simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Lachen hoor zo'n Mini...
Ken je die drempels in de weg in de vorm van een bult/druppel?
Die moet je dan met 2 wielen pakken....als je dat goed doet rijd je daarna even op 2 wielen verder...geloof me, ik heb 't geprobeerd :)

Beste wensen allemaal!

Sorry mensen dat ik jullie op het verkeerde been zette met mijn naamsvoorstel voor één van de nieuwe forummers (Horri '85). Ik dacht dat de Horizon van '85 was. Toen ik mijn naamsvoorstel plaatste op het forum had ik over het hoofd gezien dat de nieuwe forummer reeds een leuke nickname (Horizon-taal) had aangenomen.
Simcat

30on8wk95r2n8k148kbk.jpg

Beste medeforummers,

Ook van mij, vanuit België een zéér goede jaarwisseling tyoegewenst. Moge voor ons ieder het komende jaar nòg meer passie met voldoening geven voor onze gezamelijke auto-hobby. Wellicht dat wij allen elkaar eens kunnen gaan zien te Bastogne. Lijkt mij een prachtig moment voor een groepsfoto!
Simcat

Hallo Forummers !

Allemaal nog de beste wensen voor dit gloednieuwe jaar uiteraard ! En inderdaad, we kijken allemaal al weer uit naar het tripje naar Bastogne !
Leuk zo'n hobby: het houdt je (soms) van de straat en (hopelijk kom je daarnaast nog eens ergens ! :)

Wat mij betreft was vorig jaar het hoogtepunt een uitstap naar een bijeenkomst in Romorantin, waar o.a. werd stilgestaan bij het feit dat Matra 40 jaar geleden wereldkampioen F1 werd. Vervlogen tijden...

Groeten,

Mur1na

romorantinmei2009129.jpg

ook vanaf hier de beste wensen en heeeeeeeeel veel simca plezier toegewenst.

dat is een foto van een hele tijd terug volgens mij simcat?
je hebt deze ti toch al helemaal gedemonteerd toch?

`hè mur1na,kan ik eindelijk straks met mijn ti een foto maken naast de fleischmann murena.
ik heb al eens op de beurs gestaan maar stond toen er niet naast.
ik heb er nu al zin in,daar in bastogne.
wat er wordt afgesproken zullen we allemaal we zeker op dit fotum kunnen lezen.

P4250152.JPG

Hallo allemaal,

Ook vanaf deze kant voor iedereen de beste wensen voor het komende jaar, en dat we allen in een gezonde toestand lekker verder kunnen gaan met onze hobby's.

Bastogne gaat het voor mij helaas niet worden.
Een beetje een verkeerde tijd voor mij, ben dan 7 dagen in de week druk bezig met de tuin- en plantenhandel... da's nu weer het nadeel van werken in zo'n seizoengerichte branche. :(

Simcat zei:
Sorry mensen dat ik jullie op het verkeerde been zette met mijn naamsvoorstel voor één van de nieuwe forummers (Horri '85). Ik dacht dat de Horizon van '85 was. Toen ik mijn naamsvoorstel plaatste op het forum had ik over het hoofd gezien dat de nieuwe forummer reeds een leuke nickname (Horizon-taal) had aangenomen.
Simcat

neem toch niet alles serineus wat er gezegd wordt.
een beetje humor op het forum moet kunnen toch?
vorder je eigenlijk al een beetje met de ti?

Muddy Bandit zei:
Hallo allemaal,

Een beetje een verkeerde tijd voor mij, ben dan 7 dagen in de week druk bezig met de tuin- en plantenhandel... da's nu weer het nadeel van werken in zo'n seizoengerichte branche. :(

maar dan is de rancho toch al een heel eind gevorderd toch?

Zo, het jaar ingeluid met een nieuwjaarsritje in de 1005 CVT! Naar Middelburg op en neer via de secundaire wegen... Ging prima, behalve dat de kachel niet lekker warm werd en 's avonds op de terugweg bij elk hellinkje de motor enorm begon te stotteren. Kwestie van een thermostaatje die niet meer dicht gaat denk ik. Verder rijdt het karretje gweldig!!:LOL:

simca ti zei:
Simcat zei:
Simcat

neem toch niet alles serineus wat er gezegd wordt.
een beetje humor op het forum moet kunnen toch?
vorder je eigenlijk al een beetje met de ti?

Hallo SimcaTI,

Ben jij mal kerel. De wagen is enkel geheel kaal geplukt en dat is het. Te veel tijd kost het als er opeens een kleintje in huis rondzeult. Inmiddels is de kleine Valérie-Dionne 8 1/2 maand. Ik moest toch stillaan maar eens een aanvang eraan gaan nemen. Lang wijfel ik al met de vraag òf de originele kas te redden òf een andere betere te gaan zoeken. Dat laatste kan nogthans nu. Echter het zoeken is één, thuis in de werkplaats voorvinden is twee als jij mij begrijpt. Mocht ik de oude kas gaan laten doen zal ik nogthans het nodige eraan moeten (laten) "verspijkeren", zó verrot is hij. Naar het zich laat aanzien wordt het, als dan, een projekt eender dat van Muddy Bandit met zijn Rancho Grand-Raid. Maar goed dan is het wel weer origineel hè? Immers een TI uit de oude doos zoals mijn '74-er exemplaar zoeken is een utopie. Althans betaalbaar en ook daaraan zijn werken te verrichten. Ik zoek dus nog het nodige plaatwerk. Inmiddels heb ik alle deuren, beide vóórste vleugels aan binnenzijde, beide kokerprofielen alsook de sluitplaat achteraan. Al het plaatwerk ik kan vinden is interessant. Dus mocht iemand wat weten mensen, ik houd mij ten zeerste aanbevolen.
wml08sw97qtwr4fo16b6.jpg

ji0o3yy7actyzdllo2kg.jpg

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar van ons uit Nieuwveen.
En het jaar begint goed.
Vanavond iemand uit groningen gehad hier voor wat Horizon onderdelen.
Dus weer eentje gered die weer blijft rijden.
En het dorp hier word morgen weer voorzien van een mooie Talbot bij Horizon-taal voor de deur.
:Dproost

simca ti zei:
Muddy Bandit zei:
Hallo allemaal,

maar dan is de rancho toch al een heel eind gevorderd toch?

Dat hoop ik wel.

Maar voor het spuitwerk zal ik toch moeten wachten op een moment dat de temperaturen gunstig zijn EN ik tijd heb om de Rancho te spuiten... dat zal denk ik dus op z'n vroegst eind mei worden, en daarna moet alles nog weer verder afgebouwd worden.
Ik gok zelf op einde zomervakantie dat de Rancho weer de weg op mag. (of er moet een sponsor komen die de kosten van een autospuitbedrijf voor z'n rekening wil nemen.... dan kan het wel wat sneller.;) )

Het starten is trouwens nog niet gelukt, de startermotor reageert geheel niet op het contact.... :( (en er zat nog geen benzine in de tank :eek: , ik wist dus al dat het niet zou lukken...)
Bij gebrek aan een spanningzoeker in handbereik heb ik ook nog niet kunnen zoeken naar de oorzaak, dat gaat volgende week dus gebeuren.
Ook zit er een kleine lekkage van koelvloeistof ergens bij de radiator.
Maar de koplampen, ruitenwissermotor, kachelventilator, claxon en ruitensproeierpompjes werken al wel prima.

Er keken een hoop mensen vreemd op op de A4 vanmorgen toen ze ineens werden ingehaald door niet 1 maar wel 2 Horizons achter elkaar....
Met andere woorden, Horizon-Taal heeft samen met Matra de Horizon van Ti opgehaald en veilig naar Nieuwveen gebracht...
Natuurlijk het eerste Tankbeurtje bij garage Stichter!

Foto's en avatar (onderweg gemaakt) volgen!

Simca Ti, mrs Simca Ti, en Matra: Bedankt!

SimcaTi junior1: bedankt voor de toestemming dat ik de Horizon mee mocht nemen :)
SimcaTi junior 2: bedankt voor de koffie! :D

Goed begin van 2010!

dan is die van mij het mannetje he!
Meer vermogen :)
En bij deze de avatar, gemaakt door Matra

dat doet me nu veel plezier dat ik horizon-taal blij 2010 in kan sturen.
toch doet het je wel wat met je als er een simca[sorry,talbot]de deur uit gaat.:cry:
de foto`s zijn geslaagd want broer en broertje staan goed naast elkaar:D

ook de murena is vandaag opgehaald en ik kan weer in een andere talbot[1100 ls]dagelijks gaan rijden.
ik heb voor deze murenarijder een 405 srix4 opgehaald die ik eerst technisch in orde ga maken en als deze klaar is begin ik aan de metamorfose van de 1100ls.
alles ligt al klaar!

nog even een oproepje!
weet je een redelijk gave 1100 3 drs te koop staan van het nieuwe type 1100,geef het dan aan me door.
ik heb interesse.
deze wordt dan geheel gedemonteerd en totaal gerestaureerd.
dit heb ik aan mijn zoon moeten beloven omdat hij het jammer vond dat de hurricane de deur uitging:LOL:
dit wordt zijn auto als hij 18 jaar wordt.
ik heb in ieder geval een opvolger van dit simca virus!

Kijk TI dat doe je goed.
Het virus doorgeven.
De meiden hier zijn er ook erg gek mee.
Ze staan altijd te springen als we met de Horizon/Bagheera of 1000 op pad gaan.
En de 1500 vinden ze een echte koets als ze achterin op de heerlijke bank zitten.
Je avatar is goed zeg Horizon-taal.

haha en die van jou ook Matra...
horizon-taal jr zag het meteen :' Hee, nu is tie andersom!'
Oh en: ik moest hem gisteren meteen beloven dat ik m de volgende keer met de Horizon van school kwam halen...!

Leuk die 2 horizons bij elkaar, leuke maar een beetje een 'joehoe in de verte 2 horizons' avatar.
Dit jaar ook begonnen met wat dia's die m'n pa van vroeger heeft ingescant. Natuurlijk staan daar Simca's op, zal ze wel eens een keer posten hier.

Ik heb deze foto´s eerder in het foto´s uit de oude doos topic gezet, maar op verzoek zet ik ze hier graag nog eens neer...

hier nog wat foto´s uit ons oude fotoplakboek van mn vaders 1510 GG-46-PR

afbeeldinghp3.jpg

dat jochie achterin, dat ben ik ja...

hier wat foto´s van de 29-NA-01 van eind jaren 70 tot begin 80er jaren in mijn vaders bezit geweest, ding reed prima, en roestte, bijzonder voor een simca 1307, nauwelijks!!
afbeelding7uz8.jpg

hier de 04-AX-83, een gele 1100 Special van mn vader
afbeelding6gp3.jpg

mn vader en mn moeder & op de achtergrond weer de 29-NA-01
afbeelding5sq6.jpg

mn oudere zus, geschatte leeftijd rond 2 jaar, genomen in 1982
ónder mn moeder in mn vaders 1e autotje, de groene simca 1100
afbeelding3db5.jpg

en als slotfoto... mn moeder, met op de achtergrond de groene 1100 ...
afbeelding2ut8.jpg

Tot zover mijn bijdrage aan vroeger plaatjes

Even de Tagora-mannen wakker schudden ! Al een hele poos niets meer gezien/gelezen over de Tagoristen. Allemaal veilig opgeborgen zeker (ik doel uiteraard op de auito's... :))

Onderstaand plaatje kwam ik tegen op het www. Die velgen... hmm, ieder z'n meug...

sxna17l.jpg

Horizon-taal zei:
Leuk hoor!
Hee Ti: Je nieuwe Avatar...is dat 1 van jouw wagens?

was het maar waar!
ik loop wel met dit soort plannen rond maar denk toch dat ik een wolf in schaapskleren ga bouwen.
uiterlijk neutraal,innerlijk rap,stugge vering en verlaagd.

Die wielen van die Tagora (n) maar je hebt gelijk, de tagoristi laten niet van zich horen over hun prachtige wagens.

op de vorige pagina heb ik nog gemeld dat hij zn apk en beurt gehad heeft... wat moet ik nog meer melden??...

De auto wordt nu natuurlijk zoveel mogelijk gespaard... en als je niet rijdt met de Tagora, wat moet je er dan over melden?:confused:

A.BRANDHORST zei:
op de vorige pagina heb ik nog gemeld dat hij zn apk en beurt gehad heeft... wat moet ik nog meer melden??...

De auto wordt nu natuurlijk zoveel mogelijk gespaard... en als je niet rijdt met de Tagora, wat moet je er dan over melden?:confused:

Woon je inmiddels op jezelf, Albert?

Simca's en Talbots op de weg met deze omstandigheden ?.....ijzel...sneeuw..pekel...
Als je ze nog wilt behouden kan je ze beter veilig binnen zetten.
Mijn vorige Solara was geheel weggerot door 1 winter buiten staan (meestal nog overdekt zelfs)
Afijn, de mijne komen niet op de weg in deze tijd van het jaar hoor.
Alleen mijn tot Talbot Arizona omgedoopte 309 uit 1986 dan, die roest niet zo hard.
Met de winterjas aan en flink wat ruitenontdooier bij de hand want de verwarming
is weer eens kaduuk en de blower blaast dus alleen ijskouwe lucht haha.
Ik breng hem nog wel een keer terug, simca TI, als de 1501 gekeurd moet worden in maart.

Groetjes uit een wit Zoetermeer
Holunder

Wij noemen dat hamsterwielen. Ze suggereren namelijk het molentje waarin een hamster zijn rondjes draait.

Iets anders: is er binnenkort een nieuwjaarsmeeting van de Simca Automobiel Club? Zo ja, waar en wanneer?

Zoals altijd in breukelen.
zal begin februari zijn.
heb me laten vertellen dat de agenda bijna bekend word voor het nieuwe jaar.

Ik kan alvast mededelen dat de winterbijeenkomst op 13 februari a.s. is.
Clubleden worden zoals gebruikelijk nog schriftelijk geïnformeerd.

Oh ja, da's waar, ze sturen altijd een brief. Meestal komt die echter wel vrij kort van tevoren.

[.
Alleen mijn tot Talbot Arizona omgedoopte 309 uit 1986 dan, die roest niet zo hard.
Met de winterjas aan en flink wat ruitenontdooier bij de hand want de verwarming
is weer eens kaduuk en de blower blaast dus alleen ijskouwe lucht haha.
Ik breng hem nog wel een keer terug, simca TI, als de 1501 gekeurd moet worden in maart.

Groetjes uit een wit Zoetermeer
Holunder[/quote]

hè holunder,haal de draaiknop van de verwarming los[eruit trekken]en wissel deze om met de standenschakelaar.
dan kun je de verwarming weer warm draaien.
rij anders ff langs als je dat niet lukt.
paar minuutjes werk en dan kun je weer in je tshirt achter het stuur.

Bij deze heb je me wakker geschud Mur1na en simca1006! Heb al te lang niet gereageerd. :(

De JJ-28-PK Tagora staat inderdaad in de garage en komt er de komende weken ook niet uit.
Die velgen lijken we beter te passen onder een BMW 3-serie of zoiets maar niet onder de Tagora.
Daarom heb ik bewust gekozen voor 14 inch Gotti velgen die ook uit de Tagora tijd komen.

Leuk om de Horizon's bij elkaar te zien, volgens mij was de Horizon de verkoop topper van Talbot
destijds. Er werden er meer van verkocht dan de Samba.

Ik vind het van die velgen voor onder zo'n 'foute' Mercedes-Benz Coupé (W123 ofzo)
Ik doe foute maar ff tussen haakjes om eventuele MB liefhebbers niet te beledigen natuurlijk!

Wel lachen die reakties op mijn werk mbt de Horizon...
variërend van:
'Hee, wie heeft dat brandweer-oefen-object op de parkeerplaats laten staan,' tot : 'F*ck man, hoe kom jij aan zo'n strakke Horizon!?'

https://i226.photobucket.com/albums/dd145/alexbol1/362.jpg

Graag jullie mening over deze velgen.

Tagora zei:
https://i226.photobucket.com/albums/dd145/alexbol1/362.jpg

Graag jullie mening over deze velgen.

Ik vind ze een beetje "druk" met al die gaatjes enzovoort, ze lijken me lastig mooi/schoon te houden maar ze misstaan niet.
Maar da's persoonlijk, en over smaak valt (gelukkig) niet te twisten.
Oldtimers zie ik het liefste op de velgen waarmee ze de fabriek zijn uitgerold.

Tsja, das ook een manier om een Rancho te verkopen.:)

Ik zag deze advertentie vanmiddag al staan, dacht toen eerst dat het hier dus om een geintje ging in plaats van een serieuse advertentie.
Zie trouwens net dat ene Patrick geboden heeft :eek: ... maar dat ben ik dus niet.

(maar ben nog wel bezig met wat anders... zaterdag hierover meer ;) )

Terug
Bovenaan