Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Het feit dat ik tegen een apparaat moet praten staat me al tegen, los van hoe goed (of niet) het functioneert. Ook die touchscreen hype ben ik een beetje beu. Prima voor een telefoon, m.i. niet voor een auto.

Ben wel benieuwd hoe de rechtszaak in Duitsland afloopt over de bediening van een touchscreen. Kan het probleem in 1x oplossen.

Vloeken in de kerk misschien maar onze Prius heeft ook de bediening voor verwarming met knoppen aan het stuur, wellicht bij de nieuwe S-klasse ook het geval?

In ander nieuws: na 5 weken heb ik eindelijk de 530i weer teruggekregen van de garage, als leenauto een 2016 W212 200d gehad en dat beviel uitstekend maar ben blij dat ik mijn eigen auto weer terug heb.

Doordat mijn Ford nog altijd bij de schade hersteller staat, rijd ik nu wat meer met de X5. Blijft echt een ontzettend fijne auto. Het feit dat ook de airco op de accu draait heeft als voordeel dat je zonder draaiende motor ergens kan wachten in de auto.

Ik wissel ook best nog eens tussen de verschillend programma's. In Sport rijdt de auto gewoon het fijnst. Beide motoren weken goed samen om al het vermogen te leveren en dat werkt prima. Alleen wegrijden vanuit stilstand gaat in Normal soepeler. De elektromotor doet de eerste paar meters en dan gaat de verbrandingsmotor pas aan, als het nodig is. Dat voelt net wat lekkerder, omdat je het starten van de motor niet zo voelt.

Nog iets positiefs over de Hyundai Elantra huurauto? Nou, het enige wat mee positief opviel is dat de airco zachter gaat blazen als je aan de telefoon zit... Verder is het vlees noch vis.

Ik heb ook een voorkeur voor de auto's uit mijn jeugd. Ik zag gister op social media bij Leitner een W140 600 SEL uit '93 binnen komen. Man, daar krijg ik echt weke knieën van.

Maar of de moderne auto's allemaal inwisselbaar zijn twijfel ik wel aan. Voor de gadgets hoef je geen premium meer te rijden, las ik hier ergens. Dat klopt op zich, maar de manier waarop die gadgets werken verschilt nog wel eens. Wij hebben nu een Kona Electric op de oprit staan. De duurste uitvoering van € 48k ofzo. Daar zit echt alles op. Klapstuk is de stoelventilatie. Om dat goed te laten werken was het kennelijk nodig om de lederen stoelen te verbouwen tot een soort visnet, want zo groot zijn de gaten t.b.v. die ventilatie. En daarnaast was er een dusdanige ventilator nodig, dat je de hele tijd het idee hebt dat er een soort bureauventilator op de achterbank staat. o_O Ook de HUD is niet echt zoals je het zou verwachten, maar via een of ander lomp plastic scherm wat met een hoop bombarie naar boven komt. En waar je vervolgens niks van kan lezen, omdat mijn vrouw nu eenmaal wat kleiner is. Dus moet je dat ergens in een menu weer gaan verschuiven. Kortom: Allemaal goed bedoeld, alleen jammer dat Hyundai et gemaakt heeft.

Mijn eigen mobiel staat inmiddels op bijna 220.000 km. Op een dreun na, die destijds goed is opgelost, een probleemloze auto tot nu toe. Wat zwaar door de accu's, maar best zuinig voor de 231 pk die (meestal) aan boord zijn en lekker vlot met 500NM. Je merkt de km's er niet aan af, behalve dan aan de bestuurdersstoel, die nu echt aan het slijten is. Verder is en rijdt ie als nieuw. Ben wel een beetje mezelf aan het afvragen wat er nu als opvolger moet komen. Nieuwe E klasse vind ik niet mooi, nog weer 250 tot 300k kilometer in een C klasse weet ik ook niet zo goed. De nieuwe C duurt nét wat te lang denk ik. Dan zou het een E220D moeten worden van de pré facelift. Maar dan loopt de bijtelling, met wat gadgets ook wel weer flink op. Ondertussen ook al eens bij een BMW dealer binnen gelopen en daar een 320d touring wat bekeken. Dat lijkt me toch ook nog wel een optie. Maar es gaan rijden binnenkort in wat mogelijkheden. Voor wat advies en / of ervaringen houd ik me aanbevolen. Het zal wel weer een diesel worden, ik zit boven de 80.000 km per jaar op dit moment.

Zo te zien heeft Mercedes momenteel niet veel nieuwe E-Klasses op voorraad staan. Slechts 1 E200d, wel redelijk compleet uitgevoerd. Ik denk overigens dat je met een 200 niet veel tekort komt t.o.v. een 220.

W212 zei:
Maar of de moderne auto's allemaal inwisselbaar zijn twijfel ik wel aan. Voor de gadgets hoef je geen premium meer te rijden, las ik hier ergens. Dat klopt op zich, maar de manier waarop die gadgets werken verschilt nog wel eens.

Precies, couldn't agree more.
Helaas is dat wel hoe auto's tegenwoordig door het gros der mensen wordt beoordeeld. Ook door de gemiddelde (auto-)pers. Bij een review is er vaak meer aandacht voor de grootte van het scherm, de werking van de navi. Een goede 2e is dan tegenwoordig de range en/of fiscale bijtelling. Ik kan me een tijd herinneren waar zo grondig werd gestest in de schrijvende pers dat ze zelfs het wisbereik van de ruitenwissers op de voorruit waargaven (kennen jullie dat nog?), of de remweg echt gingen testen. Hier in de polder was er een bepaalde weg beroemd om dat daar de ANWB veel reedt met auto's met zso'n meetwiel aan de zijkant. De echte techniek die zo bepalend is voor het karakter van de auto, of het gevoel van kwaliteit gaat steeds verder naar de achtergrond. Met de drang naar autonoom rijden, steeds strengere wetgeving en verplichte 'veiligheidsfeatures' verandert ook de perceptie van een koper voor een auto.
Net als vele andere zaken wordt er alleen nog oppervlakkig gekeken, zolang het glimt en de juiste hoeveelheid opties heeft zal het wel hetzelfde zijn. Net als de trend naar social media om in contact te blijven met de buitenwereld. Allemaal gimmicks en slechts een dun laagje chroom. Een whatsapp is wellucht sneller en kan je communicatie noemen, maar is bij lange na niet zo goed als een echt gesprek...
Mooi voorbeeld is m'n zwager, voor ongeveer hetzelfde bedrag als ik de E61 heb gekocht heeft hij een 5 of 6 jaar jongere Megane station gekocht. Leuk ding, een mooi compleet pakket. Hij is er ook heel blij mee. Echter je ziet en voelt aan alle kanten dat het allemaal met minder gevoel voor detail in elkaar geschroefd is. En wat je zegt, er mag dan wel een achteruitrijcamera inzitten, maar qua schermresolutie kan je beter met je ogen dicht achteruit rijden.

Mbt de vervanger; een 320d is een heerlijk apparaat, kijk je dan naar de G20/21 of F10/11? Heb eens een dagje een G20 mee gehad en viel absoluut niet tegen qua rij beleving etc. Echter zou ik zelf mist budget toelaat eerder gaan voor een 5 met comfortstoelen (al dan niet een demo waar de kop af is), omdat ik daar (ben zo'n 1.95 lang en breed gebouwd) lekkerder in zit. Kan voor de rest niks toevoegen, ik denk als je kijkt naar een MB E of BMW 3 (of 5) je weinig verkeerd kan doen, de restwaarde van de E zal wel iets hoger zijn denk ik.

Ik kan me een tijd herinneren waar zo grondig werd gestest in de schrijvende pers dat ze zelfs het wisbereik van de ruitenwissers op de voorruit waargaven (kennen jullie dat nog?),

Zeker! :D En de inhoud van de kofferbak door middel van een kofferset. Tussenacceleratie 80-120. Verbruik bij constante snelheden. En nog wel een aantal dingen meer. Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nog vrij weinig tests van moderne auto's zie of lees, dus helemaal goed er over oordelen kan ik niet.

Ik denk overigens dat je met een 200 niet veel tekort komt t.o.v. een 220.
Zal wel meevallen inderdaad, maar de stap van 300H naar 200d is wel flink. Helaas zijn de business solutions alleen nog maar 200d of 300de.

Mooi voorbeeld is m'n zwager, voor ongeveer hetzelfde bedrag als ik de E61 heb gekocht heeft hij een 5 of 6 jaar jongere Megane station gekocht.
Je hoeft vaak maar 1x je voorruit te wassen met de ruitensproeier. Dan heb je het verschil al te pakken.

Mbt de vervanger; een 320d is een heerlijk apparaat, kijk je dan naar de G20/21 of F10/11? Heb eens een dagje een G20 mee gehad en viel absoluut niet tegen qua rij beleving etc. Echter zou ik zelf mist budget toelaat eerder gaan voor een 5 met comfortstoelen (al dan niet een demo waar de kop af is), omdat ik daar (ben zo'n 1.95 lang en breed gebouwd) lekkerder in zit. Kan voor de rest niks toevoegen, ik denk als je kijkt naar een MB E of BMW 3 (of 5) je weinig verkeerd kan doen, de restwaarde van de E zal wel iets hoger zijn denk ik.

Staat bij Ekris in Lelystad wel een aardige 320d demo. Die heb ik bekeken en daar werd ik inderdaad wel enthousiast van. Ik weet alleen niet of een 3 serie zoveel anders rijdt dan een C klasse. Ik ben toch wel gecharmeerd van de rechtuit stabiliteit van de Mercedes. Dus een G21 kijk ik dan naar. Een 5 wordt toch wel prijzig met rijassistentie en nog wat spullen. Een knappe 320d gaat overigens ook zomaar richting de € 70k. En dan is een C300de opzich wel weer heel aantrekkelijk, die kun je voor € 60k al vergelijkbaar samenstellen. Maar ja, dan heb je geen kofferbak meer. Nu gaat de zomervakantie in de regel met de caravan, dus dan daar geen probleem. Maar wintersport en eventueel een meivakantie zonder sleurhut moet dan persé met een XXL skibox. De liefde voor een 5 of een E is zeker aanwezig, heb beide gehad, maar zakelijk gezien heb ik de neiging om het bij een C of een 3 te houden.

Ik vond de 3 van binnen toch wel krap ondanks mijn bescheiden lengte van 1,71.

Ben nu ruim een maand onderweg in de Kodiaq en tot dusverre ben ik er best tevreden over. Het vermogen (of gebrek aan) blijft wel een klein dingetje maar verder doet het apparaat geen klap verkeerd. Ook de bediening van de schermen bevalt me tot op heden prima. Was nooit zo van de neiuwerwetse snufjes maar moet zeggen dat ik de adaptieve cruisecontrol icm lane assist wel kan waarderen. Was in het begin even wennen. Aan de PHEV heb ik nooit kunnen wennen.

Mooi dat de Kodiaq goed bevalt. Is de Mercedes al weg?

Ik vond juist de G21 wel groot eigenlijk. Volgens mij ook wat ruimer dan de C klasse. Maar als je em naast een Outlander, CL of Kodiaq zet, dan valt et niet mee denk ik. :)

W212 zei:
Mooi voorbeeld is m'n zwager, voor ongeveer hetzelfde bedrag als ik de E61 heb gekocht heeft hij een 5 of 6 jaar jongere Megane station gekocht.
Je hoeft vaak maar 1x je voorruit te wassen met de ruitensproeier. Dan heb je het verschil al te pakken.

Precies. De 164 heeft werkelijk waar waardeloze wissers en een systeem dat niet heel degelijk eruit ziet. Terwijl de W124 betere wissers heeft dan menig moderne auto.

DagDromer zei:
(..) Ik kan me een tijd herinneren waar zo grondig werd gestest in de schrijvende pers dat ze zelfs het wisbereik van de ruitenwissers op de voorruit waargaven (kennen jullie dat nog?), (..)

Ja hoor, waren wel grappige plaatjes. Maar, serieus, zal daar ooit iemand een auto niet op gekocht hebben?

DagDromer zei:
(..)
of de remweg echt gingen testen. Hier in de polder was er een bepaalde weg beroemd om dat daar de ANWB veel reed met auto's met zso'n meetwiel aan de zijkant. (..)

Dat wordt nog wel getest hoor, alleen is ook die meettechniek wel digitaler geworden. Zit nu gewoon een kastje in de auto.

Ik zat laatst in de AV weer eens zo'n meettabel met het geluidsniveau door te nemen. Toen ik dat in lang verleden tijd regelmatig deed, was een cijfer rond de 70 / 72 dBA bij 120 km/h een mooie, lage waarde. Het is nu tegen de 60 aan, las ik. :)

DagDromer zei:
(..)
Mooi voorbeeld is m'n zwager, voor ongeveer hetzelfde bedrag als ik de E61 heb gekocht heeft hij een 5 of 6 jaar jongere Megane station gekocht. (..) Echter je ziet en voelt aan alle kanten dat het allemaal met minder gevoel voor detail in elkaar geschroefd is. (..)
.

Logisch toch? Het zou wat zijn als het op gelijk niveau in elkaar geschroefd is.. dan is de premium auto nog dikker betaald dan nodig is..

Al denk ik dat er in een vergelijk met een Peugeot uit eenzelfde periode een kleinere kloof te constateren viel. ;)

Een update van mijn kant, na 5,5 jaar en 140.000 km trouwe dienst heb ik gisteren mijn A3 Sportback ingeruild op 'een maatje groter'. -> A5 Sportback met de kop eraf, hij is van juni 2019 en heeft 35.000km achter de kiezen.

- Gotland Grün
- 35 TFSI, maar eind volgende week is het een 40 TFSI, dan gaat de software die knijpt eraf. Motorisch is er namelijk geen verschil
- S-line interieur & exterieur
- Virtual Cockpit
- Audi Connect
- Automaatje (natuurlijk zou ik tegenwoordig haast zeggen....)
- en nog wat snuisterijen die niet zo bijzonder zijn.

Totaal niet nodig om te wisselen en de extra ruimte sowieso niet. De A3 voldeed prima en was tot op heden totaal storingsvrij, maar Corona zet een mens ook aan het denken. Als je geen kinderen hebt, voor wie spaar je dan, behalve de overheid? Daarnaast is het ook zo dat ik bij Wittebrug Den Haag gewoon € 2k meer terug kreeg dan bij een lokale dealer en 2e handsprijzen in dit segment lijken onder druk te staan t.o.v. ruim een half jaar geleden. Al met al, an offer I could'nt refuse :cool::T

W212 zei:
Ik vond juist de G21 wel groot eigenlijk. Volgens mij ook wat ruimer dan de C klasse. Maar als je em naast een Outlander, CL of Kodiaq zet, dan valt et niet mee denk ik. :)

Het is natuurlijk je persoonlijke afweging, maar bevalt de G21 na de G31 qua ruimte uitstekend. Natuurlijk is de vijf in alle opzichten ruimer, maar ik heb dat in de drie nog geen moment gemist. Met mijn 1.92 zit ik er goed in, ook over de sportstoelen ben ik tevreden. De comfortstoelen zijn zonder meer beter, maar het is in een drie met sportstoelen allerminst behelpen. Qua rechtuitstabiliteit kan ik je niet objectief iets zeggen, met een adaptief sportonderstel onder mijn drie. Dat rijdt natuurlijk snaarstrak en scherp, maar ik weet niet hoe dat bij een meer reguliere versie is. Al met al is de drie een erg fijne auto en ik ben eigenlijk plezierig verrast door het feit dat hij ruim genoeg is.

Ik wist niet eens dat de 164 al uit 1987 kwam :eek:

Vroeger was een nieuwe auto ook nog speciaal, maar auto;s zijn zo gemeengoed geworden dat het mensen ook niet echt meer boeit, als het er maar leuk genoeg uitziet.

Mooi voorbeeld is m'n zwager, voor ongeveer hetzelfde bedrag als ik de E61 heb gekocht heeft hij een 5 of 6 jaar jongere Megane station gekocht. Leuk ding, een mooi compleet pakket. Hij is er ook heel blij mee. Echter je ziet en voelt aan alle kanten dat het allemaal met minder gevoel voor detail in elkaar geschroefd is. En wat je zegt, er mag dan wel een achteruitrijcamera inzitten, maar qua schermresolutie kan je beter met je ogen dicht achteruit rijden.

Dat is nou precies het gevoel dat mijn BMW F31 me nu geeft. De voorganger (Mazda 6 Sportbreak 2018) was veel luxer en ruimer, zag er heel goed uit en reed prima.
Maar niet te vergelijken met hoe de BMW rijdt, zit en voelt.
Lastig uitleggen maar het is op de een of andere manier een auto die helemaal klopt. Alle elektronische snufjes die ontbreken t.o.v. de Mazda mis ik nog geen moment. Uiteindelijk gaat het om het rijden en de beleving die een auto je geeft.

A5 is groen, dat is wel bijzonder. Gaaf hoor! (y)

@Kristian: mooi is dat he. Ik zou ook wel een 3-serie willen hebben, maar de Focus is zo fijn... Met de Fiesta ST merk ik wel hoe leuk het is als er nog 'iets' onder het pedaal zit. Hij stuurt ook totaal anders dan de Focus; allebei erg fijn, maar toch anders. Idealiter heb je al die eigenschappen in één auto, en dan heb je het over een Focus ST of over een potente 3-serie (wat mij betreft dan).

Gefeliciteerd Roy, erg fraaie auto en uitvoering! Klinkt bijna identiek als die van m'n pa, al is dat een 190pk af-fabriek (volstrekt probleemloze auto vooralsnog, trouwens). Heb je ook optiekpakket zwart erop?

Wu8BxRj.jpg

S J 1001 zei:
W212 zei:

Precies. De 164 heeft werkelijk waar waardeloze wissers en een systeem dat niet heel degelijk eruit ziet. Terwijl de W124 betere wissers heeft dan menig moderne auto.

Even gemist dat je een 164 hebt gekocht. Erg bijzonder, of ik het zelf zou aanschaffen (en er plezier van zou hebben) weet ik zo net niet, errug fragiel allemaal niet?

Vwb wissers, de ultieme test is bij 160 de ruitensproeiers gebruiken. :D Maar weinig auto's krijgen dat fatsoenlijk geregeld (bij een C215 lukt dat prima trouwens, W124 nooit getest want die haalt de 160 niet..).

@Tyn, dat lijkt er inderdaad erg veel op, maar de mijne heeft geen zwart optiek en andere velgen. De 5 spaaks 18 inch s-line velg die er standaard op wordt gemonteerd zit onder de mijne :)

TYN zei:
W124 nooit getest want die haalt de 160 niet..).

Het is een tijd geleden dat ik met een 250d onderweg was, maar mij staat bij dat die met gemak (hoewel het even duurde) de 180 aan kon tikken.

Ik heb 'm eigenlijk nooit boven de 150 gehad, maar dat is ook meer omdat het daarboven wel erg lang duurt. Fabrieksopgave is 175, dus zou goed kunnen dat 'ie met een lange aanloop de 180 op de teller wel aantikt.

Over hoge snelheid rijden gesproken, wat is de Autobahn af en toe een drama wat dat betreft. Op sommige stukken rij je letterlijk elke paar minuten een Baustelle in. Dat Volvo hun auto's op 180 begrensd vind ik onnodige betutteling, maar puur rationeel bekeken...

De Duitse Autobahn is al jaren geen feest meer. Bahalve Baustellen heb je ook om de haverklap snelheidsbeperkingen, mag je ergens een stukje vol gas en moet je even later weer terug naar 100 of 120.
De Franse Autoroute rijdt veel fijner, veel rustiger en met een constant tempo van zo’n 140-150 per uur. En het wegdek is er ook in een veel betere staat.

Ik vind het een geslaagd ontwerp. Echt een S-klasse zoals hij behoort te zijn. Voor mij een zilvergrijze of S450 met zwart leer graag.

Buitenkant is prachtig. Wat funf zegt, zoals hij hoort te zijn. In het zwart graag.

Over de binnenkant twijfel ik wel, met name de middenconsole. Kerel wat een glimmende plaat. Hopelijk went het.

Erg fraai. Buitenkant is top, interieur is oppassen geblazen qua configuratie. Met al die glimmertjes en naden wordt het wel erg snel kitch. Ik sluit me bij funf aan, zilvergrijs met zwart leer aub. En beschaafd hout.

Dat scherm is genoeg over gezegd. Tegenwoordig onvermijdelijk en begrijpelijk vanuit de fabrikant (1 scherm is tig goedkoper dan x aantal knopjes en connecties, en bovendien grenzeloos te modificeren). Ik hoop dat het in ieder geval goed werkt.

ccwWzhj.jpg

dqHzY56.jpg

kEzXxYu.jpg

Het dashboard van de 7 oogt ineens wat ouderwets, en in de A8 glimt alles nog meer dan in de S.

Ik hoop (en verwacht) overigens dat het middenconsole-paneel ook wel in hout leverbaar wordt. Dat zou m.i. ook een flinke verbetering opleveren, dat matte hout met alu inleg vind ik prachtig!

Volgens mij zitten we naar verschillende foto's te kijken. Ik vind het interieur van de A8 juist ontzettend ingetogen en opgeruimd, de 7 is gewoon herkenbaar BMW; precies op het randje van smaakvol en sportief en de S-klasse is overgestileerd, druk en on-Mercedes.

De buitenkant is prachtig, ook in de getoonde kleuren. Zeker en profil ziet de nieuwe S er gewoon erg indrukwekkend uit. Gelukkig zonder te veel onnodige lijnen en style-elementen.

TYN zei:
Dat scherm is genoeg over gezegd.

Blijkbaar niet, want ze gaan er nog steeds mee door. In mijn Ford heb ik een touchscreen voor navigatie, radio en telefoon en wat diepere instellingen voor climate control en dat is goed genoeg in combinatie met normale knoppen. Een kleine kantekening, waar mijn vorige Expedition nog een knop had voor de airco achterin, zit dat in mijn huidige Expedition weggewerkt in de touchscreen, waardeloos.

In de X5 hebben we geen touchscreen, maar de i-drive en als ik moet kiezen welk systeem fijner is, dat is het antwoord simpel: een normaal scherm met fatsoenlijke knoppen.

TYN zei:
Even gemist dat je een 164 hebt gekocht. Erg bijzonder, of ik het zelf zou aanschaffen (en er plezier van zou hebben) weet ik zo net niet, errug fragiel allemaal niet?

Vwb wissers, de ultieme test is bij 160 de ruitensproeiers gebruiken. :D Maar weinig auto's krijgen dat fatsoenlijk geregeld (bij een C215 lukt dat prima trouwens, W124 nooit getest want die haalt de 160 niet..).

Fragiel.. valt wel mee. De knoppen op het dashboard zijn fijn groot, duidelijk en werken allemaal nog prima. De hendels en andere zaken die vast pakt voelen eigenlijk ook nog wel oké. Het blijft een oude Alfa natuurlijk, maar wel duidelijk een 'hoger segment' Alfa uit die periode.

Ik heb er gisteren weer even in gereden, dakje open, raampjes open.. die V6 klinkt wel echt fenomenaal als je een beetje gas geeft. (y) Verslavend lekker geluid! Heb er veel plezier van.

Topic vervuiling. :LOL:

Ontzettend gaaf die nieuwe S. Doe hem mij maar in een mooie champagne kleur of donkergroen met zwart interieur en houtinleg. Zwart met rood interieur ook gaaf. Interieur even wennen maar ik vind hem zo op de persfoto ook wel in de minst mooie samenstelling. Wit leer met blauw licht.. Meestal kom je dat tegen in de waterpijp lounge. Van horen zeggen. Audi blijft qua interieur toch wel koning.

Mooie 164 SJ, Amerikaanse import?

Yes, auto is al héél lang in Nederland.

Vraagje over BMW's.. wat zijn de verschillen tussen de 530e xdrive en de 530e xdrive LCI? Hij heeft 50 pk meer, alleen een grotere batterij? Dat is achteraf zeker niet softwarematig aan te passen.. ?

Ik denk dat ik de nieuwe S beter maar eens in het echt kan zien alvorens ik er wat van ga vinden. Op het scherm spat m'n enthousiasme niet gelijk er vanaf zeg maar.
Dan heb ik gelijk meer met de Alfa hier zo vanachter m'n pc'tje.

Vorige week even snel naar de oosterburen geweest met de A5, met als resultaat 3x 242 km/u op de teller, heen en terug. Niks over te klagen met 190pk. Meer dan rap zat en daarom blijft de auto ook zo. Geen gepruts aan de software.

Is de 530e ook overgestapt naar de 6-cilinder benzine motor? Net zoals bij de X5 40e het geval is? Zou de vermogenstoename verklaren.

Hier ook nog een nieuwtje, heb mijn E85 verkocht.
Kreeg een bod wat niet te weigeren was :T
Is naar een echte liefhebber gegaan, kwam voorrijden met een bijna nieuwe M2 competition.

En nu??
Dronten staat een zwarte R230 SL 350 die ik toch wel heel erg fijn vind, ga daar eerdaags eens kijken en een bod uitbrengen.
Of anders toch weer een E85 Z4??
We hebben weer wat te doen zeg maar :D

SportLeicht zei:
Zadelsnuiver zei:
...en de S-klasse is overgestileerd, druk en on-Mercedes.

Een strakker en rustiger dashboard dan in de nieuwe S is nauwelijks denkbaar.

Kijk eens wat verder dan het dashboard. Je hebt gelijk dat het ansich wel strak is, het is dan ook niet veel meer dan een rechte balk met twee iPads zo lijkt het. Maar die verticale streepjes, de luchtroosters, dat afzichtelijke stuur, zelfs de pedalen moeten glimmen en dan nog die kermisverlichting en die afgrijselijke diamantstiksel overal.. smaken verschillen zullen we maar zeggen (y)

Bofkont 350 zei:
Hier ook nog een nieuwtje, heb mijn E85 verkocht.
Kreeg een bod wat niet te weigeren was :T
Is naar een echte liefhebber gegaan, kwam voorrijden met een bijna nieuwe M2 competition.

En nu??
Dronten staat een zwarte R230 SL 350 die ik toch wel heel erg fijn vind, ga daar eerdaags eens kijken en een bod uitbrengen.
Of anders toch weer een E85 Z4??
We hebben weer wat te doen zeg maar :D

Zo blijf je wel lekker bezig Bofkont! Om nu wéér een E85 te kopen zou ik zelf niet doen, tenzij je echt een heel bijzondere individual uitvoering op de kop kunt tikken. Zo'n R230 blijft ook leuk, maar afhankelijk van bouwjaar wel even opletten met de M272. R129 nog steeds geen optie?

Beste Zadelsnuiver,

De balansas problematiek van de m272 is mij bekend, daarom zoek ik ook een vroege M112 3.7 350.
Doel is idd een bijzondere uitvoering te vinden van de E85 als ik die weer koop.
Het moet sowieso een 3.0 zijn en bij voorkeur de facelift met 3.0Si motor.
Een R129 loop ik niet heel warm meer voor, alhoewel ik ze wel mooi vind.

Zadelsnuiver zei:
SportLeicht zei:
Zadelsnuiver zei:
...en de S-klasse is overgestileerd, druk en on-Mercedes.

Een strakker en rustiger dashboard dan in de nieuwe S is nauwelijks denkbaar.

Kijk eens wat verder dan het dashboard. Je hebt gelijk dat het ansich wel strak is, het is dan ook niet veel meer dan een rechte balk met twee iPads zo lijkt het. Maar die verticale streepjes, de luchtroosters, dat afzichtelijke stuur, zelfs de pedalen moeten glimmen en dan nog die kermisverlichting en die afgrijselijke diamantstiksel overal.. smaken verschillen zullen we maar zeggen (y)

Smaken verschillen zeker, en daarom is het mooi dat er vele kleurstellingen, houtsoorten, lichtinstellingen etc. mogelijk zijn.

Vernieuwend is het ook, heel anders van opzet dan wat we allemaal gewend zijn. Maar daar was jouw E60 destijds ook een goed voorbeeld van, man wat kreeg die in het begin een commentaar te verduren. Ikzelf moest er in het begin ook erg aan wennen, van het prachtige interieur van de E39 en E46 naar dat rare interieur met die 2 koepels en vreemde belijningen van de deurpanelen etc.. Toch vond ik het een imposante en vernieuwende auto, dus ruilde ik mijn E46 destijds in op een E61. De W211 destijds ook overwogen maar die vond ik eigenlijk veel te ouderwets en knapte daar op af.
Zo zal het denk ik ook de W223 vergaan, even wennen in het begin maar al snel zal blijken dat dit de auto is die je moet hebben in dit segment.

Terug
Bovenaan