simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

@ Tagora: Die velgen onder die groene Tagora doen mij ergens aan denken... Zowel de velg als de auto moeten familie van elkaar zijn denk ik !

4708fs8.jpg

Nog even over die Rancho advertentie:

grappig om te zien dat Bassie en Adriaan meerdere Rancho's hebben gebruikt!
minimaal 3 stuks zo te zien...

Overigens, mbt de biedingen op die Rancho, ligt dat een beetje in de buurt van de daadwerkelijke waarde?

Ik haalde afgelopen vrijdag Horizon-taal JR van school...
Hij gelijk zijn vriendjes geroepen om de Horizon te laten zien...lachen he...

Gister had ik hem en zijn neefje achterin, hebben ze allebei een helm op(fietshelm)
Zeggen ze: Ja geen gordel, daarom maar en helm....

Horizon-taal zei:
Overigens, mbt de biedingen op die Rancho, ligt dat een beetje in de buurt van de daadwerkelijke waarde?

De staat van het voertuig is bepalend voor de prijs, en dit kun je gewoon niet zien op een foto... ik kan over deze Rancho geen uitspraken doen want ik ken hem niet.
Uiterlijk ziet een Rancho er meestal heel mooi uit (polyester roest niet) maar onderhuids zijn het zorgenkindjes.
En er zijn helaas veel meer zorgenkindjes in omloop dan goede exemplaren :( , een miskoop ligt al snel op de loer als je niet exact weet waar je op moet letten bij aankoop... de roest werkt bij een Rancho vanuit de inwendige holle ruimte's naar buiten, en als je buiten de roest kunt zien betekent het meestal al chirurgisch ingrijpen in plaats van bijtippen.
(kijk maar even in het restauratieverslag van mijn Rancho, dan begrijp je het wel. https://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1125 )

Slopers zijn nog goed te vinden voor prijzen vanaf een paar kratjes bier, rendabele projecten beginnen al vanaf zo'n € 1000,= en een redelijk, rijdbaar exemplaar met APK moet kunnen vanaf zo'n € 2500,=.
En daarnaast speelt de uitvoering mee... voor een Decouvrable of Grand Raid betaal je al snel het dubbele.
Maar dit zijn globale vuistregels, in de praktijk is het (zoals met alle oldtimers) maar net wat een gek er voor wil geven.

Soms is het zo frustrerend :)
De Bagheera en Rancho zijn mijn favoriete Old Timers....maar allebei kennen ze de kwalen, zoals door Muddy Bandit omschreven...

Van 15 tot en met 17 januari 2010 presenteert de Simca en Automobiel Club Nederland zich op de beurs InterClassics & TopMobiel 2010 te Maastricht.
Komen jullie ook nog even langs op de beurs? Zelf ga ik vrijdag even kijken.

Meer info over de beurs is op de website te lezen.

Dattoman zei:
Gespot op de Brienenoordbrug: Talbot Solara. JX-26-ZK.

Hé Dattoman,
Deze Solara kende ik nog niet! Bedankt! Hij is vanaf vandaag in het kentekenarchief opgenomen. (y)
Simcat

Gillendgelesimca zei:
Wouw Simcat! Wat een mooie TI zeg!(y)

Hoi Gillendesimca,

Ja hij is leuk de TI. Maar wel zo verrot, haha. Eén van de weinigen in Nederland uit de eerste serie. Vemoedelijk betreft het de laatst verkochte van zijn serie (eind december 1974). Destijds was het nieuwe model TI alweer maanden op de markt. Hij zal dus wellicht nog ergens zijn blijven staan.

Mensen de LV-11-DS (Rancho) staat alweer na een paar maande te koop in Hoensbroek (Zuid-Limburg). Voor degenen die geïnteresseerd zijn kan ik hen in contact brengen met de vorige eigenaar ervan die de wagen jaren in bezit had.
Simcat

Mur1na zei:
@ Tagora: Die velgen onder die groene Tagora doen mij ergens aan denken... Zowel de velg als de auto moeten familie van elkaar zijn denk ik !

4708fs8.jpg

Geen twijfel mogelijk! (y) Als ik die Murena in het zwart zie met die velgen loopt mij het water uit de mond...
Elke Simca, Talbot of Matra heeft wel iets unieks. Ik zou ook graag een mooie Murena willen hebben maar hou het
op één oldtimer. Een Murena heeft wel minder last van de roest dan andere modellen uiteraard door zijn verzinkte carrosserie.

Er staat overigens een hele mooie Rancho te koop in Duistland op mobile.de of autoscout.de voor de prijs van € 15.000,00!
Dat moet wel een hele mooie zijn dan. Op leboncoin.fr staat ook een speciale Rancho.

Muddy Bandit: toch niet stiekum geboden op die Rancho? Wordt het wel een Simca, Talbot of Matra?

Tagora zei:
Muddy Bandit: toch niet stiekum geboden op die Rancho? Wordt het wel een Simca, Talbot of Matra?

Nee, het is geen Rancho, die heb ik al... maar de nieuwe aanschaf is wel afkomstig uit een goede stal.
Het is voor mij nu even wachten op een telefoontje wanneer ik hem op kan halen, maar als ik hem thuis heb hoor en zie je meer.;)

Tagora, ik heb toevallig nog een hééééle mooie, witte, Murena 2,2L van 1983 te koop staan. Zie Marktplaats.nl, advertentienummer: 280111078.
Simcat

vandaag heb ik eens wat foto albums uit vroegere tijden bekeken.
daar kwam ik 3 foto`s tegen van een oude type 1100 waar ik naar gekeken heb.
ik reed toen nog de tagora van"tagora" en de eigennaar,waarvan ik de naam niet meer weet,vond dit ook wel een mooie tuut.
hij wilde zelfs ruilen toen.
aangezien er toch wel wat werk in de 1100 zat en ik deze ook nog moet laten keuren voor een nieuw kenteken heb ik er van af gezien.
nu ben ik toch benieuwd of deze 1100 nog ergens rond dwaalt cq rijdt.
op de foto zie je alleen het franse kenteken.
het was ongeveer voor 1997 naar ik weet.

Scannen0003.jpg

Scannen0004.jpg

Scannen0005.jpg

Beste medeforummers,

Heden vond ik een zééééééér exclusieve Simca op het internet...

n.l. een Simca 1301 Spécial...

Géén gewone 1301 (alhoewel gewoon..., zoek maar eens een goed exemplaar)

Máár deze Simca 1301 Spécial die in mei 1967 (!) werd geleverd is er één waar er echt maar één van is... De wagen werd namelijk hoogstpersoonlijk aan Prins Rainier van Monaco verkocht!:eek: Wie had DÀT gedacht dat zijne prinselijke hoogheid ooit koos voor Simca! Interessant is dat in dit de prins met naam en toenaam in de monegaskische papieren vermeld staat. De wagen kost slechts 1200 Euro en staat in Duitsland.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=125527818&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=23800&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=1
Simcat

Simcat: lijkt mij een unieke auto, die Simca 1301 Special!
Die Murena van je ook, ik zou die graag willen hebben/kopen maar heb mijn liefde verpand aan de Tagora.

Simca ti: ik ken die Simca 1100 niet. Vanaf wanneer had jij mijn huidige Tagora in je bezit en tot wel jaar?
Ik heb de JJ-28-PK 3 jaar geleden gekocht ergens in Brabant.

Er is inmiddels het nodige eraan gedaan. Nieuwe uitlaat, veel gedaan aan de motor, interieur is behoorlijk aangepakt
maar wel helemaal origineel, andere (lm) velgen.

Heb jij nog wat aan de carrosserie gedaan destijds? Ik vond hem opvallend hard overal. En welke auto's heb jij
momenteel in je bezit?

Even een indruk waar ik gebleven ben.

dsc00120uy.jpg

Hier is de huif verwijderd, dit moest buiten gebeuren omdat de garage te laag was daarvoor.

dsc00137ae.jpg

Hier staat hij dan weer binnen, klaar om verder mee te gaan

dsc00153t.jpg

Hier zie je dat alle holle ruimten zijn voorzien van PUR en dat geeft alleen maar roest problemen!
De nog goed lijkende balk heb ik er tussen uit geslepen om de PUR te kunnen verwijderen en toen bleek dat de balk slechter was dan je aan de buitenkant kon zien!

jeetje,
die hele balk zit vol pur.
nog ff werk dus hans.
trouwens de spullen zijn weggehaald zaterdag in 't zand.

[
Simca ti: ik ken die Simca 1100 niet. Vanaf wanneer had jij mijn huidige Tagora in je bezit en tot wel jaar?
Ik heb de JJ-28-PK 3 jaar geleden gekocht ergens in Brabant.

Er is inmiddels het nodige eraan gedaan. Nieuwe uitlaat, veel gedaan aan de motor, interieur is behoorlijk aangepakt
maar wel helemaal origineel, andere (lm) velgen.

Heb jij nog wat aan de carrosserie gedaan destijds? Ik vond hem opvallend hard overal. En welke auto's heb jij
momenteel in je bezit?[/quote]

ik weet niet alles meer uit mijn hoofd hoor.2 jaar en ongeveer 98/99?
ik heb de auto destijds gekocht van mijn baas en toen was hij door zijn vering aan de voorzijde geknald.
de tag had net aan 100000km gelopen en was verder technisch perfect.
aan het uiterlijk heb ik bijna niets aan gedaan want er zat,voor een tagora zeer weinig roest op.
ook aan de onderzijde was de tag helemaal hard en had geen plekkie.
het enigste wat er aan mankeerde was wat roest bij de kofferbak zijde.
compleet nieuwe schokdempers er op gemonteerd van een 505 er de tag was klaar om te rijden.
ik weet nog wel toen ik hem had dat het eens een weekend enorm hard stormde en ik onderweg allemaal afgebroken bomen en takken tegen kwam.
toen ik hem weg deed kwam een gedeelte van de hemelbekleding naar beneden en werd de ruimte binnen minimaal.
ik heb op het ogenblik 4 simca 1100`s waarvan 3 ti uitvoeringen.
allemaal 2detype uitvoeringen.
2 3drs uitvoeringen en 2 5drs uitvoeringen.

Scannen0002.jpg

SIMCA1100 zei:
Ik vermoed dat dit de 1100 is welke door Henk1100 wordt gerestaureerd.

dus hij bestaat nog wel?
blij om dit te horen.
vond het wel grappig toen ik de foto`s terug zag want ik kon het me gelijk weer voor de dag halen.
ben jij jw?

hans ranch@:zo vul jij je winterdagen dus op.
volgens mij wordt dit een hele klus en is er alleen maar elende bij gekomen met het demonteren.
daarom zie ik er op het ogenblik geen heil in om een rancho beet te gaan pakken omdat het zo arbeidsintensief is.
en ik heb geen ruimte om dit goed beet te kunnen pakken.
maar je bent lekker bezig zo toch?

Isolatie warm aanbevolen... maar om nu een Rancho vol te spuiten met PUR?...
Dat zijn van die onaangename verrassingen die je soms tegenkomt bij het restaureren van een auto.
Zo heb ik ooit eens een portier van een Opel Blitz moeten demonteren om de schranieren te vervangen.... bleek de onderste 30 cm van het portier vol te zitten met beton... en dan vinden ze het ook nog vreemd dat de schranieren het begeven.:confused:

simca ti zei:
volgens mij wordt dit een hele klus en is er alleen maar elende bij gekomen met het demonteren.
daarom zie ik er op het ogenblik geen heil in om een rancho beet te gaan pakken omdat het zo arbeidsintensief is.

Wat werk betreft lijkt me er eigenlijk weinig verschil in te zitten tussen een Rancho en een 1100 restaureren, of vergis ik me daar nu in?
De 1100 lijkt mij zelfs een stukje lastiger vanwege al dat extra metalen plaatwerk wat dus niet "verstopt" wordt onder het polyester.

Hans Ranch zei:
Het lijkt 'zomaar' een fotootje, maar kijk eens hoe prachtig het licht valt rond de man met de zwarte muts op. Was deze man er in werkelijkheid ook bij, of bleek het een Rancho-beschermengel te zijn die pas in het zicht kwam nadat de foto was genomen? :)

Volgens mij is de aanjager van de verwarming kapot van onze 1000. Heeft iemand een tekening of iets dergelijks waarop ik kan zien het eea zit?
Tis namelijk best wel koud zo:)

simca ti zei:
SIMCA1100 zei:
Ik vermoed dat dit de 1100 is welke door Henk1100 wordt gerestaureerd.

dus hij bestaat nog wel?
blij om dit te horen.
vond het wel grappig toen ik de foto`s terug zag want ik kon het me gelijk weer voor de dag halen.
ben jij jw?

Hallo Simca vrienden.
Hans Ranch was laatst bij me op bezoek en maakte me attent op deze site.
Lijkt me ook leuk om ervaringen uit te wisselen al moet ik er nog even in komen hoe het werkt.
Simca TI, ik ben inderdaad diegene die jij denkt.
Omdat de 1100 mijn favourite model is heb ik mijn naam maar simpel gehouden.
Henk 1100 heeft de betreffende GLS bijna klaar en de auto is prachtig geworden.

Wat werk betreft lijkt me er eigenlijk weinig verschil in te zitten tussen een Rancho en een 1100 restaureren, of vergis ik me daar nu in?
De 1100 lijkt mij zelfs een stukje lastiger vanwege al dat extra metalen plaatwerk wat dus niet "verstopt" wordt onder het polyester.[/quote]

dat is inderdaad waar maar van de rancho`s zijn er nog maar zo weinig en een normale 1100 komt veel meer voor zodat je meer keuze hebt mbt het zoeken van een harde auto.
en van de rancho`s die ik bekeken had kon mijn rallye project er ook nog mee door qua roest.
als je bij een rancho het polyester weghaalt kun je pas de staat goed bekijken en bij een gewone 1100 zie je dat in 1 oogopslag.

Hé hoi "Simca 1100", welkom op dit forum van enthousiaste Simca-, Talbot- en Matra-freaks. Ik ben nog wel aan het denken wie je precies bent, maar dat zal stillaan, vanzelf, duidelijk worden, hahaha.

Beste medeforummers,
Dit weekend geeft de Simca Automobiel Club Nederland wederom acte de présence op dè klassiekerbeurs van de Benelux, de
"Interclassics & Topmobielbeurs in het MECC. te Maastricht. Dit jaar presenteert de club zich met enkele schitterende vertegenwoordigers uit de "Simca-Facel"-periode. Te zien zijn twee schitterende Plein-Ciel's, een heuse Simca "Huit"-coupé en als klapper op de vuurpijl een uiterst zeldzame Simca "Huit"-Décapotable of te wel cabriolet. Er zou ook nog een heuse Simca "Weekend" maar de eigenaar waagde het op het laatste moment maar niet op gezien de weersomstandigheden.

Interessant is te vermelden dat de clubstand ook dit jaar weer een internationaal karakter heeft. Er staan namelijk niet enkel nederlands gekentekende voertuigen op maar ook een belgisch voertuig te weten één van de beide Plein-Ciel's. Dhr. Leclercrq uit Hermée bij Luik, lid van de "
Club Simca Belge" heeft zich bereid gevonden mee deel te nemen. Dit feit is geboren uit een goede internationale samenwerking en een naast nationaal, uit interesse en inzicht ook op internationaal opgebouwd netwerk onder gelijkgezindten.

Feit is dat de szene tèzeer verdeeld is. Op nationaal niveau reeds doordat de 1000 Rallye, Rallye I, Rallye II en Rallye III-eigenaren alsook hun Coupé- en "S"-Coupé-medeeigenaren maar vooral Matra-eigenaren zich meer geroepen voelen om in een eigen club te zitten. Da's zeker jammer en vooral onnodig want ook een Murena is voor zeker 70% opgebouwd uit pure Simca onderdelen. Daarnaast is men internationaal te zeer bezig met ieders eigen hachje. De Simca-, Talbot- en Matra- maar ook deels de Sunbeam- en niet te vergeten Chrysler-France-szene zouden zó goed samen kunnen werken in vergelijking tot andere verenigingen waar men zich beperkt tot één enkel merk. Zaken als de taal hoeven niet persé onoverkomenlijk probleem te zijn. Het voert te ver om de voordelen aan te geven van zo'n nationale danwel internationale samenwerking, maar de broodnodige kennis en onderdelenvoroziening zou om te beginnen op die manier véél efficiënter werken. Ik ben er sowieso inmiddels van doordrongen dat het kaf zich van het koren zal gaan scheiden binnen de komende 5 jaren. Delen voor zommige voertuigen zijn immers nu al schier onvindbaar en het rijden met de wagens zal alleen maar meer minderen want ook de mooiste en jongste Murena of Solara en of Horizon wordt stillaan een "500"-kilometerauto (per jaar) want anders zal het onderhoud onbetaalbaar kunnen gaan beginnen worden.

Graag zouden wij van het bestuur van de S.A.C.N. jullie van harte welkom hete op de clubstand W3016 te vinden in de westhal van het MECC. De koffie staat klaar!

Simcat,
Bestuurlid Simca Automobiel Club Nederland (S.A.C.N.)

We zoeken met spoed een setje rolgordels voor de 2 voorstoelen in de 1000. Iemand nog ergens wat toevallig liggen?

@Simcat: gister op de beurs de 1200S Coupé, Huit Coupé en Plein-Ciel gezien. Zal dit jaar eens aankomen ipv enkel langs te lopen ;)

Gr Jeroen

Nou Simcat, ik ben toch echt van plan om zometeen de Solara als hij klaar is, te gaan gebruiken voor dagelijks verkeer. Zeker als die dadelijk op LPG draait...

Baur zei:
@Simcat: gister op de beurs de 1200S Coupé, Huit Coupé en Plein-Ciel gezien. Zal dit jaar eens aankomen ipv enkel langs te lopen ;)

Gr Jeroen

Hallo Jeroen,

Prima! De koffie staat klaar. K'zieje!
Simcat

A.BRANDHORST zei:
Nou Simcat, ik ben toch echt van plan om zometeen de Solara als hij klaar is, te gaan gebruiken voor dagelijks verkeer. Zeker als die dadelijk op LPG draait...

Hahahahah, die A. ;)

Simcat zei:
A.BRANDHORST zei:

Hahahahah, die A. ;)

Volgens mij is A. Brandhorst in deze heel serieus hoor, Simcat..:cool:

Ik ben gisteren even op en neer geweest naar de beurs Interclassics & Topmobiel 2010 te Maastricht.
Ik kan het iedereen aanraden om daar eens te kijken. Ik kwam redelijk veel bekenden tegen en draaide het vooral op veel "ouwe hoeren" uit.
Ik heb hierdoor ook niet veel foto's gemaakt, maar een indruk van de beurs krijg je wel.

Klik hier voor de foto's.

Bij het intypen van een kenteken op rdw.nl kwam ik deze auto tegen, de KF-83-HX:

Voertuiggegevens

Terug naar invoerpagina Print Geen Acrobat Reader? Klik hier print

Voertuig & APK Eigenschappen Verbruik & Milieu Historie
TALBOT HORIZON 1.5 GL
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk TALBOT
Handelsbenaming HORIZON 1.5 GL
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)

Vervaldatum APK Niet geregistreerd

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting Niet geregistreerd
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS
Motor
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud Niet geregistreerd
Vermogen Niet geregistreerd
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 968 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Algemeen
G3 Installatie Nee
Brandstofverbruik
- stad Niet geregistreerd
- buitenweg Niet geregistreerd
- gecombineerd Niet geregistreerd
Milieu
Roetfilter N.v.t.
CO2 uitstoot gecombineerd Niet geregistreerd
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd

Datum eerste toelating 16-09-1983
Datum aanvang laatste tenaamstelling N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 16-09-1983
WAM verzekerd geregistreerd Nee
Geregistreerd als gestolen Nee
Wacht op keuren Nee
Catalogusprijs Niet geregistreerd
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
BPM € 0

© 2005 - 2010 RDW

Auto zal waarschijnlijk wel niet meer bestaan, gezien er n.v.t staat bij aanvang tenaamstelling, maar toch wel leuk dat je zoiets op rdw.nl tegenkomt.:)

Mooie Foto's! Die Talbot postzegels wil ik wel graag kopen, heeft iemand die op voorraad?

Matrancho zei:
Ik ben gisteren even op en neer geweest naar de beurs Interclassics & Topmobiel 2010 te Maastricht.
Ik kan het iedereen aanraden om daar eens te kijken. Ik kwam redelijk veel bekenden tegen en draaide het vooral op veel "ouwe hoeren" uit.
Ik heb hierdoor ook niet veel foto's gemaakt, maar een indruk van de beurs krijg je wel.

Klik hier voor de foto's.

Terug
Bovenaan