simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Super! (y)

SimcaRno zei:
op volgende fimpje kom ik langs op tijdstippen
2:23 4:59 en 5:27 Als Simca liefhebber moet je maar niet tot het einde blijven kijken....

https://youtu.be/Mto1VmxepYg

en stickers/sponsoren zijn altijd welkom hoor

Tjonge in het katholieke geloof betekent witte rook altijd wat goeds, Helaas bij mijn rode brandweerwagen helaas niet. waarschijnlijk een nieuwe koppakking noodzakelijk.

Inmiddels is de 68er GLS ontdaan van zijn tapijtwerk en bijbehorende lijm. nu verder met demonteren van de motor. En dan klaarmaken voor laswerk en zoeken naar overzet materiaal. maar dan zijn we wel weer na de kerst. Teveel er aan werken valt bij het thuisfront ook niet altijd in goede aarde, dus hij moet komende week maar lekker op zijn warme plekje staan.

Witte rook duidt inderdaad meestal op een lekke koppakking, maar die vervangen bij een 1100 zal toch niet zo'n gigantische operatie vormen?

Simca 1100LE zei:
Tjonge in het katholieke geloof betekent witte rook altijd wat goeds, Helaas bij mijn rode brandweerwagen helaas niet. waarschijnlijk een nieuwe koppakking noodzakelijk.

Inmiddels is de 68er GLS ontdaan van zijn tapijtwerk en bijbehorende lijm. nu verder met demonteren van de motor. En dan klaarmaken voor laswerk en zoeken naar overzet materiaal. maar dan zijn we wel weer na de kerst. Teveel er aan werken valt bij het thuisfront ook niet altijd in goede aarde, dus hij moet komende week maar lekker op zijn warme plekje staan.

... het thuisfront laten delen in je hobby werkt soms ook goed, bij mij tenminste wel.:)

Maar dat is wel balen met de rode, alsof je nog niet genoeg werk op voorraad hebt staan.
Hoe is het trouwens met de motor van je gangsterwagen, zit daar al wat beweging in?

SimcaRno zei:
op volgende fimpje kom ik langs op tijdstippen
2:23 4:59 en 5:27 Als Simca liefhebber moet je maar niet tot het einde blijven kijken....
Strakke vertoning. Dat incident op het einde is altijd mijn grootste vrees. Is de betreffende auto inmiddels alweer opgeknapt?

Muddy Bandit zei:
Simca 1100LE zei:

... het thuisfront laten delen in je hobby werkt soms ook goed, bij mij tenminste wel.:)

Maar dat is wel balen met de rode, alsof je nog niet genoeg werk op voorraad hebt staan.
Hoe is het trouwens met de motor van je gangsterwagen, zit daar al wat beweging in?

In the Mobster Car zit net zoveel beweging in als in de Nederlandse economie, dus geen. maar inderdaad werk genoeg. maar wel weer leuk werk. heb verwarming in de garage en muziekje erbij dus ik houd het wel weer vol.

de zoektocht naar een 3drs body is voor mij ten einde.
bijna wilde ik mijn dagelijkse 1100ls gaan gebruiken om er een ti van te gaan maken maar afgelopen week heb ik de 1100 3drs opgehaald die ik een aantal maanden geleden had gehaald in cuyk.
het aangezicht van deze auto was nou niet spectaculair aangezien er heel veel roest zichtbaar was.
eenmaal bij de garage aangekomen ging ik een inspectie doen van de bodem.

DSC02515%201.JPG

het viel me allemaal heel erg mee want de hoofdbalken zien er tiptop uit.
ook de bodemplaten en zelfs de kriksteunen zijn goed.
de deurstijlen zien er niet uit maar dat moet niet zo een probleem zijn aangezien ik dit al eerder heb uitgevoerd.
de rechter shokbrekerbak heeft ook aandacht nodig en aan de voorzijde heeft het zuur van een lekkende accu ook zijn sporen nagelaten.
ik ga eerdaags maar eens beginnen met het kaal maken van het chassis.

@Simca Ti, goed nieuws!

Heb vandaag de Solara opgehaald in Ochten, is dus klaar van de restauratie. Nu eerst een gastank inbouwen, gebeurt in Arkel. Vandaag dus de Solara zelf van Ochten naar Arkel gereden, gewoon over de weg. Hoewel het stortte van de regen, was het een plezierig ritje, na twee jaar eindelijk weer de motor horen snorren.

Enfin, volgende week donderdag moet als het goed is, de nieuwe installatie er in zitten. Dan nog even het kofferdeksel monteren (was aan de onderkant aan het randje slecht gespoten helaas, dus moet opnieuw, begon nu al aan te roesten!!:eek:

In de week van 19 dec. naar de RDW voor een kenteken, daarna de Dinitrol behandeling, en gaan met die oude Talbot!

Heerlijk gevoel, na 2,5 jaar eindelijk resultaten te zien.

Geen foto´s kunnen maken, camera had geen zin... helaas, maar die foto´s komen nog door!

ik ben benieuwd hoe deze kmvreter er straks uit gaat zien als die helemaal klaar is.
komt denk ik wel goed met deze solara bij de rdw.

even een vraagje:
de foto`s die ik plaats zijn wel heel erg groot terwijl ik ze normaal gesproken altijd zo er op zet.
wat doe ik fout???????????????
ik ben benieuwd wat er is verandert bij mij of bij dit forum.
ik en computers wil nog steeds niet erg goed lukken.
ik gebruik skydrive via mn hotmail.
alvast bedankt en als ik dit weer kan heb ik weer genoeg foto`s te plaatsen.

Hallo TI

Het kan zijn dat de resolutie op je fotocamera op bijv groot, 10meter staat en de foto te groot wordt. Ik verklein ze altijd met een programma,tje dat Pixresizer heet tot ongeveer 700x500. Dan komt het altijd goed. Maar ze zijn dan niet top scherp meer.
Dat is een mogelijkheid. Andere tips voor mij ook erg welkom

Leuke 3 deurs ook. Ik had ooit een rode LS 5 drs met een 1308GT motor:p. haalde op de teller op LPG ruim 180km. De schrik van de regio hier. Tot de A-stijlen begonnen te kraken als ik wegtrok. Die wil ik ooit nog eens herbouwen. Heb laatst in R-dam nog de voorspoiler van RGA-styling weer gevonden voor een spotprijs. Het begin van deel 2 is er al zegmaar.

Groet Harm

SimcaHarm zei:
Hallo TI

Het kan zijn dat de resolutie op je fotocamera op bijv groot, 10meter staat en de foto te groot wordt. Ik verklein ze altijd met een programma,tje dat Pixresizer heet tot ongeveer 700x500. Dan komt het altijd goed. Maar ze zijn dan niet top scherp meer.
Dat is een mogelijkheid. Andere tips voor mij ook erg welkom

Ik zou je Irfanview willen aanbevelen. Gratis te downloaden en erg gebruiksvriendelijk. Dan zien de verkleinde foto's er nog steeds scherp uit en je kunt ook andere bewerkingen doorvoeren.

@ allen mtb tot het youtube filmpje waarin ikzelf enige malen langs kom en waar op het einde een 1000 op z'n kant ligt het volgende.
De 1000 die op z'n kant ging rijd inmiddels weer.... mechanisch was alles nog okay na het voorval alleen de deuren gingen niet meer open doordat de dakrand om de deur gebogen zat (een tang, hamer, plamuur en verf hebben dit opgelost) de spatborden zijn vervangen en de polyester verbredingen zijn gerepareerd, deuren uitgedeukt ter plaatse van deurgrepen. Natuurlijk was het jammer maar gelukkig werd hij niet afgeschreven.

@ allen mbt reclame stickers op mijn auto Ik vind het verrassend dat mensen "hun" sticker op mijn 1000 willen hebben want tijdens de bouw heb ik nooit gehoor gevonden als ik mensen benaderde en derhalve zelf vaak het wiel uitgevonden en alles tot volle tevredenheid zelf aangepakt. Nu de 1000 in actie kan komen zijn er ineens mensen die wel gratis een sticker op mijn auto willen plakken..... tja dat moet dan wel een sticker zijn waarbij ik het juiste gevoel krijg zeg maar want anders blijft het echt bij stickers welke ik zelf selecteer.
Maar ik sta dus wel open voor suggesties en aanbiedingen maar laat dan even weten hoe groot de sticker is die je hebt en welke tekst erop staat.

tot zover maar weer....

SimcaRno

Voor de club doe je dat toch wel? Makkelijke manier van vrijwilligerswerk. :D @Matrancho, lever hem eens een paar mooie stickers aan! (y)

A.BRANDHORST zei:
Heb vandaag de Solara opgehaald in Ochten, is dus klaar van de restauratie. Nu eerst een gastank inbouwen, gebeurt in Arkel. Vandaag dus de Solara zelf van Ochten naar Arkel gereden, gewoon over de weg. Hoewel het stortte van de regen, was het een plezierig ritje, na twee jaar eindelijk weer de motor horen snorren.
Hoi Albert
Gefeliciteerd met deze eerste succesvolle rit. Meteen de vuurdoop, of beter gezegd de waterdoop. Maar dan kom je er ook meteen achter of er nog kieren of naden zijn. Als alles droog is gebleven dan nogmaals mijn felicitaties. Ben benieuwd naar de foto's.
Groet
Wilco

ik heb de foto`s wat verkleind en zet ze op het forum.
nu maar eens zien of het werkt.

DSC02524.JPG

DSC02529.JPG

DSC02531.JPG

DSC02534.JPG

Hoi Simca TI,

De foto's zijn naar mijn idee duidelijk genoeg.
Mijn advies : zoek een andere. Deze koets blijf je mee aan het werk.
Volgens mij zit de roest er veel te ver in.

Gr. Simca 1100

SIMCA1100 zei:
Hoi Simca TI,

De foto's zijn naar mijn idee duidelijk genoeg.
Mijn advies : zoek een andere. Deze koets blijf je mee aan het werk.
Volgens mij zit de roest er veel te ver in.

Gr. Simca 1100

Dat onderschrijf ik volledig. Dit wordt een gebed zonder eind, vrees ik. :(

Ja, je kunt er een lapjeskat van maken en 3000 uur bezig zijn. Dat is een optie. Ergens een betere koets halen lijkt me toch iets slimmer, nog afgezien dat zo'n dichtgebakken ding nooit meer de stijfheid en dus veiligheid van weleer behaalt.

ik vind de roest nog wel meevallen voor een 1100.
allereerst ga ik de gehele auto demonteren om daarna alle kit en bytacresten te verwijderen zodat ik weet waar ik aan toe ben.
dan kan ik alsnog beslissen wat ik er mee ga doen.
als jullie een betere koets voor me weten voor een klein budget dan mag je me dit altijd laten weten.
je vind wel wat maar dan is de prijs ook wat.

simca ti zei:
allereerst ga ik de gehele auto demonteren om daarna alle kit en bytacresten te verwijderen zodat ik weet waar ik aan toe ben.

Dat is de enigste juiste instelling.(y)

Als ik je roestfoto's bekijk dan doet het me denken aan mijn Rancho, maar dan zonder de plamuur, polyester en papier-maché in de roestgaten.
Alles is te repareren op een goede manier, mits je er de tijd maar voor neemt.
Ik ben ruim 6 weken fulltime bezig geweest met de slijptol en de lastoorts om mijn casco weer op een nette en betrouwbare manier hard te krijgen, dat moet met deze 1100 dus ook lukken.
Succes ermee.:D

simca ti zei:
Ik hoef het werk niet te doen, dus ik kan heel gemakkelijk zeggen dat het wel meevalt en dat alles te repareren is. En dat doe ik dus ook, want ik vind het altijd weer fantastisch als autoliefhebbers zich willen inspannen om een oude, door anderen ter dood veroordeelde auto weer toonbaar en rijdbaar willen maken. Als je ziet hoeveel eer bijvoorbeeld Muddy Bandit van zijn werk heeft, dan kan het zomaar alle moeite lonen. Ik ben vijf jaar na dato ook nog steeds trots op mijn uit de as herrezen Kever.

Zoonlief heeft vandaag (eindelijk) de achterbumper die hij krom gereden heeft vervangen voor een recht exemplaar... die had ik hem een maand geleden al gegeven voor z'n verjaardag.:cool:
De Horizon ziet er dus weer schadevrij uit.

Hoi

Ik kwam dit tegen. indien er meer liefhebbers voor zijn is het iets om gezamelijk te bestellen.

https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/191511797.htm?ca=1_s

Groet Harm

Hallo Simca-liefhebbers,

Als niet-Simca-rijder kijk ik mijn ogen uit in dit topic. Wat zijn er nog veel leuke wagens op de weg! Waarom zie ik ze dan nooit bij mij in de buurt rijden? Zonde... Maar wel goed om te weten dat er nog zoveel zijn, want dat kan mij helpen bij mijn zoektocht.

Het is als volgt: mijn vader wordt binnenkort 60 jaar en ik wil hem verrassen met iets origineels. Iets dat hem weer even terugbrengt naar zijn jeugd. Ik weet dat hij in zijn jonge jaren tweemaal een Simca heeft gehad. Eerst een gewone 1000, daarna een Rallye (beige, met een springend hert op de zijkant... als ik mij de foto goed herinner). Het lijkt mij leuk om hem weer eens een dagje (of dagdeel) in zo'n auto te laten rijden. Samen met m'n moeder een beetje door het landschap toeren... net als vroeger.

Maar ja, waar vind ik zo'n auto? Vrijwel alle autoverhuurbedrijven die ik gevonden heb, richten zich vooral op de 'bekende klassiekers' als de kever en MG B. Ook leuk, maar niet wat ik zoek. Mogelijk dat jullie mij op weg kunnen helpen:
- Wie weet welke verhuurbedrijven een Simca 1000 (Rallye) te huur aanbieden aan een particulier?
- Wie heeft zelf een Simca 1000 (Rallye) die een dag(deel) gehuurd mag worden door mijn vader?

Alvast bedankt voor 't meedenken,
Erik

Simca 1100LE zei:

Zo mensen, hier ben ik weer... Even tussen alle stress door, weg, bij het met instorting bedreigde winkelcentrum 't Loon in Heerlen. Uren bij het leven gedraaid...

Tja Simca1100LE, Ik heb ook een keer de koppakking van mijn 1100 LS automaatje 3 deurs van '73 stuk gehad. De auto liet overigens toen geen witte rook na. hij startte telkens goed em rijden deed hij prima, echter na telkens precies dezelfde afstand, zo'n 10 Km., begon de wagen te hoesten en proesten... Hij stopte er zowaar mee. Niets te zien onder de kap hoor... Na een half uurtje afkoelen, starten en ja hoor daar ging 'ie weer, tot wéér na precies 10 km.... Het koelwater was mooi groen dus daar zat geen olie in en in de olie zat geen koelwater. Tòch bleek de koppakking de boosdoener...
Trouwens bij mijn wagen bleek er een '78-er cylinderkop op te zitten... Het bouwjaar van de kop staat aan bijrijderzijde, achter op de kop in de hoek. Met een spiegel is het te zien. Het staat in een cirkel, bijvoorbeeld 78. Na de koppakking vernieuwd te hebben zijn d eproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Zo SimcaTI,

Da's nog wel wat werk. Maar goed dat de bodem zo goed is als jij zegt. Tja, laswerk zit aan schier elke 1100 natuurlijk. Voor jou toch geen punt man!:D, hahaha. Laat maar hoen hoe hij er verder uitziet.
Simcat

Muddy Bandit zei:
Zoonlief heeft vandaag (eindelijk) de achterbumper die hij krom gereden heeft vervangen voor een recht exemplaar... die had ik hem een maand geleden al gegeven voor z'n verjaardag.:cool:
De Horizon ziet er dus weer schadevrij uit.

Hoi Muddy,
Tjonge da's leuk, dat jouw zoonlief in een Horizon rijdt, hahaha. Leuk dat de jeugd het merk leert waarderen. Alleen dat bumper stuk rijden moet wel achterwege blijven nu, hahah. Gelukkig dat het alleen de bumper was en geen plaatschade. Althans daar lee ik niks van. Geluk bij een ongeluk dan.
Simcat

Hééé, ABrandhorst,

Héél fijn dat de Solara welhaast klaar is man!!! Proficiat, de volhouder wint! Zo zie je maar!!! FOTO'S!!! :):):)
Simcat

Hoi,

Even een update van mijn Rancho.
Zo netjes als hij van buiten was is de binnenkant een geheel anders.
Bekijk de foto,s maar eens.
rancho1
Dit is de linkerkant voor.
De volgende twee foto,s zijn van rechterkant achter en voor.
rancho2
rancho3
Ik had gehoopt dat het mee zou vallen maar hij moet dus gewoon verder uit elkaar.
We gaan gewoon verder.

Erik

Erikwag zei:
Hoi,

Even een update van mijn Rancho.
Zo netjes als hij van buiten was is de binnenkant een geheel anders.
Bekijk de foto,s maar eens.
rancho1
Dit is de linkerkant voor.
De volgende twee foto,s zijn van rechterkant achter en voor.
rancho2
rancho3
Ik had gehoopt dat het mee zou vallen maar hij moet dus gewoon verder uit elkaar.
We gaan gewoon verder.

Erik

Ik was er al bang voor, dat is nu typisch de Matra Rancho... nog mooi van buiten maar rot van binnen.
Gebrek aan ventilatie en afwatering, condens onder de bekleding en remvloeistoflekkages bij de koppelinggever lost de vloerdelen uiteindelijk compleet op.
Houdt de moed erin, het lijkt meestal erger dan het is... deze delen zijn vrij gemakkelijk te vervangen als je het casco geheel kaal hebt.
En als je er eens niet uitkomt: je weet me te vinden, deze Rancho gaat weer de weg op.;)

Hoi Muddy Bandit,

Aan de hand van jou verslag houden wij de moed er ook in.
Persoonlijk had ik een beetje gehoopt dat ik hem niet helemaal kaal hoefde te halen.
Maar er zit niets anders op.
En ja zeker deze gaat de weg weer op.

Erik.

Hoi Erik,

Muddy heeft gelijk kerel, het IS nu eenmaal een Rancho en die zijn helaas van 1977 tot 1984 gemaakt. Een héle tijd geleden dus. Normaal zou de wagen reeds na een jaar of 6, 7 jaar op de sloop belanden. Dat voorzag het algehele ontwerp, maar vooral de miserabele produktiemethodiek, -afwerking en -kwaliteit van destijds in ieder geval. Ik verwachtte anders ook niet anders. Als de wagen eenmaal tot op de klae carrosserie is gestript zul jij pas echt zien en begrijpen wat hierboven beschreven staat.
Echterrrrrr, zie het zo Erik, jij HÈBT tenminste een Rancho al IS daar zoals te verwachten en te zien dan nogal werk aan. Velen zouden graag een Rancho die men kent uit de kindertijd willen maar kunnen hem niet vinden of hebben er de tijd, plek en centen voor om er één te restaureren en een gaaf exemplaar, als al ueberhaupt te vinden en niet inmiddels, terecht, in vaste handen, kost inmiddels bakken met geld. Je hebt de tijd, kerel. Je hebt hier gelijkgezindten om je heen die jou steunen en helpen. Geduld, geduld. Iedereen die een Rancho rijdt of bezit komt, onherroepelijk, op een dag ervoor te staan voor de vraag: Ga ik mijn auto uiteennemen en de uitdaging aan òf verkoop ik hem? Ik zou zeggen, ga die uitdaging aan, des te meer plezier zul jij ervan beleven als de wagen straks klaar is. Daarnaast, je kunt er maar niet vroeg genoeg mee beginnen, Erik. De delen om hem te completteren worden schaarser en schaarser en vooral dúúrder want er komen, gelukkig, meer en meer kapers voor op de kust. Succes ermee en hou ons op de hoogte!(y)
Simcat

Simcat zei:
Hoi Erik,

Muddy heeft gelijk kerel, het IS nu eenmaal een Rancho en die zijn helaas van 1977 tot 1984 gemaakt. Een héle tijd geleden dus. Normaal zou de wagen reeds na een jaar of 6, 7 jaar op de sloop belanden. Dat voorzag het algehele ontwerp, maar vooral de miserabele produktiemethodiek, -afwerking en -kwaliteit van destijds in ieder geval. Ik verwachtte anders ook niet anders. Als de wagen eenmaal tot op de klae carrosserie is gestript zul jij pas echt zien en begrijpen wat hierboven beschreven staat.
Echterrrrrr, zie het zo Erik, jij HÈBT tenminste een Rancho al IS daar zoals te verwachten en te zien dan nogal werk aan. Velen zouden graag een Rancho die men kent uit de kindertijd willen maar kunnen hem niet vinden of hebben er de tijd, plek en centen voor om er één te restaureren en een gaaf exemplaar, als al ueberhaupt te vinden en niet inmiddels, terecht, in vaste handen, kost inmiddels bakken met geld. Je hebt de tijd, kerel. Je hebt hier gelijkgezindten om je heen die jou steunen en helpen. Geduld, geduld. Iedereen die een Rancho rijdt of bezit komt, onherroepelijk, op een dag ervoor te staan voor de vraag: Ga ik mijn auto uiteennemen en de uitdaging aan òf verkoop ik hem? Ik zou zeggen, ga die uitdaging aan, des te meer plezier zul jij ervan beleven als de wagen straks klaar is. Daarnaast, je kunt er maar niet vroeg genoeg mee beginnen, Erik. De delen om hem te completteren worden schaarser en schaarser en vooral dúúrder want er komen, gelukkig, meer en meer kapers voor op de kust. Succes ermee en hou ons op de hoogte!(y)
Simcat

Simcat,

Wat betreft de Rancho die gaat zeker niet weg. Via de advertentie die ik op marktplaats had voor gezochte delen, heb ik ook vele aanbiedingen gehad om hem te verkopen maar ik heb er toch wel een paar jaar naar gezocht en ondanks hij toch slechter is dan gehoopt gaan we gewoon door.
Ook iedereen die je verteld dat je in bezit bent van een Rancho kijkt eerst verbaast en is verwonderd en vraagt hoe kom je daar nu bij maar spreekt ook de waardering uit voor die auto.
Ik zal zeker nog een keer beroep op jullie doen.
We gaan deze auto klaar maken en het is voor ons een trots bezit.

Erik

Erikwag zei:
Simcat,

Wat betreft de Rancho die gaat zeker niet weg. Via de advertentie die ik op marktplaats had voor gezochte delen, heb ik ook vele aanbiedingen gehad om hem te verkopen maar ik heb er toch wel een paar jaar naar gezocht en ondanks hij toch slechter is dan gehoopt gaan we gewoon door.
Ook iedereen die je verteld dat je in bezit bent van een Rancho kijkt eerst verbaast en is verwonderd en vraagt hoe kom je daar nu bij maar spreekt ook de waardering uit voor die auto.
Ik zal zeker nog een keer beroep op jullie doen.
We gaan deze auto klaar maken en het is voor ons een trots bezit.

Erik

Dag Erik,

Blij dat er nog een Rancho boven water gekomen is en terecht gekomen is in de handen van een liefhebber. Zelf ben ik ook jarenlang op zoek geweest naar een Rancho (jeugdsentiment, of noem het B&A sentiment:rolleyes: ), nu ik er daadwerkelijk eentje heb, sta ik ook te popelen om eraan te beginnen, zal ergens in april zijn vermoed ik. De mijne valt op het eerste zicht ook heel goed mee, maar uitspraken doe ik maar als de vloerbekleding er eens uit is.:confused:
Het is inderdaad zo als je de mensen verteld dat je een Rancho hebt, dan hebben ze alvast heel veel respekt voor je, vooral omdat ze beseffen hoeveel moed het vergt om eraan te beginnen, maar eens hij af is, heb je wel een auto die net dat beetje anders is:LOL:
Alvast veel succes met de restauratie man!

Hoi Rubain,

Als je mijn Rancho zag na een goede poets beurt dacht je echt die is klaar zo netjes is hij aan de buitenkant.
Maar nu de bekleding er uit is kom je toch de elende tegen waar iedereen het over heeft.
Je houd er aan alle kanten rekening mee dat het aan de onderkant slecht zal zijn maar als het voor de eerste keer ziet denk je waar ben ik aan begonnen maarja je moet er gewoon even aan wennen.
Toen ik hem kocht zeiden ze een paar kleine gaatjes het zijn er ook maar een paar maar dan wel hele grote.
Bij het bekijken kwamen we er al achter dat klein niet helemaal waar was maar of ze nu klein of groot zijn het is allemaal te repareren.
Helaas hou er toch maar rekening mee.

Erik

Het gaat allemaal wel goed komen met die Rancho-projecten, voor zover ik weet zijn er nu al 5 Rancho's in een aankomend, beginnend of gevorderd stadium van restauratie.
De kennis, hulp en morele steun is nog vrij gemakkelijk te vinden onder de lotgenoten en liefhebbers.
Het enigste wat je verder nodig hebt is geduld en heel veel doorzettingsvermogen. (en natuurlijk een goed lasapparaat :))

Simcat, is het mogelijk om eens in je bestanden te zoeken hoeveel Rancho's er nog in Nederland/België zijn waarmee ook daadwerkelijk nog wat gedaan wordt?
Misschien is het wel een keer intressant om deze eigenaren eens bij elkaar te brengen om zo onderling de ervaringen uit te wisselen.

Muddy Bandit zei:
Het gaat allemaal wel goed komen met die Rancho-projecten, voor zover ik weet zijn er nu al 5 Rancho's in een aankomend, beginnend of gevorderd stadium van restauratie.
De kennis, hulp en morele steun is nog vrij gemakkelijk te vinden onder de lotgenoten en liefhebbers.
Het enigste wat je verder nodig hebt is geduld en heel veel doorzettingsvermogen. (en natuurlijk een goed lasapparaat :))

Simcat, is het mogelijk om eens in je bestanden te zoeken hoeveel Rancho's er nog in Nederland/België zijn waarmee ook daadwerkelijk nog wat gedaan wordt?
Misschien is het wel een keer intressant om deze eigenaren eens bij elkaar te brengen om zo onderling de ervaringen uit te wisselen.

Goed idee, de groep Rancho bezitters wordt steeds groter!

deze rancho neemt niet zo veel ruimte in beslag.
schaal 1/24.
het chassis is al gemaakt en ook de plaat achter de stoelen zit er op.
nu nog een leuke kleur uitzoeken.

Terug
Bovenaan