Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
W212 zei:Maar of de moderne auto's allemaal inwisselbaar zijn twijfel ik wel aan. Voor de gadgets hoef je geen premium meer te rijden, las ik hier ergens. Dat klopt op zich, maar de manier waarop die gadgets werken verschilt nog wel eens.
Ik kan me een tijd herinneren waar zo grondig werd gestest in de schrijvende pers dat ze zelfs het wisbereik van de ruitenwissers op de voorruit waargaven (kennen jullie dat nog?),
Zal wel meevallen inderdaad, maar de stap van 300H naar 200d is wel flink. Helaas zijn de business solutions alleen nog maar 200d of 300de.Ik denk overigens dat je met een 200 niet veel tekort komt t.o.v. een 220.
Je hoeft vaak maar 1x je voorruit te wassen met de ruitensproeier. Dan heb je het verschil al te pakken.Mooi voorbeeld is m'n zwager, voor ongeveer hetzelfde bedrag als ik de E61 heb gekocht heeft hij een 5 of 6 jaar jongere Megane station gekocht.
Mbt de vervanger; een 320d is een heerlijk apparaat, kijk je dan naar de G20/21 of F10/11? Heb eens een dagje een G20 mee gehad en viel absoluut niet tegen qua rij beleving etc. Echter zou ik zelf mist budget toelaat eerder gaan voor een 5 met comfortstoelen (al dan niet een demo waar de kop af is), omdat ik daar (ben zo'n 1.95 lang en breed gebouwd) lekkerder in zit. Kan voor de rest niks toevoegen, ik denk als je kijkt naar een MB E of BMW 3 (of 5) je weinig verkeerd kan doen, de restwaarde van de E zal wel iets hoger zijn denk ik.
W212 zei:Je hoeft vaak maar 1x je voorruit te wassen met de ruitensproeier. Dan heb je het verschil al te pakken.Mooi voorbeeld is m'n zwager, voor ongeveer hetzelfde bedrag als ik de E61 heb gekocht heeft hij een 5 of 6 jaar jongere Megane station gekocht.
DagDromer zei:(..) Ik kan me een tijd herinneren waar zo grondig werd gestest in de schrijvende pers dat ze zelfs het wisbereik van de ruitenwissers op de voorruit waargaven (kennen jullie dat nog?), (..)
DagDromer zei:(..)
of de remweg echt gingen testen. Hier in de polder was er een bepaalde weg beroemd om dat daar de ANWB veel reed met auto's met zso'n meetwiel aan de zijkant. (..)
DagDromer zei:(..)
Mooi voorbeeld is m'n zwager, voor ongeveer hetzelfde bedrag als ik de E61 heb gekocht heeft hij een 5 of 6 jaar jongere Megane station gekocht. (..) Echter je ziet en voelt aan alle kanten dat het allemaal met minder gevoel voor detail in elkaar geschroefd is. (..)
.
W212 zei:Ik vond juist de G21 wel groot eigenlijk. Volgens mij ook wat ruimer dan de C klasse. Maar als je em naast een Outlander, CL of Kodiaq zet, dan valt et niet mee denk ik.![]()
Roy R zei:Gotland Grün
Mooi voorbeeld is m'n zwager, voor ongeveer hetzelfde bedrag als ik de E61 heb gekocht heeft hij een 5 of 6 jaar jongere Megane station gekocht. Leuk ding, een mooi compleet pakket. Hij is er ook heel blij mee. Echter je ziet en voelt aan alle kanten dat het allemaal met minder gevoel voor detail in elkaar geschroefd is. En wat je zegt, er mag dan wel een achteruitrijcamera inzitten, maar qua schermresolutie kan je beter met je ogen dicht achteruit rijden.
Moderator
S J 1001 zei:W212 zei:Je hoeft vaak maar 1x je voorruit te wassen met de ruitensproeier. Dan heb je het verschil al te pakken.Mooi voorbeeld is m'n zwager, voor ongeveer hetzelfde bedrag als ik de E61 heb gekocht heeft hij een 5 of 6 jaar jongere Megane station gekocht.
Precies. De 164 heeft werkelijk waar waardeloze wissers en een systeem dat niet heel degelijk eruit ziet. Terwijl de W124 betere wissers heeft dan menig moderne auto.
TYN zei:W124 nooit getest want die haalt de 160 niet..).
TYN zei:Dat scherm is genoeg over gezegd.
TYN zei:Even gemist dat je een 164 hebt gekocht. Erg bijzonder, of ik het zelf zou aanschaffen (en er plezier van zou hebben) weet ik zo net niet, errug fragiel allemaal niet?
Vwb wissers, de ultieme test is bij 160 de ruitensproeiers gebruiken.Maar weinig auto's krijgen dat fatsoenlijk geregeld (bij een C215 lukt dat prima trouwens, W124 nooit getest want die haalt de 160 niet..).

Zadelsnuiver zei:...en de S-klasse is overgestileerd, druk en on-Mercedes.
SportLeicht zei:Zadelsnuiver zei:...en de S-klasse is overgestileerd, druk en on-Mercedes.
Een strakker en rustiger dashboard dan in de nieuwe S is nauwelijks denkbaar.
Bofkont 350 zei:Hier ook nog een nieuwtje, heb mijn E85 verkocht.
Kreeg een bod wat niet te weigeren was :T
Is naar een echte liefhebber gegaan, kwam voorrijden met een bijna nieuwe M2 competition.
En nu??
Dronten staat een zwarte R230 SL 350 die ik toch wel heel erg fijn vind, ga daar eerdaags eens kijken en een bod uitbrengen.
Of anders toch weer een E85 Z4??
We hebben weer wat te doen zeg maar![]()
Zadelsnuiver zei:SportLeicht zei:Zadelsnuiver zei:...en de S-klasse is overgestileerd, druk en on-Mercedes.
Een strakker en rustiger dashboard dan in de nieuwe S is nauwelijks denkbaar.
Kijk eens wat verder dan het dashboard. Je hebt gelijk dat het ansich wel strak is, het is dan ook niet veel meer dan een rechte balk met twee iPads zo lijkt het. Maar die verticale streepjes, de luchtroosters, dat afzichtelijke stuur, zelfs de pedalen moeten glimmen en dan nog die kermisverlichting en die afgrijselijke diamantstiksel overal.. smaken verschillen zullen we maar zeggen![]()