DeeTwee
Kilometervreter
'scherp geformuleerde antwoorden'... aha. Dus zo noem je dit soort hysterisch gekrijs zonder argumentatie tegenwoordig.Idefiqs zei:maar scherp geformuleerde teksten kijgen scherp geformuleerde antwoorden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
'scherp geformuleerde antwoorden'... aha. Dus zo noem je dit soort hysterisch gekrijs zonder argumentatie tegenwoordig.Idefiqs zei:maar scherp geformuleerde teksten kijgen scherp geformuleerde antwoorden.
W212 zei:Maar Michel1975 zegt toch ook niets geks eigenlijk? Waarom is dat populistische kletskoek? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Mijn beste kameraad woont al jaren in Duitsland. Wij verbazen ons over de verschillen in benadering van beide landen als het gaat om milieu / klimaatbeleid. Is het niet zo dat een gemeenschappelijk Europees beleid veel meer zoden aan de dijk zou zetten?
Idefiqs zei:Wie heeft het over het weghalen van de landbouw?![]()
Idefiqs zei:En het klimaat gaat zichzelf ook herstellen natuurlijk, hoeven we helemaal niets voor te doen. Dat doet ze namelijk zelf altijd al.Stom van me.
Idefiqs zei:Ja, aan (extreem) linker zijde van d66 wellicht. En wat lokale politici misschien. Maar zover wil ik niet gaan. Doen wat nodig is, meer niet.
der Magistrat zei:Idefiqs zei:Ja, aan (extreem) linker zijde van d66 wellicht. En wat lokale politici misschien. Maar zover wil ik niet gaan. Doen wat nodig is, meer niet.
En wat is er dan nodig?
der Magistrat zei:En wat is er dan nodig?
Rutger DC zei:"Zo is uit buitenlands onderzoek gebleken dat er aanwijzingen zijn dat bepaalde aandoeningen bij omwonenden van landbouwbedrijven vaker voorkomen, zoals effecten op het ongeboren kind, leukemie bij kinderen en de ziekte van Parkinson." (bron)
Muddy Bandit zei:Rutger DC zei:"Zo is uit buitenlands onderzoek gebleken dat er aanwijzingen zijn dat bepaalde aandoeningen bij omwonenden van landbouwbedrijven vaker voorkomen, zoals effecten op het ongeboren kind, leukemie bij kinderen en de ziekte van Parkinson." (bron)
Uit buitenlands onderzoek blijkt wel meer, daar wordt te pas en te onpas mee gegooid om maar een gelijk aan te kunnen tonen.
Bobslee zei:Leuke discussie.... op een autoforum..
Mja, hoe bevalt het 100 rijden bij jullie?
Hier in de provincie zijn vrijwel alle borden al onthuld en ik kan niet anders dan concluderen dat het vet kut is.)
haarr zei:Ik kwam gisteren van Schiphol terug naar Drenthe: inderdaad zwaar kut die hele afstand 100 km/u te rijden. CC op 107 dan maar. Ik verveelde me rot. In gesprek met passagier, toch de telefoon checken, met de nav/audio klooien, naast de weg kijken etc. Niet echt veilig dus.
Idefiqs zei:haarr zei:Ik kwam gisteren van Schiphol terug naar Drenthe: inderdaad zwaar kut die hele afstand 100 km/u te rijden. CC op 107 dan maar. Ik verveelde me rot. In gesprek met passagier, toch de telefoon checken, met de nav/audio klooien, naast de weg kijken etc. Niet echt veilig dus.
Daarvoor is er maar één verantwoordelijk, en dat is niet de maximum snelheid.
Barri zei:Zal je net zien, zit er nu niemand op de weg vanwege Corona wordt straks de conclusie getrokken dat max 100 een positieve invloed heeft op het milieu...
- Derde en belangrijkste bijeffect (bij adequate controle en bestraffing): veel minder verkeersdoden
Moderator
Dat vind ik voor de wegen daar ook vrij hard.haarr zei:- Derde en belangrijkste bijeffect (bij adequate controle en bestraffing): veel minder verkeersdoden
Op Malta mag je nergens harder dan 80 maar daar vallen de meeste verkeersslachtoffers van Europa. Dus 1 op 1 is dat ook niet.
Oppervlakte, 316 km². Inwonertal, 475.000. Lengte wegennet, 2.254 km. Lengte snelwegennet, 0 km. Eerste snelweg, nvt.
Rutger DC zei:Haha, Malta.
Oppervlakte, 316 km². Inwonertal, 475.000. Lengte wegennet, 2.254 km. Lengte snelwegennet, 0 km. Eerste snelweg, nvt.
haarr zei:Ik snap dat het geen vergelijking met NL is maar Noorwegen is ook niet met Nederland te vergelijken.
Jazzik zei:haarr zei:Ik snap dat het geen vergelijking met NL is maar Noorwegen is ook niet met Nederland te vergelijken.
Qua aantal verkeersdoden per miljoen inwoners zeker niet, nee....
Jazzik zei:Goed, het onderwerp landbouw/veeteelt/milieu is denk ik wel voldoende uitgekauwd.
Die 100 km/u heeft waarschijnlijk ook nog een paar gunstige bijeffecten:
- Eerste bijeffect: onthaasten en ontstressen (door sommigen betiteld als "verveling") Goed voor de gezondheid.
- Tweede bijeffect: (Iets) minder stikstof- en fijnstofuitstoot. De tank (of batterij) gaat langzamer leeg.
- Derde en belangrijkste bijeffect (bij adequate controle en bestraffing): veel minder verkeersdoden.
Voor wat betreft bijeffect nummer 3 zie dit voorbeeld van Noorwegen: https://www.ad.nl/auto/de-keiharde-aanpak-van-de-noorse-verkeerspolitie-hardrijders-zijn-misdadigers~a1ca7b64/
"Per miljoen inwoners overlijden er jaarlijks twintig Noren in het verkeer. Nergens in Europa is dat getal zo laag. In Nederland overlijden bijna twee keer zoveel mensen bij verkeersongelukken; het EU-gemiddelde is 49. Bijna alle Europese landen hebben grote moeite om het aantal slachtoffers omlaag te krijgen, maar Noorwegen niet. Tussen 2010 en 2017 halveerde het aantal verkeersdoden. Terwijl in Nederland het aantal verkeersdoden in 2018 steeg, gaat de daling in Noorwegen gestaag door."
rke zei:En even heel eerlijk: Voor mij is het ook lastig bij die lage snelheid (cruise control) de aandacht er volledig bij te houden. Een mens moet actief bezig zijn, passief bewaken is slaapverwekkend.
Het is bij neurologen al langer bekend dat passiviteit de alertheid sterk laat afnemen.
Jazzik zei:Blijft de vraag (aan de neurologen) waarom het aantal verkeersslachtoffers per miljoen inwoners hier in Polen ruim meer dan tweemaal zoveel is als in Nederland.
Hier liggen de maximumsnelheden duidelijk hoger, dus actiever en meer alert achter het stuur?
[...]
En de dooddoener dat ze weer aan de wodka gezeten hebben ken ik al, maar daar treed men hier nogal rigoureus tegen op:
Het maximaal toegestane alcoholgehalte in het bloed is 0,2 promille.
Het is verboden een persoon die onder de invloed van alcohol verkeert, voor in de auto als passagier te vervoeren.
De straffen zijn niet mals.
Leon in zn Fiesta zei:Ten aanzien van dat filmpje: je noemt de witte Kia, maar de Yaris even daarvoor kan er ook wat van. Klein tikje van die Benz maar hij rijdt/slingert nog 100 meter door (de 'afgrond' in). Die Benz stond binnen een paar meter stil. Elk normaal mens zal dan toch dezelfde reactie hebben: remmen.
Bobslee zei:Omdat ze in Polen echt niet kunnen rijden. Heb er zelf ooit eens een keer gereden en ik verbaasde me over de kamikazeacties die men daar uithaalt.
Ook de dashcamfilmpjes van 'Polski drogi' (opzoeken op youtube, aanrader) laat zien dat men er daar echt niks van bakt.
Leon in zn Fiesta zei:Heeft dat ook niet deels met de claimcultuur te maken daar? Met andere woorden: waarom een ongeluk voorkomen als het niet jouw schuld is en je er geld voor kan beuren? Om die reden zijn in Rusland bijvoorbeeld de dashcams toch ook zo populair? Simpelweg om jezelf vrij te kunnen pleiten als men bewust de boel loopt te flessen.
Jazzik zei:Bobslee zei:Omdat ze in Polen echt niet kunnen rijden. Heb er zelf ooit eens een keer gereden en ik verbaasde me over de kamikazeacties die men daar uithaalt.
Ook de dashcamfilmpjes van 'Polski drogi' (opzoeken op youtube, aanrader) laat zien dat men er daar echt niks van bakt.
Tja, in Nederland doen jullie dat véél beter, toch?![]()
https://www.youtube.com/watch?v=6aGR26gY3bc
https://www.youtube.com/watch?v=6aGR26gY3bc
https://www.youtube.com/watch?v=xRKMf9MYEdY
Genoeg? Of nog een paar?