Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik begrijp niet waarom Volvo dat doet. Begrenzen op 225 zou ik nog kunnen inkomen, sneller dan dat is bijna nergens verantwoord. Maar 180 is te laag, dan wordt je door elke willekeurige middenklasser zoek gereden. Betutteling van de bovenste plank, ik zou er een Volvo om laten staan.

Idem, ik bepaal zelf wel hoe hard ik rijd en wat wanneer verantwoord is. Ik vind mezelf daar capabel genoeg voor :T ;)
Die bemoeienis met vanalles, pff.

Roy R zei:
Idem, ik bepaal zelf wel hoe hard ik rijd en wat wanneer verantwoord is. Ik vind mezelf daar capabel genoeg voor :T ;)
Die bemoeienis met vanalles, pff.

Tuurlijk. Strikt genomen heb je maar een formele training gehad tot 130km/uur. Waar baseer jij je competentie dan op waarom je harder zou kunnen rijden? Of vind jij het ook prima dat jouw kapper ook jouw tandarts is omdat hij vndt dat hij capabel genoeg is?

Gullideckel zei:
Ik begrijp niet waarom Volvo dat doet. Begrenzen op 225 zou ik nog kunnen inkomen, sneller dan dat is bijna nergens verantwoord. Maar 180 is te laag, dan wordt je door elke willekeurige middenklasser zoek gereden. Betutteling van de bovenste plank, ik zou er een Volvo om laten staan.

Ik snap het ook niet. Je bouwt zo’n machtig apparaat en dan knijp je hem kunstmatig af. Gelukkig kan Idefiqs gewoon lekker doorrijden in Duitsland binnenkort.(y)

funf zei:
Verkeerde topic Wolters. Hier houden we het graag gezellig.(y)

Daar ben ik het mee eens, ik verwijs R Wolters naar het andere topic. Vragen van R Wolters kunnen per PB.

Terence
Autoweek moderator

Niet met knoppen vrees ik. Wel met een toetsenbord, helaas heb ik in dertig jaar nog steeds niet alle onderliggende functietoetsen in het snotje.

Prachtige wagen Funf, heerlijke motor (y)
Idefiqs idem, wat een dikke wagen/specs (y)

Hier verder weinig autonieuws, de Z4 zal binnenkort uit de winterslaap gehaald worden, staat nu nog mooi droog met een tank vol v power.
Zie echt uit naar het voorjaar!
April nieuwe APK en zijn jaarlijkse onderhoud.

Op een mooie dag binnenkort de kap even impregneren.
https://www.carclean.com/nl/raggtopp-fabric-protectant-spuitbus-396gr.html

Deze winter een nieuw origineel stuur op de kop getikt, mijn eigen is toch wat beschadigd, vooral de plastic kapjes.
Erg blij mee :)
20200307_145803 by bofkont OEM, on Flickr

Mooie aanpassing, je kijkt er toch veel tegenaan en als je eenmaal een kleine beschadiging ziet valt dat elke keer op.

Bij mij moet het stuur ook smetteloos zijn. Ook krasjes in het leder irriteren mij, bij elke bocht voel je ze weer.

Bedankt Roy (y)
Ja stuur is toch waar je constant tegen aan kijkt, mijn oude was niet dramatisch ofzo.
Maar nu is het weer perfect zoals ik het graag heb.
Eerdaags nog een nieuw origineel mattensetje en we kunnen weer fris het voorjaar in.
Zie er zo naar uit!

Nog een poetstip :)
Ik gebruik deze sinds een jaartje, wat een geweldige spray sealant.
Hele auto binnen de 10 minuten in de bescherming brengt zo makkelijk aan en wat een glans.
https://www.carclean.com/nl/bead-maker-paint-protectant.html

Over het algemeen ben ik niet een heel groot fan van het geluid van de Duitse power V8's. Zeg maar de AMG's en dergelijke. Maar afgelopen weekend hoorde ik een G55 AMG. Damn, dat was een vet geluid! Bijna NASCAR-achtig.

Kom eens luisteren naar mijn Brabus K8. Dan vergeet je spontaan wat Nascar is.

Als ik alleen al naar die uitlaten kijk kan ik me daar iets bij voorstellen.

konden we pas ver in Castricum stoppen met schaterlachen. Zó absurd

… en daar ook. :D

Wat een gaaf ding, alpina is toch wel fraai spul. Vaak leuker voor dagelijks gebruik dan de M's van BMW zelf.

Hele fraaie auto uit één van de beste designperiodes van BMW. Bruut maar toch mooi ingetogen, wat je van de huidige 8-Serie helaas niet meer kunt zeggen.

Heel gaaf die Alpina, ik ken de eigenaar Jurgen.
Rijdt al jaren hobbymatig ook een E85 Z4.

Jullie al last van het corona virus? Hier beginnen supermarkten leeg te raken. Scholen gaan vanaf maandag ten minste 2 weken dicht. En op straat veel minder mensen.
Klanten beginnen af te bellen, zien af van koop of willen oplevering of ondertekening met enkele maanden uitstellen.

B1jnmbL.jpg

Zakelijk? Ja, doordat door heel Europa evenementen worden afgezegd of opgeschoven, maar ook bepaalde bouw klussen vertraging hebben, hebben onze klanten met annulering te maken, en dus proberen ze de bij ons bestelde producten te annuleren of later geleverd te krijgen. Tegelijkertijd zien we een enorme stijging in vraag naar consumables, waar we zelf ook niet voldoende van kunnen krijgen. Gekke tijd. Heb collega’s door heel Europa. Vanuit Italië een bericht, lijkt wel een politiestaat. Net foto’s van een collega uit UK, lege schappen in de winkels.
We bereiden ons voor op het slechtste, gelukkig zijn we ook buiten Europe actief, en hebben we een paar kansen in bv Afrika om eventueel verloren omzet goed te maken.
We zullen zien, spannende tijden.

Privé? Minder. Vandaag hier in t dorp de eerste patiënt. Zal me benieuwen wat de uitwerking zal zijn op openbaar leven. Heb zelf de afgelopen dagen de vriezer gevuld met groente enzo voor het geval dat mensen gaan hamsteren, ben niet bang voor lege schappen, maar heb een hekel aan drukte in winkels ;) ook qua medicijnen etc hebben we voldoende voorraad.
Snap alleen de regering niet zo goed met advies. Zit er hard aan te denken onze kinderen thuis te houden. Ik of mijn vrouw moet toch thuis werken deze dagen.

Bizarre tijd! De economische schade lijkt enorme vormen aan te nemen. En dan die malle Trump met z’n inreisverbod voor alle Europese landen behalve GB...
Over 6 week staat een tripje NY gepland, afwachten of dat doorgaat.

Gullwing zei:
Jullie al last van het corona virus? Hier beginnen supermarkten leeg te raken. Scholen gaan vanaf maandag ten minste 2 weken dicht. En op straat veel minder mensen.
Klanten beginnen af te bellen, zien af van koop of willen oplevering of ondertekening met enkele maanden uitstellen.

Hier ernstige last. Golfwedstrijden op mijn club zijn geannuleerd!

Meeuw zei:
Gullwing zei:

Kijk, hier hebben we een écht slachtoffer van de coronacrisis te pakken.:D

Rare tijden inderdaad. Sommige klanten zijn in blinde paniek, anderen halen hun schouders op en gaan gewoon verder. Gister bijna geen omzet, vandaag tot nu toe, gewoon erg druk. Kan er geen peil op trekken.

Ik zou volgende week nog een paar dagen skiën, maar dat gaat em niet meer worden. Skigebieden in Oostenrijk zijn allemaal dicht vanaf maandag.

Verder weet ik niet zo goed wat ik moet denken van de maatregelen. Op zich ben ik blij dat de overheid nog iets afweegt met betrekking tot de economische gevolgen, maar ik verwacht eigenlijk wel dat volgende week alsnog de scholen dicht gaan. Een oom van mijn vrouw woont in China en die vindt het heel raar dat we hier nog gewoon naar school gaan. Maar aan de andere kant, daar tot nu toe 3000 doden op 1,4 mld mensen. Plat gezegd valt dat ook wel weer mee.

Bij ons in Brabant ligt het leven plat. Heel aantal klanten met hard terugvallende omzetten, horeca valt stil en culturele instellingen (musea, theaters e.d.) zijn nu dicht. Mijn kantoor draait nog, maar veel met thuiswerken. Het is echt sturen op de dagkoersen nu, heel bizar.

Lees net op Twitter dat een paar vrouwen elkaar in de lokale appje de tent uit vechten voor wat blikken soep.

Raar volk heb je toch, dat wordt wat als er een keer een virusuitbraak komt met een mortaliteit van 40%.

Idefiqs zei:
Lees net op Twitter dat een paar vrouwen elkaar in de lokale appje de tent uit vechten voor wat blikken soep.

Raar volk heb je toch, dat wordt wat als er een keer een virusuitbraak komt met een mortaliteit van 40%.
Dan zijn daarna de schappen overvol

School van mijn oudste zoon (bijzonder onderwijs) gaat t/m 31-3 dicht.

"we hebben kwetsbare kinderen op school en we willen niet dat u als ouder de keus moet maken".

Zit wat in. Lijkt me verstandig besluit in de huidige werkelijkheid. Vraag is even wat we met de andere telg gaan doen. Onze oudste heeft erg kwetsbare luchtwegen, dus wellicht handig dat de jongste dat niet op gaat halen op zijn school. Lastige dingen.

Idefiqs zei:

Dat is precies wat ik vanmiddag tegen mijn vrouw zei.

Meeuw zei:
Gullwing zei:

Hier is de borrel op vrijdag afgezegd. We mogen geen bier drinken....

Werk zelf in in de forensische psychiatrie en hier ook best wel zorgen.
Vond dit wel een bijzondere, boek van 1981.
https://www.snopes.com/fact-check/dean-koontz-predicted-coronavirus/

500 E zei:
Idefiqs zei:

Dat is precies wat ik vanmiddag tegen mijn vrouw zei.

Jij ook? Mijn vrouw kwam thuis met een blauw oog en dertien blikken soep. Dat dan weer wel.

Ik mag ook tot 31-3 geen klanten bezoeken. Iedereen moet thuis werken. Ze zijn bang dat de medewerkers in de productie en logistiek ziek worden. Als dat gebeurt en de boel gaat op slot, dan breekt echt de hel los.

Wel vanmorgen politie bij de Jumbo om een gevecht om pak wc papier te sussen. Ook in de dierenwinkel van mijn vrouw wordt stevig gehamsterd.

Terug
Bovenaan