Tesla Model Y | Nieuw: Standard

Wie wil er nu nog een Tesla...
Wel, ik heb er nog even een Model 2 3 (i5 Touring in bestelling).
Nooit of te nimmer nog een Tesla, niet alleen vanwege Musk, maar ook omdat de wagen lang niet zo goed is als veel mensen je proberen wijs te maken. Ik merk nu al enkele gaten in de lak (aan de wielkast vooraan), na 4.5 jaar en 110 000km. Nog nooit meegemaakt. Mijn collega heeft exact hetzelfde probleem (maar dan nog veel feller).

Laatst bewerkt:
Wel, ik heb er nog even een Model 2 (i5 Touring in bestelling).
Nooit of te nimmer nog een Tesla, niet alleen vanwege Musk, maar ook omdat de wagen lang niet zo goed is als veel mensen je proberen wijs te maken. Ik merk nu al enkele gaten in de lak (aan de wielkast vooraan), na 4.5 jaar en 110 000km. Nog nooit meegemaakt. Mijn collega heeft exact hetzelfde probleem (maar dan nog veel feller).
Ik mag hopen dat je een Model 3 hebt want de 2 is niet op de markt.

Tja, van een Model3 naar een i5 Touring is ook + 30-40K. :rolleyes:
Kun je dus bijna een reserve Model3 kopen.:ROFLMAO:
Toen ik die model 3 bestelde was die nog 62 k€ hoor.
En op een model 3 krijg je geen korting . Op een i5 Touring krijg je die wel.

Ik wou 4.5 jaar geleden een EV, en toen was de keuze beperkt (ik wil absoluut geen SUV). Polestar 2 en i4 waren aangekondigd, maar nog niet beschikbaar toen ik de model 3 bestelde. Model S was veel te duur.

In leaseprijs zijn de verschillen tussen een i5 en een Model 3 AWD trouwens niet zo groot.

De eerste M3tjes waren kwalitatief gewoon een stuk minder, maar gaten in de lak? Kun je eens een foto uploaden, ben benieuwd.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar die van mij is na bijna 3 jaar nog zo goed als nieuw, het enige wat mij irriteert is de ruitenwisser.

Serieus overwogen maar niet gekozen. Long range model 3 is waar ik voor gegaan ben.
Het Y product is zo anoniem dat het echt een voorwerp is naar mijn gevoel.

Ben ook wel benieuwd naar de gaten... Die van mij is nu 5.5 jaar, 120 kkm, en, behoudens de interval van de ruitenwissers, mankeert er niets aan.

De eerste auto's uit een serie zijn bij Tesla vaak wat minder, daarna trekt het bij. De Model 3 uit 2019 van mijn broer zat keurig in elkaar en heeft slecht 1 kleine reparatie nodig gehad, hij rijdt nu in een tweede generatie Model 3 en die is ook prima.
Ik zou niet graag een oude Model S of X hebben, dat waren niet bepaald goede auto's.

d778f16cly1i3g2qz4cjaj24mo3h0u0x.webp

Tesla-6-Seater-Model-y-1-1-scaled.webp

Tesla-6-Seater-Model-y-2-scaled.webp

• Tesla Model Y L features three-row, six-seat layout with longer wheelbase and taller profile.
  • Documents reveal 455 hp upgrade over standard Model Y’s 443 hp output.
  • China launch confirmed for fall, U.S. debut expected but not officially announced yet.

Aiaiai. Het toch al niet zo mooie profiel is nu nog meer vernaggeld…

Net als bij bv een Tiguan is de 6/7-zits versie, door zijn extra lengte, wat mooier in balans, vind ik.
Zou een serieuze kandidaat zijn geweest als opvolger van mijn Allspace. Helaas komt ie voor mij nu sowieso te laat.

Tesla-Model-Y-Standard-1-copy.webp

• Tesla’s Model Y Standard is said to drop luxury touches for only $5K off the price.
  • Cut features reportedly include glass roof, second-row screen, and HEPA air filter.
  • Redesigned fascia loses full-width LED light bar and gets a simple looking bumper.
G2LpOblWQAAlkU-

263430412

Tesla zegt al jaren dat er een goedkoper model aan zit te komen, al is het nog even de vraag in hoeverre dat ook echt een geheel nieuw model is. De Tesla Model Y lijkt nu in elk geval een flink kalere versie te krijgen.
Kijk maar eens goed naar de foto boven dit artikel en je zult zien dat het niet de Tesla Model Y is zoals je die kent. Deze Model Y heeft bijvoorbeeld alleen maar lampen boven in zijn neus en die zijn bovendien niet aan elkaar verbonden met een streep verlichting over de hele breedte. Ook is de indeling van de voorbumper een stuk eenvoudiger. De foto die je ziet is een door ondergetekende gemaakte photoshop, onder meer op basis van foto's van een bijzondere gespotte Model Y.

In de buurt van de Gigafactory in de Amerikaanse staat Texas werd die Model Y gespot en die lijkt als twee druppels water op een foto die al op de website van Tesla gestaan zou hebben. Volgens The Tesla Newswire stond daarbij wat deze uitgeklede 'Tesla Model Y Standard' kenmerkt. Behalve een veel eenvoudiger front (en achterste), met enkel nog de verlichting in twee losse units, zou er een eenvoudiger interieur zijn met een 15,4-inch infotainmentscherm, goedkopere materialen, een eenvoudiger interieurfilter en een handmatig verstelbaar stuurwiel. Ook zou het schermpje voor de achterpassagiers ontbreken en staat de auto op nieuwe 18-inch wielen.

Deze relatieve eenvoud moet natuurlijk goed zijn voor een lagere prijs, maar echt een regelrechte showroomlokker lijkt het ook weer niet te worden. Althans, niet als de Amerikaanse vanafprijs van omgerekend ruim €34.000 klopt. Het verschil met de momenteel goedkoopste Model Y aldaar is dan omgerekend slechts zo'n vier mille.

EAavSEF.png

HMnSzDR.png

Bron: IG

Laatst bewerkt:
De achterkant van de vernieuwde model Y was er al niet op vooruit gegaan, maar in deze versie is dat stuk blik tussen lichten en bumper nog groter geworden. ziet er armoedig uit.

Musk moet wel heel ergo onder de invloed van een of ander zijn geweest om te bedenken dat je een glazen dak van binnen met een stofje bedekt om dan kosten te kunnen besparen.... Had het gewoon bij glas gelaten, dan had het nog goedkoper geweest! WEIRD!

Ik las dus ook ergens dat het aan de buitenkant nog glas is, dat onderschrijft de reactie hierboven. Bijzondere move.

Look upward and you’ll spot the most obvious alteration. The Model Y Standard trades its see-through roof for a regular headliner with sound-absorbing material above it, something many Model Y owners have long wanted, albeit in the form of a retractable shade, not a full-on cover-up.

But appearances can be deceiving. The glass roof hasn’t gone anywhere, it’s simply hiding beneath the new headliner. Apparently, Tesla figured it was more cost-effective to leave the glass in place rather than invest the time and money needed to engineer a proper metal roof, which makes sense up to a point.

What’s less clear, unless there’s something we’re missing such as a switch to a cheaper type of glass, is why they went through the extra effort and expense of covering it at all. If the goal wasn’t cost-saving, it would have made more sense to leave it visible, as with the Model 3 Standard.

Ander soort glas? Volgens mij heeft het dak van m'n 3 een soort automatische donker wordende functie, net als sommige zonnebrillen. Een kale zwarte glazen plaat zal goedkoper zijn.

Of gewoon een lokkertje? Op zich zijn alle basismodellen uitgeklede versies van de 'echte' auto's wat mensen aanmoedigt wat opties aan te vinken, lijkt me. Wel geestig dat het glas er nog zit. Anderzijds, is het zo anders dan drie versies van een 2-literviercilinder van bijv. BMW met 'verschillende vermogens'?

Ik moet zeggen dat FSD eigenlijk nog wel bizar goed werkt.
Goed, in een omgeving zonder scooters, fietsers en voetgangers, maar toch:

In herfstig Nederland is zo'n glazen dak, ook al kan je er niet doorheen kijken, ook nog wel handig. Afgelopen september stonden wij op een prachtige camping, omgeven door grote eiken. Harde wind en vallende eikels zorgden toch voor een viertal lichte deukjes in het stalen dak van mijn BMW. Nu moet ik er wel zeggen dat ik de staalplaat van het dak wel erg dunnetjes vind.

Terug
Bovenaan