Gullwing
Asfaltkampioen
stellantis inmiddels dus langzaamaan op zoek naar een nieuwe ceo https://www.cbsnews.com/detroit/news/stellantis-begins-ceo-search-succeed-carlos-tavares/Benieuwd hoe lang hij nog ceo blijft![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
stellantis inmiddels dus langzaamaan op zoek naar een nieuwe ceo https://www.cbsnews.com/detroit/news/stellantis-begins-ceo-search-succeed-carlos-tavares/Benieuwd hoe lang hij nog ceo blijft![]()
stellantis inmiddels dus langzaamaan op zoek naar een nieuwe ceo https://www.cbsnews.com/detroit/news/stellantis-begins-ceo-search-succeed-carlos-tavares/
stellantis inmiddels dus langzaamaan op zoek naar een nieuwe ceo https://www.cbsnews.com/detroit/news/stellantis-begins-ceo-search-succeed-carlos-tavares/
Tavares zijn contract liep sowieso maar tot eind 2025, logisch dat Stellantis de opties bekijkt.
Een van de opties is trouwens een contractverlenging.
Quote:
( bron: https://www.motor1.com/news/734880/stellantis-looking-new-ceo/ )
- Stellantis is searching for someone to replace Carlos Tavares.
- The new CEO isn't expected to start work until January 2026 when Tavares' current contract ends.
- Tavares won't be replaced earlier than scheduled, and might actually not be replaced at all.
Eens Marleen dat Stellantis verschillende opties bekijkt en daarvoor de tijd neemt. In april van dit jaar kon je al lezen dat Luca de Meo van Renault werd genoemd als opvolger. Ik vind de berichtgeving nu een beetje stemmingmakerij.
Done!Lijkt me meer iets voor een (nieuwe?) topic onder https://www.autoweek.nl/forum/forums/bedrijven-automotive-economie-en-auto-wereld.48/
Valt mee, er is recent meer nieuws gekomen, ook onder meer op AutoWeek zelf.Ik vind de berichtgeving nu een beetje stemmingmakerij.
Des te beter juist dat er een aparte topic voor is dan toch? Sla je die gewoon over.Met alle respect, is hier nu een topic voor nodig ?
De Stellantis propaganda begint me meer en meer de keel uit te hangen om heel eerlijk te zijn.
Ik draag de Italiaanse auto industrie een warm hart toe, maar die topics zijn inmiddels niet meer te doen.
Deze discussie stond off-topic onder de Alfa Junior met daarbij de vraag (en uitdaging) van @Ali As of dat niet een apart topic kon worden in dit onderdeel. Dat wilde ik testen en dat kon en hoe dat werkt. Ik ben dus schuldige hierin.Met alle respect, is hier nu een topic voor nodig ?
Wanneer was die prachtige tijd van DS dan?Hopelijk wordt zijn opvolger iemand die durft te snijden in het concern. Chrysler, Lancia, DS en wellicht Alfa Romeo en Maserati hebben een prachtige tijd gehad maar soms is het gewoon goed geweest en moet je niet blijven trekken aan een dood paard.
Het is mooi dat ze van alles in de pijplijn hebben maar onder 14 merken is het gewoon één en al dezelfde techniek in een iets ander jasje. Bij de nieuwe Ypsilon hebben ze niet eens de moeite genomen om het een andere koets te geven. De vorige Yps leken op niets op hun Fiat-broertjes. Zelfde geldt voor de G. Panda. Te duidelijk een C3 alleen dan overal Panda-elementen, zoals breed uitgeschreven op de zijkanten, zodat het toch 'echt' een Fiat is.
Disclaimer: het is mijn (realistische) mening. Niet op rapporteren drukken omdat jouw mening anders is aub
Ik had snel op de Stellantis site wat logo's geteld ter indicatie. Post geëdit: 'meer dan' (tien) toegevoegdOfficieel 14
Lancia heeft wél historie en ook recent nog prima gepresteerd
Met alle respect, is hier nu een topic voor nodig ?
De Stellantis propaganda begint me meer en meer de keel uit te hangen om heel eerlijk te zijn.
Ik draag de Italiaanse auto industrie een warm hart toe, maar die topics zijn inmiddels niet meer te doen.
Hoop (een beetje tegen beter weten in) dat de nieuwe Ypsilon dezelfde noodgreep van STLA is als de LN(A) destijds van Peugeot na de overname van Citroën, en dat er net als destijds de Visa ook nu nog relatief snel een meer onderscheidend model komt. De HF is een leuk stapje in de goede richting maar wsl een te klein stapje en teveel niche om echt het verschil te maken.Ja met de vorige Ypsilon in eigen land.. daar hou je geen merk mee overeind. Zeker niet een klein model. Je verdient meer op duudere auto's. De nieuwe Ypsilon is maar afwachten. Ik vermoed een flopje.
Als je geen reacties wilt, reageer dan zelf niet op topics die je niet interesseren.@de forummers die mij quote en tips geven:
Ik heb het al eens eerder gezegd, ik heb geen behoefte om met jullie te forummen, dus je hoeft me ook niet te quoten, bedankt!
Hoop (een beetje tegen beter weten in) dat de nieuwe Ypsilon dezelfde noodgreep van STLA is als de LN(A) destijds van Peugeot na de overname van Citroën, en dat er net als destijds de Visa ook nu nog relatief snel een meer onderscheidend model komt. De HF is een leuk stapje in de goede richting maar wsl een te klein stapje en teveel niche om echt het verschil te maken.
Vrees echter dat pas de Delta echt de proef op de som wordt of de reanimatie van Lancia na de jarenlange verwaarlozing door FCA nog kan slagen. STLA-M lijkt meer ruimte te bieden voor grotere verschillen tussen de erop gebaseerde modellen van de verschillende merken.
En ik hoop dat ik nu geen ruzie krijg met mijn "collega's" van "STLA webcare" om deze kritische noot![]()
Niet alleen chrysler en jeep, ook RAM verkoopt niet meer, bij de meeste grote dealers staan er tientallen al maanden op voorraad. Ze zijn gewoon te duur in een markt waar mensen geen geld meer lijken te hebben. En klanten lijken ook totaal niet warm te lopen voor de nieuwe dodge ev line up.... De merken Jeep en Chrysler kampen daar met kwaliteitsproblemen en hoge voorraden, wat tot kritiek heeft geleid van dealers. ...
Schijnbaar zijn er biedingen op wat vroeger PSA was. Serieuze biedingen. Voor zijn pensioen kunnen we nog wel wat groots verwachten in of een fusie of een verkoop.
Opel is toch ook al voor de PSA/FCA fusie overgenomen, dus als deel van PSA in Stellantis opgegaan?Klopt, op de Franse merken: Peugeot, Citroën en DS.
Denk het ook. Er moet wat gebeuren. Teveel merken, teveel overlap, en van die merken veel die revived moeten worden (Lancia, Alfa, DS), grootse cultuurverschillen. Opknippen lijkt me goede optie.Schijnbaar zijn er biedingen op wat vroeger PSA was. Serieuze biedingen. Voor zijn pensioen kunnen we nog wel wat groots verwachten in of een fusie of een verkoop.
Ik denk niet dat hij 2026 gaat halen als ceo. [
Op zich niet zo raar dat Lancia met het hoofd op het hakblok ligt. Met de nieuwe Ypsilon peilen hoe de markt Lancia an sich ontvangt. Zodra dat niet goed genoeg is (wat ik verwacht), komt er naast de Ypsilon geen nieuwe Lancia meer op de markt, houden ze de huidige voor de Italiaanse markt in leven en dan rest het sterfhuis.Wat ik niet begrijp, is dat ze nu al over Lancia praten om er wellicht in de toekomst mee te stoppen; je brengt min of meer een nieuw merk op de markt, wacht niet eens tot het nieuwe model goed en wel in de verkoop is, maar wel meteen al roepen dat het merk op de schopstoel zit. Lekkere reclame![]()
Lancia is/was het persoonlijk project van Tavares zelf. Terwijl andere managers het wilden doen verdwijnen, heeft hij doorgezet om het weer tot leven te wekken.Wat ik niet begrijp, is dat ze nu al over Lancia praten om er wellicht in de toekomst mee te stoppen; je brengt min of meer een nieuw merk op de markt, wacht niet eens tot het nieuwe model goed en wel in de verkoop is, maar wel meteen al roepen dat het merk op de schopstoel zit. Lekkere reclame![]()
Hoewel de meeste dealers intussen wel overtuigd zijn van het nieuwe model, loopt het vooral mis bij de praktische uitvoering van het systeem. Problemen met het IT-systeem en foute inschattingen over welke modellen goed scoren in bepaalde gebieden, veroorzaken frustratie. Daardoor staat de uitrol van het agentschapsmodel in de rest van Europa op pauze.Stellantis zal moeten zoeken naar een tussenoplossing om dealers terug te motiveren
Tony Verhelle, autojournalist en hoofdredacteur bij Newmobility News