Tesla Cybertruck

Dik 900 Tesla's in week 1 van December. Afgetekend aan kop.
Benieuwd of,en zo ja hoe, de Cybertruck in Nederland belandt.
Want qua carrosserie een beetje een borderliner, vermoed ik.

En mocht de truck in NL belanden, wie 'm kopen.
Wat aanmemers, agrariers, loonbedrijven, nagelsalons, marktlui, sloperijen/autohandel/wiettoko's?

Dakloos zei:
Zadelsnuiver zei:
Wat ik vooral wilde delen was deze impressie, kleine wijzigingen met een groot effect (alhoewel het design waarschijnlijk niet zo radicaal zal gaan wijzigen..)
Was het hoekige design niet een verplicht gevolg van het materiaalgebruik?

:confused:

Zadelsnuiver zei:
...(alhoewel het design waarschijnlijk niet zo radicaal zal gaan wijzigen..)

Daniel de Dion zei:
Dik 900 Tesla's in week 1 van December. Afgetekend aan kop.
Benieuwd of,en zo ja hoe, de Cybertruck in Nederland belandt.
Want qua carrosserie een beetje een borderliner, vermoed ik.

Als je nou leest voordat je roept: er komt een kleinere versie voor de Europese markt.

Daniel de Dion zei:
En mocht de truck in NL belanden, wie 'm kopen.
Wat aanmemers, agrariers, loonbedrijven, nagelsalons, marktlui, sloperijen/autohandel/wiettoko's?

Wacht dacht je van gewoon liefhebbers?

"Als je nou leest voordat je roept: er komt een kleinere versie voor de Europese markt"

Waaruit blijkt dat ik niet heb gelezen voor ik iets ging 'roepen'?
De Cybertruck heeft de shape van een alien.
Daar zal een toned down EU versie weinig aan veranderen.

2019
4qAbPbK.png

2022
tesla-cybertruck-grey-front-side-2022-970-1.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=yHT040_Pt3w

It has the single windscreen wiper, whose rest position is vertical (it looks much more nicely integrated than before), right next to the left A-pillar, a pair of big traditional side mirrors that appear to be unpainted plastic, no visible door handles, wheels that look the Aero set from the Model 3 (without the aero covers) and a very interesting possibility for the frunk opening.

Some have said that the vehicle looks a bit smaller than the one Tesla originally showed and this may be the case, although rumor has it that the manufacturer may, in fact, offer two sizes of Cybertruck.

Dat wordt een gigantisch succes, dat kan bijna niet anders, buitenaards ontwerp (bijna).

Zowel de Semi als Cybertruck zijn in hun geupdate vorm getoond op Michigan International Speedway: https://www.teslarati.com/tesla-cybertruck-semi-future-proof-michigan-speedway-video/

Afgezien van dat het ding er niet uitziet lijkt het me ook heel kwetsbaar die grote rechte ongeprofileerde oppervlakken (oil canning).

Moet hem eerst in levende lijve zien, heeft wel aparte looks maar of dat voldoende is voor een grote productie moeten we nog afwachten. Wat zou die wegen?

Toch bizar hoe het kan verkeren. Bij de introductie was Tesla de eerste met een elektrische pickup truck. Nu heeft bijna ieder merk er één en wordt de Tesla nog niet geleverd.

We genuinely don't remember the last time there was so much hype around a new vehicle. The Cybertruck technically isn't all new when you consider Tesla first showed it four years ago. Yes, the official premiere took place on November 21, 2019. So today's event is not a reveal per se, but rather, when the first production trucks will be handed over to early adopters. Livestream

Tesla Cybertruck Has 845 HP, 340-Mile Range, And Hits 60 MPH In 2.6 Seconds​

The Cyberbeast is a $99,990 performance monster. The single-motor Cybertruck costs over $60,000 and it won't be available until 2025.

tesla-cybertruck-delivery-event-2023.jpg

November 21, 2019. That's the day the world was introduced to the geometric wedge known as the Tesla Cybertruck. Back then, it was a polarizing concept pickup truck promising big range, big performance, and a relatively low price tag. Now, it's a polarizing production pickup truck, but does it still deliver on those promises made in a pre-pandemic world?

Here's a quick look at stats for the Cybertruck, coming hot and fast from its production debut at Tesla's factory in Austin, Texas. The big number you're waiting for is 845 horsepower, courtesy of the optional tri-motor powertrain in the "Cyberbeast" trim. If that's a bit too much for you, the dual-motor AWD truck generates 600 hp. The single-motor Cybertruck won't arrive until 2025, and for now at least, power ratings aren't available.

Musk revealed the Cybertruck's curb weight of 6,800 pounds during the debut event. With 845 hp available in the Cyberbeast, the company claims a 0-60 mph time of 2.6 seconds and a quarter-mile time of less than 11 seconds. The 600-hp dual-motor truck is a bit slower, reaching 60 mph in 4.1 seconds. And though we don't have a power figure for the single-motor truck, Tesla's website shows a 60-mph time of 6.5 seconds.

As for range, distances are a bit different than they were in 2019. The longest-range model currently listed is the dual-motor version with an estimate of 340 miles. Curiously, the Cyberbeast is close behind at 320 miles despite the significant power increase. The single-motor truck shows an estimated range of 250 miles.

Now that deliveries are underway, we have some pricing to share. The base single-motor Cybertruck will start at $60,990, though it won't be available until 2025 and that's plenty of time for things to change. The dual-motor AWD truck is significantly more, starting at $79,990. And as you'd expect, the range-topping Cyberbeast is the most expensive trim with a $99,990 MSRP.

Looking back to 2019, Musk said the Cybertruck would be available in single, dual, and tri-motor format. Specific power outputs weren't mentioned then, but an 800-hp figure for a potential Plaid trim was rumored to exist. Maximum performance was pegged at 2.9 seconds for a sprint to 60 mph, with a claimed quarter-mile time of 10.8 seconds. As for range, the 2019 Cybertruck concept claimed 250 miles for the base trim, with a mid-range option of 300 miles and a long-range 500-mile truck.

And then there's the price. The past four years have been ... difficult for just about everyone. In 2019 – which feels like a lifetime ago given the COVID-19 pandemic, supply chain shortages, wars, and economic uncertainty we've endured since then – Musk said the Cybertruck would start at $39,900. That obviously isn't happening now, nor is the range-topping $69,900 MSRP for the tri-motor truck.

We expect to hear more about the Cybertruck in the months to come. Today's event featured the first 10 deliveries to customers, all of whom are Tesla employees. Production is expected to ramp up next year, though at this time we have no idea when Tesla will be able to fulfill an alleged two million reservations placed for its bonkers sci-fi pickup.

71 foto's:

tesla-cybertruck-black-wrap.webp

tesla-cybertruck-white-wrap.webp

The automaker also updated its website with pricing, specs, and options, including a $6,500 factory-installed paint protection film for the stainless steel body, available in white or black.

According to Tesla's website, the self-healing, urethane-based film protects against scratches and is more environmentally friendly versus standard vinyl wraps. Ticking this option box will see every stainless steel surface exposed in either satin white or satin black.

De cybertruck lijkt wel tussen de Maverick en Tacoma in te zitten, hoewel kan worden betwist of de Maverick een truck of een hoge ute is, o.a. vanwege de zelfdragendheid. Het is in ieder geval geen concurrent van de F-150 (Lightning) vanwege de beperkte afmetingen en ik denk ook niet dat Tesla daarmee wilt concurreren. Is dit een zelfdragende auto? Wordt dit een grote concurrent van de Tacoma? De Tacoma is immers de ruige countrytruck voor stadsmensen.

Ik had op basis van eerdere berichten verwacht dat de Cybertruck te zwaar was voor een B-rijbewijs in NL. Het leeggewicht lijkt nu toch een paar honderd kg onder de 3.500 te blijven. Niet dat je dan nog veel hebt aan 6 zitplaatsen en een laadbak, maar toch... :)

Behalve dat het er niet uitziet… Lomp groot en meer dan 3 ton gewicht wat (voor veel berijders oncontroleerbaar snel) in 2,6 seconden naar de 100 schiet, dan mag je toch wel spreken van een levensgevaarlijk projectiel.

De Lightning gaat ook al onder de 4 seconden, Hummer EV doet er iets meer dan 3 seconden over.

Behalve dat het er niet uitziet… Lomp groot en meer dan 3 ton gewicht wat (voor veel berijders oncontroleerbaar snel) in 2,6 seconden naar de 100 schiet, dan mag je toch wel spreken van een levensgevaarlijk projectiel.
Ik maak mij eerder zorgen om de airbags aan de buitenzijde. Met al die scherpe metalen randen metalen vraag ik mij af of voetgangers en fietsers de airbags wel voldoende bescherming kunnen bieden.

Een leuke truck, maar toch echt een aantal nadelen: Hij lijkt van binnen aanzienlijk kleiner dan de F-150, Silverado, Tundra en Titan. En de tonneau is echt wel een dingetje. Je wil je tonneau het liefst dicht, maar dan werkt je binnenspiegel niet. Wat ik ook mis is een lomp interieur. Tesla wil duidelijk de outdoor stadsmens aanspreken, maar die willen juist knoppen omdat aanraakspul simpelweg niet werkt als alles vies is.

Ik ben overigens heel benieuwd hoe liftkits eruit gaan zien op deze truck. Of hoe je je toy hauler of vijfdewiel erop gaat aansluiten. Heeft iemand enig idee of daar al kits voor bestaan?

En hoe past een truck camper er eigenlijk op?

Ik maak mij eerder zorgen om de airbags aan de buitenzijde. Met al die scherpe metalen randen metalen vraag ik mij af of voetgangers en fietsers de airbags wel voldoende bescherming kunnen bieden.

Een leuke truck, maar toch echt een aantal nadelen: Hij lijkt van binnen aanzienlijk kleiner dan de F-150, Silverado, Tundra en Titan. En de tonneau is echt wel een dingetje. Je wil je tonneau het liefst dicht, maar dan werkt je binnenspiegel niet. Wat ik ook mis is een lomp interieur. Tesla wil duidelijk de outdoor stadsmens aanspreken, maar die willen juist knoppen omdat aanraakspul simpelweg niet werkt als alles vies is.

Ik ben overigens heel benieuwd hoe liftkits eruit gaan zien op deze truck. Of hoe je je toy hauler of vijfdewiel erop gaat aansluiten. Heeft iemand enig idee of daar al kits voor bestaan?

hoezo denk je dat er al kits voor zouden bestaan? Meestal komen die pas als de autos leverbaar zijn, en de third party suppliers er iets voor aanmeten.

5th-wheel moet ik nog zien, mede omdat de wanden van het bed nogal hoog zijn, en daarom zal een camper er ook niet standaard op passen, maar ik geloof wel dat er custom campers voor komen die op de schuine randen van het bed passen.

ik heb nog niks gehoord van tesla, al had ik m destijds al wel besteld.

Indrukwekkende auto en specs maar wat een groot ding! Lelijk vind ik hem niet (het went) maar mooi ook zeker niet.

, Hummer EV doet er iets meer dan 3 seconden over.

Verkopen van die EV zijn trouwens ingestort

Tesla wil duidelijk de outdoor stadsmens aanspreken, maar die willen juist knoppen omdat aanraakspul simpelweg niet werkt als alles vies is.

Ik vermoed dat de meeste kopers de auto kopen voor de looks en 'status'. Denk dat menig influencer er gek op is.

Ik denk dat jij en Tesla een heel andere doelgroep voor ogen hebben...

Dit lijkt me niet een truck waar mensen een fifth wheel mee willen gaan trekken, dat gaat echt niet werken. Ook niet voor bouwvakkers die een hoop spullen versjouwen.

Veel mensen met een truck gebruiken deze ook helemaal niet als truck, dus dat de Cybertruck veel "truck-dingen" niet kan is helemaal geen probleem.

Er is ook een +/- 40 min durende test drive op YouTube Topgear met interview van die kerels uit dat artikel. Ik weet niet of het linkje al gedeeld was?

Cybertruck Driven

Best wel interessant allemaal, toch wel veel features, blijft alleen lelijk ;-)

Ik ben heel benieuwd hoe de truck in de praktijk gaat uitpakken. Met name (kleine) schades kunnen nog weleens een probleem gaan worden.

Ik ben heel benieuwd hoe de truck in de praktijk gaat uitpakken. Met name (kleine) schades kunnen nog weleens een probleem gaan worden.
Is ook wat ik dacht, zeker na die video van rich met zn rivian. Maar ik ben benieuwd, als het goed is wordt die van mij ergens in de lente geleverd

Ik kreeg vam de week een SMS van Tesla dat ik 1000 Euro korting krijg als ik nu een nieuwe Tesla koop omdat de Cybertruck zo erg vertraagd is. Gullwing jij woont in Spanje toch?

Het is mij nog onduidelijk of de CT naar de EU komt, het artikel dat Volt op deze pagina heeft gelinkt is natuurlijk niet een officiële mededeling vanuit Tesla dus zolang ik geen tegenbericht krijg van Tesla zelf ga ik maar van uit dat 'ie (ooit) komt.

Hier de SMS, grof vertaald door AI

Screenshot-20231223-000226-Messages.jpg

"Hallo, Bedankt voor het boeken van Cybertruck. Terwijl u wacht op Cybertruck-nieuws, kunt u nu meteen een Tesla besturen. We geven u 1000 € korting op uw nieuwe Tesla. Dit voordeel kan worden gecombineerd met onze andere voordelen, waaronder b.v. prijscorrecties in onze stockwagens. U ziet snel geleverde auto's tegen prijzen"

Ik blijf het heel apart vinden. Het is echt niet mijn type auto en ook de uitvoering niet echt.

Maar ben wel echt onder de indruk van wat ze hebben neergezet en hoe enthousiast men is.

Tesla wil duidelijk de outdoor stadsmens aanspreken, maar die willen juist knoppen omdat aanraakspul simpelweg niet werkt als alles vies is.
De voice command functie werkt bij tesla wel echt goed dus denk dat lui die met werk handschoenen in de auto stappen daarmee wel goed voorzien zijn.

Denk niet dat de Cybertruck door de Europese regelgeving komt. Exterieur geeft te grote risico's bij een aanrijding. Wat je in Europa met een 5,68 meter lange en 2,2 meter brede truck moet snap ik niet behalve hip willen zijn.

MCW, bekend met het wagenpark van vlogger Joël Beukers? Fitness jongen. Ken hem sinds zijn tijd als vakkenvuller. Daarna gym. Nu 35 en miljonair, iets wat hij jong aankondigde.

Heeft dozijn goudkleurige auto’s. Tesla 1001 pk, Aventador, van alles. Tevens een 2 assige one-off van Mercedes. Hoger dan de Cybertruck, net zo lang en breed. Met die kar rijdt (racet) hij door NL. Autovisie wijde 2 weken geleden 6 pagina’s aan JB’s wagenpark. Blik ook te zien op socials. PS: geld verdient hij met poeders. Motto ‘Ga Voor Goudddd!!’

Terug
Bovenaan