Sloperijfoto's, deel 3

Erg zonde van de Carina en Corsa die Tim postte. :(

Ook lijkt die blauwe auto bovenaan een Peugeot 605, verder zie ik volgens mij ook nog iets klassieks langs die blauwe Astra en wat is die gele auto daarboven?

Robbie1978 zei:
929V6 zei:
Zijn dat geen Estima's ipv Previa's?

De onderste is iig een Toyota volgens kenteken... Heet het dan Estima? Is mogelijk, ben niet zeker...

Hahaha, en ik maar denken dat die bovenste een Suzuki Swift 5-drs was! Verhoudingen kloppen meer met een full size mpv idd!

Over mpv's gesproken, wel twee Sharans in dit plaatje.

Hallo, kan iemand mij wellicht zeggen of de Capri (gepost circa een maand terug) nog in Blokker op de sloop staat?

TéDé-I zei:
Robbie1978 zei:
929V6 zei:

De onderste is iig een Toyota volgens kenteken... Heet het dan Estima? Is mogelijk, ben niet zeker...

Hahaha, en ik maar denken dat die bovenste een Suzuki Swift 5-drs was! Verhoudingen kloppen meer met een full size mpv idd!

Over mpv's gesproken, wel twee Sharans in dit plaatje.

Ik zie er maar eentje. Ik denk dat de andere die je bedoelt de Ford Galaxy is.

Vandaag bij sloperij Rutte in Velserbroek:

Volkswagen Santana.

Een Mustang!

Zowaar met origineel Nederlands kenteken!

Gijs571 zei:
Auw, die Santana... Ook erg jammer van die Mustang.

Zo te zien was Het lot van die Mustang II al door de vorige eigenaar beslecht. Matzwart gespoten, foute 'tjoening' wielen en een stukgezaagde voorbumper vanwege...ja waarom eigenlijk?? Had ie nou echt zoveel extra koeling nodig?

Dan nog. Echt zonde. Hij staat al op gedemonteerd, leuk retro race projectje misschien? :p

Oei die santana, daar zitten een heleboel bijna niet te vinden onderdelen op (tenminste zo'n vier jaar terug)
Zo zijn de deuren onderin vaak slecht.
Stootsstrips van een GL, zijn onvindbaar.
intrieur delen en vooral de achterbumper an zijn passat broertje sedan, finaal ontvindbaar.
Het zou me niet verbazen als er een heerlijke vijfcilinder in ligt
Ik zit trouwens net naar die achterlichten te kijken, die lijken wel van zijn scirocco zusje.

Fordfreak zei:
Hallo, kan iemand mij wellicht zeggen of de Capri (gepost circa een maand terug) nog in Blokker op de sloop staat?

Even een telefoontje op een rustig moment en je weet het.
De ooijevaar
Oosterblokker
0229-262 182

TéDé-I zei:
Gijs571 zei:
Auw, die Santana... Ook erg jammer van die Mustang.

Zo te zien was Het lot van die Mustang II al door de vorige eigenaar beslecht. Matzwart gespoten, foute 'tjoening' wielen en een stukgezaagde voorbumper vanwege...ja waarom eigenlijk?? Had ie nou echt zoveel extra koeling nodig?

Het lijkt erop alsof er een turbo/intercooler in is gebouwd. Ik betwijfel of de originele motor er nog in hangt.
Wel een heel gaaf model zeg! Ik had nooit geweten dat er een fastback was geleverd van deze generatie Mustang.

Gisteren weer op pad geweest en een paar foto's gemaakt.

Golf 1 vierdeurs met kleine achterlichten

Renault Estafette, volgens mij een originele nederlander (zag een oude blauwe kentekenplaat binnen in liggen)

Nissan 200sx

2x Bmw e30 (onderste is een 6 cilinder (y)).

Die groene Golf komt me bekend voor. Volgens mij stond ie pas nog op marktplaats als project te koop.

Ik zag gisteren in Arnhem-Zuid deze Zastava 750 Luxe uit 1975 op de sloop in een hoekje staan.

Wat zonde van die twee volvo's, ze lijken beiden nog erg netjes. Is die sloperij trouwens niet aangesloten bij de ARN? Ik zie namelijk geen barcode stickers op de auto's.

Robbie1978 zei:
929V6 zei:

Het zou allebei kunnen. Zowel de Estima als de Previa zijn geleverd in Engeland. Zeker ben ik niet, maar volgens mij is de Estima voornamelijk Japanse import. En wat ik me nog kan herinneren lijkt de Estima ook wat smaller dan de Previa.

Binnenkort ga ik met medeforummer Radar weer een dagje sloperijen bezoeken. Wie kan ons wat tips geven over enkele sloperijen die dicht bij elkaar liggen, zodat we meerdere sloperijen kunnen bezoeken.

Je kan eens kijken bij Geerts in Breda. Ik ben al een tijdje van plan om er eens langs te gaan maar ben er nog steeds niet geweest.

Ik kan natuurlijk Henk van Olst in Nunspeet aan raden, maar tja wat ligt er in de buurt... Pieper in Putten is een half uurtje er vanaf en in Doornspijk, +/- 5 tot 10 minuten bij Van Olst vandaan zit bedrijfswagensloperij Van de Bunte, maar daarvan weet ik niet of het terrein open is voor bezoekers. En Gaos Emmeloord ligt ongeveer een 45 minuten bij Van Olst vandaan schat ik zo.

XBXG zei:
Binnenkort ga ik met medeforummer Radar weer een dagje sloperijen bezoeken. Wie kan ons wat tips geven over enkele sloperijen die dicht bij elkaar liggen, zodat we meerdere sloperijen kunnen bezoeken.

klopt...en uiteraard ook sloperijen waar we zonder al te veel moeite zo op mogen lopen.....aangezien het steeds moeilijker wordt dat zoiets mag...

Ik wil binnenkort even bij die Civic kijken. Is die nog zo compleet als in de advertentie of al geheel kaal geplukt inmiddels?

In Apeldoorn zitten er 2, en in Dieren (ong. 20-30 min. verderop) zit er ook 1
Bij alle 3 kun je vrij op het terrein rondlopen. In Zutphen heb je er dan nog 1, maar daar mag je volgens mij het terrein niet op. Net als bij de VW Sloperij in Brummen. (Brummen ligt een min. of 5-10 van Dieren af, en Zutphen is een kwartiertje verderop, als je dan verder rijdt, kun je misschien doorrijden naar Lochem oid (daar zat er toch ook ergens 1?)

@Ancoow: Wat zonde van die 200SX en bmw's!
Misschien kan ik enkele onderdelen van die 200SX gebruiken, weet je nog waar die staat?

Kristian zei:
Ik wil binnenkort even bij die Civic kijken. Is die nog zo compleet als in de advertentie of al geheel kaal geplukt inmiddels?

Die is voor zover ik net heb kunnen zien nog helemaal compleet. Hij staat zelfs nog vooraan(ligt nog niet tussen de sloopauto's)

Gisteren weer even naar de sloperij geweest.
De Polo Classic SDI die ik in het bijzonders topic had geplaatst blijkt nu ineens naar de handel/sloop afdeling te zijn verhuist en te zijn ontdaan van de wieldoppen, wie red hem :(
98-LD-PB, Van Olst 17-11-2014 by dannyvandestreek, on Flickr
Deze 106 was binnengekomen, door de uitvoering twijfel ik of het een rally is:
RJ-XZ-23, Van Olst 17-11-2014 by dannyvandestreek, on Flickr
Witte Panda Young:
Van Olst 17-11-2014 by dannyvandestreek, on Flickr
Deze licht beschadigde importbenz stond een tijd tussen de handelsauto's, maar nu de markt is ingestort, is ook de Benz verhuisd:
80-TTX-8, Van Olst 17-11-2014 by dannyvandestreek, on Flickr
Lekker Basic, deze Arosa, het betreft een duitse uitvoering met ogenschijnlijk weinig roest:
Is dit type radio nog in een Suzuki Wagon R geleverd?
Deze A3 had 472000 kilometer gemaakt, maar het lijkt erop dat er ook nooit iemand aan een poetsbeurt heeft gedacht:
Ik werd erg blij verrast toen ik zag dat de alfa 164 was ontdaan van dat prachtige interieur, toch nog een liefhebber langs gekomen :D :
Helaas zag ik ook dat de laatste 100 avant van dit type in Nederland nu al is verhuisd naar het pletterrein, wie redt er nog het een en ander vanaf?

danny1995 zei:
Deze 106 was binnengekomen, door de uitvoering twijfel ik of het een rally is:
RJ-XZ-23, Van Olst 17-11-2014 by dannyvandestreek, on Flickr

Ik werd erg blij verrast toen ik zag dat de alfa 164 was ontdaan van dat prachtige interieur, toch nog een liefhebber langs gekomen :D :

Het blijft eeuwig zonde die Alfa Romeo! :(

Betreft de 106 met de gele mistlampen: hij staat als 1100cc accent (60 trappelende paardjes! Of wat er van over is ;) ) geregistreerd bij het VWE. De auto staat er trouwens pas 6 dagen. Dus wie nog een goedkoop autootje zoekt, ik denk dat deze nog wel te redden valt. ;)

Het blijft inderdaad nog steeds zonde van de alfa. Ik hoop nu op een liefhebber voor de diverse buitendelen als de bumpers en verlichting. De peugeot lijkt me qua kosten niet echt verstandig om te redden. Er zijn er nog erg veel van, ze kosten weinig en deze weer op de weg krijgen brengt extra kosten met zich mee om het kenteken weer te heractiveren. Kortom, ik denk dat de prijs dan de dagwaarde van deze peugeot overstijgt.

Groot gelijk Danny! Voor deze 106 10 andere. Maar wat mankeert er dan aan deze vraag ik me dan wel af. Autootje ziet er nog knap uit en het lijkt wel alsof hier iemand goed voor heeft gezorgd (luxe kentekenplaat, heel erg netjes uiterlijk en een motorruimte die spic en span lijkt). Of heb ik hier de verkeerde bril op? :cool:

Hopelijk komt de rest van de alfa goed terecht, dat dashboard kan zo in een opknapproject! :)

@danny1995: Die zwarte 106 kán geen rallye zijn, want die bestonden niet als vijfdeurs! Het zal inderdaad een 1.1 zijn uit 1997.

Jacob106xs zei:
Groot gelijk Danny! Voor deze 106 10 andere. Maar wat mankeert er dan aan deze vraag ik me dan wel af. Autootje ziet er nog knap uit en het lijkt wel alsof hier iemand goed voor heeft gezorgd (luxe kentekenplaat, heel erg netjes uiterlijk en een motorruimte die spic en span lijkt). Of heb ik hier de verkeerde bril op? :cool:

Hopelijk komt de rest van de alfa goed terecht, dat dashboard kan zo in een opknapproject! :)

Wat er aan mankeert weet ik eigenlijk niet, ook het interieur was strak. Het wiel aan de rechterkant vooraan was er wel af, maar waarom is mij een raadsel. Die mistlampen en die wielen zijn natuurlijk wel leuke accessoires voor iemand z'n 106'je. Wellicht motor kapot gelopen?

speedtouch zei:
@danny1995: Die zwarte 106 kán geen rallye zijn, want die bestonden niet als vijfdeurs! Het zal inderdaad een 1.1 zijn uit 1997.

Sorry, maar ik ben absoluut geen kenner van franse auto's. Mijn gok was eigenlijk alleen vanwege de verbrede witte wielen, de kleur en de voorbumper.

Die radio is van ongeveer het midden van de jaren '70 en mono. Extreme Hollandse zuinigheid om het ding 20 jaar lang mee te nemen van auto naar auto...

danny1995 zei:
speedtouch zei:

Sorry, maar ik ben absoluut geen kenner van franse auto's. Mijn gok was eigenlijk alleen vanwege de verbrede witte wielen, de kleur en de voorbumper.

Maakt niet uit, de velgen zijn de enige attributen die naar een Rallye verwijzen. De bumper is normaal, het bruine glas niet.

speedtouch zei:
danny1995 zei:
speedtouch zei:

Maakt niet uit, de velgen zijn de enige attributen die naar een Rallye verwijzen. De bumper is normaal, het bruine glas niet.

@speedtouch, dat is dus geel. Sommige mensen vinden het leuk om gele lichten te voeren in een oude(re) franse auto, omdat dat vroeger gewoon was. Alleen vind ik het bij het nieuwe model niet staan. Heb zelf een fase 1 met gele lichten, is nog het hoekige model. Daar vind ik het wel bij staan. Maar das een kwestie van smaak. ;)

speedtouch zei:
danny1995 zei:
speedtouch zei:

Ik zie maar 3 gaten voor de wielbouten. een rallye had er 4 per wiel.

echt zonde...maar ook vaak zonde dat de ramen open staan...zo gaan veel interieurs naar de knoppen....

classicfinds zei:
Ancoow zei:
Vandaag weer eens op sloop geweest en weer even een paar fotos gemaakt. Zijn helaas niet heel scherpe fotos o_O

13yjd55.jpg

o9efrl.jpg

.

Mag ik vragen waar deze staan? Want van de combi kan ik nog wel enige delen gebruiken namelijk. Ik heb er zelf ook een.

En dankzij Ancoow is deze Combi gered! Ik heb hem gedeeld via het Daf deel van facebook, en een collega Daf rider heeft deze arme auto gered. Hopelijk komt hij ook weer op de weg. Het was een ex gak auto. de rolstoellift zat er zelfs nog in. En stuurbekrachtiging!

10805708_581312785331854_987535330877234575_n.jpg

danny1995 zei:
Ik kan natuurlijk Henk van Olst in Nunspeet aan raden, maar tja wat ligt er in de buurt... Pieper in Putten is een half uurtje er vanaf en in Doornspijk, +/- 5 tot 10 minuten bij Van Olst vandaan zit bedrijfswagensloperij Van de Bunte, maar daarvan weet ik niet of het terrein open is voor bezoekers. En Gaos Emmeloord ligt ongeveer een 45 minuten bij Van Olst vandaan schat ik zo.

Pieper in Putten hoef je niet meer heen om even het terrein 'af te schuimen'. Die hebben de deur dicht voor klanten helaas! Ik heb ze gevraagd waarom, en er werd te veel vernield. Mensen vonden het nodig om bijvoorbeeld continue ruiten stuk te gooien en moedwillig andere zaken kapot te maken. Dat werd ze te gortig, zelfs bij sloopauto's... Volgens mij mag je nog wel zelf iets losslopen als je een bepaald onderdeel zoekt. Dan wordt je door een medewerker naar die auto gebracht. Maar leuk is het niet meer :(

classicfinds zei:
classicfinds zei:
Ancoow zei:
Vandaag weer eens op sloop geweest en weer even een paar fotos gemaakt. Zijn helaas niet heel scherpe fotos o_O

13yjd55.jpg

o9efrl.jpg

.

Mag ik vragen waar deze staan? Want van de combi kan ik nog wel enige delen gebruiken namelijk. Ik heb er zelf ook een.

En dankzij Ancoow is deze Combi gered! Ik heb hem gedeeld via het Daf deel van facebook, en een collega Daf rider heeft deze arme auto gered. Hopelijk komt hij ook weer op de weg. Het was een ex gak auto. de rolstoellift zat er zelfs nog in. En stuurbekrachtiging!

10805708_581312785331854_987535330877234575_n.jpg

Mooi dat deze auto gered is (y)

Iemand ook bekend met sloperij Kooy in Austerlitz? Ik zag op hun marktplaats profiel en hun schadeauto.nl profiel dat ze wel een leuke voorraad hadden, maar mag je daar ook gewoon het sloopterrein op en zelf je onderdelen eraf halen? En zijn de prijzen er ook een beetje redelijk?
Ze hebben namelijk ook een Polo 9N staan waar enkele onderdelen aan zitten die ik wel kan gebruiken.

Terug
Bovenaan