simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

De agenda is bij mij inmiddels wel bekend, maar kan hem nu nog niet vrij geven, ivm jubileum jaar is er nog een datum van een evenement nog niet helemaal rond.

Wordt vervolgd op de website van de Simca Automobiel Club Nederland.

Ik was gisteren nog even naar Dusseldorf. Hier staan auto's gestald, te koop etc. in een oude spoorweg hal. Het gaat hier om "Meilenwerk".

Ik heb hier nog wat leuk Simca, Matra en Talbot spul gespot, klik hier voor het fotoverslag.

gaaf zeg,die foto`s van de talbot rekord.
wat ik het leuke vind van dit model is dat er zo veel verschillende carrosseriesoorten zijn.
bijna geen 1 is het zelfde.
ook de matra racer is cool:cool:
als je daar meer foto`s van heb,zou ik die graag willen hebben.
de le mans lago is ook al bijzonder.
je weet ze ook wel te vinden he matrancho.
ga vooral zo door!

Die Record is inderdaad top!
Wat n mooie wagen zeg!
En die blauwe Matra is super, maar ook die in originele staat heeft wel wat zo!
Straalt geschiedenis uit...

Johoho, de 1005 is zo goed als klaar!! Niet heeeel netjes maar wel heel leuk!

826219365_5_41pi.jpeg

826219368_5_4GSr.jpeg

826219301-

826219374_5_W0o7.jpeg

Jaaaaaahahaha....! Het is een privé grapje, google maar eens op de afkorting en kijk eens of je erachter kunt komen. Het heeft eigenlijk niets met de auto te maken:cool:.

ginkelvanmichiel zei:
afgestudeerd in continu variabele transmissies :p
of was het college van toezicht?
of toch complete vocal technique? :)

And we have a winner!!! :D Complete Vocal Technique .. Jaja, als u een zangles belieft met onmiddelijke resultaten, dan bent u aan het goede adres!:)

Vanochtend naar de keuring met de duizend.
Zijn er samen snel doorheen gelopen want 400 km. in 2 jaar is niet veel.
Aantal dingen niet bekeken dus gewoon maar afgemeld.
Wat denk je.....steekproef.
Spannend maar niks aan de hand.
Hij vond alleen de bandenspanning erg laag op de voorbanden.
Maar dat hoort zo.
De rdw monteur vond het wel leuk.
Was erg lang geleden voor hem dat hij een Simca gezien had.
Hij had(uiteraard) vroeger ook Simca's gehad.
Dus verse apk tot 4 januari 2012 met steekproef.:LOL:

Ben er weer blij mee.
Was 2jaar geleden de eerste oldtimer met 2 jaar apk.
Vandaar mischien de steekproef haha.

matra zei:
Ben er weer blij mee.
Was 2jaar geleden de eerste oldtimer met 2 jaar apk.
Vandaar mischien de steekproef haha.

Het is wat rustig op het moment met keuringen(althans bij ons), dus ook bij de RDW= Eerder kans op een steekproef....

Hij had het inderdaad wel rustig denk.
Ik liet de 1000 bij een kleine garage keuren waar ik vaker kom met mijn oldtimers.
De rdw monteur was voor mijn Simca bij de garage van mijn neef geweest voor een steekproef.
En toen ik na mijn keuring even bij mijn neef langs ging was hij daar weer voor een 2de steekproef.
Dus hij bleef in de omgeving.

Gillendgelesimca zei:
A.BRANDHORST zei:
gefeliciteerd @Matra... is er trouwens een maximum aan het uit te voeren aantal steekproeven per dag?

Meestal komen ze niet meer dan twee keer per dag. Tenzij je stout bent geweest:rolleyes:.

Steekproef de naam zegt 't al. Geen max per dag, ligt gewoon aan het totale aantal apkafmldinkjes per jaar.

simca1006 zei:
Gillendgelesimca zei:
A.BRANDHORST zei:
gefeliciteerd @Matra... is er trouwens een maximum aan het uit te voeren aantal steekproeven per dag?

Meestal komen ze niet meer dan twee keer per dag. Tenzij je stout bent geweest:rolleyes:.

Steekproef de naam zegt 't al. Geen max per dag, ligt gewoon aan het totale aantal apkafmldinkjes per jaar.

Klopt in theorie wel, alleen hebben wij het regelmatig gehad ,dat als er voor een derde keer op dezelfde dag een steekproef valt, er direct een telefoontje volgde dat deze niet doorging.
We hebben behoorlijk veel apk's per dag ,vandaar veel steekproeven, er moet 3% van alle afgemelde auto's gecontroleerd worden(daar streeft men naar ).

vorige maand 3 auto`s achter elkaar afgemeld waarvan er 2 met een steekproef.
2 verschillende controleurs die bijna gelijktijdig binnen kwamen.
moest er 1 toch ff wachten tot de ander klaar was.
weten ze ook hoe dat is,wachten.
zo heb je maanden niets en dan ineens staan ze regelmatig voor de deur.
sinds ik apk keurmeester ben is het 1 keer voorgekomen dat ik 4 steekproefen op 1 dag had.
van die 4 kwam 3 keer dezelfde steekproefcontroleur.:eek:
bij de laatste deed ik mijn beklag omdat ik nog meer werk te doen had en hij was het daar wel mee eens.
de laatste was dus snel nagelopen,ff remmen,ff verlichting,ff 4 gastest en het kenteken,klaar.:cool:

idd... ik heb overigens in heel mn autoverleden nog nooit een steekproef gehad.... de Solar moet nog in medio 2010 is de verwachting, dus dit kan nog veranderen natuurlijk...

simca ti zei:
vorige maand 3 auto`s achter elkaar afgemeld waarvan er 2 met een steekproef.
2 verschillende controleurs die bijna gelijktijdig binnen kwamen.
moest er 1 toch ff wachten tot de ander klaar was.
zo heb je maanden niets en dan ineens staan ze regelmatig voor de deur.
sinds ik apk keurmeester ben is het 1 keer voorgekomen dat ik 4 steekproefen op 1 dag had.
van die 4 kwam 3 keer dezelfde steekproefcontroleur.:eek:
bij de laatste deed ik mijn beklag omdat ik nog meer werk te doen had en hij was het daar wel mee eens.
de laatste was dus snel nagelopen,ff remmen,ff verlichting,ff 4 gastest en het kenteken,klaar.:cool:

Wow o_O 4 op 1 dag, wel bizar! Toch fijn dat die gozer ff met je meedacht...

Zo'n steekproef is wel altijd gezellig, maar is tijdrovend, maar ja, je doet ook wel weer eens een nieuwtje op...

Tijdrovend zeker want die ambtenaartjes kunnen een hoop tijd verdoen voor je....

Ambtenaren wachten graag hoor, daar hebben ze weinig moeite mee....

nog 2 dagen genieten van de talbot horizon en op zaterdag 2 januarie de overdracht naar horizon-taal.
op deze dag krijg ik ook mijn 1100ls terug en wordt de murena weer opgehaald.
het nieuwe jaar begint met..................talbot,simca en matra.

alvast de beste wensen vanaf hier en hopen op veel autoplezier in 2010!
vergeet niet in je agenda te vermelden dat de internationale meeting in belgie georganiseerd wordt!
het zou leuk zijn als we allemaal in colonne er naar toe zouden rijden.

simca ti zei:
alvast de beste wensen vanaf hier en hopen op veel autoplezier in 2010!
vergeet niet in je agenda te vermelden dat de internationale meeting in belgie georganiseerd wordt!
het zou leuk zijn als we allemaal in colonne er naar toe zouden rijden.

Ik vergeet absoluut het Internationaal Treffen niet te vermelden op de agenda.
In kolonne naar Bastogne lijkt me een heel erg leuk idee!!
Ik sluit me hierbij alvast aan!!!

Iedereen een prettige jaarwisseling gewenst! :D

Fijne jaarwisseling allemaal.
TI@ tot zaterdag...
MATRANCHO@we gaan mee naar bastogne.
neef gaat met de 1100 ook mee.
HORIZON-TAAL@jij gaat toch ook wel mee.....

Ik ga morgen nog eerst even proberen om het beestje na 2 jaar weer eens aan de praat te krijgen.:cool:

Alvast een prettige jaarwisseling toegewenst allemaal.

Arie Vectra?
Dat klinkt als een Opel liefhebber!
En dan met een Golf Avatar posten in het Simca, Matra, Talbot en SUnbeam topic!!!??? o_O

Horizon-taal zei:
Arie Vectra?
Dat klinkt als een Opel liefhebber!
En dan met een Golf Avatar posten in het Simca, Matra, Talbot en SUnbeam topic!!!??? o_O

Waarom niet... het ene sluit het andere echt niet uit hoor.
Arie komt ook met regelmaat op het Matramania-forum om daar te genieten van restauratie's.

Maar wat moet je dan verwachten bij de naam Muddy Bandit?... die malloot komt ook vanuit de 4x4 offroadsport, is daar al ruim 20 jaar actief met z'n Suzuki SJ413 LWB waarvan niets meer origineel is, en heeft daarnaast ook nog een paar jaar Trucktrial gereden met diverse Tatra's.
De naam Muddy Bandit heeft hij destijds gekregen vanwege het feit dat je hem overal kon vinden waar maar dikke bagger aanwezig was... modder overwinnen is z'n grootste passie. (naast z'n vrouw en kinderen dan :) )

...en toevallig heeft die malloot een paar jaar geleden ook nog eens een complete en origineel nederlands gekentekende Matra Rancho "Grand Raid" (in zeer slechte staat) uit nov. 1980 op de kop getikt, die is hij al 2 jaar aan het restaureren... da's z'n 2e passie die je dus kunt volgen op het Matramania-forum.

Oh ja, Matramania wordt momenteel geupdated of zoiets (heb ik ook geen verstand van), maar er was een beetje veel meer ruimte nodig op de site.
De leden hebben hierover wel een mailtje gehad.

Simca,Matra,Talbot liefhebbers accepteren iedereen.
Jij hoort er nu ook bij Horizon-taal.
En ik heb naast de Simca's Talbot's en Matra die ik heb ook een grote liefde voor Audi.
Nog 4 maanden dan is mij Quattro wegenbelasting vrij.
Trouwens ben vandaag met een vriend een Mini wezen kopen van 30 jaar oud.
Das ook heel leuk rijden zeg.
Zijn hem wezen halen met de 1000.
Op de terugweg beetje gekeken wie sneller was.
En ik won:LOL:
Heb 2 foto's gemaakt zal ze erop zetten.

Hey TI (of iemand anders die het weet),
13 mei is hemelvaart, maar hoe zit vrijdag met de kids? Zijn die gewoon vrij? Mijn zoontje wil ook mee naar Bastogne, maar ik weet niet of dat ze vrij hebben die dag...

ehm...ik heb niet gezegd dat ie niet welkom was, maar ik merkte de 4 verschillende merken even op...

Als we het over oldtimers hebben, van mij dan:
Mini 1000
VW kever
Porsche 911 ('74)

en voor Muddy Bandit: ook nog Suzuki SJ410 en Daihatsu Taft...

Maar nu nog alleen de Talbot Horizon, die komt zaterdag!
Ik ben ook niet echt merkvast dus :)

Maar...en dat weet Matra wel, de Matra Bagheera is ook een grote liefde van me...
Overigens hebben mrs Horizon-Taal en ik vanavond besloten vast te gaan sparen voor de volgende oldtimer...erg he, wat n verslaving hahaha
grtz allemaal

Afb145.jpg

Afb146.jpg

Mischien wel eens leuk een test te doen met deze 2.
Heb hem voorlopig nog thuis staan die mini.
De 1000 is wel iets groter.

Coole mini

@Horizontaal;
OK, ik zit in zuid,maar aangezien de voorjaarsvakanties gelijk lopen, za ldit ook wel gelijk zijn. Even kijken wat ze op school zeggen...

Terug
Bovenaan