van mn Solara geldig tot juni 2010, maar we hebben allemaal gezien wat voor n wassen neus dat is...

Heb eens van een Franse DS-rijder gehoord dat de Controle Technique weinig voorstelt: Te koop voor €20,-, en als je het "eerlijk" doet, krijg je zelfs met mankementen een CT, als je maar belooft het voor de volgende controle te repareren. (dus daar gaat men dan niet meer heen...)

Iemand nog een service wagen nodig?
Simca 1100 Service Talbot/Peugeot
Toch wel opvallend, Simca was er toen niet meer toch? Is dus later van deze stickers voorzien.

Terug
Bovenaan