simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Leuke plaatjes !

De tips van te koop staande auto's zijn natuurlijk altijd, die Solara lijkt me best iets, die horizon is heel erg krokant..

@ Matra; hele gave 1500 !!(y)

Tjonge, de OUDSTE,:LOL: van origine in Nederland verkochte (!) 1500 van Nederland! GE-WEL-DIG :p dat originele kenteken uit 1964, schitterend en dan met die lage kilometerstand. Echt ongelóóflijk goed. Daarbij is de wagen eindelijk weer eens APK. gekeurd. De laatste keurdatum stond geeneens meer vermeld op de RDW-site. Wat was overigens de voorlaatste APK.-datum van deze Simca?
Volgens mij staat er trouwens nog een Samba cabriolet achter de Simca in de garage. "SH" vooraan op het kenteken van die Samba laat mij vermoeden dat het om de SH-BN-27 gaat. Als jij mij even privé mailt, "Matra" kan ik jouw privé gegevens bij beide voertuigen in het voertuig- en kentekenregister van de club toevoegen. Denk daarbij aan de beide chassisnummers zoals die op de kentekens staan vermeld.

Véél plezier met beide wagens!
Simcat

ik ga je mailen patrick.
kijk gelijk even wat er allemaal achter mijn naam staat.
of zal ik alles weer even geven met chassisnummers erbij?
auto is aan de onderzijde ook helemaal als nieuw.
je weet niet wat je ziet.
ze zeiden bij dat oldtimerbedrijf dat ze nog nooit een origineel nederlandse auto gezien hebben die zo nieuw is aan de bodem van die leeftijd.

he`matra,eindelijk in je bezit na lang wachten.
geen problemen onderweg gehad?
ik hou het bij jouw niet meer bij wat je aan simca materiaal allemaal hebt staan.
je kan bijna een eigen forumsite beginnen met al je aanwinsten.
toppieo_O

saint_ofer_1094990029_sans_titre_1.jpg

abarth2000.jpg

kon alleen 3 en 4 schakelen.
maar heb sinds vandaag alle schakelstangen goed gesteld en hij schakelt perfect weer.
verders moet ik motor beurtje geven en er zat nog wat oude benzine in de tank.
maar kon daar wel mee naar huis rijden.
kom snel maar eens kijken.
had je mijn mail nog gelezen over 1.3 motor.
je moet maar gewoon zeggen wat je ervoor wilt geven.

mail ff naar mij patrick,
dan weet ik zeker dat ik jou goede mail heb.
weet je mijn prive mailadres? ja toch.

vandaag een sgoed kunne toeren met de 1500.
had van de week alweer problemen, maar dat kon ook niet anders.
hij rijd sinds 1995 pas weer.
kreeg dus koppelingsproblemen.
eerst lekte de werkcilinder op de bak.
gereviseerd gister en ontluchten maar.
nou, niet dus, hoofdcilinder ook lek.
gelukkig had ik in mijn eigen magazijn een nieuwe liggen.
vandaag erop gezet en en groot stuk gereden.
auto is verbluffend snel en trekt ook snel op.

Ja, leuk om er een moderne auto mee voor schut te zetten. Mooi werk!! Echt geweldig dat je zelf zo´n auto koopt en gangbaar maakt - houdt.

rzasa zei:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/overige-merken/tk-talbot-solara-47033520.html

was deze al gespot?

Ook maar eens een mailtje gestuurd. Als ik dan geen Tagora kan vinden is een Solara ook goed. Of een 1510!

een solara is ook een zeer prettige reisauto en zeker dit laatste type.
is en zeer complete en luxe uitvoering die gls.
onderdelen zijn naar mijn weten eenvoudiger te vinden als dat van een tagora.

aan de 1100ls is ook weer gesleuteld.
deze is nu voorzien van nieuwe deursloten want de oude waren zwaar beschadigd door een inbraakpoging.
ook de beide voorschermen worden onderhanden genomen.
de nieuwe schermen worden volgende week in de grondverf gezet.
ook van de week even nalopen voor een nieuwe apk.
moet geen probleem zijn.
volgende week arriveerd ook de sloop solara bij de garage om geheel gedemonteerd te worden.
ik zal de ontwikkeling hiervan wel op dit forum gaan schrijven met wat foto`s.
als iemand dan wat onderdelen zoekt voor een solara kunnen ze altijd een privebericht achter laten.
DSC00040.JPG
:eek:

Zo, het forum weer teruggevonden.... gek dat er geen foutmelding komt.

Hoe dan ook, de Samba is weer met vlag en wimpel door de APK, geen nieuwe lampje, geen ruitenwissertje, helemaal niets! Zelfs het voorste deel van de uitlaat dat twee jaar geleden gelast is, is nog dicht. Een nieuw deel ligt klaar maar is nog niet nodig. Alleen de voorspatborden beginnen harder te roesten, gelukkig heb ik er nog twee liggen die wel goed zijn. Nu nog een dorpsgarage vinden die dat voor weinig kan uitwisselen (da's het makkelijke deel) maar ook goed(koop) kan spuiten en tevens de bekleding van de voorstoel kan vervangen/oplappen. Suggesties zijn welkom!

Bart

samba6.jpg

die stond volgens mij vorig jaar te koop op marktplaats.
ben vandaag vrij en dacht laat ik de horizon alvast keuren.
nou, de vrijdag is echt goed.
zonder problemen naar 17 april 2010!!

Gisterenavond bewonderde ik hier de foto van de zeldzame rode Samba Carbriolet. Staat er vanochtend bij mij in de straat tot mijn grote verbazing ineens een rode Samba Cabriolet (kenteken 29-RP-TV) geparkeerd. Het maakte deze toch al prachtige dag nog iets mooier. Toevallig zag ik de Talbot vanmiddag ook vertrekken. Achter het stuur zat een vrouw, daarnaast een man en ze waren druk bezig met iets op het dashboard, vermoedelijk de radio.

vandaag met de post 2 uitnodigingen gehad van 2 simca clubs.
2 evenementen in aantocht voor volgende week zondag.
de eerste:bollenrit in de omgeving van lisse.
de tweede:lenterit in limburg.
ik ga volgende week de bollenrit doen en maak er wel een aantal foto`s van die hier later te zien zijn.
nu is mijn vraag,wie maakt van de andere rit een verslag?
kan nu eenmaal geen 2 ritten op een dag doen en lisse is bij mij om de hoek bij wijze van spreke.
de limburgse rit wordt georganiseerd door de simca automobiel club.
de rit in lisse door de simca,matra sports club.
DSC01482.JPG
o_O

Mooie foto Simca TI...die had ik nog niet in mijn collectie zitten.
Wat een ontzettend verrotte Rancho daar vooraan in die rij trouwens....:)

ik heb op www.matramania.be onder het forum, met MATRA wat foto,s geplaast met onderdelen van simca en matra die ik ooit eens gekocht of verzameld heb , veel daarvan zijn nieuw en voor simca 1100 of andere modellen, daar ik een bagheera heb passen deze niet, als je interesse hebt stuur me maar ff een PM ze staan onder het kopje ;simca en matra parts

simca ti zei:
ik was even aan het kijken in mijn archief en kwam wat leuke foto`s tegen.
als je daar naar terug kijkt is dit toch wel mooi allemaal.
bv de 1200 s die op de trailer staat om afgevoerd te worden.
of de murena die na lang stil gestaan te hebben vervoerd werd naar de garage om alles weer op orde te maken.

DSCN0042.JPG

Ja, da's precies hoe ik me mijn Murena altijd herinner :(

Simcat zei:
Ja hoor deze Solara (model 1985!) kende ik al. Hij loopt in Limburg. Dit '85-er model is ZÉÉR zeldzaam. Het is het laatste model. De stuurkolom is geheel anders dan de vorige modellen Solara en ook de schakelaars van ruitenwisser en knipperlichten e.d. zijn al van de 309 van Peugeot. Onderdelen zoeken voor deze zéér late Solara zal BIJZONDER moeilijk worden. Hopelijk valt deze Solara niet wéér ten prooi aan iemand die er poogt een Murena weer rijklaar mee te maken, zoals vorig jaar al gebeurde met de eveneens om die reden gesloopte Solara uit 1985 (NG-18-TS) die in België terecht kwam.:( Destijds heb ik nog geprobeert de wagen te redden, maar juist de genoemde delen als motor, stuurkolom en gehele voortrein en stuurinrichting waren er al uit gesloopt... en dat terwijl enkel de motor op de op te bouwen Murena past... DÓÓDZONDE... :cry:De wagen bestaat naar ik meen wel nog maar opbouwen is uit economisch oogpunt volledig af te raden daar, zoals reeds aangegeven, enkel de delen van een '85-er model erop passen. Daarnaast wil ik een lans breken voor de Solara (y)van Talbot want dit model heeft een evenzeer verworven recht op klassiekerstatus dan de Murena. Bovendien rijdt zo een Solara fantastisch! Ik heb er zelf één. Eeuwig zonde als deze zéér zeldzame Talbot-telg zou verdwijnen voor de clubszene in Nederland alsook dientengevolge uit de clubeigen kenteken en voertuigregisters. Sowieso om te onderstrepen hoe ongelóóflijk zeldzaam de Solara als model van Talbot is weet ik te vertellen dat er op dit moment slechts 4 (!) met een geldige APK. in Nederland rondrijden. Daar komt overigens binnen 2 weken een 5e. exemplaar uit 1982 bij:LOL:
Simcat, bestuurslid Simca Automobiel Club Nederland (S.A.C.N.) (voertuig- en kentekenregister)
Beste Allemaal,
Ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen en ik moet zeggen het gaat er gezellig aan toe.
Maar ik mag jullie mededelen dat deze Solara in Limburg blijft met mij als nieuwe eigenaar en binnen kort weer op de weg komt zodra hij door de APK komt. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk met een Horizon bezig was om te kopen maar de eigenaar liet niks meer van zich horen en zodoende ben ik bij deze Solara uitgekomen.

Muddy Bandit zei:

ja joh,degene die deze rancho gekocht zal hebben moet wel engelengedult en een dosis moed kunnen verzamelen om van die grand raid een perfecte te maken.
zit volgens mij wel goed met die bak.
vooral doorgaan is het motto voor deze restauratie.

perfect mh2cv.
een solara gered gelukkig.
en welkom hier.
word je lid van de simcaclub??
als je wilt kan je een informatiepakketje toegestuurd krijgen.
moet je me even een privemailtje sturen.

simca ti zei:
Muddy Bandit zei:

ja joh,degene die deze rancho gekocht zal hebben moet wel engelengedult en een dosis moed kunnen verzamelen om van die grand raid een perfecte te maken.
zit volgens mij wel goed met die bak.
vooral doorgaan is het motto voor deze restauratie.

Ik weet er alles van...ben er al 15 maand mee bezig. :D
Maar heb je nog meer foto's waar die Grand Raid op staat?
Ik heb inmiddels al meer dan 800 plaatjes van de demontage en restauratie, maar ben helaas vergeten foto's te maken van voor de demontage.:(

Hallo iederen w.o. "mh2cv",

Prima jongens dat de zeldzame Solara gered is! :LOL:. ! Bedankt voor ieders moeite hierin. Het is nu zaak dat "mh2cv" zo spoedig mogelijk in contact komt met gelijkgezindten zoals wij dat zijn om hem of haar te steunen bij het behoud van de vrijwel unieke Talbot die hiermee gered is. Fijn dat de wagen trouwens in Limburg blijft naar ik heb kunnen lezen. In Limburg is de dichtheid van Solara's erg hoog ten op zichte van de rest van Nederland. In Maastricht woont een lid van de club die er maar liefst 3 (!) heeft, w.o. een LS "Ultra" van 1984, een GL van 1983 en een GLS van 1982. 2 van deze voertuigen (1983 en 1984), bevinden zich thans in restauratie. Jammergenoeg heeft Paul, mede hierdoor niet zoveel tijd om bij het forum te komen. In Bocholtz woont nog iemand die er ook zowaar 2 heeft. Eén van die Solara's (een GL) is nog officieel een Simca (1980!) en de ander (1981) is een SX met schakelbak. Ik zelf zegt de gek heeft zoals gezegd ook een Solara te weten een GLS automaat uit 1983. Mijn verzoek aan mh2cv om zijn en de gevens van zijn Solara privé aan mij door te mailen opdat ik die kan toeveogen aan het kenteken- en voertuigregister van de club. Te denken valt daarbij aan alle gegevens zoals die op de kentekendelen staan vermeld en de eigenaarsgegevens. Fijn dat "matra"heeft aangeboden om in geval van belangstelling te zorgen voor een informatiepakket van de club (y).

Voor de rest, mocht ik, opeens, een tijde uit de running zijn komt dit omdat mijn vriendin Johanna op dit moment hoog zwanger is. Zij is, bijna, uitgeteld en ik inmiddels ook zeg (pfff....) o_O hahaha.
Simcat, bestuurslid Simca Automobiel Club Nederland (S.A.C.N.) voertug- en kentekenregister.

Hallo Muddy,

Kerel, die foto's van vóór de demontage van de wagen zal toch wellicht nog de vorige eigenaar hebben of niet? Je weet nu inmiddels ook de reden waarom ik vooralsnog geen tijd heb gevonden om eindelijk eens een kijkje te komen nemen bij jou vanwege het rerstauratieproject van de Rancho Grand-Raid. De baby kan nu ieder moment komen. Spannend!!!!:)

Groetjes, Simcat

Simcat zei:
Hallo Muddy,

Kerel, die foto's van vóór de demontage van de wagen zal toch wellicht nog de vorige eigenaar hebben of niet? Je weet nu inmiddels ook de reden waarom ik vooralsnog geen tijd heb gevonden om eindelijk eens een kijkje te komen nemen bij jou vanwege het rerstauratieproject van de Rancho Grand-Raid. De baby kan nu ieder moment komen. Spannend!!!!:)

Groetjes, Simcat

De vorige eigenaar heeft al bijna een jaar niets meer van zich horen, ondanks dat ik nog diverse onderdelen gereserveerd heb bij hem.
Heb er nu dus geen behoefte meer aan om nog met hem in contact te komen, ik ben meer het type van afspraken ook nakomen.

Maar maak je niet te druk in deze spannende tijden.
Is niet goed voor jezelf, en ook niet voor je vrouw en de baby.
Dus tussendoor gewoon blijven sleutelen, dat geeft voor iedereen rust. (en ik spreek dan uit eigen ervaringen, maar ook namens mijn vrouw...:rolleyes: )
Sterkte ermee!

Muddy Bandit zei:
Simcat zei:
Hallo Muddy,

Groetjes, Simcat

De vorige eigenaar heeft al bijna een jaar niets meer van zich horen, ondanks dat ik nog diverse onderdelen gereserveerd heb bij hem.
Heb er nu dus geen behoefte meer aan om nog met hem in contact te komen, ik ben meer het type van afspraken ook nakomen.

Maar maak je niet te druk in deze spannende tijden.
Is niet goed voor jezelf, en ook niet voor je vrouw en de baby.
Dus tussendoor gewoon blijven sleutelen, dat geeft voor iedereen rust. (en ik spreek dan uit eigen ervaringen, maar ook namens mijn vrouw...:rolleyes: )
Sterkte ermee![/quote

he`muddy,
ik heb er nog 3 in mijn archief gevonden en daar heb je er waarschijnlijk al 2 van.
in ieder geval toch nog 1tje erbij.
er zal ergens op mijn cdrom`s nog wel wat plaatjes staan en ook waarschijnlijk wat op video maar dat zie je vanzelf wel als ik het weer eens tegen kom.
komen ze dan:

DSC01759.JPG

DSC01760.JPG

DSC01462.JPG

Hoi matra,

Bedankt voor het aanbod maar ik ben al sinds enige jaren lid van de Simca club maar door tijd gebrek kan ik er niet al te aktief aan deelnemen maar ik probeer wel zondag in Thorn te zijn voor de rit en bezichtiging van het museum.

En voor simcat de gegevens komen als de auto bij mij thuis is dan kan ik ook het moter- en versnellingsbak nummer door mailen.
Tevens wil ik jouw en Johanna veel succes wensen met jullie bevalling

Hallo iedereen,

Bedankt voor de sterktewensen betreffende de zwangerschap van Johanna die op zijn einde beloopt. Het spant er nu toch wel stilaan om... Rond als een skippy-bal is ze, hahaha. Hopelijk zie ik nog kans om volgende week zondag naar Thorn te rijden. Ik lees van "mh2cv" dat daar dan een rit zal zijn. Is die rit georganiseerd door de Simca en Matra Sporstclub mh2cv en hoelaat en waar begint de rit? Mocht ik komen hoop ik toch stellig enkelen van jullie eens te ontmoeten, hahaha! het is gelukkig niet zo gek ver weg. Thorn ligt in midden Limburg. Trouwens nogmaals proficiat met de aankoop van de Solara uit 1985 die uit Heel komt. Gelukkig blijft het exemplaar in Limburg.
Lijkt mij leuk om de Limburgse Solara's een keer van deze zomer ergens in Limburg op de foto te zetten. Maar ook alle Limburgse leden van beide clubs op een regiomeeting lijkt mij anders ook erg leuk mensen. Ik hoor het wel als er animo voor is.

Muddy, zo zie je maar kerel, het forum brengt meer foto's van jouw Rancho Grand-Raid van voor restauratieaanvang dan jou lief is, haha. Fijn dat het forum zo werkt jongens! Chapeau! Enne, doorgaan zo hè!
Groetjes aan iedereen! Simcat

ja Simcat van deze kant ook veel succes met de bevalling.

vandaag heeft de Matra weer een lekkere lange rit gehad sinds de herfstrit.
ging weer helemaal prima.
en zag op de papieren dat hij in maart 30 jaar is geworden.
dus de apk in september word lekker 2 jaar opgeschoven.
had deze keer erg veel bekijks onderweg.

Hoi "Matra", ook wij hebben vandaag, ondanks de blijde verwachting alsnog toch nog, een rondje met onze sneeuwwitte Murena 2,2 gereden. Johanna kon het niet laten, haha. Gisteren met de witte 1100 LS automaat 3-deurs '73 gereden. Net als gisteren wéér schitterend weer gehad man! Het seizoen is nou toch echt wel begonnen. Zowel de 1100 als de Murena liepen fantastisch. Zoals te zien valt is de Voerstreek waar wij wonen SCHITTEREND mooi. Dè omgeving voor Simca's, Talbots, Matra's en natuurlijk Sunbeams bij uitstek.
rtzaiwczwkos7ygrj4ni.jpg

968yxwdq8br8dpzhwtw8.jpg

gtos02aj9478g8m0n6i6.jpg

Groetjes, Simcat

Eevn voor de goede orde mensen, let even niet op de datum beneden aan op de foto's. Wij hadden, naar bleek, het fototoestel foutief ingesteld, hahaha!

Mooie foto's.
Het is inderdaad heerlijk mooi weer voor onze Simca's Talbot's en Matra's.
Wij waren richting Zeist vandaag.

Yep goed gezien mensen. De witte 1100 LS automaat 3 deurs heeft ondanks dat wij in België wonen nog het originele Nederlandse kenteken. Hij staat in Nederland op naam van mijn zus. Prima geregeld toch? Bij mijn overige wagens uit mijn verzameling is e.e.a. geregeld via een maze in de Nederlandse wet. Vóórdat wij naar België verhuisden had ik die voertuigen namelijk al op naa staan in Nederland. Via een zgn. "correspondentieadres" is het bij de RDW. geregeld dat alle post betreffende die kentekens bij mijn moeder aankomt. De Belgische staat zou natuurlijk leiver zien dat wij alle auto's uit de verzameling hier in België invoeren en hier aanmelden. Maar het zou eeuwig zonde zijn als de kentekens verloren zouden gaan in Nederland en zomee verloren voor de szene aldaar. Ik doe er dus ALLES aan om de originele Nederlandse kentekens op de wagens te laten. Keuren in Nederland en een Nederlandse verzekering op het adres van mijn moeder is wel natuurlijk iets wat je moet regelen. Met een goede tussenpersoon kun je dat gewoon doen. Ik ben hem dan ook erg dankbaar. De witte Murena waarover ik daarnet al praatte heb ik uit Duitsland ingevoerd naar hier. Ik had hem natuurlijk ook in Nederland op mijn zus kunnen laten lopen maar in België heb je geen shit meer met APK.-keuringen als de wagen in aanmerking komt voor een zgn. "O"-kenteken. Alle "O"-ldtimers in België zijn herkenbaar aan de letter O vooraan on het kenteken. Je hoeft na die kentekenkeuring nooit meer op APK. Wel is het zo dat je je moet houden aan allerlei vreemde regelgeving waarvoor je zelfs een officiële, ministeriële, verklaring moet ondertekenen. o.a. Houdt e.e.a. in dat je niet na zonsondergang mag rijden en dat je verder dan 15 Km. om je eigen woonplaats mag rijden. Gewoon maf zeg! Pfff... Omdat wij een steenworp van de Nederlandse grens wonen rijdt en ik vaker met de auto in Nederland rijdt weet dat daar geen hond. Ik ben ook al gecontroleerd door de collega's in Nederland, haha. Geeneen van hen wist van het "O"-kenteken en de regelgeving daaromtrent af.
Simcat

Kleine rechtzetting, die 15 km zijn er eigenlijk 25 en zijn geldig voor proefritten met het oog op een "deftige manifestatie"(citaat uit het attest). Begeef je je op weg naar die manifestatie dan vervalt de beperking. Inderdaad een wereldvreemde regeling. Enige voordeel is dat je levenslang van de keuring verlost bent tenzij het voertuig van eigenaar verandert.

Hallo Steven,

Bedankt voor de aanvuling. Er is trouwens iemand in Nederland die een 4-versnellingsbak zoekt voor zijn 1510 LS 1,5 van 1980. Ik ben even kwijt waar ik de advertentie heb gezien. Omdat ik weet dat jij jouw spullen van dat model opruimt heb ik die persoon jouw gegevens verstuurd opdat hij bij jou terecht kan. Op die manier kan de 1510 wellicht eindelijk weer de weg op. Dat zou toch mooi zijn? Ik heb vooralsnog geen tegenbreicht van de adverteerder mogen terug ontvangen. Wellicht is hij of zij nog met Paasvakantie. Ik hoor het wel al de persoon reageert en of jij hem aan de bak hebt kunnen helpen. Wellicht leuk om die 1510 eigenaar op het forum te krijgen.
Simcat.

Wat een fraaie, die 1100! Ik heb zoals aangekondigd een boel Simca-folders gescand, moet nog een hoop bewerken maar de volgende folders staan alvast online, klik op de plaatjes om naar de volledige Simca-set te gaan:

Mocht je denken dat je iemand buiten het forum (de club?) er een plezier meedoet, link dan gerust elders naar de set!

Hoi simcat,
De lenterit is georganiseerd door de Simca club en je bent vanaf 12:00 welkom bij cafe/terras Aan de kirk Raadhuisplein 6 te Horn, Rond 13:30 is de aanvang van de rit. Ik kom zelf met de Horizon (grijs met blauwe moter- en achterklep) misschien dat we ons daar treffen en de rest natuurlijk ook.

rare regelgeving voor de oldtimers daar in belgie".
da vind ik de hollandse regelgeving toch fijner want dan kan ik tenminste elke dag rijden waarheen ik wil met mijn simca`s.
dan maar eens in de 2 jaar een keuring erop.
bij de talbot 1100 is vandaag ook weer een keuring uitgevoerd[keurmeester simca ti]en ook die kan weer tot 29 mei 2010.
appeltje eitje.
ik heb nog niemand gehoord die naar de bollenrit gaat?
@matra:
2de paasdag hellaas geen tijd meer over om je te bezoeken maar als ik het zo lees was je toch niet thuis toch?
ga jij naar limburg?
zou wel mooi wezen want dan weet ik zeker dat ik het hier op dit forum kan teruglezen.
trouwens,de eerst volgende internationale meetingplaats en datum is bekend!!!!!!!!!!!!!!!!
en wel in belgie".
dit wordt georganiseerd door fonny en consorten
www.simcabastogne2010.be
ik weet niet of ik deze link juist heb geplaatst maar volgens mij kunnen jullie hier wel het 1 en ander mee.
let vooral op de begin pagina,een legertank houd de simca`s,talbot`s,matra`s en sunbeams en zo tegen voor deze invasie van het bastogneland.
deze staat bij mij al vast in de agenda en als het een beetje meezit gaan we met zn allen in colonne[met of zonder begeleiding van de hermandat]naar bastogne.

DSC03057.JPG

hee TI.
was inderdaad op pad met de Matra gister.
maar je komt vast nog wel eens langs.
ik kan helaas niet naar de meetings.
volgende keer beter.
ga wel naar de rit van het kampeerweekeind.
en belgie wil ik ook naar toe.

Ik heb nog geen idee of iemand ze leuk vindt, maar gisteren heb ik deze online gezet:

Terug
Bovenaan