Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>17M weer rijklaar! Of toch niet helemaal...<<

Bijna klaar, zo kan ie weer even vooruit. Lekker bezig! Wat is dat pijpje in die kokerbalk, op die foto waar jouw groene ook op staat?
Dat pijpje is de remslang. Voor het demonteren van de vooras heb ik de remklauwen losgehaald, hoef ik de boel daarna niet te ontluchten. Maar de klauwen moet ik nog terugmonteren.

@Janneman Haha dat zou wel wat zijn he:love: wie weet komt dat nog wel:giggle:

Tsja... als ik dat soort foto's zie van een gevaarlijk verrotte oldtimer dan zeg ik apk gelijk weer invoeren voor de 50plussers.
Ach, in vrijwel alle gevallen staan ze geschorst; dan wel zijn in het bezit van liefhebbers die 'm op gaan/willen knappen.
Zo de weg op door onnadenkende figuren zal extreem zeldzaam zijn.

Tsja... als ik dat soort foto's zie van een gevaarlijk verrotte oldtimer dan zeg ik apk gelijk weer invoeren voor de 50plussers.
Ben daar ook wel voorstander van, heb je toch een stok achter de deur.
Anderzijds zegt 2 jaarlijkse apk ook niks. Zo'n 10/11 jaar geleden had ik een '78er Granada gekocht met nog een half jaar apk. Toen ik met instappen met de klomp tegen de dorpel tikte, lag er een bult roeststof onder de auto :ROFLMAO: Zat geen dorpel meer onder.... Apk eraf en auto gesloopt, die was nog te slecht om een rodeo mee te rijden.... Die was écht slecht...

Tegenwoordig is er een handjevol die nog dagelijks met zo'n ding rijden, en afrijden zonder er naar om te kijken zijn er nog minder....

Ik dacht alleen nog 'even' de wielrand achter te doen, maar ook dat was nog wat meer werk dan voorzien..

7kTlIiA.jpeg

Bovenaan de wielrand
LWtv65u.jpeg

F1uIhEz.jpeg

Stuk dorpel...
oXGsh8x.jpeg

8KNenRd.jpeg

Vervolgens de slijpen en we zien wel waar het schip strand...
ePuNmHF.jpeg

De wielrand is al eens vervangen, en hebben ze het binnenscherm laten overlappen.
Hierdoor is er door de jaren heen vocht tussen blijven staan, en is de boel gaan roesten...

BHx5z31.jpeg

71OTjaf.jpeg

Na veel slijpen, martelen, knooien en passen is het toch aardig goed gelukt het binnescherm, en buitenkant te vervangen.
s9L2UwL.jpeg

Het zijn imitatiedelen, en de vouw is je referentie, naar het achterpaneel sloot hij mooi aan, naar voren toe heb ik wat moeten matsen onderaan, maar voor een allereerste keer zoiets vervangen heb ik geen klagen. :cool:

En ook de dorpelhoek bij het binnenscherm was ook aardig slecht...

lQ2pYq0.jpeg

Alles is weer dichtgelast, vlakgemaakt en goed behandeld en vervolgens in de tectyl.

Gisteren is de Taunus weer opgehaald, en kan de eigenaar er weer mee verder, en ik met mijn eigen wagenpark.

Dus eerst de Taunus en 17M maar eens gewassen, die waren wat stoffig geworden, de rest staat onder een hoes, maar deze twee nog niet.

bIyW4M6.jpeg

Helaas had de groene Taunus geen zin om aan te pakken, die liep vd week op 2 poten, en had er gisteren geen zin in.... Vd week maar eens kijken wat er loos is.

De 17M loopt gelukkig wel, dus die weer op de brug gezet. Ik had in de kop hem te verkopen, maar vind hem toch te leuk. Dus hou ik hem gewoon:love: En zal ook deze weer klaargemaakt moeten worden. De remmerij gaat wat stroef, zitten wat plekjes laswerk aan in het achterpaneel en vooraan in de keienvanger, Keerring vd bak vervangen, en zorgen dat ie uiteindelijk ook weer op lpg loopt. Maar eerst technisch maar weer goed terecht maken.

gI6ocYg.jpeg

Maar allereerst weer de CJ demper eronder:cool:
jdgrSNA.jpeg

kny69vo.jpeg

Beter dan een standaard dempertje..
uh6DVlw.jpeg

Hij blijft leuk met de stuurversnelling en bank voorin:love::cool:
xYaqeg2.jpeg

Verder heb ik de Volvo nog steeds te koop, en dinsdag komt er een kijker, dus ben benieuwd! Kan ik daarna de Mondeo eigen gaan maken, en daar lekker mee rondsturen:cool:

Met enige vertraging nog een jaaroverzicht van afgelopen jaar. Een druk jaar waarin weer een aantal auto's de revue zijn gepasseerd, en uiteraard de verhuizing naar de nieuwe locatie.

Begin van het jaar had ik de mk1 Sierra verkocht.
MPPIgqn.jpeg

Verder Wendelin, de blauwe Granada, na ruim 11 jaar weer voorzien van apk.
RC3C5nE.jpeg

De carburateur van de mk1 Granada laten reviseren, en teruggemonteerd.
O0ip1DP.jpeg

En een nieuw plekje voor de Beuntoko gevonden! Was en ben er nog steeds bijzonder blij mee.

mcKAeM5.jpeg

Dus meerdere maanden aan het verhuizen, inrichten en uitzoeken van onderdelen...
gblPq3e.jpeg

mDbxs4Z.jpeg

De nieuwe locatie heeft gelukkig ruimte voor een brug, dus twee neergezet, heb ik gelijk dubbele stalling(y)

ylo77dS.jpeg

En afgelopen zomer na ruim 15 jaar is het stekkie leeg, en trek ik voor de laatste keer de deuren dicht...

oa0LoWd.jpeg

SpYs4Yi.jpeg

In de tussentijd nog bij een paar meetings geweest, het Ford Treffen in Staphorst
Rj6Ia90.jpeg

5nNGKkX.jpeg

En het Treffen van de FordFreaks Nieuwleusen,ondanks het onstuimige en natte weekend was het wederom geslaagd :D

lhClZBP.jpeg

Tevens nog een '81er Taunus gekocht, in supernette staat, maar stond inmiddels alweer 20 jaar stil.
gvQrDDo.jpeg

Die heb ik grotendeels weer klaargemaakt, nieuwe ophangrubbers, remmerij, keerringen etc. Totdat er een liefhebber kwam die specifiek zo'n model en uitvoering zocht. Dus die is door naar een volgende liefhebber.
y3s9pCJ.jpeg

Een deel van het wagenpark laten taxeren, kan ook geen kwaad:)

sMNWZPt.jpeg

Ook besloten om de 17M weer klaar te maken, en de benzinetank vervangen, was geen overbodige luxe...
423qEAf.jpeg

DLiOMoy.jpeg

En de afgelopen maanden bezig geweest met een uit de hand gelopen lasklusje...
jT9Y6fG.jpeg

M3oM9ea.jpeg

frwzCAr.jpeg

T6fqdTX.jpeg

En ook de wielrand er compleet nieuw ingezet.
s9L2UwL.jpeg

En tijdens de werkzaamheden kreeg ik nog een buitenkansje aangeboden, een '98er Mondeo sedan. 2.0 met ST200 spoilers rondom, Recaro interieur en slechts 45000km gelopen!

Ggwz2yN.jpeg

Hierdoor besloten om de Volvo weer te verkopen, en de Mondeo als daily te gaan rijden.
Nu heb ik toevallig nét voor het nieuwe jaar de Volvo verkocht, dus ga met de Mondeo rondsturen.

Dus al met al een enerverend jaar, en de verhuizing van de Beuntoko heeft voor mij niet nadelig uitgepakt. Sleutelen met een brug maakt alles zoveel makkelijker.

Nu is het 2026, en we gaan meemaken wat er allemaal weer gaat gebeuren, en wat er op mijn pad komt. Ik hoop de 17M weer klaar te maken, en hoop een slag te kunnen maken met de Taunus coupé. Die staat inmiddels ook alweer een paar jaar onaangeroerd...

Inmiddels weer een paar weken verder, en na de sneeuwpret pak ik de draad weer op.

De groene Taunus had startproblemen, je hoorde wel de klik van het startrelais, maar meer gebeurde er niet...

Dus op onderzoek uit. Eerst een andere accu, geen resultaat..

Dan de startmotor gewisseld, ook zonder resultaat....

yDDPLB7.jpeg

Vervolgens de startmotor op de werkbank getest, en werkt zoals het hoort....

Na een paar nachten slapen had ik een ingeving.
Als de pluskabel die rechtstreeks van de accu naar de startmotor gaat, niet goed zou zijn, krijgt hij hem ook niet rond.

Dus een startkabel er bijop, auto proberen te starten en de startmotor ging rond!
cRPwULO.jpeg

Oorzaak gevonden!

xEQqTzI.jpeg

Heb provosorisch een andere kabel eraan gemaakt, en de startmotor gaat rond zoals het hoort :cool:

Nu een nieuwe kabel maken, en is dat ook weer verholpen!

Afgelopen weekend een nieuwe kabel gemaakt van 25mm2 kabel, en de startmotor gaat weer als een malle rond :giggle:
Dan merk je wel dat het probleem er langzaam ingeslopen is:unsure: Maar tis weer klaar!

scF2g4q.jpeg

Ook brandde de lampjes van de oliedruk en choke niet zodra je hem op contact zette, en dacht eerst aan een slechte massa.

Dashboard losgehaald, en aan de lampjes kon ik zo weinig zien, toch maar even gewisseld met die van de richtingaanwijzers, die het zowiezo deden.

Auto weer op contact, en beide lampjes branden weer.
Gp6jNq9.jpeg

Bleken dus gewoon toevallig twee kapotte lampjes....

Voordat ik alles weer dichtbouw wil ik eerst overal nieuwe lampjes inzetten, dan heb ik daar ook geen werk meer mee.

Inmiddels zijn de lampjes in het dashboard vervangen, en alles brand weer zoals het hoort!

RVdl8oj.jpeg

Ook gelijk even de klepspeling gecontroleerd, viel allemaal wel mee gelukkig.

u9qilDo.jpeg

En een nieuwe kleppendekselpakking was ook geen overbodige luxe

G4zM4yC.jpeg

Verder had de tellerunit van de Mondeo wat kuren, deze viel tijdens het rijden ineens uit. Soms ging hij weer aan, soms niet...

Dus tellerunit eruitgehaald, alle contacten schoongemaakt en de klemming van de stekkers gecontroleerd.

zDmel1i.jpeg

Alles weer gemonteerd, en alles werkt weer zoals het hoort. Wel blij mee!

Ook de kachelmotor van de mk3 Granada vervangen, deze deed het alleen op standje 3.

tUVgqKl.jpeg

Die doet het nu ook weer zoals het hoort:)

Momenteel met de 17M bezig, wat laswerk aan de keienvanger en achterpaneel.

Voorbumper eraf, en daar zaten ook nog een paar plekken, maar is wel te overzien :D
c5BVKc0.jpeg

w7r1U0t.jpeg

Hopelijk deze week de boel weer dichtlassen en daarna de boel behandelen en bijwerken.

Verder kreeg ik afgelopen week nog wat leuks aangeboden, uiteraard een Ford, net 50 jaar oud, V6je, orgineel NL leuke 'survivor' die inmiddels zo'n 4 jaar stilstaat.
Over enkele weken de auto bezichtigen, en zie ik wel of het wat is... Ben erg benieuwd!:cool::eek:

Inmiddels schiet het laswerk aan de 17M mooi op :D

Front is opgelast.

DnF8Hpw.jpeg

GxEdU3G.jpeg

Linksachter schiet ook al mooi op. Heb dat hoekje er bijzonder mooi ingekregen met de rondingen alle kanten op

dHdIqzM.jpeg

tElyr6h.jpeg

Linksachter alleen aan de binnenzijde het hoekje dichtmaken, en dan rechtsachter nog.

B8RpX7g.jpeg

Dan de boel enigzins proberen strak te maken, is niet mijn specialiteit dus kan het mooi proberen:cool:

Stilzitten is niet echt mijn ding inderdaad...Wil vaak meer dan dat ik klaar kan maken, maargoed...

Het laswerk aan de 17M is inmiddels klaar:cool:

Linksachter zat binnenin de hoek nog een plekje waar is slecht bij kon komen, maar is weer dicht.

iek1peE.jpeg

bt27x7w.jpeg

Toen alleen rechtsachter nog, en dacht dat het wel meeviel...

Bd9PMNB.jpeg

Waren de gaten toch wat groter :eek:

6ofhk7F.jpeg

Er is ooit al eens wat gerepareerd, en bij het binnenscherm is eens wat gematst..

iSD6QbQ.jpeg

En na wat puzzelen de boel ook weer terecht :D

OhUyyBA.jpeg

eBwlT5z.jpeg

Nu alles nog goed behandelen, en afwerken(y)

De Wolfrace velgen zitten al zowat 20 jaar onder de Taunus, dus dat hoort ook eigenlijk zo.
Denk dat ze er ook wel weer onderkomen :D

Afgelopen weekend naar Brabant gereden om een setje velgen weer terug te kopen.
Nu zat er nog een auto aan vast, maar ik ben de beroerdste niet :ROFLMAO:

Het betreft een 76er Granada coupé, 2.3GL automaat, en stond inmiddels 4 jaar stil vanwege een kapot deurscharnier.....

mR7k3uz.jpeg

IAicCic.jpeg

Na een inspectie, en de motor weer aan het lopen te hebben gemaakt, de boel maar opgeladen :D

5e8rpry.jpeg

zEfZ6xo.jpeg

Het interieur is nog in redelijke staat
kElvkkq.jpeg

nvxd6oH.jpeg

Technisch nalopen, en dan lekker mee rondtoeren:cool:

Mooie model blijft dat toch de coupe!
Indrukwekkend werk verricht aan de 17m.
Het is zekers een mooi model!

Bedankt! De 17M is het wel waard, en stond al te lang stil, maar verkopen wilde ik hem ook niet. Dan maar klaarmaken.

Velgen terugkopen? Ze waren dus al eens van jou? En dan nu met een auto erbij, haha!
Ja klopt :ROFLMAO: Toen ik de velgen had moesten ze opgeknapt worden en kwam daar zelf niet aan toe..Nu heb ik ze opgeknapt terug, en gelijk een auto waar ze onder kunnen:ROFLMAO:

De beuntoko was nog niet vol? Het is wel een mooi model zo'n coupe. Is dat velours stoel en achterbank bekleding?

De bekleding is gewoon van stof, geen velours. Ik heb er een grijs interieur van een 4deurs bij, maar dan kunnen de stoelen niet voorover klappen. En alles zwart is toch wel mooier.
Gelukkig worden er genoeg Granada's opgehaald voor onderdelen, dus hopelijk zit er nog een keer een knap setje stoelen bij:)

De Beuntoko staat nu wel ramvol inderdaad, was wat passen en meten, maar het past.
2uiZReg.jpeg

Gisteravond de klepspeling gecontroleerd, de uitlaatkleppen stonden allemaal aardig goed, maar de inlaatkleppen stonden behoorlijk ruim.

Y8teQ8F.jpeg

De binnenkanten vd kleppendeksels waren ook behoorlijk vet, dus die ook weer schoongemaakt, en nieuwe kleppendekselpakkingen waren ook geen overbodige luxe:unsure:

IPmGFNQ.jpeg

Boel weer gemonteerd, en het overmatige getikker is nu weg.

Vraagje, mijn vriendin reed vandaag met onze "Capri" (weet niet of jij het aanstootgevend vindt) achter een oude Ford met kenteken 13-23-EP. Ze dacht leuk, misschien een Capri. Maar met haar omschrijving kom ik niet echt verder. Heb bij het RDW gekeken, maar daar kom ik niet verder dan groene, 20 M. Even Google erbij, gaat om een Taunus. Klopt dat? Ze heeft alleen de achterzijde gezien en kon bevestigen dat hij groen was :LOL:

13-23-EP is een Ford 20M V6. Technisch is het een Taunus, maar zeker in de latere jaren stond dat niet meer op de auto en ging de wagen door het leven als 17, 20 of 23M. Er waren ook nog S en zelfs RS types.
De auto was er als 2 of 4 deurs sedan en als hardtop coupé.

Daarnaast bestond er ook nog een 12M en een 15M, echter waren dat heel andere en kleinere auto's met opvallend genoeg voorwielaandrijving, dit in tegenstelling tot de grotere M's , die achterwielaangedreven waren.
De 12 en 15M was er als 2 deurs coach, 4 deurs sedan, 2 deurs coupé en stationcar.

In 1970 werd het hele circus opgevolgd door de bekende TC1.

Laatst bewerkt:
13-23-EP is een Ford 20M V6. Technisch is het een Taunus, maar zeker in de latere jaren stond dat niet meer op de auto en ging de wagen door het leven als 17, 20 of 23M. Er waren ook nog S en zelfs RS types.
De auto was er als 2 of 4 deurs sedan en als hardtop coupé.

Daarnaast bestond er ook nog een 12M en een 15M, echter waren dat heel andere en kleinere auto's met opvallend genoeg voorwielaandrijving, dit in tegenstelling tot de grotere M's , die achterwielaangedreven waren.
De 12 en 15M was er als 2 deurs coach, 4 deurs sedan, 2 deurs coupé en stationcar.

In 1970 werd het hele circus opgevolgd door de bekende TC1.
Thanks!

@Magnifieke malloot: geen probleem hoor ;)

Wat Olds schrijft klopt grotendeels.

In de jaren '60 had Ford de 'M' types: 12M, 15M, 17M en 20M

Het model werd met een "P" weergegeven.

Dus een Ford 17M/20M had je als P3, P5 en P7.
De 12M was de P4, en de 15M de P6.

Het P7 model kwam in 1967 als opvolger van de P5. Door tegenvallende verkopen is dit model slechts 2 jaar gebouwd, en in 1969 werd het vernieuwde model P7B.

Die jullie hebben gezien was een Ford 20M P7A.

In de volksmond worden ze ook wel Taunus M serie genoemd.

Ook de P5 en P7 waren leverbaar als station

De Granada op de brug gezet, en hij valt opzich niet tegen :cool:

IupeWSw.jpeg

hriAGKI.jpeg

Bodem is hard, en de bekende plekken zijn al eens gelast zoals hoekjes vd dorpels en diff ophanging.

De hardyschijf is gescheurd.
na7845A.jpeg

En rondom het baksteunrubber zat allemaal kit achtige prut.

rRdFsE6.jpeg

De dorpel rechts zit wat werk aan.
0ndPosH.jpeg

V4AFJJb.jpeg

Wielrand linksachter
hgJiDx3.jpeg

De remmerij is ook vast gaan zitten, tijdens het ophalen rolde alles nog goed, maar het pedaal was wel wat hard.
Nu stonden beide remklauwen vast, dus de wielen eraf gehaald om te kijken wat er loos is.

l62d5EF.jpeg

Nu is het opmerkelijk als beide remklauwen vastzitten, dus het kan vanalles zijn, hoofdremcilinder, remslangen of toch de klauwen.
Normaal gesproken kun je met een tang de remblokken wat terugdrukken maar aan beide kanten zat er geen beweging in.... Zodra het ontluchtingsnippeltje losgedraaid werd, kon je de boel probleemloos terugdrukken.

Vervolgens bij de hoofdremcilinder de leiding losgehaald, en het pedaal kon je mooi wegtrappen, dus dat is ook goed.

Vervolgens net voor de slangen naar de remklauwen de boel losgehaald, en het pedaal bleef hard...

Dus het slangetje van de body naar de vooras zit dicht...

Inmiddels heb ik nieuwe remslangen besteld, en vervang gelijk alle remslangen. Zijn de kosten ook niet.

Dankje, doe mijn best, en momenteel weer wat meer tijd om ermee gangs te zijn.
Dus maar even doorpakken.... En is beter dan 's avonds op de bank te zitten....

Omdat het mooi weer is, ook de mk1 sedan weer opgezocht en afgestoft.

De auto stond inmiddels ook alweer 3,5 á 4 maand stil. Accupolen er weer op, en na wat doorstarten klonk er weer een fijne V6 roffel:love:

TQNu5bU.jpeg

En hem gelijk maar ff gewassen, knapt ie ook wel van op

GFxlbFg.jpeg

Gelukkig met een volle tank benzine weggezet vorig jaar, scheelt mij nu een hypotheek afsluiten :ROFLMAO:

Het mooie weer is weer voorbij, en de gele Granada staat weer lekker droog, en rij ik lekker met de blauwe station. Loopt op lpg, wat gezien de hoge brandstofprijzen wel erg fijn is :cool:

Op enkele remslangen van de coupé zit wat langere levertijd, dus moet ik nog op wachten.
Door de aanschaf van de coupé heb ik nu écht teveel auto's. Vorig jaar als thuisprojectje een '69er 20M gekocht, welke inmiddels weer goed loopt, maar nog wat andere reparatiepuntjes aan zitten.

Kwam er eigenlijk al niet aan toe en vorig jaar al eens te koop aangeboden, maar helaas zonder positief resultaat.
Dus nu maar in de Beuntoko gezet om deze puntjes te verhelpen.

Axku291.jpeg

WT8MyHo.jpeg

Vorig jaar hem goed aan het lopen gemaakt, nieuwe benzinepomp, nieuwe bougies en de carburateur voorzien van nieuwe pakkingen. Zelfs met de koude temperaturen afgelopen januari pakte hij na een paar maand weer vlot aan:cool:

Er zaten nog wat andere puntjes aan, zo werkte het dimlicht niet, knipperlichten niet en de einddemper is weg...

Het dimlicht wordt geschakeld via een relais, die had ik al eens uitgewisseld met eentje uit de voorraad. Helaas nog hetzelfde probleem. Nog een paar andere relais geprobeerd, en telkens gebeurde er niks....
Lichtschakelaar gewisseld, ook niks...

Vervolgens een schema erbij, en gaan meten. Overal waar ik spanning moet krijgen heb ik dat, en vanaf het relais naar de lampen is ook alles goed.

Nu blijkt dus wél het relais kapot te zijn...

yRqxrpf.jpeg

Het draadje is doorgebrand....
2yPPeOJ.jpeg

Het draadje komt van de spoel af, en als ik hem 1 slag terughaal, kan ik hem weer aan het punt proberen te solderen. Kijken of wat werkt.

Vervolgens de knipperlichten, het knipperlichtrelais bungelde al onder het dashboard, dus is eerder wat mee gebeurt.

Aan de hand van het schema bleken de aansluitingen omgewisseld te zijn. Boel goed aangesloten en.... Heel langzaam knipperde alleen achter de boel, en voor niks. Tevens was een minimale 'klik' te horen.

Het relais vervangen voor een 3 polige en hij tikkert zoals het hoort, en achteraan was de boel zenuwachtig.

7fG11ii.jpeg

Dan de knipperlichten voor aan de gang zien te krijgen.

Linksvoor had een massaprobleem, dus een extra massakabeltje gemaakt en die werkte weer.

Rechtsvoor zit een polyester scherm, en had geen massakabeltje....

Na wat testen bleek het lampje ook kapot te zijn. De boel is lang niet losgeweest, en ik kreeg de schroefjes van het kapje niet los.

A8wcUv9.jpeg

Gelukkig nog een andere unit liggen, dus die erin gezet en een massakabeltje gemaakt.

En ook rechtsvoor doet het weer.
WA75u7i.jpeg

Ik heb de schroefjes uitgeboord, en heb het knipperlichtkapje overgezet.

Ook het raammechanisme vd bestuurdersdeur was dolgedraaid, dus het mechanisme vervangen, gaat het raam ook weer normaal open en dicht.:D

Y5xT6bN.jpeg

Morgen er weer een uitlaat ondermaken, en proberen het relais te repareren. Dan schoonmaken en kan ie de verkoop in.

Afgelopen weekend mooi opgeschoten met de 20M.

Zaterdag de spoel van het relais gesoldeerd, maar zonder het gewenste resultaat....
De spoel doorgemeten, maar die is toch nog elders kapot...

Dan maar een ander relais gepakt, en daarvan de spoelen doorgemeten. Beide waren goed, maar desondanks deed hij het niet...

Toen ik de alu behuizing eraf haalde, zag ik dat de behuizing vastzat aan de grondplaat, waar ook de spoeldraad op uitkomt... Dus massa...

Relais gemonteerd, en om te proberen een massakabeltje eraan gemaakt. En de lampen deden het weer!

JiniEgg.jpeg

Dat vervolgens netjes gemaakt, zodat het weer functioneel is.

tpwpiOp.jpeg

Vervolgens weer een uitlaat onder geknutseld, had nog een paar bochtjes liggen, dus na wat passen, meten, slijpen, passen, hechten, slijpen, passen, hechten en aflassen steekt er weer een pijpje achterweg.

XOLmKoR.jpeg

En nog een sierstukje voor de looks.
DihSbAY.jpeg

Vervolgens wat verkoopfoto's gemaakt en een advertentie online gezet.

JeYSRIj.jpeg

L6ShzkL.jpeg

Gistermiddag de eerste kijker gehad, een jongeman uit de buurt, en die heeft hem ook gekocht :cool:
Ging sneller dan ik had gedacht, wat alleen maar positief is.

Vanavond wordt hij opgehaald, en heb ik weer wat ruimte die ik eigenlijk al niet had:ROFLMAO:

Maandagavond werd de 20M opgehaald.

Eigenaar helemaal in z'n sas en ik zei dat er nog ca 10 liter benzine inzat.
Hij ging gelijk tanken bij het tankstation hier vlakbij, dus helemaal goed.

Even later belde hij op, en vertelde dat tijdens het tanken de benzine bij de tank eruit zeek...

Kom maar weer hieropan, en kijken we even.

Nu bleek de tank verrot op de velsranden en bij de tankvlotter lekte hij ook....

Knap lullig natuurlijk, dus afgesproken dat ik een goede tank regel, en die erin zet.

Eerst de tank leeggepompt, en vervolgens de tank eruit gehaald. Die was behoorlijk slecht:unsure:

El7ZFZu.jpeg

TOBWpEx.jpeg

aqQm9PF.jpeg

Woensdagavond opt dorp een goede tank opgehaald en die erin gezet.

Nog mooi schoon vanbinnen:cool:
hE5OFeH.jpeg

De tank had wat vliegroest op de randen, dat heb ik in de roestomvormer gezet.

uNNlfGC.jpeg

De benzine er weer ingepompt.

0u1KW3B.jpeg

En de tank is nog kurkdroog aan de buitenkant(y)
yVm88fF.jpeg

Is het weer netjes opgelost, en kan de nieuwe eigenaar er alsnog lekker mee op pad:cool:

Terug
Bovenaan