simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Prachtig, deze Rancho!

het erge is dat je straks niet snel ziet hoe gigantisch veel werk je eraan hebt gehad! Die auto is weer als nieuw straks :)

ginkelvanmichiel zei:
het erge is dat je straks niet snel ziet hoe gigantisch veel werk je eraan hebt gehad!

Tot nu toe ongeveer 1200 uur, en aan materiaal (incl. een vervangend lasapparaat) ongeveer hetzelfde in euri's.

Maar daar is het hobby voor, zoiets is nooit rendabel te krijgen als je de uren in rekening moet brengen.
Voor mij is het belangrijkste dat ik straks een zeldzame Grand Raid heb die ik wel met een vertrouwd gevoel gewoon dagelijks kan gebruiken.

ik vind de kosten ook nogal mee vallen...
de uren, da's een ander verhaal! :)

Jammer van je lasapparaat, dat zal de kosten aardig omhoog gejaagd hebben!

Maar nogmaals, fantastische wagen!

hee weer thuis.
zag je nog voorbij rijden vanmiddag.
heb mijn horizon vandaag voorzien van nieuwe remblokken.
die waren echt op.

Horizon-taal zei:

Vervangend lasapparaat was 300 euri, valt dus nog wel mee voor een gebruikte Cebora 155.

Bij de rest van de kosten moet je niet vergeten dat ik de auto gekocht heb volgepakt met (deels nieuwe) reserve-onderdelen en inzetstukken... als ik die dingen zoals alle wiellagers, fusee- en stuurkogels, remschijven, revisiesetjes, uitlaat enz. er los bij had moeten kopen kom je wel op een heel ander kostenplaatje.

De grootste kosten tot nu toe waren het lasdraad en de menggascilinders, het nieuwe voorfront via E-bay, alle verf en beschermingsmiddelen, en de nieuwe accu met alle sapjes in en rondom de motor.
De grootste onkosten moeten echter nog komen: het spuiten van de auto, een LPG-installatie en de bekleding van het interieur.

Gisteren hele dag bezig geweest met de 1000. Handrem gesteld ed en ook de verwarming uitgebouwd. Een en al drap kwam eruit naast de Belgische Franks. Aanjager uitgebouwd en op de verwarming laten drogen. Schoon gemaakt en WD 40 erop en opnieuw aangesloten. Heel even wilde het draaien en tot stopte het. Nu heb ik dus opzoek naar een andere aanjager. Als iemand wat weet?

matra zei:
hee weer thuis.
zag je nog voorbij rijden vanmiddag.
heb mijn horizon vandaag voorzien van nieuwe remblokken.
die waren echt op.

Haha, ja ik zag je omkijken!
En ik zag de zilveren schicht voor de deur staan inderdaad..:)
Ging het soepel die blokken?

Muddy Bandit zei:
Horizon-taal zei:

Vervangend lasapparaat was 300 euri, valt dus nog wel mee voor een gebruikte Cebora 155.

Bij de rest van de kosten moet je niet vergeten dat ik de auto gekocht heb volgepakt met (deels nieuwe) reserve-onderdelen en inzetstukken... als ik die dingen zoals alle wiellagers, fusee- en stuurkogels, remschijven, revisiesetjes, uitlaat enz. er los bij had moeten kopen kom je wel op een heel ander kostenplaatje.

De grootste kosten tot nu toe waren het lasdraad en de menggascilinders, het nieuwe voorfront via E-bay, alle verf en beschermingsmiddelen, en de nieuwe accu met alle sapjes in en rondom de motor.
De grootste onkosten moeten echter nog komen: het spuiten van de auto, een LPG-installatie en de bekleding van het interieur.

Eh...tja als je het zo stelt....
Dat dan maar niet meer op een rijtje zetten, maar gewoon genieten van de wagen als ie klaar is :D

Horizon-taal zei:
Eh...tja als je het zo stelt....
Dat dan maar niet meer op een rijtje zetten, maar gewoon genieten van de wagen als ie klaar is :D

Genieten doe ik er dagelijks al van, al sinds de éérste dag dat ik hem heb... restaureren/verbouwen van auto's is m'n grote hobby.
Maar daarnaast houd ik alle uren en vooral de uitgaven wel systematisch bij, gewoon om straks te kunnen vergelijken met de taxatiewaarde.

Met mijn inkomen (een stuk beneden modaal) moet ik een gezin en m'n huis onderhouden, dat betekent dus simpelweg dat de hobby wel heel low budget moet.
De kosten van de Rancho moet ik wel bijverdienen met de onderdelenhandel van de Suzuki-jeepjes en tuinplanten, en als ik daar dan geen onkostenadministratie aan koppel loopt zo'n project al snel stuk... m'n gezin mag geen (financiële) hinder hebben van mijn hobby's.
En geld lenen doe ik niet aan, wat ik koop is van mezelf en niet van de bank... ik heb een hekel aan pronken met andermans veren. (de hypotheek van het huis even niet meegerekend dan ;))

Arievectra zei:
Pedigreepaul zei:
Matra Murena met toffe velgen..
p1050219border.jpg

Zien eruit als Ford velgjes.

Hé dat is mijn MATRA!

Ik ben sinds enige maanden de eigenaar van deze Murena. Om op deze manier te ontdekken dat hij op Ford velgjes staat was minder leuk.
Ik zal zorgen dat ik originele 14 inch Murena velgen krijg, dus wie nog belangstelling heeft voor de 13 inch "Ford" velgen, ze zullen binnenkort wel op marktplaats staan.

@Muddy:
Een nuchtere benadering!
Vooral het feit dat je zegt dat je familie niet hoeft te lijden onder je hobby heb ik bewondering voor..
Wel gaaf om te zien dat je het met weinig middelen voor elkaar krijgt een Rancho zo mooi te restaureren...petje af!

kreeg net een brief van de belasting inspecteur.
de horizon word in april 25 jaar:D
geen belasting meer:LOL:

Het was vandaag gezellig in de sleutelruimte.
Ik druk bezig met het schuren en plamuren van de Rancho:

...en direct daarnaast m'n vrouw druk bezig met het demonteren van het interieur van de Horizon:

Talbot producten blijken besmettelijk te zijn....:cool:

leuk @Muddy!!

Als het goed is wordt er deze week een begin gemaakt aan de restauratie van de Solara... Maar dat is IETS teveel werk voor mij, daarnaast kan ik ook niet goed lassen bijv...

En ik vind je vrouw heel dapper dat ze daaraan begint iig!!(y)

Muddy Bandit zei:
.. m'n gezin mag geen (financiële) hinder hebben van mijn hobby's.
En geld lenen doe ik niet aan, wat ik koop is van mezelf en niet van de bank... ik heb een hekel aan pronken met andermans veren. (de hypotheek van het huis even niet meegerekend dan ;))
Da's een gezonde benadering. Ik heb ervaren dat het restaureren erg snel in de papieren kan gaan lopen. Het zijn dan nog niet eens de onderdelen die de bankrekening doen slinken, maar de betaalde uren voor werkzaamheden die uitbesteed moesten worden. Het is al snel even 100 euro hier, even 100 euro daar. Ik doe nu alleen nog maar regulier onderhoud (meer hoeft voorlopig gelukkig ook niet meer) want de reserves moeten eerst weer aangroeien.

Hoi Alex, af te wel LPG-Matra,

Hier staan de velgen te koop voor niet te veel geld denk ik: Marktplaats.nl, advertentienummer 316806101
Simcat

Simcat zei:
Hoi Alex, af te wel LPG-Matra,

Hier staan de velgen te koop voor niet te veel geld denk ik: Marktplaats.nl, advertentienummer 316806101
Simcat

Simcat Bedankt voor de tip. Ik heb al een afspraak om ze morgen te bekijken/kopen.
Ik ben niet Alex Miedema, hij heeft deze foto jaren geleden gemaakt als auto spotter, waarschijnlijk in Den Haag.

Of ik nu op Ford velgen rij weet ik niet, matra heeft steek 4x98 en volgens mij ford steek 4x100 van velgen.
Ik zal eens kijken of ik getallen of merk tekens kan vinden op mijn huidige velgen.

Simcat zei:
Beste medeforummers,
Vandaag in Hoensbroek (Z-Limburg) gezien de 07-DK-29 en de LV-11-DS. Helaas geen handy om ze te fotograferen. :( Natúúrlijk even aangebeld en een praatje gemaakt:). Een koppakkingset voor de 1501 heeft de eigenaar in Frankrijk aangekocht. Daar hebben ze de man letterlijk afgezet: 300 Euro! kostte het pakkingensetje. (...) o_O Dan valt je toch niks meer in zeg!!! :( Als jullie mij begrijpen, véél leergeld zullen wij maar zeggen. o_O
Zo vreselijk vaak kom je, vandaag te dag, geen 2 Simca's meer tegen in het wild op één en dezelfde dag en dat in één en dezelfde plaats op nog geen 300 meter luchtlijn van elkaar verwijdert. :p Het leuke ervan, beide eigenaren kenden elkaar (nog) niet. De eigenaar van de Rancho kocht de wagen in Nijmegen. Hij zocht een leuke auto voor erbij waar de hond makkelijk in kan. Het zegt natuurlijk wel dat de Rancho nog steeds en tot op de dag van vandaag voor mensen tot de verbeelding spreekt en gezien zijn eigenschappen op zijn kunnen gewaardeerd wordt. :p Héél fijn om dat vandaag te dag mee te mogen maken! (y) Dit soort dagen kan je toch op één hand tellen, toch?! De hond kan natuurlijk mee met zo'n Rancho, immers hij is er als voor gemaakt. Jammer dat de wagen altijd buiten staat. De eigenaar maar meegegeven toch vooral uit te kijken naar een droge overdekte plek voor de wagen want op die manier heb je er niet al te lang plezier van natuurlijk, hahaha. Kortom een leuke en memorabele dag zoals je die niet veel meer meemaakt.(y)
Simcat

en wat zie ik een paar dagen geleden naast me op het werk staan????

IMAG0236.jpg

IMAG0237.jpg

Greetz!

Ik dacht, die moet ik fotograferen voor in dat Simca topic, lag al een paar pagina's achter met lezen, zie ik dat ie al gespot is :) Nou ja, bij deze dan nog wat foto's uit Geleen....

LPG Murena zei:
Arievectra zei:
Pedigreepaul zei:
Matra Murena met toffe velgen..
p1050219border.jpg

Zien eruit als Ford velgjes.

Hé dat is mijn MATRA!

Ik ben sinds enige maanden de eigenaar van deze Murena. Om op deze manier te ontdekken dat hij op Ford velgjes staat was minder leuk.
Ik zal zorgen dat ik originele 14 inch Murena velgen krijg, dus wie nog belangstelling heeft voor de 13 inch "Ford" velgen, ze zullen binnenkort wel op marktplaats staan.

ik heb wel interesse eventueel in deze velgen als ze de steek 98 hebben.
ik heb nu 14 inch velgen en wil naar de 13 inch velgen terug voor mijn 1100.
geef me maar een pbtje over de kosten of zo.

matra zei:
kreeg net een brief van de belasting inspecteur.
de horizon word in april 25 jaar:D
geen belasting meer:LOL:

Matra ; dat zijn idd de betere berichten ! Leuk je vanavond bij Tinga weer even gesproken te hebben. Kom eens een keer kijken bij een andere event van Elk Merk Waardig.

vond het leuk om even te kijken.
kom zeker bij de eerst volgende meeting.
mischien gaat horizon-taal dan ook mee.
wel jammer had wel mee willen rijden.
maar we hadden al wat kilometers achter de rug om die audi te halen.
moest helaas snel een andere dagelijkse auto hebben omdat de andere grote hart problemen heeft.
en die ga ik niet meer maken.
kon deze voor heel weinig kopen omdat ze geld nodig hadden.
CIMG2406.jpg

hou er ook niet zo van.
ze zijn er net vanaf gehaald en voorzien van de originele velgen.
zal er zo een foto van maken.

Hee Matra, dat meen je toch niet?
Die velgen staan/stonden super...
Had je de originele Audi-velgen er al onder toen je langsreed?
Heb ik niet gezien, je reed net ff te snel hahaha.

Tja, het is een leuk ding, zeker voor dat geld.Ik heb 'm van een kennis overgenomen, die had problemen met de originele carburateur... Hebben ze er een andere opgezet voor hem...van een oude Corsa :confused:!!Niet af te stellen dat dingo_O! Maar ja ,wat wil je ; een carburateur van een Corsa 1.2 op een 1.6 Audi... Heb 'm vandaag maar nauwelijks door de keuring gekregen:rolleyes:.
De carrosserie is blijkbaar nergens rot, maar heeft wel erg veel oppervlakkige roest, ook onder.... Ik denk dat ik hem misschien toch maar weer verkoop en lekker weer een Simcaatje erbij haal:D.

Gillendgelesimca zei:
Tja, het is een leuk ding, zeker voor dat geld.Ik heb 'm van een kennis overgenomen, die had problemen met de originele carburateur... Hebben ze er een andere opgezet voor hem...van een oude Corsa :confused:!!Niet af te stellen dat dingo_O! Maar ja ,wat wil je ; een carburateur van een Corsa 1.2 op een 1.6 Audi... Heb 'm vandaag maar nauwelijks door de keuring gekregen:rolleyes:.
De carrosserie is blijkbaar nergens rot, maar heeft wel erg veel oppervlakkige roest, ook onder.... Ik denk dat ik hem misschien toch maar weer verkoop en lekker weer een Simcaatje erbij haal:D.
ruilen voor een 1309?:)

matra zei:
Gillendgelesimca zei:
ruilen voor een 1309?:)

Pbtje...

Wat vreemd, die vierkante kentekenplaat aan de voorzijde van de Audi. Dat oogt niet echt gestroomlijnd :).

Leuk trouwens, die ruilhandeltjes.

the Fox zei:
Wat vreemd, die vierkante kentekenplaat aan de voorzijde van de Audi. Dat oogt niet echt gestroomlijnd :).

Amerikaans/engels model, er past geen normale op.De bumpers zijn van aluminium

De binnenkant van de Horizon is zaterdag ook voorzien van 4 liter ML.
Het werkt wel een heel stuk praktischer als het gehele interieur eruit is.

Zondag heeft hij mooi uit kunnen druipen, en vandaag is het gehele interieur (na een grondige schoonmaakbeurt) weer teruggeplaatst.
Het vilt onder de vloerbekleding is er gelijk allemaal af gehaald, en vervangen voor een dikke laag radiatorfolie... isoleert net zo goed maar ik houd niet van die roestopwekkende sponzen onder de voeten.
Alle technische sapjes (motorolie + filter, cardanolie, remvloeistof, koelvloeistof) zijn gelijk maar even ververst, de accu is vervangen voor een fris exemplaar en er is ook maar even lichtverklikkertje geplaatst achter het dashboard.
Het stinkt alleen nog een uur in de wind in de wagen, ik moet dus nog even een doos Wilde Havanna's opstoken in de Horizon om de opa-geur weer terug te krijgen.:)

Nu nog even een paar dagen mooi weer om ook de onderkant eens goed vol te blazen, maar het is me nu veel te koud daarvoor... hoezo opwarming van de aardkloot?
Voorlopig ga ik maar eerst even verder met het schuren/plamuren van het andere project.

Gillendgelesimca zei:
the Fox zei:

Amerikaans/engels model, er past geen normale op.De bumpers zijn van aluminium

Ja, die zijn van het Amerikaanse model (de Audi Fox). Geen idee waarom die op de Europese 80 Estate terecht zijn gekomen.
Dit model is overigens buiten Amerika alleen in Engeland geleverd en is in feite een Passat Variant met Audi-neus.

Die Horizon ziet er prima uit van binnen! Gaat straks weer ouderwets lekker naar 'nieuwe auto' ruiken, die ML-lucht ken ik goed uit mijn jeugd.

speedtouch zei:
@Muddy Bandit Gaaf de restauratie van die 2 Simca's. Leuk dat je vrouw er ook bij betrokken is!

Aan die Horizon valt helemaal niets te restaureren hoor, die is klokgaaf.
Het is alleen even een kwestie van heel goed conserveren om er de komende 10 jaar plezier van te kunnen hebben... we zouden het jammer vinden als de roestduivel hem nu alsnog in z'n greep kan krijgen.;)

Muddy Bandit zei:
Het stinkt alleen nog een uur in de wind in de wagen, ik moet dus nog even een doos Wilde Havanna's opstoken in de Horizon om de opa-geur weer terug te krijgen.:)

Als jij een ritje weggeeft als bijrijder in de Horizon, ben ik niet beroerd om voor de Havanna-lucht te zorgen...!!!:) Ik heb er genoeg sigaren voor liggen hier.

Dus je zegt het maar....

Terug
Bovenaan