simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Ik heb een technische vraag over mijn Talbot Horizon. Ik weet niet of dit de plek is daarvoor, maar misschien kan iemand me helpen. Het probleem is dat ik de aandrijfas van mijn Horizon wil verwijderen. Het probleem is dat ik de bevestiging van de onderste fuseekogel niet loskrijg. Volgens het werkplaatshandboek moet dit met een speciale poulietrekker. Nu probeerde ik het met een universele trekker, maar dat ding zit muurvast. Heeft iemand hier ervaring mee? Alle tips zijn welkom!

GroteFoto-NPN8SMDI.jpg

GroteFoto-IQTFR64I.jpg

Was gisteren op een sloop. Kwam nog een Solara tegen. Even fotootje van gemaakt.
GroteFoto-H4TU4DBE.jpg

GroteFoto-IH6KJ8K7.jpg

@ talbot horizon

Foto plaatsen kan door bijvoorbeeld op www.mijnalbum.nl een map aan te maken en hier de foto in te plaatsen.
vervolgens klik je op de betreffende foto totdat je een uitvergroting hebt met een eigen https://

Kopiëer deze link, klik op het bergicoontje in het iconenbalkje bovenin het berichtenvenster van dit forum en plak de link in het pop up balkje.

Van jouw technische probleem heb ik helaas geen kaas gegeten. Andere forumleden ongetwijfeld wel, want er schuilt nogal wat technische kennis onder de leden.

Succes.

ik heb waarschijnlijk een eenvoudige oplossing voor je fuseekogel.
ik zag dat je de auto al had opgekrikt.
je zet een steun onder je kriksteun en laat het fusee geheel los hangen.
wel de schokbreker op zijn plaats laten zitten.
je pakt een zware hamer en slaat op de verbreding van de fuseearm op jouw foto.
de torsiestang van je subframe doet de rest.
zo haal ik vastzittende fuseekogels los en het is altijd zonder problemen gelukt.
zelfs bij auto`s die al jarenlang op de sloop stonden krijg ik op deze manier de fuseekogels los.
het is wel heel belangrijk om de schokdemper te laten zitten want anders knalt de torsiestang te veel naar beneden toe en is het heel moeilijk om deze weer op zijn plaats te krijgen.
ik hoor graag van je of het op deze manier is gelukt.

Is iemand bekend met de volgende auto's?

Simca 1100 GLX Bouwjaar: 1978 Kenteken: 53-UG-93

Matra Simca Rancho Bouwjaar: 1980 Kenteken: FZ-48-PV

Talbot Rancho Bouwjaar: 1985 Kenteken: NJ-81-BG

Ze worden hier te koop aangeboden, als schuurvondst.

Beste medeforummers,
Vandaag in Hoensbroek (Z-Limburg) gezien de 07-DK-29 en de LV-11-DS. Helaas geen handy om ze te fotograferen. :( Natúúrlijk even aangebeld en een praatje gemaakt:). Een koppakkingset voor de 1501 heeft de eigenaar in Frankrijk aangekocht. Daar hebben ze de man letterlijk afgezet: 300 Euro! kostte het pakkingensetje. (...) o_O Dan valt je toch niks meer in zeg!!! :( Als jullie mij begrijpen, véél leergeld zullen wij maar zeggen. o_O
Zo vreselijk vaak kom je, vandaag te dag, geen 2 Simca's meer tegen in het wild op één en dezelfde dag en dat in één en dezelfde plaats op nog geen 300 meter luchtlijn van elkaar verwijdert. :p Het leuke ervan, beide eigenaren kenden elkaar (nog) niet. De eigenaar van de Rancho kocht de wagen in Nijmegen. Hij zocht een leuke auto voor erbij waar de hond makkelijk in kan. Het zegt natuurlijk wel dat de Rancho nog steeds en tot op de dag van vandaag voor mensen tot de verbeelding spreekt en gezien zijn eigenschappen op zijn kunnen gewaardeerd wordt. :p Héél fijn om dat vandaag te dag mee te mogen maken! (y) Dit soort dagen kan je toch op één hand tellen, toch?! De hond kan natuurlijk mee met zo'n Rancho, immers hij is er als voor gemaakt. Jammer dat de wagen altijd buiten staat. De eigenaar maar meegegeven toch vooral uit te kijken naar een droge overdekte plek voor de wagen want op die manier heb je er niet al te lang plezier van natuurlijk, hahaha. Kortom een leuke en memorabele dag zoals je die niet veel meer meemaakt.(y)
Simcat

Hoi Albert,

Prima dat de Solara droog in Ochten is aangekomen, kerel! Toppie! De werken eraan kunnen een aanvang geen nemen. Wij zijn natuurlijk reuze benieuwd naar de vorderingen en bevindingen.
Simcat

matra zei:
zo ben ik weer.
nieuwe pc en nu maar hopen dat autoweek mailtjes doorstuurt want heb wederom niets gehad.
voor mij komt de APK van de 1000 er weer aan.
ben benieuwd na 2 jaar.
was geloof ik de eerste oldtimer die 2 jaar APK kreeg.
zie dat iedereen druk is met toch wel aardige werkzaamheden.
ik hoop ook snel eens met de 1309 te kunen beginnnen.
de vorige eigenaar(tevens de eerste) van de 1309 is pas overleden.
ik weet hoe gek hij was van deze 1309 dus moet hem toch snel rijdend zien te krijgen.

Hoi Matra,

Hetzelfde geldt natuurlijk voor jou man! Die 1309 MOÉT weer op de weg! Hoe staat het met de gele 1100, staat de wagen inmiddels gepoetst en al in de showroom? FOTO! (hahahaha...)
Simcat

p.s. Nog eens nagedacht omtrent de Samba "Bahia"-limousine? Jij zou mij erover mailen, weet je nog?

vandaag bijzondere plaatjes geschoten van een talbot en een matra in de sneeuw.
er was enorm veel sneeuw gevallen op de auto`s en vond het wel grappig om deze op de foto te zetten.
ook nog even gereden met deze weersomstandigheden met de huricane automaat.
wat een plezier heb ik gehad om met deze auto dwars over de weg te gaan met een snelheid van nog geen 20km/uur.
je moest de gezichten eens zien waarneer ik langs gleed met de huricane.
deze was zeer goed in controle te houden mbv de handrem.
en geen brokken gemaakt.o_O

DSC04717.JPG

DSC04719.JPG

DSC04721.JPG

DSC04724.JPG

Was heerlijk weer vandaag TI.
ik kwam terug van weekeindje weg van de zaak.
heb 150 km. door de sneeuw geploeterd met de audi.
heerlijk, nieuwe winterbanden eronder en gaan.
mijn vriendin is gisterochtend nog met de horizon weg geweest en dat ging ook heel perfect in de sneeuw.
smalle bandjes!!!!!

Breed rubber is met dit weer idd niet echt prettig. De afgelopen dagen weer gemerkt. Wel zonde om die gave Talbots buiten te laten staan.

@Simca TI, ik zag in een ander topic dat je de Horizon te koop hebt staan... Jammer dat ie weggaat bij je... Zoals je weet heb ik al (te)veel auto´s... Succes met de verkoop iig!!

Albert, mischien komt de Horizon bij een goed adres terecht.
ga morgen met een goede vriend van mij kijken.
die kwam de advertentie tegen en vroeg of ik die Horizon kende.
hij is reuze enthousiast, dus heb goede hoop.
hij word dan ook lid van de club dan.
Bassimca, hoe is het afgelopen met je 1000??

matra zei:
Albert, mischien komt de Horizon bij een goed adres terecht.
ga morgen met een goede vriend van mij kijken.
die kwam de advertentie tegen en vroeg of ik die Horizon kende.
hij is reuze enthousiast, dus heb goede hoop.
hij word dan ook lid van de club dan.
Bassimca, hoe is het afgelopen met je 1000??

Het heeft wat langer geduurd allemaal helaas maar 7 januari gaat de Simca op herkeuring bij de RDW dus het is nog even wachten....

Allemaal nog prettige kerstdagen en een voorspoedig nieuwjaar vanuit deze kant.
En ik denk dat ik ook al weet hoe ik de feestdagen door ga komen:

Gezellig onder de kerstboom dus.:cool:

geef mij ook zo een plek onder de kerstboom!
de rancho krijgt al goed vorm met al die nieuwe spullen er op.

mijn horizon heeft vanavond ook een nieuw baasje gekregen.
hier zullen we binnenkort op dit forum kennis maken met de nieuwe eigennaar.
gaat in ieder geval naar een liefhebber.
thanks matra.(y)

DSC01929.JPG

Hee TI,
We zijn het nu met zijn 4en aan het vieren.
We drinken er een borrel op!!
Wat voor naam zal hij bedenken hier op het forum, heb jij een suggestie.

jaja, en ook het gaatje wat in de bodem zat, is nú dicht....

Mooi dat de Horizon weer naar een liefhebber is doorverkocht... zo houden we de scene gaande...

matra zei:
Hee TI,

"Hurricane" :D

Hier istie dan, de nieuwe Hurricane rijder...(nog ff geduld)
Al wordt ie wel omgedoopt tot één van de gebroeders S...rijdt ie samen met zijn grijze (1 jaar jongere) broertje door New-veen!
fijne dagen allemaal!!

Hij is goed Horizon-taal:D
Geweldig dat je er bij komt.
Welkom hier.
Gaan we nu elke dag rondjes achter elkaar aan rijden hier in het dorpo_O

A.BRANDHORST zei:
jaja, en ook het gaatje wat in de bodem zat, is nú dicht....

Mooi dat de Horizon weer naar een liefhebber is doorverkocht... zo houden we de scene gaande...

Kauwgum erin en klaar! :)

tja, zo van:
'Vanaf nu praat ik alleen nog maar Horizon taal...':D
FF rondje ONW-Dps-WPSW, keren bij AW etc hahaha

en dan ook wel af en toe aan de ti paprikastraat denken he matra en horizontaal :D
de afkortingen ken ik niet maar dat komt omdat ik nie uit de buurt kom denk ik.
ik blijf tenslotte gewoon een toerist daar[haha].

:LOL:we zullen vaak langs leo rijden.
is precies mooi rondje langs de amstel.
kom je ook eens meedoen??:T

matra zei:
Hee TI,

Ik dacht eerder aan "Horri '85" of zo.

Hardstikke plezant mensen dat de voormalige Horizon van "SimcaTI", nog in het oude jaar, een heuse nieuwe (liefhebber) eigenaar heeft weten te vinden! Da's nog eens een kerstcadeau voor ons allen hier op dit forum!:D

Voor nu hopen dat de mutaties m.b.t de wagen zullen worden doorgegeven via het register van de club opdat dit weer up to date is. Wellicht dat "Matra" de nieuwe eigenaar hieromtrent kan verwittigen om dit en hoe dit te gaan regelen.

Tevens wilde ik u allen verzoeken om mutaties mbt voertuigen, verhuizingen, ander telefoonnummer of ander e-mailadres vooral te blijven doorgeven via het eigens voor het register in het leven geroepen e-mailadres. (y)

Gaarne wilde ik van de gelegenheid gebruiken om u allen en allen die u liefzijn een waarlijk prachtig kerstfeest alsook een goed uiteinde en vooral een deukvrij, dépannage-vrij, en vooral zonnig en gezond nieuw verenigingsjaar/forumjaar toe te wensen!:D
Simcat
Bestuurslid Simca Automobiel Club Nederland (S.A.C.N.)
Voertuig- en kentekenregister.

Ik kwam net in een studieboek van mij over Landschappelijk Nederland (fys. geografie van Nederland) een prachtige plaat mét Horizon tegen!

HorizonHJAberendsen.jpg

foto ©H.J.A. Berendsen

edit: zou de auto daadwerkelijk van hem geweest zijn? Ik vermoed van wel!

matra zei:
:LOL:we zullen vaak langs leo rijden.
is precies mooi rondje langs de amstel.
kom je ook eens meedoen??:T

tuurlijk,ik heb altijd wel een auto beschikbaar voor dit soort ritten.
laten we dat maar doen als alle sneeuw van de weg is want voor je het weet rij je niet langs de amstel maar erin.
het durp zal wel op zijn vesten gaan schudden als wij weer eens aan het scheuren zijn.
de rij wordt zo alleen maar langer.

Snap hem ook niet helemaal "horri 85"
Ik vind horizon-taal echt helemaal goed bedacht.

ook dat nog H-T.
maak er dan Horri 84 van.
maar doet maar niet.
vind hem geniaal wat je nu hebt...

die komt er zeker wel,denk ik.
maar hij wacht eerst op zijn auto en dat wordt volgend jaar.
heb nog ff geduld horizon-taal:confused:

nou, dat valt niet mee Ti!!
Het liefst had ik er nu al mee gereden zo als je weet :) !!
Kost me wel een hoop vingernagels dit hahaha
Aan de andere kant kan jij er nu goed afscheid van nemen en heb je rustig de tijd om die spullen van zolder te trekken hahaha
Rustig aan dus....

En inderdaad, die Avatar komt na dat ik m heb, ff een mooi plaatje schieten en uploaden, bijvoorbeeld samen met zijn broer 'Matra' ?...grtz

Ga zo de 1000 van stal halen.
Moet 4 Januari gekeurd zijn.
Heb er al een tijd niet mee gereden.
Volgens mij de Nieuwjaarsmeeting in Breukelen voor het laatst:)

Terug
Bovenaan