Tesla Model S | update 2025

MCW11 zei:
Muddy Bandit zei:
Dat soort detaildingen heb ik bij Dodge, Ford en Chevrolet ook al vaak genoeg gezien, daar is Tesla echt niet de enigste in.... blijkbaar is dat het normale afwerkingsniveau volgens Amerikaanse normen.

Alleen kost de Tesla een stuk meer dan een gemiddelde Dodge, Ford of Chevrolet. Plus ze verkopen overal ter wereld waar bv in Europa hogere verwachtingen zijn. Dat kraakje achterin zou mij mateloos storen. Net als die vlekjes.

Als je je daaraan stoort is een Tesla niet de juiste auto voor je. Of een Amerikaan in het algemeen. Ik heb een Amerikaan en een Duitser en het afwerkingsniveau is een wereld van verschil. Maar in mijn Ford erger ik me er niet aan, want dat wist ik toen ik hem kocht.

De kostprijs voor de fabrikant zit 'm ergens in. Keuzes, top afwerking of topprestaties of betrouwbaar of, of, of En ik heb ook bij veel andere merken toch met plaatsvervangend schaamtegevoel rariteiten / onvolkomenheden gezien.

Precies, tussen die verzameling van keuzes moet je voor jezelf het beste compromis vinden.

Leuk om alle reacties vanaf 2012 te lezen. Welnu, ik heb in 2014 mijn model S P85 gekocht. Sindsdien heb ik 112000 km gereden, geen problemen of mankementen. Een inmiddels zeer lage kostprijs door eigen zonnepanelenstroom en gratis superchargen onderweg. Totale brandstofkosten € 2,50 voor het proefdraaien met mijn openbare laadkabel , daarna de stekker er uit getrokken want ook dat werkte ( in februari w014 ) prima. Meer energiekosten heb ik niet gehad en ik rij hoofdzakelijk op zonne-energie. Ik rag de auto niet af en heb slechts een keer een stoepje geraakt dus alles ziet er nig pico bello uit. De auto staat binnen en ik laad overdag wanneer de zon schijnt en de meter stilstaat.
Het was een hele aanschaf maar die wordt elke maand iets voordeliger ( € 115.000,= gedeeld door meer dan 90 maanden inmiddels ) Ik rij nog lekker door en bespaar zo mooi
TWEE euro per liter benzine en rij als een koning in mijn super sjees met alle toeters en bellen die ik destijds bestellen kon.

Hoi Sjef, fijn om te horen dat de Model S na al die jaren nog goed bevalt. Goed dat je overdag kunt laden, maar je hebt dan een gescheiden zonnepaneel systeem neem ik aan? Normaal gezien dacht ik dat je met zonnepanelen altijd teruglevert aan het netwerk en de opgewekte energie met de maandelijkse rekening werd verrekend? Vanuit dat opzicht maakt het dan ook weinig uit of je overdag of 's avonds gaat laden want de meesten zitten overdag op het werk natuurlijk :)

Hoe heeft het interieur zich in die jaren gehouden? Eén van de grootste redenen voor mij om voor een Model 3 te gaan ipv een Model S waren de horrorverhalen van slechte afwerking in het interieur. Al vind ik de Model S nog steeds een schitterende wagen om te zien (y)

Overigens heb ik gemerkt dat sinds ik de Model 3 heb dat ik veel minder in kilometers denk en veel meer in procenten. Vóór aanschaf was het vooral range vergelijken etc, maar in dagelijks gebruik is die hele range vrijwel irrelevant. Gewoon opladen wanneer je er tijd/zin/mogelijkheid toe hebt en je hebt nooit stress.

Tot slot wilde ik vragen wat jouw gemiddeld verbruik is. Mijn 2021 M3 Dual Motor zit nu op de 155 Wh/km en dat is precies de fabrieksopgave.

258835970

258835953

258836003

258835988

258836001

258835946

258835951

258835913

258835912

258836004

258835915

258834536

258834543

258834547

258834587

258834590

258834538

Het is eindelijk weer een sexy auto geworden. Die 1e generatie vond ik prachtig, daar die facelift van was minder geslaagd. Deze vind ik wel weer echt heel mooi.
Alleen dat ze die auto leveren met dat yoke stuur terwijl dat een van de meest onpraktische features op een auto ooit is slaat kant noch wal.

Ze hebben destijds toch wel een heel goed basisontwerp gemaakt. Er zijn wat kleine zaken gewijzigd maar na al die jaren ziet het er nog steeds prima en niet gedateerd uit. Nu is hun chief designer ook niet de eerste de beste natuurlijk, die weet wel hoe je een auto moet ontwerpen.

In de basis al een 13 jaar oud design, ik vind het wel eens tijd worden voor een nieuw model. Zeker voor de 110/120k die er in Nederland voor gevraagd wordt.

Model X vind ik tegenwoordig helemaal een draak van een auto.

In de basis al een 13 jaar oud design, ik vind het wel eens tijd worden voor een nieuw model. Zeker voor de 110/120k die er in Nederland voor gevraagd wordt.

daar denken blijkbaar een hoop mensen hetzelfde over, want de verkopen zijn niet echt meer je van het

Vind het vooral zonde van de Model Y eigenlijk. Dat was best een uniek dingetje om te zien. En dat is nu een 13 in een dozijn elektrische auto uit China geworden.
Ze probeerde die Cybertruck design features terug te laten komen, maar zijn te erg doorgeslagen. Zonde.

Het voordeel van keuze hebben. Waar ga je voor.... Technisch belangrijk? Uiterlijk? Ik heb veel grote sedans gehad, vind een S nog steeds mooi en technisch helemaal... Kon ik 'm maar betalen!

daar denken blijkbaar een hoop mensen hetzelfde over, want de verkopen zijn niet echt meer je van het
Toen ie zo goed verkocht was ie 80k, nog steeds veel geld maar met alle belasting dingetjes toen voor een bepaalde groep goed betaalbaar. Het design wordt steeds wat bijgepunt waardoor het een up to date model blijft, maar meer dan 100k is wel serieus veel geld.

Ik vind het interieur wel een stuk beter dan 'vroeger' maar het is mij echt te kaal, en te veel zaken wegbezuinigd.

Heeft iemand hier al eens met zo'n Yoke-stuur gereden? Kan mij niet voorstellen dat dat nou heel fijn is om mee te rijden..

toch bizar, moet je je voorstellen dat bmw of mercedes gewoon stoppen met een model om dit te vervangen door bijvoorbeeld wasmachines oid :ROFLMAO:

x was altijd lelijk, maar de s is toch nog een mooi model.

Ondertussen end of life. Toch wel spijtig dat hier geen vervolg meer op komt. Heb er momenteel 2 en deze zullen niet snel weg gaan (een 100D 2019 en een Plaid 2025 met track pack). Het enige wat hetzelfde is tussen deze 2 wagens is het koetswerk, de Plaid rijdt als een compleet nieuwe wagen. Desalniettemin blijft de 100D een goede wagen, op 7 jaar tijd heb ik 1500€ uitgegeven aan onderhoud, dat was met BMW wel wat anders de 20jaar daarvoor. Wonend in Belgie kosten de 2 wagens me verder niets, enkel wat verzekering (700€ voor de 2), geen taxen en geen inschrijfgeld, verbruik is geregeld met gratis supercharging en zonnepanelen thuis.

Terug
Bovenaan