Taunusdrivers Beuntoko: Het reilen en zeilen van mijn Oldtimer Fordjes. >>17M weer rijklaar! Of toch niet helemaal...<<

Afgelopen weekend heb ik voor de laatste keer de deuren van de oude locatie dichtgedaan...
Het einde van een tijdperk, met veel mooie herinneringen.

SpYs4Yi.jpeg

Wel een onwennig gezicht om de Beuntoko leeg te zien..
oa0LoWd.jpeg

CYPlei7.jpeg

Toen ik in 2006 de Taunus kocht, is de autohobby door de jaren heen gegroeid tot wat het nu is.
Het begon met kleine reparaties, en de klussen werden steeds groter.
Begin 2010 heb ik samen met mijn vader en een paar kameraden de Beuntoko ingericht. De werktuigen gingen eruit, tegelvloer erin, deuren gemaakt zodat de boel dicht kan, en elektra erin.
De Beuntoko was geboren, en daar hebben we wat afgesleuteld, in weer en wind, met een lach en traan. En ook machtig veel schik gehad.

Door de jaren heen is er menig auto bij de Beuntoko geweest, ze werden klaargemaakt, en voor sommige was het het eindstation.

D7gMWNr.jpeg

VUjnGgI.jpeg

QDdyR36.jpeg

F8WgHej.jpeg

B3JHirw.jpeg

XLpyyj8.jpeg

9zAoVBp.jpeg

A9EhEEQ.jpeg

CEltGlM.jpeg

cfMiCHI.jpeg

4dV3e7t.jpeg

CqUAfAo.jpeg

hzDONF8.jpeg

l6sz55q.jpeg

xYdPYW1.jpeg

6FIPIbo.jpeg

wr9jGnS.jpeg

ZZmo9XM.jpeg

bwSELef.jpeg

u4gGXRA.jpeg

HIsxZ5N.jpeg

HVU1oPU.jpeg

fvsUuWI.jpeg

AN9MPAv.jpeg

VUiGMeH.jpeg

j3RsDaL.jpeg

rx9MNn9.jpeg

Mooie herinneringen aan mooie tijden:cool:

Ik sluit een periode af, en ben blij dat ik een superfijn plekje weer heb gevonden, en dat ik ook daar weer veel terecht mag gaan maken:cool:

Ik moest een jaar of 15 geleden ook uit mijn hobby ruimte omdat die tegen de vlakte ging. Gellukkig kon ik toen in de schuur erlangs een mooie plek krijgen. En toen kon ik mooi alles nog beter inrichten als voorheen, al was het best wel veel werk.

Nu ik er aan denk, dit jaar huur ik daar precies 40 jaar de ruimte. 40 jaar, niet te geloven.

Gelukkig kun jij ook weer verder in een nieuwe ruimte, heel veel sleutelplezier!

@Niseko Haha de maand is nog maar net begonnen ;) Dat sleutelplezier komt ook op de nieuwe locatie wel goed!

@Janneman Dat is ook een flinke periode zeg! Zo gaat het bij mij ook, ben eigenlijk al vanaf februari bezig geweest om de boel over te verhuizen, alles uitzoeken, spul verkopen etc. Tussendoor eigenlijk alleen het noodzakelijke gesleuteld. Nu weer een (inhaal)slag proberen te maken om weer wat bij te komen, dan merk je dat zoveel auto's wel dapper is om bij te houden....

Al wat langere tijd waren we aan het rondkijken voor een vervanger van de Mondeo.
Niet dat ie slecht werd, maar omdat de vaste lasten aan de forse kant zijn (€2100,- aan mrb per jaar).

Het moest weer een station worden, redelijk luxe en een acceptabel trekgewicht.

Helaas mogen de Mondeo mk5 niks trekken, en valt dus af...

Verder vielen bepaalde merken zowiezo af, en zo bleef er weinig over.

We hebben een proefrit gemaakt met een Toyota Avensis en een Mazda 6. Laatstgenoemde was een fijne, pittige wagen, maar wat zitten betreft was het helaas niet wat voor ons.

Uiteindelijk is de keuze gevallen op een Renault megane van 2019.
Ligt een inmiddels beproefde 1.3 viercilinder in welke 160pk levert. Ze zijn er ook met 116pk en 140pk.
Verder is het een Bose uitvoering, dus ook vrij luxe uitgerust.
En met een trekgewicht van 1700kg kan er ook genoeg achter:cool:
De auto heeft 116k gelopen, nieuwe apk en een grote onderhoudsbeurt krijgen.
Laatstgenoemde betwijfel ik, dus moet daar nog achteraan. Na 6 jaar schrijft Renault voor dat de multiriem vervangen moet worden, deze is niet vervangen, en ziet er niet naar uit dat ie recent vervangen is...

De huidige Mondeo hebben we 5,5 jaar gehad, en nu komt er na 12 jaar Mondeo rijden een eind aan :cry:

e7qNIrK.jpeg

Hopelijk gaan we ook veel plezier hebben van de Renault, binnenkort de caravan erachter dus gelijk een goede test:cool:

Mooie post over de Beuntoko! Is de nieuwe locatie al helemaal klaar en naar je zin?

En gefeliciteerd met de Megane. Zonde dat Ford geen ststionwagons met fatsoenlijk trekgewicht levert. Die V70 had je ook niet meer toch?

Prachtige documentaire over de de beuntoko (y) (y)

En ja het duitse ford bloed kruipt wat het wil en gaat nu de grens over vivalafrance met je renault.
Wat is hij nieuw zeg.
Veel plezier d'r van!

De V70 heb ik ook nog wel, maar dit is de auto vd vrouw.

De laatste Mondeo mag maar 1200kg trekken, en een Focus 1500kg.
Maar ik heb geen vertrouwen in die ecoboost prut, lees er teveel over....

Gelukkig rijdt de Renault prima, maar is wel wat kleiner dan de Mondeo maar kan desondanks nog alles wel in.
Ook met de caravan erachter heeft hij geen problemen, wel moeten we weer opnieuw de kogeldruk wat uitproberen. Achter de Mondeo hadden we een kogeldruk van 90kg, en dat is denk ik voor de Renault net te veel. Maar komt ook wel goed.

Dat is inderdaad wel een gedachte, blijft toch jeuken weer met een Sierra/Scorpio te gaan sturen.
De Volvo had ik 2 jaar geleden gekocht met het idee hem wat meer voor woon-werkverkeer te gebruiken ipv de oldtimers.
Nu heb ik vorig jaar de blauwe Granada station gekocht, ook op lpg, en rij daar het meeste mee. Dan begint de Volvo ook een dure wagen te worden.

Inmiddels heb ik niet stilgezeten, en heb ik alweer wat sleutelwerk achter de rug.

De waterpomp van de blauwe Granada begon wat te lekken, dus die vervangen.

aE4I4Xr.jpeg

Gelukkig gingen alle boutjes los, deze willen soms wel eens afbreken, en moet je het huis vervangen.
ZvjUsrk.jpeg

Alles schoongemaakt, en nieuwe waterpomp gemonteerd.
70acpiJ.jpeg

Het ontluchten was nog wel een dingetje, dat ging in eerste instantie niet, uiteindelijk het expansievat losgehaald en als hoogste punt gebruikt. Toen was het zo klaar.

Verder was de bekleding van de middenarmsteun vd mk1 Granada kapot, deze heb ik met wat hulp weer opnieuw bekleed. Is dat ook weer netjes.

R0qTMbE.jpeg

LHt7mEa.jpeg

En gelijk nog een setje honingraatjes eronder gezet :cool:

QHZ6OwH.jpeg

hw6MumR.jpeg

Verder vorige week wat problemen met de Volvo gehad.
Onderweg viel de kilometerteller uit, kerstverlichting opt dashboard, en kon net op mijn bestemming komen.

Accuspanning gemeten, 11,6V. Dus of dynamo of accu niet fijn meer.

Accu een dagje aan de lader, en 's middags weer naar huis. Had voor de zekerheid een andere accu (staat onbekend) maar erin gezet en mijn eigen accu op reserve mee.

De snelweg op en de km teller viel gelijk al uit:rolleyes: Maar zolang hij loopt, blijven rijden!
Bij de afrit was het klaar, en op de vluchtstrook vd afrit maar accu gewisseld en thuisgekomen.

Weer meten, en de dynamo laad niet bij....

Nu heb ik eindelijk de dynamo eruit gepeuterd.
Ho9Botb.jpeg

Om erbij te kunnen moet de stuurbekrachtigingspomp eraf, en de bouten vd aircopomp die eronder zit moeten los.
HPYhm9a.jpeg

Dus wat gemartel, maar komt ook wel goed.

De dynamo was helemaal op z'n eind, ankerplaten ingesleten, lagers hoorbaar, en vrijlooppoelie was niet helemaal fijn meer.
Nieuwe was voordeliger dan reviseren, dus een nieuwe meegenomen.

fvTUbCD.jpeg

xuUETca.jpeg

En weer dikke prima :cool:
UL798Fn.jpeg

Verder had ik begin vd week de taxateur weer op bezoek gehad, dus de auto's er weer netjes bijgezet.

ZUr6erZ.jpeg

YAyFSPM.jpeg

Txz0FF0.jpeg

Mooie verzameling zo:love::love:

g0cgvQR.jpeg

De Taunus en Tbird heeft de taxateur al eerder gehad, en zijn beide iets in waarde gestegen.
Verder heeft hij beide Granada's gehad, en ben daar ook zekers content mee.
Het is geen verkoopwaarde, maar meer verzekeringstechnisch. Mocht er wat mee gebeuren, kun je aantonen dat het geen dagwaarde is.

De expert stelt juist vast dat jouw unieke exemplaren een andere dagwaarde hebben dan de gemiddelde exemplaren! Dit is handig om aan te tonen dat bij totaal verlies (diefstal-brand).

De laatste periode nogal druk geweest, maar tussendoor toch nog wat kunnen doen.

Ben eindelijk begonnen om de 81er Taunus weer klaar te maken.

De automaatbak lekte, dus de bak eronder vandaan gehaald, nieuwe keerringen gemonteerd, en de boel weer teruggemonteerd.

UK7dzTQ.jpeg

gbp9Sdy.jpeg

K4KAXQN.jpeg

Het baksteunrubber was ook niet al te fijn, dus gelijk vervangen voor een goed exemplaar.

01lkCGw.jpeg

En de boel weer teruggebouwd.
eDe7zof.jpeg

Na een testritje op het erf blijft de bak droog, dus het lijkt goed :cool:

Vervolgens met de remmerij gangs geweest, hij rolde wat stroef, en het rempedaal was nogal sponzig. Bij aanschaf zat er nog een nieuwe hoofdremcilinder bij, waarschijnlijk met een reden.
De remcilinders achter vernieuwd, de remklauwen voor waren nog goed en gangbaar en vervolgens de boel ontlucht.

7gjDhiw.jpeg

Helaas bleef ik het pedaal op de bodem trappen, dus de hoofdremcilinder ook vervangen.

penVuSt.jpeg

Boel weer ontlucht, maar helaas zonder resultaat:eek: rempedaal trap je nog steeds helemaal weg....
Binnenkort maar eens opnieuw de boel ontluchten, en anders blijkt de nieuwe hoofdremcilinder toch niet goed te zijn... Dat laatste zou jammer zijn....

Stelmechanisme remtrommels nog wel goed?
Stelmechanismes zijn wel goed en gangbaar (gecontroleerd). Mocht dat niet zo zijn, zou het rempedaal wat sponzig aanvoelen, maar zou je het pedaal niet zover in kunnen trappen.

Ik ga hem eerst weer opnieuw ontluchten, en dan kijken we wel weer verder.

Als het stelmechanisme niet goed werkt moeten de remcilinders een te grote slag maken. Bij m'n kever zaten geen zelfstellers, maar kon je bijna wekelijks de trommels afstellen, pedaal bijna op de vloer.2x snel achter elkaar intrappen (pompen) zette het pedaal weer bovenin.Maar lek kan natuurlijk ook, zeker met gedateerde onderdelen met rubbertjes erin....

Het is inmiddels een poos geleden dat ik wat gepost heb, maar heb niet stilgezeten.

De nieuwe hoofdremcilinder gaf dezelfde klachten, dus besloten de huidige te voorzien van een revisiesetje.

g0PH2cT.jpeg

Die gemonteerd, boel ontlucht en... Nog steeds niet al te fijn....
Uiteindelijk nogmaals de boel ruimschoots ontlucht, en hij remt, maar het pedaal zit wel diep....

Verder had ik de kachelradiateur van de mk1 Granada lek, zodra je de verwarming aanzette, stonk het naar koelvloeistof in de auto...

J2woiNG.jpeg

Na het demonteren van de kachelbehuizing was de radiateur idd niet al te fijn meer..
V0ATX8V.jpeg

Ik had al een andere kachelradiateur opgehaald, kwam ook uit een mk1, maar er zit blijkbaar wat verschil in, en paste niet in mijn kachelbak.

oqMcRPP.jpeg

Vervolgens eens straat verderop alsnog een goede opgehaald, en gemonteerd.

cf6sFEz.jpeg

uXUjR87.jpeg

Nu stinkt het ook niet meer, wel net zo prettig.

Momenteel ben ik met de 17M bezig, die loopt weer op benzine, maar het brandstoffiltertje zit rap vol met drap...

Na het demonteren vd vlotter was het al snel bekeken:eek:

423qEAf.jpeg

rejudIc.jpeg

Ook bleek de tank in de rand lek te zijn, dus opt dorp een goede tank opgehaald.

yX3o6lv.jpeg

Binnenkant brandschoon:cool:

IQTsTlj.jpeg

De tank zit in de kofferbak, en om hem te demonteren, moest de strip vd trekhaak los, en de lpg tank eruit:oops:
Tevens zit hij rondom gekit, dus was een gedoe om hem los te krijgen, maar het is gelukt!

vMyjwjs.jpeg

pZkiU2R.jpeg

DLiOMoy.jpeg

Wij gewone stervelingen met een oude auto moeten onderdelen over de hele wereld vandaan zien te halen, maar jij loopt gewoon het dorp in om wat te halen. Bofkont! Die kachelradiateur is best wel groot, dus lekker warm in de winter?
Ben toevallig een tijd geleden door Nieuwleusen heengereden maar er staan/rijden best veel klassieke Fords daar.

@Barri Door de tankvulhals moet je de tank erin scheppen. En daarvoor heb je de ruimte nodig..

De rembekrachtiger lijkt mij niet, met draaiende motor gaat het pedaal diep weg.

@Gert 2318454 Haha, ja mede door de cross/rodeo/banger zijn er nog aardig wat onderdelen te vinden. Blijkbaar zijn er nog genoeg oude Fordjes. Als je ziet wat er nog steeds overal opgehaald wordt...

Nieuwleusen is inderdaad een oldtimerdorp, veel Fordjes en Volvo's.

Afgelopen weekend heb ik de benzinetank weer ingebouwd, beetje benzine in de tank, nieuw filtertje, en hij loopt weer :cool:

1VAFL3W.jpeg

Pwd8Krv.jpeg

Verder had ik afgelopen week contact met iemand, die specifiek een nette Taunus V6 zocht.
Na wat foto's gestuurd te hebben, was de beste man enthousiast. Hij is wezen kijken, en heeft de Taunus meegenomen.

y3s9pCJ.jpeg

Hij komt bij een liefhebber terecht, dus dat is wel fijn!

Ja ben daar zekers blij mee! De T4 was inderdaad ook nog supernetjes.

Vorige week was de Taunus net aan weg, en kreeg ik van een goede kennis van mij nog wat aangeboden...

Heb er een paar dagen over nagedacht, en kon hem niet laten schieten:eek:

Het betreft een 98er Mondeo 2.0 sedan, ST200 uitgevoerd. Dus skirts, spoiler, voor- achterbumper, grille en Recaro stoelen.

In nette staat, helaas heeft de bumper linksachter een schram, en heeft de spoiler wat lakbeschadigingen...

qRzWKap.jpeg

vldU3u2.jpeg

Ggwz2yN.jpeg

9tSajXG.jpeg

Abffn0p.jpeg

fPs5WV3.jpeg

sFPoduR.jpeg

rb5XbgU.jpeg

De auto heeft aantoonbaar 45000km gelopen, en is gewoon nog roestvrij!
n7qBVZP.jpeg

Mijn gedachte was om hem als daily te gaan rijden, en de Volvo eruit.
Maar nu ik hem heb staan, is dat eigenlijk doodzonde....
Dus ik twijfel nog.... Gezien de staat moet zo'n auto gekoesterd worden, anderzijds rij ik niet superveel kilometers met de Volvo...
Maar een station vind ik altijd erg praktisch, maar met een sedan zou ik mij ook wel kunnen redden....

Dus een flinke twijfel wat te doen....

Persoonlijk zou ik de Mondeo houden, past nog beter bij de rest van de collectie. Ook omdat je aangeeft niet veel met de Volvo te rijden. En hoe vaak heb je de Volvo zodanig nodig gehad dat het niet zou passen in de Mondeo (met aanhanger).

En als je een liefhebber zoekt die een dergelijke auto weet te koesteren dan hoef je niet lang te zoeken. Dat ben je zelf. Je hebt de kennis en werkruimte er voor.

Denk dat je spijt krijgt als je deze laat gaan....

@Jay DoubleYou: Dat is inderdaad deze. De beste man ken ik ook wel goed, maar hij had de Mondeo ingeruild op een Sierra (Die Sierra heb ik 5 jaar geleden ook nog gehad) van een andere kennis van mij.
Die kennis bood mij de Mondeo aan, en kon eigenlijk geen nee zeggen:ROFLMAO:

@PascalD Precies dat dilemma... Zoiets vind je niet snel weer.... Opzich de ruimte is wel fijn, maar heb altijd de Granada station nog... Ik begin wel meer te neigen om de volvo weg te doen... Moet ik eerst nog een paar dingetjes aan doen, maar komt ook wel goed... Maar kan er nog over nadenken...

Leuke auto, de Mondeo! Ik zit de laatste tijd een beetje te kijken naar ST220's van de daaropvolgende generatie, maar deze generatie voelt een stuk bijzonderder aan. Een gewone eerste generatie Mondeo zie je al nauwelijks, laat staan een ST200.

De Volvo is inmiddels klaargemaakt voor verkoop, afgelopen weekend nog een paar nieuwe veerpootlagers gemonteerd, die waren niet al te fijn meer.

lSjrU5G.jpeg

Was geen overbodige luxe:unsure:
wr2nAfn.jpeg

Onlangs kreeg ik de vraag van een kennis, of ik nog tijd had om hun Taunus te lassen. Volgend jaar wordt hij als trouwauto gebruikt, maar heeft wat plekken. Wielrand linksachter, en wat bodemwerk.

Opzich geen probleem, en de Taunus werd gebracht....

Na het verwijderen van het interieur viel het al behoorlijk tegen, vloer linksvoor helemaal weg, rechtsvoor ook meerdere slechte plekken...
De auto is ooit eens opgeknapt, en van binnen gestraald... En er zat overal in de holle ruimtes nog zand....

Zo alles bij elkaar vroeg ik mij af of het de moeite nog is, maar ze willen graag dat hij opgelast wordt.

Inmiddels al begonnen, maar gaat genoeg tijd inzitten.
wBJ3diK.jpeg

RIGHPSz.jpeg

Maar weer wat hard vlees maken voor de bodem...
EjP5P0D.jpeg

RlxpTgU.jpeg

Het ergste is nog de chassisbalk linksvoor. die is ook compleet weg:eek::eek:

yZYnE5W.jpeg

Van binnenuit
PALBqxb.jpeg

Hiervoor moet de vooras er onder vandaan, hoop dat vanavond even te doen, want dit is wel een dingetje....

Doe je dit dan echt als hobby/vriendendienst of krijg je er ook een (kleine) vergoeding voor? Gaat denk ik best wat tijd in zitten. Ik ben een leek als het gaat om techniek en lassen, maar als je zo van onder de auto in kan kijken is het niet best. :oops:

Veerpootlagers van een Volvo is wel een bekend iets. Bij mijn Volvo willen ze ook wel kraken, maar ja dan zou ik gelijk de draagarmen en schokbrekers meenemen en dat wordt een flink financieel plaatje. Ik spuit er elke 3 maanden wat siliconen spray in is ie weer even stil.

Succes met de verkoop. En met lassen.

@Jay DoubleYou Het is een vriendendienst, maar loopt wat uit de hand... Maar komen we wel uit.. Om alles écht goed te doen, daarvoor is hij eigenlijk te ver heen... Ik weet nog een harde kas te staan, en had voorgesteld om die op te halen, en van twee weer 1 goede maken. Deze kas de bangers/rodeo in, en klaar. Dat werd de eigenaar teveel werk dus niet gedaan...

@Janneman de rest is allemaal nog prima, en het viel mij alleszins mee om de boel te demonteren. We gaan meemaken of er een liefhebber voor komt. Als dat te lang duurt, zal misschien toch de Mondeo weer gaan.... Kan niet alles houden...

@Gert 2318454 Dat klopt, heeft de laatste jaren denk ik weinig gereden, en buiten gestaan... Icm lekkage naar binnen kan het hard gaan.... Kofferbak en kont zijn verder wel hard. Alleen de wielrand rechtsachter zit een plek die gelast moet worden.

De vooras heb ik er onder vandaan gehaald, wel fijn dat er ook een tweekolommer in het pand aanwezig is :D

Motor opgehangen in de balk, motorsteunen losgehaald, remklauwen, benzineleidingen, stuurpen en stabilisatorstangbeugels los. Vervolgens 4 bouten losdraaien en kwam de vooras los.

Omdat linksvoor ook de benzineleiding en benzinepomp zitten, voor de zekerheid een schuimblusser en emmer water klaargezet. Je weet maar nooit....

EyCtdGu.jpeg

En zoals verwacht is er niks van over...

OK3S60K.jpeg

Ook de smalle kant vd chassisbalk is compleet weg:eek::eek:
M3oM9ea.jpeg

Na wat wegslijpen kwam ik in de keienvanger nog meer straalzand/troep tegen..
7v8oKB2.jpeg

ZqhxESb.jpeg

Wat er gebeurd is dat ie zó ver heen is, geen idee...
kmUW9h5.jpeg

Na veel passen en meten nieuwe stukken gemaakt, en de bus voor het ophangrubber, en bevestigingsgaten vd stabilisatorstang weer op zijn oorspronkelijke plek.

Gaten boren, moer erachter lassen, en een groot gat voor de bus voor het ophangrubber.

Maar het resultaat mag er zijn:cool:
M0OaQ01.jpeg

sEovsks.jpeg

Vanavond de smalle kant maken, en dan kan de vooras er weer onder, en kan ik op mijn eigen brug weer verder.

En nog een kleine sfeerfoto:D
QTnRlfK.jpeg

Dus weer een stapje verder:cool:

@Jay DoubleYou Het is een vriendendienst, maar loopt wat uit de hand... Maar komen we wel uit.. Om alles écht goed te doen, daarvoor is hij eigenlijk te ver heen... Ik weet nog een harde kas te staan, en had voorgesteld om die op te halen, en van twee weer 1 goede maken. Deze kas de bangers/rodeo in, en klaar. Dat werd de eigenaar teveel werk dus niet gedaan...
Best jammer eigenlijk, want met een harde kas is het een kwestie van het goede spul overzetten, lijkt me. Maar ja, het is een keuze. Vriendendiensten ben ik destijds mee opgehouden. Iedereen wist me zonder afspraak in de drukkerij te vinden, maar dan moest het wel een ‘vriendendienst’ blijven. Na twee keer sprak mijn leidinggevende mij erop aan, maar ik wist natuurlijk van niks dat mensen zouden langskomen. Dus maar mee gestopt. :rolleyes:

@Jay DoubleYou De 'vriendendiensten' zijn voor een beperkt gezelschap. Anders kom ik zelf nergens aan toe...
Mijn keus was een harde body geweest. De kosten van het spuitwerk heb je zowiezo. Een kennis van mij heeft nog een gestrand project te koop, harde kas, juiste achteras etc. Dus de extra onderdelen verkopen, uiteindelijk de slechte kas voor de bangers, en onder de streep heb je voor relatief weinig geld een goede basis....

@JohandeBoer Dankje! Ik krijg er zo wel steeds meer handigheid in... Dit stuk is bijna klaar, dan de rest nog... Maar het blijft lapwerk, en dat is opzich wel jammer, maargoed....

Rot hoekje zeg!! Ik denk dat ik wel een idee heb waarom deze zo rot is... Als ik al dat zand zie, dan is het precies of die koker vol gezeten heeft op die plek. Dat is, eenmaal vochtig, het perfecte middel om blik helemaal te laten wegrotten. En dan eenmaal een gat erin, dan gaat het nog harder.

Je zet mooie stappen met dat ding, complimenten voor je werk!

@Jay DoubleYou De 'vriendendiensten' zijn voor een beperkt gezelschap. Anders kom ik zelf nergens aan toe...
Mijn keus was een harde body geweest. De kosten van het spuitwerk heb je zowiezo. Een kennis van mij heeft nog een gestrand project te koop, harde kas, juiste achteras etc. Dus de extra onderdelen verkopen, uiteindelijk de slechte kas voor de bangers, en onder de streep heb je voor relatief weinig geld een goede basis....
Zou ik ook voor kiezen, maar goed. ;) Niet mijn auto. :ROFLMAO:

Bedankt voor de positieve reacties!

Inmiddels niet stilgezeten, en een mooie slag kunnen maken.

De balk linksvoor is weer dicht.
frwzCAr.jpeg

Steuntje past perfect :D
ch2lcQl.jpeg

En ook de vooras paste er weer perfect onder :love:

PytCEdw.jpeg

Toen weer door met de vloer/chassisbalk rechtsvoor..

Balk was ook slechter dan gedacht...

T6fqdTX.jpeg

vByWVx9.jpeg

qFF4Ln5.jpeg

De andere opstaande kant vd balk zaten ook wat slechte stukken in, dus ook dat is vervangen

Xe5xaOG.jpeg

xbdfODv.jpeg

En de bodem begint ook weer ergens op te lijken.

Rtuhwo7.jpeg

f6i8FKM.jpeg

Y6ud96d.jpeg

9vaYT8s.jpeg

Moet nog eea afwerken, en hoop de komende dagen de bestuurderskant weer op te lassen, die is minder slecht, maar alsnog genoeg werk...
En dan een stuk wielrand rechtsachter, en is het weer klaar:cool:

Inmiddels al ruim 30 uur inzitten, en nog zekers 10 á 15 uur te gaan.

Mooi werk daar niet van. Maar wat mij betreft er wel een beetje over wat 'vriendendienst' betreft. Maar goed, dat is een keuze of leerschool.

Hopelijk geen verrassingen meer met extra werk.

Terug
Bovenaan