A
Anoniem
Guest
Die Rancho begint al écht te lijken! Goed werk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ginkelvanmichiel zei:het erge is dat je straks niet snel ziet hoe gigantisch veel werk je eraan hebt gehad!
Horizon-taal zei:ik vind de kosten ook nogal mee vallen...
de uren, da's een ander verhaal!
Jammer van je lasapparaat, dat zal de kosten aardig omhoog gejaagd hebben!
matra zei:hee weer thuis.
zag je nog voorbij rijden vanmiddag.
heb mijn horizon vandaag voorzien van nieuwe remblokken.
die waren echt op.
Muddy Bandit zei:Horizon-taal zei:ik vind de kosten ook nogal mee vallen...
de uren, da's een ander verhaal!
Jammer van je lasapparaat, dat zal de kosten aardig omhoog gejaagd hebben!
Vervangend lasapparaat was 300 euri, valt dus nog wel mee voor een gebruikte Cebora 155.
Bij de rest van de kosten moet je niet vergeten dat ik de auto gekocht heb volgepakt met (deels nieuwe) reserve-onderdelen en inzetstukken... als ik die dingen zoals alle wiellagers, fusee- en stuurkogels, remschijven, revisiesetjes, uitlaat enz. er los bij had moeten kopen kom je wel op een heel ander kostenplaatje.
De grootste kosten tot nu toe waren het lasdraad en de menggascilinders, het nieuwe voorfront via E-bay, alle verf en beschermingsmiddelen, en de nieuwe accu met alle sapjes in en rondom de motor.
De grootste onkosten moeten echter nog komen: het spuiten van de auto, een LPG-installatie en de bekleding van het interieur.
Horizon-taal zei:Eh...tja als je het zo stelt....
Dat dan maar niet meer op een rijtje zetten, maar gewoon genieten van de wagen als ie klaar is![]()
Arievectra zei:Pedigreepaul zei:Matra Murena met toffe velgen..
![]()
Zien eruit als Ford velgjes.
Da's een gezonde benadering. Ik heb ervaren dat het restaureren erg snel in de papieren kan gaan lopen. Het zijn dan nog niet eens de onderdelen die de bankrekening doen slinken, maar de betaalde uren voor werkzaamheden die uitbesteed moesten worden. Het is al snel even 100 euro hier, even 100 euro daar. Ik doe nu alleen nog maar regulier onderhoud (meer hoeft voorlopig gelukkig ook niet meer) want de reserves moeten eerst weer aangroeien.Muddy Bandit zei:.. m'n gezin mag geen (financiële) hinder hebben van mijn hobby's.
En geld lenen doe ik niet aan, wat ik koop is van mezelf en niet van de bank... ik heb een hekel aan pronken met andermans veren. (de hypotheek van het huis even niet meegerekend dan)
Simcat zei:Hoi Alex, af te wel LPG-Matra,
Hier staan de velgen te koop voor niet te veel geld denk ik: Marktplaats.nl, advertentienummer 316806101
Simcat
Simcat zei:Beste medeforummers,
Vandaag in Hoensbroek (Z-Limburg) gezien de 07-DK-29 en de LV-11-DS. Helaas geen handy om ze te fotograferen.Natúúrlijk even aangebeld en een praatje gemaakt
. Een koppakkingset voor de 1501 heeft de eigenaar in Frankrijk aangekocht. Daar hebben ze de man letterlijk afgezet: 300 Euro! kostte het pakkingensetje. (...)
Dan valt je toch niks meer in zeg!!!
Als jullie mij begrijpen, véél leergeld zullen wij maar zeggen.
![]()
Zo vreselijk vaak kom je, vandaag te dag, geen 2 Simca's meer tegen in het wild op één en dezelfde dag en dat in één en dezelfde plaats op nog geen 300 meter luchtlijn van elkaar verwijdert.Het leuke ervan, beide eigenaren kenden elkaar (nog) niet. De eigenaar van de Rancho kocht de wagen in Nijmegen. Hij zocht een leuke auto voor erbij waar de hond makkelijk in kan. Het zegt natuurlijk wel dat de Rancho nog steeds en tot op de dag van vandaag voor mensen tot de verbeelding spreekt en gezien zijn eigenschappen op zijn kunnen gewaardeerd wordt.
Héél fijn om dat vandaag te dag mee te mogen maken!
Dit soort dagen kan je toch op één hand tellen, toch?! De hond kan natuurlijk mee met zo'n Rancho, immers hij is er als voor gemaakt. Jammer dat de wagen altijd buiten staat. De eigenaar maar meegegeven toch vooral uit te kijken naar een droge overdekte plek voor de wagen want op die manier heb je er niet al te lang plezier van natuurlijk, hahaha. Kortom een leuke en memorabele dag zoals je die niet veel meer meemaakt.
Simcat
LPG Murena zei:Arievectra zei:Pedigreepaul zei:Matra Murena met toffe velgen..
![]()
Zien eruit als Ford velgjes.
Hé dat is mijn MATRA!
Ik ben sinds enige maanden de eigenaar van deze Murena. Om op deze manier te ontdekken dat hij op Ford velgjes staat was minder leuk.
Ik zal zorgen dat ik originele 14 inch Murena velgen krijg, dus wie nog belangstelling heeft voor de 13 inch "Ford" velgen, ze zullen binnenkort wel op marktplaats staan.
matra zei:kreeg net een brief van de belasting inspecteur.
de horizon word in april 25 jaar
geen belasting meer![]()
Extreem zeldzaam, maar één van in Nederland volgens mij. Een blauwe.Gillendgelesimca zei:Heb ook net een Audi 80 gekocht , uit '76 ,een station.
Klassiekerrijder zei:Extreem zeldzaam, maar één van in Nederland volgens mij. Een blauwe.Gillendgelesimca zei:Heb ook net een Audi 80 gekocht , uit '76 ,een station.
ruilen voor een 1309?Gillendgelesimca zei:Tja, het is een leuk ding, zeker voor dat geld.Ik heb 'm van een kennis overgenomen, die had problemen met de originele carburateur... Hebben ze er een andere opgezet voor hem...van een oude Corsa!!Niet af te stellen dat ding
! Maar ja ,wat wil je ; een carburateur van een Corsa 1.2 op een 1.6 Audi... Heb 'm vandaag maar nauwelijks door de keuring gekregen
.
De carrosserie is blijkbaar nergens rot, maar heeft wel erg veel oppervlakkige roest, ook onder.... Ik denk dat ik hem misschien toch maar weer verkoop en lekker weer een Simcaatje erbij haal.
matra zei:ruilen voor een 1309?Gillendgelesimca zei:Tja, het is een leuk ding, zeker voor dat geld.Ik heb 'm van een kennis overgenomen, die had problemen met de originele carburateur... Hebben ze er een andere opgezet voor hem...van een oude Corsa!!Niet af te stellen dat ding
! Maar ja ,wat wil je ; een carburateur van een Corsa 1.2 op een 1.6 Audi... Heb 'm vandaag maar nauwelijks door de keuring gekregen
.
De carrosserie is blijkbaar nergens rot, maar heeft wel erg veel oppervlakkige roest, ook onder.... Ik denk dat ik hem misschien toch maar weer verkoop en lekker weer een Simcaatje erbij haal.
![]()
the Fox zei:Wat vreemd, die vierkante kentekenplaat aan de voorzijde van de Audi. Dat oogt niet echt gestroomlijnd.
Leuk trouwens, die ruilhandeltjes.

Gillendgelesimca zei:the Fox zei:Wat vreemd, die vierkante kentekenplaat aan de voorzijde van de Audi. Dat oogt niet echt gestroomlijnd.
Leuk trouwens, die ruilhandeltjes.
Amerikaans/engels model, er past geen normale op.De bumpers zijn van aluminium
speedtouch zei:@Muddy Bandit Gaaf de restauratie van die 2 Simca's. Leuk dat je vrouw er ook bij betrokken is!
Muddy Bandit zei:we zouden het jammer vinden als de roestduivel hem nu alsnog in z'n greep kan krijgen.![]()
Muddy Bandit zei:Het stinkt alleen nog een uur in de wind in de wagen, ik moet dus nog even een doos Wilde Havanna's opstoken in de Horizon om de opa-geur weer terug te krijgen.![]()