De zwarte grille is mogelijk ook gewenning, dus misschien probeer ik het gewoon een poosje.
@ Ligier:
Leuk ding! Ooit al eens een P100 gehad, maar vind het écht he-le-maal niks wat rijden betreft
Afgelopen zaterdag ben ik met m'n maat afgereisd naar Rotterdam en omstreken.
Een liefhebber wilde na 12 jaar zijn Granada station verkopen, en dat leek mij wel wat.
De auto bekeken, en voor een auto van '82 staat ie er nog bijzonder netjes bij
Uiteraard wel wat plekjes, en onder de voorschermen zit wat laswerk.
Verder nog een harde auto, ook op de andere bekende plekken.
De 2.0 OHC loopt mooi, en de handgeschakelde 4bak heeft z'n beste tijd gehad.... Ik heb nog een 5bak liggen, dus dat is het probleem ook niet.
Het interieur is nog bijna als nieuw! Echt supernetjes, weinig beschadigingen, en alle stof is iig nog heel.
Het is een "L" uitvoering, maar wel met centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging en toerenteller.
Na een testrit en wat onderhandelen mocht ik mezelf de nieuwe eigenaar noemen
Verder nog bij de "garagevondsten" wezen kijken....
We rijden een oude wijk in, smalle straten, smalle en oude huizen, bocht naar links, bocht naar rechts, straatje linksom, dan weer rechts, en we waren er...
Het oude pand had een voordeur, en direct daarnaast 2 garagedeuren.
We worden binnengelaten, en vanuit het kleine halletje staat een deur open naar de garage, de andere kant op is de trap naar boven...
Natuurlijk erg benieuwd naar de wagens, meteen gaan kijken.
Het is leuk om een bult foto's te maken, maar dat heb ik bewust niet gedaan uit respect en omdat er nog meer spullen staan...
De garage stond aardig vol met spullen, maar er was al aardig opgeruimd zodat er iig om de auto's heengelopen kon worden
Als eerste de Granada, een '83er 2.0 OHC "Custom" dus de crisisuitvoering. Géén beklede deurpanelen, géén middenarmsteun, een crisisstuurtje.
Na mijn opmerking dat er wel een rechter buitenspiegel aanzat, vertelde de eigenaar dat hij die er zelf op had gezet
Die is in 1998 gekocht, en in 2013/2014 stilgezet... De body heeft rondom z'n plekjes en waarschijnlijk wat laswerk...
Achterin de hoek staat de Taunus,
Het kenteken verraad dat het een 'vroege" TC2 is van maart 1976.
Deze is in 1988 stilgezet (mijn geboortejaar

)
Hij stond strak langs de muur, en de kont was nog compleet ingegraven met spullen....
Het enige wat ik kon zien was dus de motorruimte, en de zijkant tot einde vd deur.
In de auto liggen, hoe kan het ook anders, spullen....
En de kinderzitjes op de achterbank
De accu is van '81, dus die garantie is wel verlopen denk ik...
Voor zover ik de auto's heb kunnen bekijken.... Nog steeds geen flauw idee
De Granada zou je weer apk klaar kunnen maken, en dan afrijden.
Wat de Taunus betreft, die lijkt nog vrij hard, maar ik heb 60% niet gezien....
Ik heb de eigenaar gezegd dat ik er over na ga denken, en ik heb vanavond een bod doorgegeven, dus afwachten of de beste man hiermee akkoord gaat!
De dag schoot alweer mooi op, dus weer op huus an met t spul
En een mooie bak licht voorop
Mijn plannen zijn om iig het laswerk onder de voorschermen klaar te maken, en de 4bak vervangen voor een 5bak.
Verder zitten er veel onderdelen bij voor de motor, zoals distributieset, waterpomp, pakkingset etc.
Dus misschien dat ik dat ook allemaal wel aanpak.
Dan kan de motor met bak eruit, alles weer netjes terechtmaken, en de boel weer terughangen