Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>17M weer rijklaar! Of toch niet helemaal...<<

De werkzaamheden aan de auto's gaan gewoon door:giggle:

Inmiddels zijn alle flexibele remslangen van de Granada vervangen en nieuwe remcilinders achterop.

7aOyDn4.jpeg

WJzE0FS.jpeg

a2gu3b2.jpeg

Nieuwe remblokken waren ook geen overbodige luxe:unsure:

9ub8qdd.jpeg

Geprobeerd de boel te ontluchten, maar er zit nog steeds wat lucht in het systeem, dus moet ik nog mee verder.

Verder ook de hardyschijf vervangen, had er nog maar 1 op voorraad liggen, dus ook dat moet ik maar weer eens aanvullen.

zkpUL9I.jpeg

Om hem te vervangen moet de aandrijfas even losgehaald worden, door de uitlaat heb je niet genoeg ruimte om hem bij de kruiskoppeling weg te duwen, en de uitlaat kan ook weinig omlaag.
Dus bij het differentieel losgehaald, en kun je hem erachter weg pakken.

Tevens was er nog een uitlaatrubber op z'n eind.
nEXIR6U.jpeg

Zo al met al alweer aardig wat uurtjes inzitten, maar komt wel weer goed :cool: (y)

Leuke verzameling oude Ford's, en lekker bezig om ze in goede staat te krijgen. Vooral een Granada MK1 vind ik geweldig, liefst als sedan. Voor mij is dat de mooiste Europese Ford aller tijden.

Bedankt!
Dat zijn zekers mooie modellen! Ben ook superblij met de gele die ik nu heb. Door de tijd heen wel meerdere mk1 sedans gehad, maar als hij wegwas, kwam er toch wel weer eentje :D

Vorig jaar Juli hebben we de '13 Mondeo ingeruild op een '19 Renault megane.
Mooie auto, veel opties en de 1.3 met 160pk (meeste hebben 116 of 140 pk).

Toch kon de Lady niet wennen aan de Renault, en hebben we besloten weer opzoek te gaan naar een Mondeo mk4,5 maar dan benzine.

Het mooiste is weer een Platinum uitvoering, maar die zijn niet heel dik bezaaid.

Onlangs bij eentje wezen kijken, maar was het allemaal net niet...

Afgelopen week kwam er eentje op de markt in Brabant, 2013, 1.6 Ecoboost, Platinum, Dealer onderhouden en net geen 180k op de teller.

Afspraak gemaakt en wezen kijken. Het is een mooie, nette wagen met uiteraard enkele kleine gebruikerssporen.
Na een testrit was een deal gesloten!

m6N7Ct2.jpeg

jrFXEwQ.jpeg

i6ZCKr8.jpeg

Dus de Lady is weer helemaal blij, helaas konden we de Renault niet inruilen.

De Renault is klaargemaakt voor verkoop, en staat nu op diverse sites te koop.

0RkN4TN.jpeg

MzBnlEi.jpeg

Dus afwachten wat erop afkomt.

Mooie aankoop, die Mondeo!
Past natuurlijk ook iets beter bij de rest van je wagenpark.
Al vind ik die Mégane in deze kleur en uitvoering ook nog steeds groewluk mooi!

Bedankt voor de reacties!

Het is de auto van de Lady, en het voelt toch gelijk weer vertrouwd.
De Mondeo is een slagje groter, en dat merk je aan alles.

Megane's worden inderdaad genoeg aangeboden, dus we hopen op iemand die specifiek een luxere uitvoering met wat meer vermogen zoekt.

We gaan het meemaken!

Bedankt! Klopt inderdaad, zoveel Mondeo's zijn er relatief gezien in 2013/2014 niet verkocht. Maar we hebben er weer 1 :cool:

De laatste tijd heb ik nogal wat dingen naast elkaar lopen, en tussendoor ben ik nog met de 17M bezig geweest.

Na het laswerk moest hij nog wat bijgekwast worden, en ik heb er een soort two tone van gemaakt:D

rbPqLHZ.jpeg

z9SQCp0.jpeg

hylkpyX.jpeg

Van dichtbij valt het wel op, maar van een afstandje valt het reuze mee. Maar vind het wel wat hebben:cool:

HWhnzLo.jpeg

Dus verder afgebouwd, en tijd voor een testrit!

2EGYyCT.jpeg

ttOxQAj.jpeg

Het rijdt weer zoals vanouds, het blijft leuk met die stuurversnelling:cool:
Toch is het na langere tijd stilstaan wel opletten. Wat doet de temperatuur? Hoor en ruik ik geen gekke dingen? En je houdt alles in de gaten.

Dat bleef allemaal wel goed, maar toen ik thuiskwam en achteruit inparkeerde, zag ik een spoor op de straat...
Motor uit, en toen ik onder de auto keek wist ik genoeg:unsure:

D3Wh1Dl.jpeg

Een plasje olie wat tussen de motor en bak lekt.....

Dus waarschijnlijk de krukaskeerring....
Ik denk dat ik er nog wel 1 heb liggen, dus binnenkort maar de brug op, en de boel maar loshalen.

Ook wil ik graag verder met de Granada coupé... Dus eens bekijken wat ik eerst aanpak..

Terug
Bovenaan